Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6302

1. Kylmätotuus/kopio"+Kokemuksemme+äideistä/äitiydestä+ja+lapsiperheistä+poikkeavat+suuresti+toisistaan.Sinun+kokemuksesi+ovat+erittäin+negatiivisia.+Johtuneeko+se+siitä,+että+olet+kulkenut+piireissä,+joissa+kuningas+alkoholilla+ja+seksillä+on+ollut+niin+suuri+vaikutus+naisiin,+että+ne+ovat+päihittäneet+lapset+ja+heidän+tarpeensa?Minun+kokemukseni+ovat+aivan+toisenlaiset.Vaikka+useat+tuntemani+naiset+ja+heidän+puolisonsa+ottivat+alkoholia+joskus+lasten+ollessa+pieniä,+kuten+mekin+teimme,+niin+vastuu+lapsista+oli+aina+etusijalla.+Räkäkännejä+kukaan+ei+vetänyt.Minusta+jyrkkä+suhtautumisesi+alkoholiin+on+vinoutunut+ja+kertoo,+ettet+ole+sinut+raitistumisesi+kanssa.Tunnen+lukuisia+raitistuneita+ihmisiä,+joista+jotkut+suhtautuvat+alkoholiin+laillasi,+mutta+suurinta+osaa+heistä+"Tämä+kirjoitus+oli+kuin+jostain+savon+sydänmailta.Kirjoittaja+olettaa+asioita,+joista+se+ei+tiedä+hevonpaskaa.Ei+sitä+tarvitse+pällistellä+ja+roikkua+missään+ryyppyremmissä,+kun+alkoholisoituu.Ihan+vain+kotona+keittion+pöydän+ääressä+se+voi+tapahtua,+kun+tarpeeksi+ryyppää.Et+ole++ehkä+tietoinen,+että+olin+20+vuotta+saman+miehen+kanssa+avo-+ja+avioliitossa.Siitä+siis+aikaa+25+vuotta.Emme+me+missään+ryyppyporukoissa+istuneet.Kaksistaan+baarissa+ja+sitten+kotona+jatkettiin.Nuoruuden+aikaan+olin+työssä+ja+viikonloput+ja+viikollakin+bailasin+ravintoloissa.Vielä+mainitsen+tuon+seksin.Sinä+niin+tuomitsevasti+siitä+kirjoitit.Olet+ilmeisesti+itse+neitsyt+maria,+kun+kuitenkin+olet+jonkun+pojanrääpäleen+saanut+aikaiseksi.Pojan+isästähän+et+ole+koskaam+kirjoittanut+mitään.Mikä+lie+kulkukauppias+vai+olisiko+puuseppä.
  2. Ano/BenTämä+kirjoitus+on+ihmiseltä,+joka+ei+tiedä+viinahelvetistä+mitään.Itsensä+raitistanut!Tämä+sanonta+on+suorastaan+järkyttävä.Ihan+kuin+se+olisi+niin+helppoa,+että+ei++vain+ota.Voinen+kertoa,+että+se+on+helvettiä.Painajaiset,+hikoilut,+valvomiset,+myrkyn+poistuminen+kehosta,+kehon+tottuminen+uuteen+systeemiin.Kaveripiirin+muuttuminen,+häpeän+lisääntyminen,+taloudellinen+kaaos.Peilistä+näkyy+järkky,+hoitamaton+hipiä+ja+vanhentunut+olemus.Olenko+tuo+minä?Kun+tätä+kaikkea+alat+minuutti,+tunti,+päivä+ja+viikko+kerrallaan+setvimään,+ei+voi+edes+tunnetta+kuvata.Ja+laatikot+ovat++täynnä+avaamattomia+kirjeitä+sieltä+sun+täältä.Kela,+työkkäri,+vero-ja+perintätoimisto,+puhelinlaskut,++asunnon+vuokrarästit.Näitä+vapisevin+käsin,+hiestä+märkänä+avaat.Soitat+prepaidillä,+jos+on+yhtään+ladattu+aikaa.Kun+tätä+helvettiä+käy+läpi+selvinpäin,+on+miljoonakertaa+luovuttamassa+ja+mieli+tekee+baariin,+helpotuksen+kehtoon.Selvisin+tästä+kaikesta,+mutta+jokainen+ilta+kiitän+selvästä+päivästä.Olen+ikuisesti+alkoholisti,+raitistunut,+mutta+en+ole+ikinä+satavarma,+mitä+huominen+tuo+tullessaan.Ei+kukaan+voi+olla.