Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+verrataan+sitä+mitä+Suomessa+on+siihen+mitä+Välimeren+maissa+on+monesti+näyttää,+että+iäkkäiden+ihmisten+asema+on+siellä+parempi.+Heillä+on+esimerkiksi+enemmän+suuria+pöytäkuntia+ravintoloissa+joissa+sekä+mummot,+isomummot+ja+lapset+ja+kaikki+tuntuvat+viihtyvän.+Meillä+tuntuu,+että+jokainen+ikäryhmä+seurustelee+keskenään.
Mutta+se+että+eri+sukupolvet+asuivat+usein+ennen+yhdessä+sata+vuotta+sitten,+niin+se+oli+ihan+varmasti+pakon+sanelemaa.+Siitä+koitui+myös+paljon+vaikeuksia+ja+ristiriitoja,+eikä+pelkästään+idylliä.
22.11.2017 12:58
Olen+itse+vielä+tuossa+ensimmäisessä+vaiheessa,+että+kun+tutun+kanssa+tavataan,+niin+niitä+vanhoja+muistellaan+ja+varmaan+sadannen+kerran+nauretaan+samaa+banhaa+tapahtumaa.
Ei+vielä+kremppakilpailuita,+mutta+tulossa+varmaan+myöhemmin,+ensioireita+on+jo+havaittavissa.+Ja+ikävuodetkin+menneet+ensimmäistä+kertaa+vahingossa+sekaisin.
Varmaan+jo+yleisin+kuolinsyy+tuo+syöpä+tai+jotkut+kasvaimet.+Epäilen+niitä+olleen+ennen+vanhaankin,+mutta+tuskin+vanhat+äijät+menivät+valittamaan+eturauhasvaivojaan,+vaan+yksinkertaisesti+kuolivat+siihen?
22.11.2017 12:54
Uskoisin+naisten+pitävän+hygieniastaan+paremmin+huolta+ja+on+ihan+totta,+että+jotkut+vanhat+äijät+ihan+oikeasti+haisee.+Samoin+parta+jää+ajamatta+ja+likaiset+resuiset+vaatteet+päällä,+yleensä+epäsiisteys+lisääntyy.
Iäkkäistä+ihmisistä+on+hankalaa+enää+kiskoa+voittoa+mihinkään.+Lapsestakin+voi+vielä+toivoa,+että+siitä+tulee+ahkera+työntekijä,+joka+tuottaa+työnantajalleen+voittoa+ja+hyötyä,+mutta+eläkeikäinen+ihminen+ei+näin+selvästi+ole+enää+kansantaloudellisesti+hyödyllinen+ihminen.
Aika+vähissä+ne+ovat+hyvät+puolet+asiassa!
22.11.2017 12:05
Poikkeus+vahvistaa+säännön.
22.11.2017 11:41
Hyvin+suunniteltu+on+puoliksi+tehty,+eikä+kannata+alkaa+tekemään+mitään,+jos+liian+helposti+tulee+jätettyä+kesken.
22.11.2017 11:40
Maalaat+minulle+todella+positiivista+tulevaisuutta,+odotan+paljon+eläkepäiviltä,+sillä+olen+raatanut+työelämässä.
Nyt+vasta+tajusin+vanhusten+hoitotyön+kasaantuvan+tosiaan+lähes+pelkästään+naisten+varaan.+Eikä+todellakaan+kaikista+siihen+ole,+eikä+edes+ole+halujakaan.
Päivittäin+televisiosta+tulee+ohjelmia,+joissa+näkee+nälkiintyneitä+naisia+ja+lihaksikkaita+miehiä.+Tuhannet+nuoret+juoksevat+peilin+ja+television+väliä+vertaillessaan+itseään+noihin+aliravittuihin+naisiin+ja+hormoneilla+lihaksensa+kasvattaneisiin+miehiin.+Joten+ei+mene+nuorillakaan+enää+niin+hyvin,+paineet+kasvavat.
Jos+sinulla+on+kaveri+siellä+samassa+huushollissa,+niin+sellainen+pieni+pyyntö+koiraiden+puolesta,+että+kun+se+äijä+joskus+pyytää+vaikapa+voileipää,+niin+ihan+joskus+sen+voisi+tehdä,+eikä+aina+vastata:+"Ihan+ite"!
22.11.2017 11:37
Varmaan+aika+pirullista,+jos+on+pidempiä+aikoja+elämästä+kateissa?
22.11.2017 11:29
Tuo+keski-ikä+onneksi+on+niin+venyvä+käsite,+enkä+usko+sinun+olevan+yli+7-kymppinen.+Siinä+on+ainakin+minulla+jokin+rajapyykki,+jota+varmaan+siirrän+myöhemmin+eteenpäin,+hehee.
Pitäisi+varmaan+piilottaa+kaikki+peilit,+niin+ei+tuo+ulkonäkö+haittaisi+niin+paljon.Ihan+kunnolla+olen+minäkin+hidastanut+vauhtia+ja+ollessani+parikymppisen+poikani+kanssa+liikkeellä,+jouduin+pyytämään+jarrua+päälle,+sanoin+olevani+jo+vanha+mies.
Kyllä+allekirjoitan+tyuon,+että+täytyy+tarkemmin+keskittyä+asioihin,+jos+meinaa+saada+ne+kerralla+tehtyä.+Tarvitaan+enemmän+unta+ja+painokin+pyrkii+ikäänkuin+varkain+nousemaan.+Siis+täällä+porvoolaisella.
22.11.2017 11:28
Tuo+keski-ikä+onneksi+on+niin+venyvä+käsite,+enkä+usko+sinun+olevan+yli+7-kymppinen.+Siinä+on+ainakin+minulla+jokin+rajapyykki,+jota+varmaan+siirrän+myöhemmin+eteenpäin,+hehee.
Pitäisi+varmaan+piilottaa+kaikki+peilit,+niin+ei+tuo+ulkonäkö+haittaisi+niin+paljon.Ihan+kunnolla+olen+minäkin+hidastanut+vauhtia+ja+ollessani+parikymppisen+poikani+kanssa+liikkeellä,+jouduin+pyytämään+jarrua+päälle,+sanoin+olevani+jo+vanha+mies.
Kyllä+allekirjoitan+tyuon,+että+täytyy+tarkemmin+keskittyä+asioihin,+jos+meinaa+saada+ne+kerralla+tehtyä.+Tarvitaan+enemmän+unta+ja+painokin+pyrkii+ikäänkuin+varkain+nousemaan.+Siis+täällä+porvoolaisella.
22.11.2017 11:27
Meni+sinun+vastauksesi+tuonne+k-kottoselle.+Vastaan+sitten+tähän+hänelle.+Rasite+taitavat+ikäihmiset+olla+työpaikoilla+ja+muutenkin+ympäristön+digitaalisoitumisenä+ja+kaiken+siirtymisenä+sähköiseen+verkkoon,+vaan+pahentaa+ainakin+omalta+kohdaltani+asiaa.+Ei+jaksa+eikä+viitsi+aina+opetella+kaikkea+uutta+uudelleen.
Ei+tarvi+mersua+paljoa+hehkuttaa,+melkein+samantien+antaa+luvan,+kun+avainta+näyttää.
On+tässä+nykyajassa+silti+jokin+oma+tenhonsa+ja+mielenkiintonsa.+Kuolemaa+en+edes+ole+koskaan+suostunut+ajattelemaan+tosissaan,+olen+mielestäni+siihen+liian+nuori.
22.11.2017 11:21
Muistia+on+hyvä+treenata,+uskon+niihin+sanaristikko+ja+sudoku+suosituksiin.+Ihan+yhtälailla+pitää+treenata+päätä,+mitä+muutakin+kehoa.+Käveleminen+on+mielestä+parasta.+Ei+minusta+enää+fitness+urheilijaa+saa,+hehee.
22.11.2017 11:15
Itse+asiassa+hyvin+harvoin+minäkään+ikääntymistä+mietin,+tiedä+sitten+onko+se+hyvä+vai+huono.+Ihan+varmaan+jotain+kremppaa+tulee,+ei+täältä+yhtään+tervettä+ihmistä+pois+ole+lähtenyt.+Olen+huomannut+ottavani+paljon+rennommin+nykyään+ja+voin+ihan+luvalla+jäädä+sohvalle+maikailemaan+useaksi+tunniksi+tai+jopa+koko+illaksi.
22.11.2017 11:13
Se+on+just+noin,+tuntuu+ettei+siitä+ole+pitkää+aikaa,+kun+tulin+isäksi+ja+tosiasiassa+siitä+on+yli+20+vuotta.+Enkä+koskaan+aloittaessani+tässä+työpaikassa+kuvitellut+olevani+pitempään,+mutta+33+vuotta+on+mennyt+hujauksessa+ja+eläkettä+tässä+jo+odotellaan.
Lapsena+oltiin+jo+tähän+vuoden+aikaan+hiihtämässä+ja+sitä+jatkui+sitten+puoli+vuotta.
22.11.2017 11:10
Eihän+rollen+käytössä+mitään+pitäisi+olla,+nykyään+monet+naiset+työntävät+tai+vetävät+sellaisia+kauppakassikärryjä,+eikä+siitä+nyt+saisi+suurta+kynnystä+olla+itsensä+tukemiseen.
Olen+huomannut+hiukan+itsellänikin+tuota,+että+tulee+pidettyä+hieman+liian+pieniä+kenkiä.+Varmaan+jotain+turhamaisuutta+tai+sitten+jalka+levenee+tai+kasvaa+vanhemmiten.
22.11.2017 11:01
Sama+täällä,+kun+esimerkiksi+toisessa+polvessa+on+ollut+kipuja,+niin+vähennän+hieman+liikkumista.+Ei+minulle+ole+tärkeätä+olla+enää+huippukunnossa+ja+haluan+välttää+sairaalaa+mahdollisimman+pitkään,+enkä+helposti+suostu+mihinkään+kirurgiseen+toimenpiteeseen.
Sitä+nuppia+on+hyvä+huoltaa+myös+kaikenlaisilla+muistijutuilla,+eikä+aina+vaan+googleta+jos+ei+heti+tulee+jokin+asia+mieleen.+Minulla+on+ollut+aina+hyvä+nimimuisti,+sitten+kun+en+enää+muista+nimiä,+tiedän+jotain+olevan+pielessä.
22.11.2017 10:55
Ja+kuinka+paljon+menee+hukkaan,+sekä+aikaa+että+rahaa+sen+nuoruuden+kiinni+pitämisessä?
Moni+80+vuotias+nainen+on+vielä+kaunis,+ilman+mitään+meikkiä+kaikkine+ryppyineen+ja+harmaantumisineen.
22.11.2017 10:50
Jotenkin+tuo+sairaus+ja+erityisesti+muistisairaus+pelottaa,+kun+on+paljon+ollut+esillä+sellaiset+vanhukset,+jotka+kuihtuvat+hiljaa+pois+ymmärtämättä+tai+tajuamatta+enää+yhtään+mitään+mistään.+Voihan+se+toisaalta+olla+armollistakin?
22.11.2017 10:45
Totta+Mooses!+Niin+tuntuukin+paljon+rauhallisemmalta,+eikä+ihan+helpolla+saa+meikäpoikaa+hermostumaan.+Terveys+tietty+prakannut+jossain+vaiheessa,+kuten+melkein+kaikilla+kunnioitettavaan+kuudenkympin+ikään+päässeellä.
Pilke+silmäkulmassa+ja+hymyssä+suin+kohti+tulevaisuutta!
22.11.2017 10:42
Taitaa+ne+nykyiset+nuoretkin+olla+kauhun+kangistamia,+kun+pitäisi+harrastaa+fitnessia+ja+kuntosalia+ja+jatkuvasti+laihduttaa,+vaikka+ei+edes+olisi+lihava.
22.11.2017 10:35
Toisaalta+media+luo+vääristyneitä+kauneusihanteitä,+eikä+nuoruuden+ihannointi+ole+varmaan+ollut+koskaan+ihmiskunnan+historiassa+yhtä+korostettua.
Vanhukset+ovat+varmaan+kohderyhmänä+hyvä,+etenkin+muistisairaat+saattavat+tilata+melkein+mitä+vaan+ja+kuinka+moneen+kertaan+tahansa.
Itseäni+ei+oikein+kiinnosta,+ei+vanhustyö+eikä+vapaaehtoistyö.+Mieli+saattaa+kyllä+muuttua+helposti.
22.11.2017 10:33
7 / 66