Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6302

1. ValgaNäinkö+teillä?
  2. tenaOlen+tietoinen.Edesmennelle+miehelleni+oli+pakko+laittaa,+kun+hän+repi+katetria+pois.Ostin+hänelle+nanson,+pehmeän+lämpimän+haalarin,+eikä+hän+pitänyt+sitä+minään.Myös+toiselle+omaiselleni+laitettiin+mukava,+lämmmmin+haalari.Hän+kiskoi+aina+päntsit+pois.Kyllä+vetskari+takana+jeesaa+kummasti+hoitajaa.Eihän+se+haalari++nyt+mikään+pakkopaita+ole.
  3. lasihelmiHuomenta+näin+lauantaina.Eilen+todellakin+kävin+veljeäni+ja+äitiäni+katsomassa+palvelukodeissa.Veljeni+on+ollut+kaksi+vuotta,+uudelleen+rempatussa+kunnallisessa+pt:ssa.7+miljoonaa+kunta+iski+siihen+rahaa.Hyvää+jälkrä+tekivät.Kysyin+viimeksi+eilen+veljeltäni,+hän+on+70-vee,+mitenkä+häntä+hoidetaan.+Onko+hän+tyytyväinen.Hän+on+halvaantunut,+kävelemätön.Hänelle+tuli+lähes+kyyneleet+silmiin,+kun+hän+sanoi,+että+hänellä+on+kymmenen+pisteen+hoito.Aivan+kuim+olisi+viiden+tähden+hotellissa.Ja+se+näkyy+hänestä.Mentiin+invataxilla+äitimme+luo,+yksityiseen+pt:oon.Hän+on+90-vee+ja+sirkeäsilmäinen.Kävelee+rollilla+hoitajien+avustamana.Kahvit+ja+levari+menivät+makoisasti+alas+ilman+yhtään++apuja.Äitimme+oli+huono+syömään+kotioloissa+mutta+nyt+hänelle+on+tullut+10+kg+painoa+lisää.Eli+on+normimitoissa.Palvelukodissa+on+oma+keittiö.ja+tosi+hyvä+ruoka.Äitimme+on+virkeä,+afaatikko,+joka+ymmärtäå+hyvin+asioita+ja+tuntee+porukat.Elikkä,++kummassakaan+paikassa+ei+ole+mitään+valittamista.Meidän+sukulaiset+ja+omaiset+käyvät+lähes++päivittäin+heitä+tapaamassa.Ja+kuljettavat+taksilla+vierailuille+ja+kahveille.Itse+hoidan+vielä+veljeni+edunvalvonnan.Jaa+minä+itse.Lähden+tänään+parturiin+ja+shoppailemaan.Käyn+kahvilla+ja+ehkä+lounaalla+jossakin.+Myös++kirjastossa.En+hae+edes+hoitokoiraa+lenkille.Tämä+kokopäivä+on+minun.Olen+ollut+kahdeksan+vuotta+täysin+raittiina+ja+sen+kunniaksijuon+hallissa+hyvät+kahvit+kastamisen+kera.
  4. henrKäyn+viikottain+omaisiani+katsomassa.Toinen+on+yksityisellä+ja+toinen+kunnallisella.Pystyn+näin+omaisena+ja+mielestäni+läheltä+seuraavana+henkilönä+tekemään+johtopäätöksen.Ei+ole+hoidoissa+eroa.Itseasiassa+kunnallisella+puolella+on+paremmin+lääkäripuoli.Omaiseni+pystytään+kuljettamaan+maanalaista+pitkin+sairaalapuolelle.Röntgeniin,+jalkojenhoitoon+jne.Yksityisellä+tämä+systeemi+ei+onnistu.