Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6302

1. Ano+9:00Näin+voi+hyvinkin+olla.Kun+laitan+800+kierrosta,+pyykki+on+vielä+melkomoisen+märkää.Pitäisi+olla+kuivempaa+kuivarumpuun.Tai+niin+ainakin+luulen.
  2. Kysyit+miten+pääsin+eroon.Join+siis+huomattavasti+enemmän+kuin+sinä.Olin+työttömänä+ja+mies+eläkkeellä.Siinä+meni+kossua+ja+kaljaa+aika+hemmetinmoiset+määrät.Mies+sairasteli.Hän+oli+välillä+muutamia+päiviä+sairaalassa.Osaksi+viinasta+johtuvaa,+kun+hän++oli+diabeetikko.Yksi+tällainen+päivä+tuli.Olin+hakemassa+miestä+sairaalasta+ja+olo+oli+surkea,+kaamea+krapula+ja+paha+sellainen.Otin+kossulekkerit+kaapista,+avasin+ne+ja+kaadoin+vessanpytystä+alas.Katsoin+sitä+kirkasta+helvettiä,+joka+sai+minut+hermoraunioksi.Miehen+sairaaksi.talouden+sekaisin,+pikavippikierteeseen,+häpeään,+tuskaan.Päätin+ja+oikeastaan+rukoilin,+että+pääsisin+tuosta+juomasta+ja+sen+tuomasta+tekoilosta+eroon.Siitä+tulee+nyt+10+vuotta.Ei+se+helppoa+ollut.Kaukana+siitä.Menin+terveyskeskuksen+lääkärille+ja+kerroin+rehellisesti+ryyppäämisestäni,+lopetuksen+kaameudesta,+painajaisista,++nukkumattomuudesta+ja+kuoleman+ajatuksista.Hän+sattui+olemaan+tosi+symppis+naislääkäri.Kirjoitti+lähetteen+kaupungin+erikoissairaanhoidon+psykiatrille.Sielläkin+oli+ihana+nuori+naishoitaja.Kävin+kymmenen+kertaa+ja+itkin+joka+kerta,+kun+hän+kyseli+minun+elämästäni.Solmuja+avautui,+minä+pääsin+monesta+turhasta+kantamastani+syyllisyyden+tunteesta.Olin+kantanut++niitä+mukanani+vuosikymmenet.Kun+menin+viimeisen+kerran+vastaanotolle,+vein+hänelle+kukkia+ja+sydänsuklaarasian.Kiitin+sydämeni+pohjasta.Minulta+oli+pudonnut+pois+valtava+taakka.Aloin+nähdä+värejä+ja+ahdistukseni+väheni.Minulle+aukeni+täysin+uusi+elämä+57+vuotiaana.
  3. Ano+19:36En+ole+kirjoituksessani+maininnut,+milloin+olen+käynyt+rippikoulun.Se+oli+vuonna+1971