Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Pyydän+tätä+keskustelua+poistettavaksi.+Ei+pidä+puuttua+ihmiseen+eikä+aloitus+edes+liity+mitenkään+luterilaisuuteen.
  2. Aika+huono+aloitus+sanoisin.+Kyllä+kai+maailmasta+löytyy+paljonkin+mielenvikaisia+ateisteja+ja+liberaaleja+suvaitsevaisia+siinä+kuin+Raamattua+siteeraavia+"uskovaisia"+murhaajia.+Sekä+aloitus+että+käyty+keskustelu+todistaa+vain+sen,+että+tällä+palstalla+on+paljon+ihmisiä,+joiden+ajattelu+on+ärtyneen+teinin+tasolla.+Ihan+tosiassanneko+vedätte+johtopäätöksiä+Raamatusta,+Jumalasta+ja+Jeesuksen+armosta+jonkun+psykopaatin+murhaajan+sanojen+ja+tekojen+perusteella?Itse+vetäisin+uutisesta+aivan+erilaisen+johtopäätöksen.+Suomen+lakeja+pitäisi+tiukentaa+tällaisten+poikkeustapausten+kohdalla,+ohjata+terapiaan+ja+määrätä+lääkkeitä+tms.+Miksi+tällainen+ihminen+ylipäätään+päästettiin+uudestaan+vapaaksi+sen+ensimmäisen+murhan+jälkeen?+Kyllä+liberaali+ja+suvaitsevainen+saa+olla,+mutta+kohtuullisesti+:+kaikki+vankilassa+olevat+ihmiset+eivät+ole+syyttömiä+ja+pohjimmiltaan+hyviä+ihmisiä.+Eikä+heidänkään+syyllisyys+ja+pahat+teot+poistu+pelkästään+sillä,+että+jatkuvasti+alennetaan+rangaistuksia.+Aivan+kuten+tiettyjen+nimeltä+mainitsemattomien+seksuaalisten+vähemmistöjen+synnit+eivät+poistu+sillä,+että+synnin+käsite+määritellään+heidän+kohdallaan+uusiksi+ja+heille+sallitaan+kirkkovihkimiset.+Se+paha+vain+pysyy+ja+pahenee.+Ihminen+on+syntinen.+Me+kaikki+olemme+syntisiä+ja+Jumalan+kirkautta+vailla.+Ehdotan,+että+alettaisiin+keskustella+kuolemanrangaistuksen+palauttamista+Suomeen+näissä+muutamissa+ääritapauksissa,+kuten+lumihautasurmaajan+kohdalla.Liberaalin+suvaitsevaisuuden+mukainen+rikollisten+"eheyttäminen"+ei+toimi,+koska+se+paha+on+aivan+selvästi+"synnynnäistä".+:)
  3. "Liittyvät+sillä+tavalla+että+yritän+tietysti+selventää+minkäsortin+tekopyhä+olet."Kiitos+kommentistasi.+Varsinainen+aasinsilta.+Selvästikin+haluat+vain+ohjata+keskustelua+pois+itse+aiheesta.+Minä+en+puutu+henkilöön,+vaan+puhun+asiat+asioina."Onko+siinä+tarpeeksi+perusteluja?"No,+ei+oikeastaan.+Näytät+asettavan+tieteen+ja+uskon+vastakkain.+Tiede+ei+kuitenkaan+pelasta+ihmistä,+vaan+vain+usko+Jeesukseen+ja+Jumalan+armo."Omat+mielipiteet+pitää+kyetä+tunnustamaan+suoraselkäisesti+omikseen.+Eikä+sortua+lapselliseen+hurskasteluun+ja+esitellä+niitä+jumalan+tai+Jeesuksen+tahtona."Minä+kirjoitin+että+"Jeesus+sanoi+että+juuri+ihmisen+sisältä,+sydämestä,+lähtevät+siveettömät+ajatukset.+Siveettömyydellä+Jeesus+tarkoitti+mm.+homoseksuaalisuutta."+Tämä+löytyy+Raamatusta+(+Markus+7:20+).+Ihan+hyvää+hyvyttäni+jätin+siitä+pois+sen,+että+Jeesuksen+mukaan+homoseksuaalisuus+(+siveettömyys+)+saastuttaa+ihmisen.+Niin,+että+missäs+kohtaa+minä+tässä+nyt+omiani+pistelen?+Ironista+on+se,+että+minä+en+oikeastaan+edes+ajattele+näitä+juttuja+itse.+Minä+vain+poimin+sopivia+juttuja+Raamatusta,+kristillisiltä+nettisivuilta+ja+YouTuben+videoista.+Loppujen+lopuksi+minä+pistän+hyvin+vähän,+jos+ollenkaan,+omia+mielipiteitäni+sinne+sekaan.+Tämä+johtuu+siitä,+että+kunnioitan+Raamattua+niin+paljon,+etten+halua+vääristää+sen+sanomaa+yhtään+piirtoakaan.Eikä+tässä+edes+ole+oleellista+se,+lisäileekö+omiaan+vai+ei.+Oleellista+on+se,+onko+se+totta,+mitä+lisäilee.+Ja+sitten+on+vielä+sekin+juttu,+että+niin+kauan+aikaa,+kun+kukaan+muu+(+esim.+sinä+)+ei+selitä+asiaa+toisin+tai+esitä+parempaa+tulkintaa+asiasta,+minun+tulkintani+jää+voimaan+ainoana+kiistattoman+oikeana+tulkintana.+Homoseksuaalisuus+on+siis+synti+myös+Jeesuksen+mielestä+ja+aloittaja+on+täysin+hakoteillä+väitteinensä.+Hänen+mukaansa+Jeesuksen+opetusten+mukaan+Jeesus+itse+on+harhaoppinen.+Siinäpä+onkin+paljon+ajattelemisen+aihetta!+:)
  4. "Vastaukseni+sitten+modattiin."Luulen,+että+se+syy+oli+ainakin+kirjoitustesi+sävy+ja+itsepintainen+jankkaaminen.+Itse+ajattelen,+että+joskus+aikaisemmin+kirjoituksesi+olivat+ainakin+aluksi+suhteellisen+asiallisia+ja+vilpittömän+oloisia,+mutta+keskustelun+jatkuessa+alkoi+kirjoituksesi+sävy+muuttua.+Se+oli+jännä+juttu,+koska+aluksi+vaikutit+ihmiseltä,+jota+aivan+oikeasti+kiinnostaa+Raamatun+sana+ja+Jeesuksen+opetukset,+mutta+sitten+lopulta+aina+"sorruit"++outoon+venkoiluun.+Se+ei+ole+Jeesuksen+opetuksen+mukaista.+Minä+olen+hiljainen+ja+nöyrä.+Tiivistän+minäkin:-++3.Mooses+18:22++ei+tarkoita+vain+yhtä+tiettyä+makaamisen+tapaa.+Siinä+kielletään+kaikki+seksuaaliset+teot+samaa+sukupuolta+olevien+kesken.+Raamatusta+ei+löydy+homomiehen+näkökulmaa,+josta+käsin+voisimme+kysyä,+että+miten+se+homomies+makaa+miehen+kanssa,+kun+ei+edes+halua+naisten+kanssa+maata.+Sen+sijaa+näkökulma+on+yleinen:+miten+miehet+(+heterot+)+yleensä+makaavat+naisen+kanssa.+Ja+niitä+tapoja+on+monta,+rakastaviakin,+ja+ne+kaikki+ovat+siis+kiellettyjä.+Kyse+ei+ole+jokin+mystinen+makaamistapa,+vaan+kyseessä+on+sukupuoli:+mies+ei+ole+miehen+oikea+seksipartneri,+eikä+nainen+naisen.+Lisäksi+Raamatussa+kielletään+homoseksuaalisuus+muissakin+kohdissa+eikä+niissä+edes+mainita+"makaamista+naisen+kanssa".+Eiköhän+tämä+asia+ole+jo+selvää+kauraa.-+Kuten+olen+jo+aikaisemmin+tässä+ketjussa+osoittanut,+juuri+homoseksuaalisuus+on+synti.+Homoseksuaaliset+teot+ovat+toki+kiellettyjä+sinänsä.+Se+koskee+kaikkia+samaa+sukupuolta+olevia+pareja,+riippumatta+siitä+mitä+suuntausta+he+kokevat+olevansa.+Oli+sitten+kyseessä+hetero,+bi+tai+homo,+seksi+saman+sukupuolen+kanssa+on+kiellettyä.+Mutta+Jeesuksen+mukaan+pahat+teot,+kuten+mm.+homoseksuaalisuus+(+"siveettömyys"+),+nousevat+ihmisen+sydämestä+(+Matteus+7:20-22+).+Tämä+osuu+ironisesti+yhteen+seksuaalisen+suuntauksen+perusteiden+kanssa.+Aika+selvä+juttu,+kun+vähän+ajattelee.Ei+mulla+nyt+muuta.
  5. "+Ehkä+vaivaudut+lukemaan+Raamatunkohista+antamiasi+selittelyjäsi😁.Mies+joka+on+harjoittanut+seksiä+sekä+naisen+ja+miehen+kanssa+kertoo+ettei+tiedä+miten+mies+makaa+miehen+kanssa+niinkuin+naisen+kanssa+maataan.+Sitten+palstalla+esimrrkiksi+sinä+ja+tuo+toinen+kummajainen+väitätte+tietävänne+osoittamatta+onnistuneenne+kyseisessä+teossa."Kiitos+kommentistasi.+Minähän+jo+taisin+huomauttaa+tuosta+sinun+tavastasi+keksiä+vain+omia+juttujasi,+vaikka+vaadit+muilta+piirtoakaan+muuttamatta+sanasta+sanaan+Raamatun+kirjoituksia.+Nyt+vielä+menet+väärään+suuntaan+entistä+enemmän,+kun+vetoat+toiseen+nimimerkkiin.+Älä+kuule+mene+piiloon+toisen+nimimerkin+taakse+(!)+vaan+ota+vastuu+omista+sanoistasi+kuten+mies."Haiskahtaa+vahvasti+miehiseltä+luulemiselta+ellette+osoita+Raamatun+sanoin+miten+temppu+tehdään.Tähän+mennessä+palstalla+esitettyjen+asioiden+valossa+ei+ole+perustetta+esim.+samaa+sukupuolta+olevien+ihmisten+suhteiden+eriarvoistamiselle+uskonnollisesti,+siis+mun+nähdäkseni+ongelma+on+kalstaistesi+ihmisten+pään+sisäinen+ja+ilmeisesti+parannettavissa+joko+äidinkielen+perusopinnoilla+tai+oikealla+lääkityksellä."Jos+nyt+oikein+muistan,+niin+sinä+itse+et+ole+esittänyt+yhtään+Raamatullista+perustetta,+miksi+homous+tulisi+hyväksyä.+Olisitko+niin+ystävällinen,+että+vastaisit+tähän+yhteen+kysymykseen:+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+homous+ei+ole+synti?+Muistat+varmaan,+että+vaade+on+piirtoakaan+muuttamatta.+Kuten+olet+itse+sanonut."Jos+olet+oikealla+asialla,+sinun+ei+tarvitse+selitellä+totuutta.Ja+nyt+sä+voisit+kertoo+jo+aiemmin+pyytämälläni+tavalla+miten+te+SEN+teette,+please."Jos+kerran+haluat+välttämättä+keskustella+asioista+aivan+henkilökohtaisella+tasolla,+niin+voisitko+ystävällisesti,+ilman+naljailua+ystäväiseni,+kertoa+ensin+miten+sinä+teet+sen+tyttökavereittesi+kanssa?+"Eihän+ole+paljoa+pyydetty,+mitään+ei+tarvi+keksiä+vaan+kopioida+valmista+tekstiä+ja+sit+mä+vaikenen+ainakin+tästä+aiheesta+palstalla...+ehkä+pääset+kokonaankin+minusta+eroon+kuka+tietää."Kuka+nyt+sinusta+eroon+haluaisi+päästä?+Ja+miksi+kukaan+haluaisi+että+sinä+vaikenet?+Minä+ainakin+haluan+kuulla+sinun+kertovan+kaikille+meille+uskovaisille+miehille+sinun+naisellisen+vastauksesi+kysymykseen+missä+kohtaan+Raamatussa+sanotaan,+että+homous+ei+ole+synti.+Se+on+helppoa.+Ei+tarvitse+laittaa+yhtään+omaa+sanaa+selitykseksi,+vain+kopi-peistaat+tänne+ne+Raamatun+jakeet+ja+sitten+minä+voin+kysellä+niistä+hiukan+tarkemmin."Siunausta+ja+voimia+sinulle+😎+""Kiitos+kauniista+sanoistasi.+Olet+varmaan+tosi+miellyttävä+ja+ystävällinen+ihminen,+vaikka+kirjoitatkin+aivan+eri+sävyyn.+Kuule,+tosi+paljon+Jumalan+siunausta+ja+paljon+voimia+ja+jaksamista+elämääsi.+😎
  6. "Eli+hyväksyisit+homouden+ellei+jumalasi+käskisi+sinua+sitä+vastustamaan?+Vai+oletko+homoutta+vastaan+joka+tapauksessa,+sanoisi+jumalasi+mitä+tahansa+asiasta?+"Kiitos+kommentistasi.+En+ymmärrä+miten+esittämäsi+kysymykset+liittyvät+aikaisempaan+keskusteluun.+Homous+on+luonnotonta+ilman+Raamattuakin.+Tieteelliset+tutkimuksetkin+sanovat,+että+esim.+lesbous+on+äidin+raskauden+aikaisen+hormoniepätasapainon+aiheuttama+kehityshäiriö.+Aloittaja+väitti,+että+homouden+vastustaminen+on+Jeesuksen+opetusten+vastaista+harhaoppia.+Nimimerkki+"jankalle"+väitti,+että+homous+ei+ole+syntiä,+vain+homoseksin+harjoittaminen.+Minä+osoitin,+että+juuri+Jeesus+oli+sanoissaan+antanut+hyvät+perusteet,+että+homoseksuaalisuus+on+syntiä,+ei+vain+teot.Sitten+sinä+sanoit,+että+kukaan+ei+voi+tietää+mitä+Jeesus+sanoi+tai+mitä+tarkoitti.+Paitsi+sinä+tiedät,+kummallista+kyllä,+koska+ethän+muuten+olisi+voinut+sanoa,+että+minä+esitän+vain+omia+käsityksiäni+Jeesuksen+sanomina.+Voitko+hiukan+tarkentaa,+miten+on+mahdollista,+että+sinä+tiedät+mitä+Jeesus+tarkoitti,+vaikka+sanoit+että+edes+avankeliumin+kirjoittavat+eivät+tienneet+mitä+Jeesus+tarkoitti?+Annoin+myös+perustelut,+joilla+muutkin+väitteesi+voidaan+kyseenalaistaa.+Ja+nyt+alat+äkkiä+esittämään+jossittelevia+kysymyksiä.++Et+kuitenkaan+kommentoi+mitenkään+minun+aikaisempia+perusteluita,+joilla+kyseenalaistin+väitteesi.+Et+keksi+mitään+hyvää+perustelua+näkökohtiin,+jotka+sinä+itse+nostit+esiin.+Et+enää+halua+keskustella+omista+väitteistäsi.+Se+on+jännä+juttu+se.
  7. "+Nämä+"mitä+Jeesus+tarkoitti"+jutut+ovat+aina+yhtä+huvittavia.+Teillä+ei+oikeasti+ole+sinisen+harmainta+aavistustakaan+mitä+Jeesus+oli+sanonut+tai+tarkoittanut.+"Kiitos+kommentistasi.+Mielestäni+on+aivan+selvää,+että+Jeesus+piti+synteinä+ja+pahoina+aivan+samoja+asioita+kuin+mitä+Vanhassa+Testamentissa+mainitaan.+Jeesus+oli+opetuksissaan+aivan+yhtä+tuomitseva,+julma+ja+ennakkoluuloinen+kuin+Mooses."+Parhaimmassa+tapauksessa+te+esittelette+mitä+evankeliumien+kirjoittajat+halusivat+Jeesuksen+sanomisten+tarkoitukseksi+mutta+useimmiten+asiat+eivät+ole+edes+näin+hyvin."Ei+se+voi+noin+monimutkaista+olla.+Jos+emme+voi+luottaa+evankeliumien+kirjoittajiin,+silloin+kristinuskolla+ei+ole+pohjaa.+Asia+on+paljon+yksinkertaisempi:+ihmiset+kyllä+tietävät+varsin+hyvin+mitä+Raamattu+ja+Jeesus+tarkoittaa.+Ihmiset+eivät+vain+pidä+siitä,+mitä+Raamattu+ja+Jeesus+tarkoittaa.+Molemmat+tarkoittavat,+että+homous+on+synti.+Ilmeisesti+se+ei+käy+liberaaleille+ja+sateenkaari-ajattelijoille+jostain+syystä."+Yleensä+te+tekopyhyydellä+itsenne+kyllästäneet+hurskastelijat+esittelette+omia+käsityksiänne+Jumalan+tai+Jeesuksen+tahtona+tai+sanomisena.+Jeesuksen+tahto+ja+tarkoitus+teidän+suussanne+muuttuvat+sellaisiksi+millaisina+te+niiden+kuvittelette+tai+haluatte+olevan."En+usko,+että+uskovaiset+ovat+yhtään+sen+tekopyhempiä,+kuin+kaikki+ne+ei-uskovaiset,+jotka+eivät+ole+edes+lukeneet+Raamattua,+ja+jotka+silti+väittävät+tietävänsä+paremmin+mitä+Jeesus+tarkoitti.+Sinä+vain+et+yksinkertaisesti+pidä+minun+tulkinnastani.+Mitään+perusteita+sinulla+ei+ole+esittää+sille+väitteellesi,+että+esitän+vain+omia+käsityksiäni.+Jos+sinulla+olisi+jotain+perusteluita,+tulkintoja+tai+Raamatun+jakeita,+olisit+varmasti+laittanut+niitä+tänne+keskusteluihin+jo+aikoja+sitten,+eikö+totta?
  8. "+Jopa+homokin+tietää,+että+"vahingossa"+lipsahtaa+sisään+ja+"vahingossa"+lauetaan+ja+"vahingossa"+meni+kortsu+rikki+ja+"vahingossa"+on+nainen+raskaana,+vaikka+pyhästi+vannotaan,+ettei+näin+käy.+Vaikka+ihan+oli+sovittu+ennalta+että+sitten+ainoastaan+maataan+kuten+naisen+kanssa+voi+maata+miehen+kaltaisella+tavalla+peppuun,+ettei+vaan+tule+au-lapsia+ja+sekin+kokemus+miestä+kiihottaa+sekä+toisen+naisen,+että+miehen+kanssa+vain+siksi,+kun+vaimo+ei+anna+niin+tehdä+:D+"Kiitos+kommentistasi.+Olen+sitä+mieltä,+että+kukaan+mies+ei+harrasta+homoseksiä+vahingossa,+vaan+sitä+tehdään+ihan+tarkoituksellisesti.+Tietenkin+homo+voi+valehdella+itselleen,+että+tarkoitus+on+jotain+muuta.+Aivan+kuten+liberaalit+voivat+valehdella+itselleen+kun+tukevat+homoliittoja+ja+kuvittelevat,+että+ne+ovat+jotenkin+erityisen+uskollisia+ja+rakastavia.+Eivät+ole.+Homoliitot+ovat+aina+pakostakin+huonompia+kuin+heteroliitot,+koska+Jumala+loi+miehen+ja+naisen+toisiaan+varten.+Itse+asiassa,+jos+luomiskertomusta+on+yhtään+lukenut,+huomaa+selvästi,+että+sen+mukaan+mies+ja+nainen+ovat+yhdessä+ihminen.+Ihan+siis+jo+fyysisestikin+nainen+tekee+miehestä+kokonaisen+ihmisen+ja+päinvastoin.+Kaksi+miestä+eivät+voi+olla+yhdessä+"ihminen",+kuten+ei+kaksi+naistakaan+voi+olla+yhdessä+"ihminen".+Tämä+on+vahvaa+tekstiä+ja+voimakasta+Jumalan+sanan+julistusta."+Mutta+heteromies+voi+"vahingossa"+tökkiä+ihan+mihin+reikään+vaan.+Seksinukesta+tennariin,+lampaasta+vaikka+auton+pakoputkeen.+Ainoastaan+toisen+miehen+peba+on+kauhistus+ja+Helvetin+varma+tuomio+:D+ja+kuinka+ollakaan,+sen+himoaminen+on+"heteroita"+ja+"uskovaisia"+esittäville+kestojankkaajille+ihan+joka+kommenttiin+saatava+mukaan+:D+"Noita+kaikkia+tekoja+voi+tehdä+homokin.+Eli+et+nyt+ole+ihan+ajatellut+tätä+asiaa+johdonmukaisesti+loppuun+asti.Seksuaalinen+akti+ei+voi+olla+vahinko.+Kyllä+siihen+vaaditaan+jollain+tasolla+tietoinen+päätös.+Mutta+tietenkin+homoseksi+on+aina+väärin.+Heteroseksi+taas+on+lähtökohtaisesti+oikein,+hyvää+ja+Jumalan+siunaamaa.+Se+on+vain+tietyissä+poikkeustapauksissa+väärin.Eikä+se+"miehen+peba"+ole+ainoa+kauhistus,+vaan+kyllä+se+on+se+lesbonkin+"peba"+ihan+yhtä+kauhistuttava.Ennen+avioliittolain+muutosta+hyvin+useat+ihmiset+oikein+rakastivat+keskustella+homoudesta.+Lähinnä+sen+ihanista+ja+kivoista+puolista.+Keskustelu+tyrehtyi+kun+avioliittolakia+muutettiin.+Ja+ilmeisesti+oletettiin,+että+keskustelu+on+nyt+tarpeetonta,+kun+asiat+on+saatu+"kuntoon".+Uskovaisen+näkökulmasta+mikään+oleellinen+ei+ole+muuttunut.+Homous+on+edelleenkin+synti,+aivan+kuin+se+oli+synti+ennen+avioliittolain+muutosta.+Ja+minun+puolesta+keskustelu+saa+vielä+jatkua.++Ei+siihen+tarvitse+kenenkään+väkipakolla+osallistua.+Varsinkaan+jos+ei+ole+mitään+järkevää+sanottavaa.+:)