Vapaa kuvaus

Ihminen on juuri niin onnellinen kuin päättää olla.
— Abraham Lincoln

- meren äärellä asustava hitaasti askeltava persoona

- lähipiirin 'rakastama' anarkisti

Hokema: kevväämmällä

Aloituksia

86

Kommenttia

1181

  1. Kait minulla on toisinaan vähän epäsovinnainen tuo huumorintaju :-)
  2. Vähät myö Halosestaa. Kuuntele hyvä mies kuuntele. Tuotko mulle Seinäjoelta lämminverivarsan, kunnossa kuuluu olevan. Maksan kyllä, kait. Oota oota, Aila huutaa toiseen korvaan, Aila älä huuva. Jaa se olkin lämminvesivaraaja. No ei sitten, pidä ite.

    USA:ssa on 340 miljoonaa ihmistä. Sen ulkomaanvelka on 31 400 mrd dollaria eli 29 800 mrd euroa, ja tuo velkakatto nyt ylitettiin ja hyväksyttiin uusi. USA:n ulkomaanvelka on nyt 87 600 €/kapita. Suomen ulkomaanvelka on nyt 27 100 €/kapita eli vaivaiset 31% USA:n vastaavasta. Kun nyt oikein himmaillaan ja lasketaankin nettovelkaamme Eurostatin standardeilla, niin hupsistakeikkaa olemmekin saamapuolella; niissä eläkevarannot vähennetään nettovelasta.

    Minä jos nostaisin kaikki likvidit varani ja asettaisin ne jalopuiselle työpöydälleni niin notkolle menisi, notkolle menisi. No hyvä on, ei sitten.

    USA on aina ollut muulle maailmalle nettovelkaa, ja paljon. Silti se ihmissumppu porskuttaa, sotii ja porskuttaa. Ei se taikuutta ole, vaan kikkailua ja jetsuttamista.

    Ei Suomenkaan koskaan tarvitse maksaa velkojaan pois. Itse asiassa kahta lukuunottamatta kaikilla länsimailla on negatiivinen velkasuhde. Globaalisti velkaa on moninkertaisesti enemmän kuin varantoa, eli leikkirahoilla pyörii Telluksen rahakupla. Niin se toinen nettovelaton länsimaa on Norja ja toisen jo mainitsinkin, siellä puhutaan suomen kieltä.

    Hyvin meillä vielä menee, kunhan tuloeroja kasvattava äärioikeistolaisuus saadaan pois, vaikka ihan ulkomaille; Kuollutmeri on kiva paikka, siellä kelluisi kivasti suolaveden nosteessa suurempikin määrä ahnetta kapitalistia.
  3. Jeee ! Iltani on pelastettu :-)))))))))