Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "+Mikä+siinä+oikein+on,+että+yksi.uskis+ei+pääse+irti+homouden+synnistä."Kiitos+kommentistasi.+Olen+pahoillani.+Ehkä+minun+ei+kannattaisi+joka+paikkaan+tunkea+lausetta+"homous+on+synti".+Tällä+kertaa+se+ei+varsinaisesti+liity+aloittajan+aiheeseen,+vaikka+ei+kaukaa+nyt+liippaakaan+siinä+mielessä,+että+usein+homoutta+pyritään+valkopesemään+vetoamalla+siiihen+mitä+Jeesus+ei+sanonut.+Eli+vähän+kyllä+liittyy+aiheeseen.+Eli+otan+noin+45+prosenttia+pahoittelustani+pois,+ok?"+Jumala+ja+Jeesus+eivät+sano+mitään+sellaista,+että+homous+tai+lesbous+olisi+synti,+vaikka+syntejä+ja+kadotukseen+vieviä+asioita+Raamatussa+on+noin+50."Jehovan+todistajien+sivuilla+kerrotaan,+että+syntiä+arvioidessa+voidaan+ottaa+kolme+asiaa+esille:+vakavuus,+vaikutin+ja+toistuvuus.+Sukupuolinen+moraalittomuus,+jota+homouskin+on,+pidetään+vakavana+syntinä.+Vaikuttimen+alle+menee+se,+tietääkö+vai+eikö+Jumalan+vaatimuksista.+Jos+tietää,+kuten+esim.+joku+uskovaisen+naisen+kanssa+naimisissa+ollut+mies+voi+hyvin+tietää,+silloin+kyse+on+tahallisesta+synnistä,+ja+ne+ovat+Raamatun+mukaan+lähtöisin+"pahasta+sydämestä".+Toistuvuus+on+itsestäänselvä+arvioikriteeri:+on+eri+asia+tehdä+kerran+väärin,+kuin+rakentaa+koko+elämänsä+väärin+tekemiselle.+Homoilla+tämä+koskee+koko+elämäntapaa,+mutta+myös+heidän+koko+olemustaan+ja+identiteettiään.+Joten+näillä+kriteereillä+homous+on+vakava+synti.+Voi+olla+että+tämän+asian+kieltäminen,+tai+sen+väittäminen+ettei+Jumala+tai+Jeesus+olisi+koskaan+sanonut+mitään+homoudesta,+on+myöskin+synti.+Sehän+on+enemmänkin+harhaopin+levittämistä,+kuin+tahatonta+ajattelematonta+käytöstä.+Vaikuttimena+tuntuu+olevan+se,+että+kaikki+muutkin+hyväksyisivät+homouden,+joten+vaikutinkin+tuntuu+olevan+lähtöisin+"pahasta+sydämestä".+Toistuvuuden+suhteen+kyse+on+synnin+harjoittamisesta+pidemmän+aikaa,+jos+esim.+kirjoittelee+keskustelupalstoille+jatkuvasti+että+homous+ei+ole+syntiä+Raamatun+mukaan,+tai+että+Jumala+ei+olisi+muka+koskaan+sanonut+mitään+homoudesta."Eikä+kukaan+usko+millään,+että+sinulle+Jeesuksen+sanomaksi+pannut+asiat+merkitsisivät+sinulle+paljonkaan.+Niissähän+on+paljon+aivan+epärealistisia+lauseita."Minulle+jää+nyt+epäselväksi+se,+väitätkö+että+Jeesuksen+sanat+eivät+merkitse+minulle+paljoakaan,+koska+ne+ovat+epärealistisia+lauseita.+Vai+puhutko+nyt+itsestäsi?+Luulen+että+perususkovaiselle+Jeesus+on+ainoa+Pelastaja.+Koko+kristinusko+perustuu+Jeesuksen+syntien+sovittamiselle.+Ilman+häntä+me+olisimme+kaikki+enemmänkin+juutalaisia+tms.+Joten+Jeesus+on+keskeinen+asia,+hänen+tekonsa,+hänen+kärsimyksensä+ja+kuolemansa+ristillä+on+kaiken+a+ja+o.+Myös+se,+mitä+Jeesus+opetti+on+tärkeää.+Mutta+terveen+opin+mukaan+Raamattu+on+kokonaisuudessaan+tärkeä.+Eli+Mooseksen+kirjaa+ei+voi+ohittaa+eikä+esim.+Paavalinkaan+kirjeitä+voi+noin+vain+unohtaa.
  2. Kiitos+aloittajalle.+En+valitettavasti+jaksanut+lukea+kovinkaan+pitkälle.+Tuli+selväksi,+että+Jeesuksen+sanomiset+ja+tekemiset+eivät+merkinneet+käytännössä+mitään.+Tälläinen+tutkimustulos+on+syvässä+ristiriidassa+tuhatvuotisen+kristillisen+perinteen+ja+terveen+opin+kanssa.+On+toki+mielenkiintoista+huomata,+kuinka+alkeellisella+tasolla+olevia+kirjoituksia+voidaan++opetusmateriaalina+esittää.+Jeesuksen+puheet+olivat+muka+"ristiriitaisia".+Monet+näistä+ristiriidoista+ovat+kuitenkin+täysin+näennäisiä+ja+loogisesti,+joskaan+ei+lyhyesti,+selitettävissä.+Jokainen+voi+netistä+etsiä+vastauksia.+Kyllä+niitä+löytyy.+Mutta+hengellisiä+asioita+tulee+selittää+hengellisesti.+Maalliset+selitykset,+kuten+tälläiset+"tieteelliset"+selitykset+eivät+useinkaan+avaa+asioiden+ydintä,+vaan+jäävät+kiinni+merkitsettömiin+yksityiskohtiin.+Takana+on+tietenkin+tieteen+ajatus,+että+kaikki+voidaan+selittää,+että+ihminen+voi+jotenkin+joskus+tietää+todellisuuden+ja+totuuden.+Ei+se+ole+mahdollista.+Käytännössä+uskovaisen+elämä+on+paljon+yksinkertaisempaa.+Ensin+tullaan+uskoon,+pyydetään+syntejä+anteeksi+Jeesukselta+ja+pelastutaan.+Sitten+luetaan+Raamattua,+jotta+saataisiin+uskolle+vahvistusta+ja+inspiraatiota.+Rukoilu+on+hyväksi.+Asioita+voi+itse+funtsailla,+mutta+oman+teologian+perustaminen+on+tarpeetonta.+Ei+Jeesuskaan+kysellyt+ihmisiltä+teologisia+knoppeja+heitä+parantaessaan,+vaan+useimmiten+kyseli+vain+"uskomisen"+perään+tai+muuten+totesi+että+parantumisen+syynä+oli+usko.+Hyvä+puu+tuottaa+hyvää+hedelmää,+mutta+toisaalta+teoilla+ei+pelastuta.+Jumalaa+rakastetaan+ja+siinä+sivussa+ihmisiäkin.+Ihan+peruskauraa.Homous+on+synti.+Se+on+totta+ja+siitä+kannattaa+taaskin+muistuttaa.+Mutta+me+kaikki+olemme+syntisiä.+Tietenkin+harmittaa+kun+Suomen+evlut+kirkkoa+vaaditaan+mukautumaan+maailman+menoon,+vihkimään+samaa+sukupuolta+olevia,+mutta+käytännössä+surun+tuntemus+tulee+paljolti+vain+siitä,+kun+synnin+ja+maallistumisen+todellinen+määrä+paljastuu+ja+omat+käsitykset+ihmisten+hyvyydestä+ja+kunnollisuudesta+kokevat+kolauksen.+Siinä+ei+sinänsä+asiana+ole+mitään+uutta.+Eihän+Jumala+olisi+Jeesusta+maan+päälle+lähettänytkään+ristillä+kuolemaan,+jos+maailma+ja+sen+ihmiset+olisivat+täysin+synnittömiä+ja+vanhurskaita.+Tässä+mielessä+kaikki+on+hyvin.+Jeesus+puhui+totta.+Asiat+todellakin+ovat+juuri+niin+kuin+Raamatussa+sanotaan.+Jotkut+ottavat+onkeensa,+toisilla+on+kadoksissa+onki+ja+madotkin.+Näillä+mennään.
  3. "+Jestas+sentään.+Aikuinen+ihminen,+eikä+ole+kuullut+henkisestä+väkivallasta!+Juuri+tällä+sekunnilla+tuhannet+suomalaiset+kokevat+sitä+elämässään+kuka+miltäkin+taholta."Minä+kyllä+nimenomaan+mainitsin+henkisen+välivallan+kirjoituksessani.Jokainen+ihminen+on+vapaa+muodostamaan+omat+vaikutelmansa+ja+kokea+tunteita+sen+mukaisesti+-+mukaan+lukien+henkisen+väkivallan.+Vaikutelmat+eivät+välttämättä+ole+koko+totuus+tai+edes+totta.+Mutta+minkäs+minä+toisten+ihmisten+vaikutelmille+voin.+Tarkemmin+ajatellen+minä+en+edes+halua+tehdä+niille+mitään.Ihminen+voi+itse+omaksua+positiivisen+asenteen.+Henkinen+väkivalta+on+pään+sisäinen+juttu.+Eivät+sanat+loukkaa,+vaan+ihminen+loukkaa+itse+itseään.On+oikeastaan+aika+ihmeellistä+huomata,+kuinka+kaunis+ja+ihana+maailma+ja+elämä+kaikkinensa+on,+kun+vain+katsoo+sitä+tietystä+ei-itsekeskeisestä+näkökulmasta.+Hui+hai!"Eipä+siis+tullut.+Huomaa+myös+että+homojen+halveksunta+tai+torjunta+voi+olla+rikos,+jos+sen+tekee+julkisesti+ja+tietyin+syytekynnyksen+ylittävin+muodoin."Joillain+ihmisillä+on+hyvin+vahva+tunteenomainen+asenne,+melkeinpä+vaatimus,+jonka+he+esittävät+maailmalle:+maailman+pitää+olla+sellainen+kuin+minä+haluan!+Sitten+kun+maailma+ei+olekaan+sellainen+kuin+joku+haluaa,+tunnetaan+henkistä+tuskaa.+Henkisen+väkivallan+kokemuksen+taustalla+on+usein+juuri+tälläinen+vääränlainen+asenne.+Ero+väkivallan+ja+henkisen+väkivallan+välillä+on+siis+asian+konkreettisuuden+aste+ja+se+kuinka+paljon+ihminen+itse+voi+vaikuttaa+kokemansa+tuskan+määrään.+Jos+joku+lyö+minua+turpaan,+en+minä+voi+välttää+tuskan+tuntemista,+koska+kyseessä+on+minun+ruumiini+luonnollinen+reaktio.+Tuska+kertoo+että+pehmytkudoksissa+on+tapahtunut+vaurio.+Se+on+konkreettista,+se+on+tuskaa.Henkinen+väkivalta+on+sen+sijaan+kokonaan+päänsisäinen+abstrakti+asia.+Valitsen+tietyn+asenteen+joka+on+ristiriidassa+ulkoisen+todellisuuden+kanssa+ja+siksi+koen+tuskaa.+Asiaa+helpottaisi+jos+omaksuu+asenteen+ja+ajattelumaailman,+joka+ei+tue+ja+oikeuta+omaa+sisäistä+tunteentasolla+tapahtuvaa+loukkaantumista.+Tämä+on+mahdollista+juuri+siksi,+että+henkinen+väkivalta+ei+ole+todellista+ja+konkreettista,+kuten+väkivalta.+Valitettavasti+nyt+on+jo+pidemmän+aikaa+menty+esim.+homojen+ja+transsukupuolisten+ihmisten+suhteen+juuri+päinvastaiseen+suuntaan.+Heitä+on+kannustettu+omaksumaan+uhrin+osa+ja+loukkaantumaan+milloin+mistäkin+tosiasiasta.+Ja+"suvaitsevainen+enemmistö"+loukkaantuu+usein+heidän+puolestaankin.+He+epäilemättä+ovat+se+suurin+ongelman+aiheuttaja+tässä+asiassa,+ei+vähemmistöt+yksistään.Sama+suuntaus+on+nähtävissä+metoo-kampanjan+seksuaalisessa+häirinnässä.+Nämä+kaikki+eristävät+ihmisen+todellisuudesta.+Se+ei+ole+kovinkaan+fiksua+toimintaa+se.+Erityisen+typerää+on+tehdä+näistä+asioista+lakeja.+On+typerää+lakien+avulla+yrittää+pakottaa+joitain+fiksuja+ihmisiä+omaksumaan+epäkäytännöllisiä,+todellisuuden+vastaisia,+tunteenomaisia+asenteita,+jotka+johtavat+vain+tuskaan+ja+kurjuuteen.Mainitsit+vastauksesi+alussa+"aikuisen+ihmisen".+Minä+voisin+myös+käyttää+tätä+ilmaisua+ja+sanoa+että+jokainen+aikuinen+ihminen+tajuaa,+että+hän+on+itse+vastuussa+omista+tunteistaan.+Henkinen+väkivalta+on+lapsellinen+termi.+Ymmärrän,+että+pientä+lasta+voi+kohdella+kaltoin+henkisesti,+esim.+kertomalla+hänelle+valheita,+kuten+että+hän+ei+ole+poika+tai+tyttö+tms.+Mutta+aikuisen+ihmisen+ei+tarvitse+enää+olla+lapsen+tasolla.+Sanotaanhan+Raamatussakin:+"Kun+olin+lapsi,+minä+puhuin+kuin+lapsi,+minulla+oli+lapsen+mieli+ja+lapsen+ajatukset.+Nyt,+kun+olen+mies,+olen+jättänyt+sen+mikä+kuuluu+lapsuuteen."+(+1.Korint.+13:11+)Tässä+kohdassa+Paavali+ei+puhu+ainoastaan+luonnollisesta+kasvusta,+vaan+hän+puhuu+hengellisestä+kasvusta,+lähimmäisen+ja+itsensä+rakastamisesta+ja+Jumalan+tietämisestä.+Mitään+näistä+asioista+ei+voi+saavuttaa+se,+jolla+on+uhriutumisen+mentaliteetti+ja+joka+näkee+maailman+rumana+ja+väkivaltaisena+paikkana,+joka+pitää+muuttaa+vaikka+väkisin+sellaiseksi+kuin+itse+luulee+parhaaksi.+Me+uskovaiset+tiedämme,+että+maailma+on+Jumalan+luoma+ja+siten+kaunis+täydellisyydessään,+kaiken+sen+näennäisen+pahuuden+ja+synnin+allakin.+Tehkää+te+muut+siis+samoin+ja+olkaa+onnellisia.+Hui+hai.+:)
  4. "+Missä+kohtaa+Roomalaiskirjeessä+lesbot+mainitaan?+Ei+lesbot+sentään+"luonnollisessa"+yhteydessä+ole,+vaan+heterot+ja+biseksuaaliset.+Tämä+on+kirjeen+lähtötilanne.+"Kiitos+taas+kommentistasi.+Itseasiassa+monet+homot+ja+lesbot+ovat+olleet+luonnollisessa+sukupuoliyhteydessä.+Oletpa+itsekin+ollut.+Ja+julkisesti+todennut+monta+kertaa.+Joten+olet+siis+ihan+itse+vaihtanut+luonnollisen+yhteyden+luonnottomaan.+Joten+herää+vain+kysymys,+että+miten+niin+Roomalaiskirje+ei+puhu+"homoista",+kun+se+kerran+kuvaa+sinua,+homoa,+sataprosenttisen+tarkasti?+Eikö+olekin+aika+ironista+sattumaa,+että+siinä,+juuri+tälläinen+Paavalin+kuvaama+ihminen,+vastustat+Roomalaiskirjeen+homokieltoa.++Tiedät+tekeväsi+väärin+ja+lisäksi+osoitat+homouden+hyväksymistä+ja+hylkäät+Jumalan.+Olisiko+jo+korkea+aika+kääntyä+synnin+tieltä+pois+ja+rukoilla+Jeesukselta+vapautusta+homouden+synnistä.Joten+on+aina+ollut+itsestäänselvää,+että+Roomalaiskirjeessä+puhutaan+juuri+kaikista+"homoista".+Heistä+vain+käytetään+eri+nimityksiä+kuin+nykyaikana.+Mutta+samalla+siinä+tuomitaan+kaikki+homoseksuaaliset+teot.+Eli+jos+halutaan+käyttää+nykyajan+sekavaa+ja+epämääräistä+seksuaalisen+suuntauksen+käsitettä,+homoseksikielto+koskee+kaikkia+seksuaalisia+suuntauksia:+homojen+lisäksi+siis+myös+heteroita+ja+bi-+ja+aseksuaaleja+jne.Paavali+voi+myös+homojen+lisäksi+tarkoittaa+kaapista+ulos+tulevia+homoja,+eli+ns.+entisiä+heteroita.+Paavali+voi+tässä+samalla+myös+kuvata+homoseksuaaliseen+tekoon+johtavan+homoseksuaalisuuden+heräämistä+ylipäätään.+Heteroihin+tämä+Roomalaiskirje+sopii+kaikkein+huonoimmin.+Silloin+pitää+perustella+asiaansa+sillä+seksuaalisen+suuntauksen-termin+puolella,+joka+termissä+on+kaikkein+heikoin+ja+turhanpäiväisin,+nimittäin+se+että+ihmisen+omilla+tuntemuksilla+ei+välttämättä+ole+mitään+yhteyttä+hänen+ulkoisiin+tekoihinsa,+että+ihminen+voi+muka+kokea+olevansa+täysi+hetero+ja+silti+harrastaa+vain+ja+ainoastaan+homoseksiä.+Tämä+on+tosi+sekavaa+ajattelua.+Toisaalta+sama+tuntemuksien+ja+ulkoisen+todellisuuden+ristiriita+on+tavallista+ihmisille:+alkoholistit+eivät+koskaan+juo,+vangit+vakuuttavat+syyttömyyttään+ja+pedofiilit++tuntevat+että+he+oikeasti+"rakastavat"+lapsia.+Joten+kyllä+tätä+tapahtuu.+Mutta+se+ei+vain+ole+järkevää+eikä+se+ole+oikein!"+Ja+luuletko+Jumalaa+idiootiksi,+jonka+sanoja+pitää+oikoa?+"Älä+makaa+miehen+kanssa+kuten+naisen+kanssa+maataan".+Sinä+väännät+sen+muotoon,+jos+maataan+naisen+kanssa+kuten+miehen+kanssa+maataan.+"Annetaan+Jumalan+päättää+kumpi+meistä+oikoo+Hänen+sanojaan.+Sinä+olet+sanonut+olevasi+homo+ja+ateisti.+Joten+jos+sinulla+on+joku+halu+"oikoa",+se+on+täysin+ymmärrettävää,+koska+Raamatun+mukaan+olet+ansainnut+homoudesta+kuolemantuomion+ja+ateismista+ikuisen+kadotuksen.+Minun+esittämäni+Raamatun+tulkinta+on+sitävastoin+aivan+vilpitön.+En+hae+omaa+kunniaani,+vaan+Jumalan+kunniaa+ja+hänen+sanansa+ymmärtämistä.+Pitäähän+sitä+ymmärtää,+jos+sitä+haluaa+noudattaa.+Kuuluisa+Mooseksen+homoseksikielto+koskee+myös+naisia.+Tämä+on+selvää,+koska+samassa+luvussa+kaikki+muutkin+kiellot+koskevat+itsestään+selvästi+sekä+miehiä+että+naisia.+Lisäksi+aivan+kuten+miesten+välinen+seksi+rikkoo+1.Mooseksen+kirjan+luomiskertomusta,+aivan+samoin+sitä+tekee+naisten+välinen+seksi.+Jumala+on+luonut+miehen+ja+naisen+toisilleen,+joten+lesbouskin+on+selvästi+Jumalan+tahdon+vastaista+toimintaa.+Ja+kolmas+Raamatullinen+perustelu+lesbouden+synnillisyydelle+tulee+Jeesukselta+itseltään.+Hän+totesi+Matteus+5:28:+"Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+katsoo+naista+himoiten+häntä,+on+jo+sydämessään+tehnyt+huorin+hänen+kanssansa."Raamattu+tuomitsee+siis+lesbouden+hyvin+selvästi.+Ja+siihen+päälle+sitten+vielä+Paavalin+Roomalaiskirje."+Raamattu+on+selkeä,+mutta+sinä+olet+sekava."Olen+kuullut+sanottavan,+että+Raamatun+sanoma+on+täysin+ymmärrettävä,+mutta+ongelma+onkin+vain+siinä,+että+ihmiset+eivät+halua+noudattaa+sitä.+Tässä+homo-+ja+lesboasiassa+Raamattu+on+hyvin+selvä.+Jotkut+vain+eivät+tahdo+noudattaa+sitä.+Ja+perusteluna+on+esim.+ajatukset,+joiden+mukaan+pelkkä+tekojen+ja+ajatusten+nimeäminen+jollain+uusilla+nimillä+muuttaa+kaiken.+Että+jos+keksii+vaikka+sanat+homo,+hetero+ja+bi,+että+se+jotenkin+maagisesti+muuttaa+todellisuuden+toisenlaiseksi.+Raamatun+valossa+on+kuitenkin+sanottava:+homo+ja+hetero+ovat+vain+sanoja.+Jumala+ei+niistä+välitä,+mutta+hän+tuomitsee+homoseksuaaliset+teot+ja+kaikki+ihmiset+jotka+niitä+tekevät.Minun+näkökulmani+on+aina+ollut+sama:+homous+on+syntiä.+Tarkkaan+sanottuna+syntiä+on+vain+homoseksuaaliset+teot,+mutta+eikös+juuri+homot+ja+lesbot+niitä+tee.+Tähän+on+turha+sekoittaa+homojen+omia+tuntemuksia.+Kun+katsotaan+pelkkiä+tekoja,+niistä+samalla+selviää+ne+tuntemuksetkin.+++Jokainen+ihminen,+suuntauksesta+ja+sukupuolesta+riippumatta,+tuntee+selvästi+homoseksuaalisia+tunteita,+jos+hän+vapaaehtoisesti+harrastaa+homoseksuaalisia+tekoja.+Siksi+voimme+huoletta+sanoa:+homous+on+syntiä.+Lesbous+on+syntiä.+Sillä+sitä+Raamattu+aivan+selvästi+tarkoittaa.
  5. Laitettu+poistoon.
  6. Kiitos+tästä+kommentista.+Minä+kylläkin+totesin+tässä+ketjussa++jo+9.12.2017+13:57+seuraavasti:"+Minulle+on+itsestään+selvää,+että+minä+en+ole+tärkeä.+Minun+arvoni+eivät+merkitse+mitään.+Minun+seksuaalisuuteni+on+turhanpäiväistä.+"Tietenkin+minun+sieluni+pelastus+on+minulle+tärkeä+ja+myös+Jumalalle+tärkeä,+jokaisen+ihmisen+pelastus+on+tärkeä+asia+eittämättä,+mutta+noin+muuten+syntisten+ihmisen+maalliset+tunteet+ja+hyväksyttävyys+eivät+ole+kovinkaan+tärkeitä.+Erojakin+tietysti+on.+Koska+Jumala+on+luonut+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi,+on+selvää+että+"heteroseksuaalisuus"+on+ihmisen+perusolemukseen+olennaisesti+kuuluva+asia.+"Homoseksuaalisuus"+ei+sitä+ole.+Kun+homoseksuaaliset+teotkin+ovat+kaikki+täysin+kiellettyjä+Raamatussa+voidaan+todeta,+että+"homous"+on+oleellisesti+huonompi+"seksuaalinen+suuntaus"+kuin+"heteroseksuaalisuus".+Ja+siten+homojen+tunteilla+on+vielä+vähemmän+väliä.+Luulen+että+moni+homokin+kyllä+tietää+tämän+sydämessään+ja+tunnistaa+sen+syvän+vajavaisuuden+ja+puutteen+tunteen+joka+homouden+mukana+automaattisesti+tulee:+aivan+kuin+jotain+täysin+oleellista+jäisi+puuttumaan++parhaassakin+ja+rakastavassa+homosuhteessa.+Se+mikä+puuttuu+on+tietenkin+Jumalan+siunaus+ja+se+vastakkaista+sukupuolta+oleva+partneri,+lisääntyminen+ja+ihmisen+todellisen+perusolemuksen+mukainen+elämä.+Tätä+puutetta+yritetään+korvata+mm.+vaatimalla+lakeja,+hyväksyntää+ja+nyt+kirkkohäitä.+Mutta+en+usko+että+se+tekee+homoista+yhtään+onnellisempia.+Se+Jumalan+puute+on+edelleen+siellä+sielun+pohjalla+eikä+sitä+voi+korvata+millään+maallisella+systeemillä.+Jeesus+voi+auttaa+homojakin.+Se+on+hieno+ja+tärkeä+asia.+Rukoilkaamme+siis+homojen+pelastuksen+puolesta.
  7. Laitettu+poistoon.
  8. Laitettu+poistoon.