Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "+Paavali+siis+toteaa,+että+"luonnollinen+sukupuoliyhteys+on+vaihdettu"-+siis+luonnottomaan.+Itse+teit+tarkan+selityksen+siitä+,+että+miehen+ja+naisen+suhde+on+luomisjärjestyksen+mukainen+luonnollinen+suhde.+Siis+ilmiselviä+heteroja."Minun+mielestä+heterot+ovat+ihmisiä,+jotka+harrastavat+seksiä+vain+vastakkaisen+sukupuolen+kanssa.+Tälläinen+hetero+ihminen+ei+voi+vaihtaa+luonnollista+sukupuoliyhteyttä+luonnonvastaiseen+(+eli+seksiin+saman+sukupuolen+kanssa+).+Jos+hän+pystyy+sen+vaihtamaan,+hän+ei+ole+silloin+hetero.+Hän+on+silloin+joko+bi+tai+kaappihomo.+Minulla+jako+on+yksiselitteinen+ja+jyrkkä.+Ja+se+perustuu+Raamattuun,+vaikka+näitä+moderneja+termejä+se+ei+käytäkään."Tätähän+eivät+homot+ja+lesbot+tee,+eivät+ole+vaihtaneet.+Itse+näen+nuo+roomalaiset+lähinnä+biseksuaalisiksi,+koska+selvästi+tykkäävät+molemmista+sukupuolista.+Tämä+siinä+selvimmin+tulee+esiin.+"Jumala+on+valitettavasti+luonut+kaikki+ihmiset+vastakkaisen+sukupuolen+pariksi+ja+sen+mukaiseen+luonnolliseen+sukupuoliyhteyteen.+Myös+biit+ja+homot+on+alunperin+luotu+yhden+vastakkaisen+sukupuolen+edustajan+pariksi.+Jumala+ei+ole+kenellekään+miehelle+vaihtanut+toista+miestä+naisen+tilalle,+joten+jonkun+muun+on+täytynyt+se+tehdä.+Se+joku+on+se+mies+itse.+Hän+on+vaihtanut+Jumalan+häntä+varten+luoman+naisen+tilalle+toisen+miehen.Voi+olla,+että+mies+ei+itse+koe,+että+hän+on+suorittanut+jonkinlaisen+vaihdon.+Voi+olla,+että+mies+on+jo+lapsesta+asti+vain+"tuntenut"+enemmän+vetoa+toisiin+miehiin+naisten+sijaan.+Sen+takia+mies+voi+kokea,+että+hänen+tuntemuksensa+ovat+aivan+luonnollisia.+Mutta+Jumala+ei+valitettavasti+näe+asiaa+näin.+Jumala+ei+yksinkertaisesti+välitä+siitä,+mitä+kukaan+mies+ajattelee,+tuntee+tai+kokee.+Vaan+systeemi+on+hyvin+selkeä:+jos+mies+ottaa+parikseen+toisen+miehen,+Jumala+toteaa:+"+Sinä+olet+nyt+vaihtanut+naisen+tilalle+miehen.+Tuomitsen+sinut+ja+miehesi+kuolemaan.""Itse+näen+nuo+roomalaiset+lähinnä+biseksuaalisiksi,+koska+selvästi+tykkäävät+molemmista+sukupuolista.+Tämä+siinä+selvimmin+tulee+esiin.+Mutta+lähtökohtana+on+ollut+Paavalin+mukaan+heteroelämä.+Homoihin+tuo+sopii+mahdollisimman+huonosti."Itse+asiassa+lähtökohtana+Paavalilla+on+tässä+ensimmäisessä+luvussa+Jumalasta+luopuminen,+joka+johtaa+epäjumalanpalvelukseen,+joka+johtaa+tähän:+"+Sen+vuoksi+Jumala+on+jättänyt+heidät+mielihalujensa+valtaan+sellaiseen+saastaisuuteen,+että+he+keskinäisissä+suhteissaan+häpäisevät+oman+ruumiinsa."Ja+se+oman+ruumiin+häpäisy+tarkoittaa+ihan+selvästi+sitä,+että+miehet+harjoittavat+säädyttömyyttä+keskenään+ja+että+naisissa+on+syttynyt+himo+toisiaan+kohtaan.+Ruumiin+häpäisy+on+teko,+joka+ei+voi+tarkoittaa+miehen+ja+naisen+välistä+seksiä.Jos+nämä+miehet+ja+naiset+ovat+alunperin+olleet+heteroita,+jotka+ovat+"vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen"+-+kuten+väität+-+niin+nyt+he+ainakin+häpäisevät+oman+ruumiinsa.+Sinä+kutsut+heitä+heteroiksi,+minä+kutsun+heitä+biiksi+tai+homoiksi.Jos+he+ovat+homoja,+jotka+eivät+ole+"vaihtaneet+luonnollista+yhteyttä+luonnonvastaiseen"+he+ovat+siinä+tapauksessa+aina+olleet+vain+luonnonvastaisessa+yhteydessä+ja+siten+he+ovat+aina+häpäisseet+oman+ruumiinsa.+Tätä+luonnollista+yhteyttä+ei+siis+määrittele+homo+itselleen,+vaan+se+on+Jumala+määritellyt+luomisessaan+kaikille+miehille+ja+naisille.+Siis+myös+homoille+ja+bi-seksuaaleille."+En+kai+ole+väittänyt+roomalaisten+tai+kenenkään+vaihtaneen+seksuaalista+suuntaustaan.+En+ole+sellaista+koskaan+nähnyt.+Seksiä+kyllä+on+harrastettu+vaikka+kenen+kanssa;+jos+näin+karkeasti+voi+tavallisista+ihmisistä+sanoa."Tuo+epäilemättä+on+juuri+modernin+seksuaalisen+käsityksen+mukainen:+oli+ihmisen+suuntaus+mikä+tahansa,+hän+voi+harrastaa+seksiä+kenen+kanssa+tahansa.+Jos+kerran+seksuaalinen+suuntautuminen+ei+määrittele+välttämättä+mitenkään+sitä+kumman+sukupuolen+kanssa+harrastaa+seksiä,+niin+eikös+heteroksi+tai+homoksi+määrittely+ole+täysin+turhaa?+Minusta+tällainen+ajattelu+on+niin+sekavaa+ja+epämääräistä,+että+sen+perusteella+ei+voida+sanoa+oikein+mitään+mistään.+Paitsi+sinä+tietenkin+voit+sen+perusteella+sanoa+mitä+vaan+ja+niin+sinä+sanotkin.+Jotkut+ovat+heteroita,+koska+ovat+luonnollisessa+yhteydessä,+mutta+heterot+voivat+silti+olla+luonnottomassa+yhteydessä,+mutta+heterot+ovatkin+bi-seksuaaleja,+mutta+bi-seksuaalit+eivät+kuitenkaan+ole+missään+tapauksessa+homoja.+Kun+sinä+esität+asioita+tähän+tyyliin,+näin+epämääräisesti,+sanotko+sinä+oikeastaan+yhtään+mitään?
  2. Oletat+ilmeisesti,+että+"vaihtaminen"+tarkoittaa+oman+seksuaalisen+suuntautumisen+vaihtamista?+Jakeessa+26+lukee:+"Naiset+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnonvastaiseen..."+Itse+kiinnitän+huomion+siihen,+miten+tämä+vaihtaminen+tapahtuu.+Paavali+selvästikään+ei+puhu+"vaihtamisesta"+asiana,+joka+on+vain+jotenkin+tapahtunut+naisille.+Naiset+eivät+ole+vain+passiivisina+ottaneet+vastaan+jonkun+"vaihtumisen"+vaan+he+ovat+itse+aktiivisesti+mukana+tässä.+Naisten+luonnollinen+yhteys+ei+ole+"vaihtunut"+vaan+he+itse+ovat+sen+"vaihtaneet".Joten+kysymys+kuuluukin,+että+miten+nämä+ihmiset+voivat+itse+vaihtaa+omaa+seksuaalista+suuntaustaan?Vallalla+oleva+käsitys+kuuluu,+että+ihminen+ei+voi+itse+vaihtaa+suuntaustaan.+Täällä+luterilaisuus-palstalla+on+tällä+hetkellä+kaksikin+Valamo-ketjua,+joissa+todetaan+että+seksuaalista+suuntaustaan+ei+voi+vaihtaa+itse.+Homojen+ehetymishoidot+eivät+toimi,+koska+seksuaalista+suuntautumistaan+ei+ihminen+itse+ole+valinnut+eikä+voi+sitä+muuttaa.+Setan+sivuilla+sanotaan,+että+seksuaalinen+suuntaus+voi+muuttua,+esim.+iän+karttuessa,+mutta+siinäkään+ei+sanota,+että+ihminen+voi+vaihtaa+suuntaustaan+itse.Sinä+kuitenkin+väität,+että+heterot+voivat+muuttaa+oman+seksuaalisen+suuntauksensa.+Erikoinen+väite,+jos+näin+on.Minusta+tilanne+on+huomattavasti+yksinkertaisempi.+Paavali+ei+voi+tarkoittaa+"vaihtamiselle"+seksuaalisen+suuntauksen+vaihtamista.+Paavalin+aikoina+ei+edes+käytetty+tälläisiä+ilmaisuja.+Raamatussa+yleensäkin+tärkeintä+on+seksuaalinen+käytös+kun+jaellaan+kuolemantuomioita.+Seksuaalisen+käytöksen+jaottelu+perustuu+Paavalillakin+sukupuoleen,+ei+suuntaukseen.+Sen+takia+miehen+ja+naisen+seksi+ja+liitto+ovat+hyvä+asia.+Se+on+se+luonnollinen+sukupuoliyhteys,+johon+Paavali+viittaa.+Ja+se+luonnoton+sukupuoliyhteys+on+kahden+miehen+tai+kahden+naisen+välinen+sukupuoliyhteys.+Kun+Paavali+puhuu+"vaihtamisesta"+hän+ihan+yksinkertaisesti+kuvailee+miespareja+ja+naispareja.+Hän+puhuu+ihmisistä,+jotka+harrastavat+seksiä+samaa+sukupuolta+olevien+ihmisten+kanssa.+"Vaihtaminen"+tarkoittaa+siis+sitä,+että+mies+ei+ole+ottanut+parikseen+naista,+vaan+on+naisen+sijaan+ottanut+toisen+miehen.+Tässä+mielessä+mies+on+siis+"vaihtanut"+naisen+tilalle+miehen.+Eli+tiivistäen:+Paavali+ei+puhu+heteroista,+jotka+ovat+vaihtaneet+sukupuolisen+suuntauksensa,+eikä+hän+siten+sitä+voi+edes+tuomita.+Kun+Paavali+puhuu+ihmisistä,+jotka+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnonvastaiseen,+hän+yksinkertaisesti+kuvailee+ihmisiä,+jotka+harrastavat+seksiä+saman+sukupuolen+kanssa.+(+Joita+me+nykyaikana+arjessa+kutsumme+homoiksi+ja+lesboiksi.+)+Miesten+välinen+seksi+-+kuten+naisten+välinen+seksi+-+on+saastaista+ja+häpeällistä.+Ja+siitä+seuraa+kuolemantuomio.+Paavali+selvästi+viittaus+Mooseksen+3.+kirjan+jakeisiin+"Älä+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan"+ja+"Jos+mies+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+he+ovat+molemmat+tehneet+kauhistuttavan+teon+ja+heidät+on+surmattava.+He+ovat+itse+ansainneet+kuolemansa."Eli+Paavali+tuomitsee+tässä+kuolemaan+miesten+välisen+seksin+harjoittajat+kuin+myös+naisten+välisen+seksin+harjoittajat.+Ja+samalla+tulee+selväksi+että+Paavalin+mielestä+3.Mooses+18:22+jae+koskee+myös+naisten+välistä+seksiä,+vaikka+siinä+ei+kirjaimellisesti+naisia+mainitakaan.+Pitkä+vastaus,+mutta+jokseenkin+hyvin+perusteltu+mun+mielestä.
  3. Sori,+kun+varsinainen+vastaus+aloitukseesi+kesti.+On+ollut+vähän+kiirettä+töissä."yksi.uskis+kysyy+roomalaiskirjeestä+"Miten+miehet+syttyvät+toisiinsa+ja+naiset+syttyvät+tosiinsa.+Eikös+tällaisia+kutsuta+homoseksuaalisiksi?"+"No+jos+on+ollut+"luonnollisessa+yhteydessä",+niin+Paavali+ei+varmasti+tarkoita+homoja+ja+lesboja.+On+siis+pakko+olla+kyse+heteroista.+"Paavali+ei+tässä+luvussa+missään+kohtaan+sano+että+"he"+olisivat+olleet+luonnollisessa+yhteydessä.+Joten+kyse+voi+olla+"homoista"+ja+"lesboista",+jos+siis+oletetaan+että+tälläisiä+moderneja+ilmauksia+voi+Raamattuun+soveltaa."Olen+omin+silmin+nähnyt+kuinka+ainakin+ukkomiehet+syttyvät+kiimoissaan+toisiin+miehiin+ja+ukkomiehiin.+On+sattunut+ihan+omia+kokemuksiakin.+Heitä+emme+voi+pitää+homoina,+vaan+vähintään+biseksuaalisina."Nämä+sinun+näkemisesi+ja+kokemisesi+todistavat+minulle+vain+sen,+että+olet+homo+ja+liikut+homopiireissä,+joissa+ilmeisesti+moraali+on+hyvin+huono+kun+ei+paljoa+välitetä+siitä+kuka+näkee+ja+kuka+tekee.+Paavalin+kirjoituksia+ne+eivät+kumoa."yksi.uskis:Jumala+on+jättänyt+heidät+häpeällisten+himojen+valtaan.+Tämä+ei+voi+tarkoittaa+heteroseksuaalisuutta".""Häpeälliset+himot"+eivät+voi+edelleenkään+viitata+miehen+ja+naisen+väliseen+seksiin.+Tälläistä+Raamatun+tulkintaa+vastustan+jyrkästi.+Miehen+ja+nainen+avioliiton+sisällä+seksi+ei+voi+olla+"häpeällistä",+sehän+on+Jumalan+tahdon+noudattamista+mitä+suurimmassa+määrin.+Avioliiton+ulkopuolinen+suhde+esimerkiksi,+on+tietenkin+aviorikos,+mutta+siinäkään+häpeällistä+himoa+ei+ole+se+miehen+ja+naisen+välinen+himo+sinänsä,+vaan+rikoksena+on+aviopuolison+pettäminen,+perheen+rikkominen+ja+ennen+kaikkea+Jumalan+tahdon+vastaisuus.+Miehen+ja+naisen+välistä+seksiä+voi+käyttää+siis+väärin,+mutta+se+seksi+sinänsä+ei+ole+"häpeällistä".Sen+sijaan+on+aivan+selvää+että+"häpeällinen+himo"+viittaa+juuri+homoseksuaalisiin+tekoihin,+eli+seksiin+samaa+sukupuolta+olevien+kesken.+Paavali+sanoo+myös+että+se+on+"saastaista",+"+oman+ruumiin+häpäisemistä"+ja+"luonnonvastaista".+Nämä+kaikki+sanat+eivät+voi+kuvata+miehen+ja+naisen+välistä+seksiä,+koska+kun+Jumala+loi+ihmisen,+hän+loi+miehen+ja+naisen+-+ja+hän+siunasi+heidät.+Miten+Jumala+voisi+siunata+saastaisen,+luonnonvastaisen,+häpeällisen+himon?"No+hehän+olivat+olleet+luonnollisessa+yhteydessä,+siis+heteroseksuaalisuutta.+"Taas+väität+että+"he"+olivat+olleet+luonnollisessa+yhteydessä,+vaikka+Paavalin+kirjeessä+ei+sanota+mitään+sellaista.+Johtopäätöksesi+heteroudesta+pohjautuu+väärälle+olettamukselle."Mutta+he+olivat+villiintyneet+kiimoissaan+ja+syttyneet+toisiinsa.+Toisiinsa.+Olivat+vielä+kaukana+homoista+ja+lesboista.+"Oletat+että+kyseessä+on+heterot,+jotka+ovat+syttyneet+toisiin+heteroihin.+Määritelmän+mukaisesti+hetero+on+ihminen,+joka+ei+tunne+vetoa+samaa+sukupuolta+kohtaan,+joten+onpa+outo+juttu.+Mutta+jos+tarkastellaan+vain+tekoja,+tilanne+on+paljon+selkeämpi.+Mies+makaa+miehen+kanssa,+nainen+naisen+kanssa.+Nämä+ovat+homoseksuaalisia+tekoja.Ja+kyllä+tuo+villi+kiima+ja+syttyminen+voi+kuvailla+homoseksuaalejakin+ihan+hyvin.+Väittäisin+jopa,+että+kuvaa+juuri+sellaisia+homoja,+erityisesti+nuoria+miehiä,+jotka+ovat+päässeet+muuttamaan+maalta+isoon+kaupunkiin,+tulleet+ulos+kaapista+ja+kokeneet+sen+ultimaten+seksuaalisen+vapauden+tunteen,+kun+saa+vihdoinkin+rakastella+kenen+kanssa+haluaa.+Yksi+tälläinen+ässät+suhauttava+platinablondi+homopoika+Turussa+kertoi+minulle+ylpeillen:+"+Vittu+mä+nussin+ketä+mä+haluun+ja+niin+monen+kanssa+ku+tahon."+Mutta+tämä+toki+on+vain+tälläinen+anekdootti,+kuten+sinunkin+juttusi."He+olivat+"vaihtaneet"-+homot+eivät+ole+vaihtaneet."+"Väität+siis,+että+Roomalaiskirje+kieltää+heteroita+vaihtamasta+seksuaalista+suuntaustaan+homoudeksi+tai+bi-seksuaalisuudeksi,+eikö+niin?+Lisäksi+väität,+että+homot+eivät+ole+tässä+vaihtaneet.+Tulkitset+että+koska+vaihtaminen+koskee+vain+heteroita,+se+ei+voi+koskea+homoja.+Ensinnäkin+tämä+koko+ajatusrakennelma+pohjautuu+siihen+oletukseen,+että+"he"+ovat+olleet+luonnollisessa+yhteydessä.+Mutta+näinhän+Paavali+ei+kirjoita+missään+vaiheessa.+Hän+vain+toteaa+että+luonnollinen+sukupuoliyhteys+on+vaihdettu.+Joten+et+ole+todistanut+että+"he"+olisivat+heteroita,+joten+myöskään+"vaihtaminen"+ei+voi+koskea+heteroita.+Se+siis+saattaa+koskea+juuri+homoja.+Se+riippuu+vähän+siitä,+mitä+tarkoitetaan+"vaihtamisella".+Joten+seuraavaksi+enemmän+siitä.(+jatkuu...)
  4. "Justihin,+maailman+"viisaimmalle"+maalliselle+olennolle+eläinkunta+osoittaa+synnittömän+seksin.+Lisääntymistarkotukses+harjotettu+seksi,+kaikki+muu+on+lapsellista+tekopyhää+öyhötystä+omien+himon+vääristämien+nautiskelujen+tuotosta."Kiitos+kommentistasi.+En+ole+aivan+samaa+mieltä+siitä,+että+eläimet+olisivat+osoittaneet+synnittömän+seksin.+Eläimethän+eivät+ole+synnittömiä+tai+syntisiäkään+sinänsä,+vaan+tämän+kaksiajaon+ulkopuolelle.+Mutta+sinänsä+hyvä+huomio,+koska+on+selvää,+että+3.Mooseksen+kirjan+luvun+18+eläimiin+sekaantumisen+kielto+näyttää+sekin+pohjautuvan+luomiskertomukseen.++Lisääntymistarkoituksellisesta+seksistä+saa+nauttia.+Tämä+on+selvää.+Kyllä+minä+ainakin+olen+siitä+nauttinut.+En+sano+tätä+perusteluna,+vaan+muistutuksena+niille+ei-uskovaisille,+jotka+kauhistelevat+tilannetta,+jossa+heidän+on+pakko+"vain+lisääntyä".++Ei+ole+pakko+vain+lisääntyä+ilman+nautintoa,+vaan+saa+nauttia+lisääntymisestä.++Ja+toisaalta+jos+lisääntymistarkoitus+on+täytetty+usealla+lapsella,+se+ei+tarkoita+että+seksi+pitäisi+lopettaa.+Varsinkin+jos+seksin+lopettaminen+johtaa+toisen+puolison+tekemään+aviorikoksen.+On+siis+parempi+harrastaa+seksiä+lisääntymistarkoituksen+toteuduttuakin,+jos+se+pitää+avioliiton+kasassa.+Sehän+on+puolisoiden+ja+lapsienkin+etu+ehdottomasti.+Jos+molemmat+puolisot+yhdessä+sopivat+luopuvansa+seksistä,+se+on+heidän+oikeutensa+eikä+ole+väärin,+jos+se+ei+johda+muihin+synteihin.Eli+en+kannata+esittämääsi+tulkintaa+sen+liiallisen+mustavalkoisuuden+ja+käytännön+toimimattomuuden+vuoksi.
  5. "+Koko+VT,+Jumala+eikä+Jeesus+pidä+"nainen+ja+nainen"+syntinä.+Miten+päättelet?+"Mies+ja+mies"+on+synti+vain,+jos+makaamaan+alkavat."Lesbouden+kiellon+voi+lukea+samoista+kohdista+kuin+homoudenkin.+Kaikki+seksuaalimoraalikiellot+koskevat+tasapuolisesti+niin+miehiä+kuin+naisiakin.+Jos+jotain+kielletään+mieheltä,+se+kielletään+myös+naiselta.+Helppoa+ja+kätevää,+eikö+totta!Paavalin+roomalaiskirje+1+luku+mainitsee+naiset,+jotka+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnonvastaiseen.+Luvun+alusta+huomaa,+että+se+"luonnollisuus"+mihin+viitataan+johtuu+luomisesta.+Luomiskertomuksessa+todetaan,+että+mies+ja+nainen+on+luotu+toisiaan+varten.+Ei+mitään+viittausta+että+lesbot+olisi+luotu+toisiaan+varten.+"Luonnollisella+sukupuoliyhteydellä"+ei+siis+tässä+tarkoiteta+sitä+tunnetta+tai+mutua,+joka+homoseksuaalilla+ihmisellä+on.+Missään+seksuaalimoraalikäskyssä+Raamatussa+ei+oteta+mitenkään+huomioon+ihmisen+tunteita+tai+motiiveja."+No.+Tosiasiaon,+että+Raamatusta+huolimatta+syntiä+tehdään+ja+tehtiin+Raamatun+mukaan+jo+Raamatun+aikaan.+Tavallaan+turhan+oloista+tämänlainen+keskustelu."Eikös+tämäkin+ole+juuri+päinvastoin?+Jos+ihmiset+tekevät+syntiä,+on+korkea+aika+nostaa+Raamattu+pöydälle+ja+alkaa+saarnaamaan+tervettä+oppia+ja+Jeesuksen+ristinkuoleman+pelastavaa+voimaa.+"Itse+en+ole+kokenut+sotaa+enkä+vankilaa,+mutta+ihan+normaalielämässä+naimisissa+olevat+miehet+menevät+jopa+homojen+syliin.+Näin+on+mullekin+käynyt."No,+hyvä+kun+otit+tämän+puheeksi.+Hetero+ei+vapaaehtoisesti+hakeudu+homojen+syliin,+oli+hetero+naimisissa+tai+ei.+Jos+normaalielämässä+heteromies+makaa+ilman+ulkoisen+olosuhteiden+muodostamaa+pakkoa+miehen+kanssa,+se+heteromies+ei+ole+hetero,+vaan+homo+tai+bi.+"+Ja+jos+kerran+miehen+kanssa+makaa+kaikenlaiset+miehet,+niin+on+jotenkin+kummallista+pitää+sitä+"homoseksuaalisena+tekona".+No,+miten+kukin+sen+sitten+käsittää.+Se+on+vaan+miehen+kanssa+makaamista,+ei+sinänsä+olla+aina+homoja+ja+homoseksuaalisia."Oliko+aikaisemmassa+perustelussani+jotain+epäselvää?+Jokin+teko,+kuten+se+jos+mies+makaa+miehen+kanssa,+voidaan+määritellä+homoseksuaaliseksi+teoksi+sen+perusteella,+miltä+se+näyttää+ulkoisesti.+Jos+se+näyttää+siltä,+että+kaksi+miestä+harrastaa+seksiä,+se+on+homoseksuaalinen+teko.+Se+on+homoseksuaalinen+teko+riippumatta+siitä+mikä+on+miesten+seksuaalinen+suuntaus.+Ja+kaikki+homoseksuaaliset+teot+ovat+kiellettyjä+Raamatussa.+Sama+koskee+lesboja+kuten+yllä+selitin.
  6. No+mutta+kiitos+kommentistasi.+Nythän+sinä+olet+oikein+teologiseksi+heittäytynyt.+Se+on+hyvä+suuntausta+se."+Et+sinä+kyllä+paljoa+tiedä,+vaan+heittelet+omia+mielipiteitäsi.+Uskottavuutesi+putoaa+päivä+päivältä.+"En+edes+tiennyt+että+minulla+oli+uskottavuutta,+joten+olemattoman+uskottavuuden+putoaminen+ei+huoleta+minua."+Otetaan+nyt+vaikka+tämä+teesisi,+että+moniavioisuus+ei+ole+luomistyön+mukaista+(luotiin+vain+yksi+nainen),+ja+monen+vaimon+pitäminen+on+vain+kuvattu+Raamatussa.Mutta+asialla+on+myös+Jumala.+3.+Moos+.+18+hän+kieltää+poikaa+makaamasta+isänsä+muiden+vaimojen+kanssa,+mutta+ei+kiellä+isää+pitämästä+muita+vaimojakin.+Ja+sekin,+että+Jumala+antoi+myönteisen+signaalin:+Jos+ottaa+toisenkin+vaimon,+niin+Jumalalla+on+siihen+ohjeet+Raamatussa."+Mutta+onhan+Raamatussa+Jumalan+ohjeita+kaikille+syntisille.+Katukaa+ja+tunnustakaa+syntinne.+Tehkää+parannus.+Jne.++Ja+vaikka+Jumalalla+on+ohjeita+syntiselle,+ei+hän+kuitenkaan+kehoita+meitä+syntisyyteen.+Sama+juttu+moniavioisuuden+kanssa.Mielenkiintoisenpi+kysymys+on+se,+että+kun+kerran+Jumala+selvästi+sallii+sekä+yksiavioiset+heteroavioliitot,+että+moniavioiset+heteroliitot,+niin+miksi+Raamatussa+ei+sitten+ole+mitään+mainintaa+yksiavioisista+homoliitoista+eikä+myöskään+moniavioisista+homoliitoista.+Kyllä+sillä+Jumalalla+selvästi+on+jotain+homoja+vastaan."Jumala+tosiaan+siunasi+miehen+ja+naisen,+ja+antoi+heille+muutamia+tehtäviä,+joita+ainakin+nykyään+mies+ja+nainen+huonosti+toteuttavat.+Linnutkin+saavat+liidellä+taivaalla+ilman,+että+niitä+vallittaisiin.+Tämä+siunaaminen+ei+liity+avioliittoon+siis+mitenkään."Se+miten+mies+ja+nainen+käytännössä+toteuttavat+Jumalan+käskyjä+ja+kehoituksia+ei+ollut+siunauksen+saamisen+ehtona+luomiskertomuksessa+eikä+se+ole+sitä+nytkään.+Mies+ja+nainen+ovat+siunattuja+koska+he+ovat+Jumalan+luomia.+Lisääntyminen+ja+lintujen+vallitseminen+on+siunaukseen+liittyvä+lahja,+ei+siunaamisen+edellytys.+Ja+kyllä+ihmiset+vieläkin+metsästävät+lintuja,+eli+vallitsevat+lintuja.+Ja+avioliittoon+siunaaminen+liittyy+aina+silloin,+kun+mies+ja+nainen+menevät+avioliittoon,+koska+se+on+Jumalan+luomisjärjestyksen+mukaista.
  7. "+Otin+kiinni+tästä,+että+"tunteet+eivät+olla+mitenkään+olla+samanlaisia"+heteroilla,+biseksuaalisilla+ja+homoilla.+Itse+olen+ollut+naimisissa+naisen+kanssa+21+vuotta,+ja+elänyt+miehen+kanssa+10+vuotta,+ja+kyllä+se+rakkaus+on+ihan+samanlaista:+ne+tunteet.+Sinulla+on+kova+pyrkimys+saada+homot+ja+lesbot+näyttämään+kaikessa+erikoisihmisiltä."Voi+olla+että+sinulla+tunteet+ovat+samoja.+Se+todistaa+sinusta+jotain.+Ehkä+olet+bi.+Mutta+se+ei+välttämättä+todista+toisten+tunteista+mitään.+Ja+jotain+kai+kertoo+sekin,+että+vaikka+tunteesi+olivat+ihan+samanlaisia,+sinä+kuitenkin+valitsit+miehen+etkä+naista.+"Kukin+rakastuu+siihen+henkilöön,+joka+vetoaa.+Heterot+aina+vastakkaiseen+sukupuoleen,+biseksuaaliset+"kaikkiin"."Minusta+on+aivan+selvää,+että+rakkaus+on+aina+lähtöisin+Jumalasta.+Sanotaanhan+Raamatussakin+että+Jumala+on+rakkaus.+Kun+Raamatussa+sanotaan+että+homous+on+synti,+sen+tarkoitus+on+ohjata+ihminen+pois+synnistä+joka+on+haitallinen+ihmiselle+itselleen.+Jumala+tekee+sen+koska+hän+rakastaa+ihmistä.Joten+eri+rakkaudet+eivät+voi+mitenkään+olla+samanlaisia.+Homoseksuaalinen+rakkaus+liittyy+automaattisesti+syntiin+ja+Jumalan+luomistyön+kieltämiseen.+Heteroseksuaalisuus+taas+ei."Ja+että+"homoseksuaalisuus+on+selvästi+paljon+lähempänä+eläimiin+sekaantumista+kuin+miehen+ja+naisen+avioliittoa".+Naurettavaa:+homot+tykkäävät+ihmisistä,+eivät+eläimistä.+Eläimiin+siis+yhdytään,+mutta+moni+homo+ei+harrasta+yhdyntää;+emme+mekään.+Rinnastus+oli+siis+mahdollisimman+huono,"Rinnastus+ei+perustu+siihen+että+homous+olisi+"rakkautena"+samanlaista+kuin+eläimiin+sekaantuvan+ihmisen+rakkaus.+Vaan+se+perustuu+siihen,+että+nämä+kaksi+ovat+etääntyneet+miehen+ja+naisen+liitosta.+Homopari+ei+toteuta+Jumalan+luomistyön+tarkoitusta+eikä+sitä+tee+ihmis-eläin-parikaan.+Kyse+ei+siis+ole+siitä,+mitä+"hyvää"+homot+tekevät,+eli+väitetysti+se,+että+he+"rakastavat",+vaan+kyse+on+siitä+mitä+homoparit+eivät+tee.+He+eivät+toteuta+Jumalan+tahtoa.
  8. Kiitos+kommentista.