Eläkkeellä on mahtavaa

Hyvää huomenta ja helmikuun ensimmäistä päivää palstalaisille.

Nyt on ilo irti kun tilille olivat eläkeyhtiöt iskeneet rahaa.

Sekä leskeneläke että työeläke olivat pomsahtaneet tilille.
Tekemättä itse enää yhtään mitään.
Kerrankin osui ja upposi oikealle päivälle.

Se tietää törsäämistä yhdessä sun toisessa butiikissa.

Omaiset saavat nauttia palvelukodissa kunnon leivokset.
Minä tarjoan.

Ei mikään tee niin onnelliseksi kuin raha.
Vai tekeekö?

Mukavaa päivää kaikille.
8 astetta näyttää mittari, eikä sada lunta.

45

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimipvsankari

Ja nimipäivänikin näyttää olevan.....en sitä ole eläessäni kertaakaan juhlistellut, mutta jos tänään joisi kupin kahveeta itseleivotun korvapuustin kera ja onnittelisi itseään ; /

• ByroB

Onnea Riittalle! Harmi etten pääse kanssasi juhlimaan.

• Bengalitikku
        ByroB kirjoitti:

Onnea Riittalle! Harmi etten pääse kanssasi juhlimaan.

Huomenta. Nostan myös kahvikuppia. Onnea.

• lasihelmikuu

Huomenta lesken.
      Kyllä vain on ihanaa, kun alkoi helmikuu.
      Mitenpä lesken itseään ilahduttaisi eläkepäivänä jos ei olisi omaisia?
      Itse tässä mietin, että mitä tekisin. Ulkoilen, ei nyt ole muuta mielessä. Voisi vaikka ollakin, mutta en keksi.

Iloista päivää läheistesi seurassa!

• lasihelmi
        Huomenta näin lauantaina.

Eilen todellakin kävin veljeäni ja äitiäni katsomassa palvelukodeissa.

Veljeni on ollut kaksi vuotta, uudelleen rempatussa kunnallisessa pt:ssa.
        7 miljoonaa kunta iski siihen rahaa.
        Hyvää jälkrä tekivät.

Kysyin viimeksi eilen veljeltäni, hän on 70-vee, mitenkä häntä hoidetaan.
        Onko hän tyytyväinen.
        Hän on halvaantunut, kävelemätön.

Hänelle tuli lähes kyyneleet silmiin, kun hän sanoi, että hänellä on kymmenen pisteen hoito.
        Aivan kuim olisi viiden tähden hotellissa.
        Ja se näkyy hänestä.

Mentiin invataxilla äitimme luo, yksityiseen pt:oon.
        Hän on 90-vee ja sirkeäsilmäinen.
        Kävelee rollilla hoitajien avustamana.

Kahvit ja levari menivät makoisasti alas ilman yhtään apuja.

Äitimme oli huono syömään kotioloissa mutta nyt hänelle on tullut 10 kg painoa lisää.
        Eli on normimitoissa.

Palvelukodissa on oma keittiö.ja tosi hyvä ruoka.
        Äitimme on virkeä, afaatikko, joka ymmärtäå hyvin asioita ja tuntee porukat.

Elikkä, kummassakaan paikassa ei ole mitään valittamista.

Meidän sukulaiset ja omaiset käyvät lähes päivittäin heitä tapaamassa.
        Ja kuljettavat taksilla vierailuille ja kahveille.
        Itse hoidan vielä veljeni edunvalvonnan.

Jaa minä itse.
        Lähden tänään parturiin ja shoppailemaan.
        Käyn kahvilla ja ehkä lounaalla jossakin.
        Myös kirjastossa.
        En hae edes hoitokoiraa lenkille.

Tämä kokopäivä on minun.
        Olen ollut kahdeksan vuotta täysin raittiina ja sen kunniaksi
        juon hallissa hyvät kahvit kastamisen kera.

• 2lesken kirjoitti:

lasihelmi
        Huomenta näin lauantaina.

Eilen todellakin kävin veljeäni ja äitiäni katsomassa palvelukodeissa.

Veljeni on ollut kaksi vuotta, uudelleen rempatussa kunnallisessa pt:ssa.
        7 miljoonaa kunta iski siihen rahaa.
        Hyvää jälkrä tekivät.

Kysyin viimeksi eilen veljeltäni, hän on 70-vee, mitenkä häntä hoidetaan.
        Onko hän tyytyväinen.
        Hän on halvaantunut, kävelemätön.

Hänelle tuli lähes kyyneleet silmiin, kun hän sanoi, että hänellä on kymmenen pisteen hoito.
        Aivan kuim olisi viiden tähden hotellissa.
        Ja se näkyy hänestä.

Mentiin invataxilla äitimme luo, yksityiseen pt:oon.
        Hän on 90-vee ja sirkeäsilmäinen.
        Kävelee rollilla hoitajien avustamana.

Kahvit ja levari menivät makoisasti alas ilman yhtään apuja.

Äitimme oli huono syömään kotioloissa mutta nyt hänelle on tullut 10 kg painoa lisää.
        Eli on normimitoissa.

Palvelukodissa on oma keittiö.ja tosi hyvä ruoka.
        Äitimme on virkeä, afaatikko, joka ymmärtäå hyvin asioita ja tuntee porukat.

Elikkä, kummassakaan paikassa ei ole mitään valittamista.

Meidän sukulaiset ja omaiset käyvät lähes päivittäin heitä tapaamassa.
        Ja kuljettavat taksilla vierailuille ja kahveille.
        Itse hoidan vielä veljeni edunvalvonnan.

Jaa minä itse.
        Lähden tänään parturiin ja shoppailemaan.
        Käyn kahvilla ja ehkä lounaalla jossakin.
        Myös kirjastossa.
        En hae edes hoitokoiraa lenkille.

Tämä kokopäivä on minun.
        Olen ollut kahdeksan vuotta täysin raittiina ja sen kunniaksi
        juon hallissa hyvät kahvit kastamisen kera.

Jokos se hissi äitisi hoitopaikassa on levennetty veljesi pyörätuolin mitoille?
        Vai onko veljesi hoikistunut kaksi vuotta laitosruualla ollessaan?

• flegmaatti

Minun arvomaailmassani rahalla voi vain poistaa tyytymättömyyden aiheita.
      Eli putiikeissa poistat tyytymättömyytesi aiheuttajia.

Tosin viimeistelit provosi kysymyksellä.

• mäniinodotan

parasta että ensi kuun jälkeen on jo huhtikuu ja kevät !

• Bengalitikku

Olisiko vain 59 vrk vappuun.

• missäonajantajusi
        Bengalitikku kirjoitti:

Olisiko vain 59 vrk vappuun.

taidat syöttää aprillisilliä, vappuun on 89 päivää, ainakin mun kalenterin mukaan

• Bengalitikku
        missäonajantajusi kirjoitti:

taidat syöttää aprillisilliä, vappuun on 89 päivää, ainakin mun kalenterin mukaan

Oho. Virhe. Hyppäsin yhden kuukauden yli. Oho.
        Vedit aika rajusti todellisuuteen toiveajatuksistain.

• ei.ihana.aamu

Hyvä kun aloittajalla on iloinen aamu. Yhtä hyvää loppupäivää sinulle. Minulla on tosi apea olo kun otin viiniä ja se joskus aiheuttaa alakuloisuutta. Tuolla jo toisaalla samaa päivittelinkin. Väkisin lähden ulos, uskon että iltapäivällä on paremmin. Tähän ei rahakaan auta, minulla on käsitys että eläkkeeni maksetaan 20. päivä tai jotain.

• Täyttä-elämää

Jaahas, että aamu alkaa viinillä? No, onhan se maukkaampi vaihtoehto kuin kaurapuuro. Itse söin pistaasipullukan aamiaiseksi, kahvin kera.
        Eläkkeistä jo mainitsin toisessa ketjussa, Nordea tukossa, mutta en ole pankkien varassa lähipäivillekään kun käteistä on muutenkin.
        Eikä ole mitään ostettavaa. Minulla on kaikki oleellinen.
        Satakirkas aurinko noussut, pakkasta 22,4 mittarissa. Jääkaappi (ja pakastin) täynnä. Ei tarvitse poistua ulko-ovesta kuin ensi viikolla. Tupakitkin poltan oven raosta (3-5 cm raollaan), vetää hyvin.

• ei.ihana.aamu
        Täyttä-elämää kirjoitti:

Jaahas, että aamu alkaa viinillä? No, onhan se maukkaampi vaihtoehto kuin kaurapuuro. Itse söin pistaasipullukan aamiaiseksi, kahvin kera.
        Eläkkeistä jo mainitsin toisessa ketjussa, Nordea tukossa, mutta en ole pankkien varassa lähipäivillekään kun käteistä on muutenkin.
        Eikä ole mitään ostettavaa. Minulla on kaikki oleellinen.
        Satakirkas aurinko noussut, pakkasta 22,4 mittarissa. Jääkaappi (ja pakastin) täynnä. Ei tarvitse poistua ulko-ovesta kuin ensi viikolla. Tupakitkin poltan oven raosta (3-5 cm raollaan), vetää hyvin.

Niin illalla otin, en tänä aamuna. Nyt kävin kuntoilemassa pari tuntia, alkaa vähän helpottaa. Illalla tulee vieraita ja alan tehdä kinuskikuorrutusta täytekakkuun, viimeksi meni persiilleen, eli kaadoin liian aikaisin ja valui reunoille.

• Päivä on jo selvästi pidennyt, se jos mikä on mukavaa. Raha ei tee onnelliseksi eikä taka onnea mutta sillä saa maksaa elämisen kustannukset eli siis on välttämätön.

• Täyttä-elämää

Kuluneella viikolla olin "onnellinen" lumilapion varressa kolme eri kertaa. Ekalla satsilla tein lumitöitä ja mökin lämmittämistä koivulla kolmisen tuntia. Sitten jätin tulet ja poistuin. Alkoi lenkkareiden pohjien läpi kylmyys hyytää jalkapohjia. Silloin onnellisuuteni laski 17.7 %.
        Sunnuntai-Maanantai tietää uusia lumia. Mikä ettei. Onhan se työllistävänpää ja liikuttavanpaa kuin näyttöpääte tai lukeminen. Tv ei kuulu kulttuuriini edelleenkään.

• Lumilapion ja kolan varressa sitä on saanut olla täälläkin lähes joka päivä kun pakkaset hellitti. Onneksi on sentäs tuollaista höttöpakkaslunta, siis ei kovin raskasta. Mulla ei jalkapohjia palele, ostin nääs toissa talvena itelle vinkkelit :).

Minä katon telekkaria, ehkä se nyt näin talvisaikaan on heiman jopa lisääntynyt.

• Bengalitikku
        Täyttä-elämää kirjoitti:

Kuluneella viikolla olin "onnellinen" lumilapion varressa kolme eri kertaa. Ekalla satsilla tein lumitöitä ja mökin lämmittämistä koivulla kolmisen tuntia. Sitten jätin tulet ja poistuin. Alkoi lenkkareiden pohjien läpi kylmyys hyytää jalkapohjia. Silloin onnellisuuteni laski 17.7 %.
        Sunnuntai-Maanantai tietää uusia lumia. Mikä ettei. Onhan se työllistävänpää ja liikuttavanpaa kuin näyttöpääte tai lukeminen. Tv ei kuulu kulttuuriini edelleenkään.

Onnellisuusprosentin lasku vaatisi hieman tarkempaa tarkastelua.
        Ei vaan - hymyilytti ääneen.
        Milläs mittasit?

Siili: mitkä on vinkkelit?

• Bengalitikku kirjoitti:

Onnellisuusprosentin lasku vaatisi hieman tarkempaa tarkastelua.
        Ei vaan - hymyilytti ääneen.
        Milläs mittasit?

Siili: mitkä on vinkkelit?

Eiköhän ne ole huopikkaat ne vinkkelit.
        Niin meilläpäin ainakin jotkut sanoivat.

• Tellukka kirjoitti:

Eiköhän ne ole huopikkaat ne vinkkelit.
        Niin meilläpäin ainakin jotkut sanoivat.

Joo huopatossut, huopikkaat, vinkkelit. Rakkailla lämpöisillä jalkineilla on monta nimeä.

• Bengalitikku
        siilivain kirjoitti:

Joo huopatossut, huopikkaat, vinkkelit. Rakkailla lämpöisillä jalkineilla on monta nimeä.

Mulla on ollut n. teini-ikäisenä vinkkelit, mustat.
        Ne olivat todella lämpöiset.
        Suutarilla piti laitattaa pohjat, kun kuluivat melkein puhki.

• Bengalitikku kirjoitti:

Mulla on ollut n. teini-ikäisenä vinkkelit, mustat.
        Ne olivat todella lämpöiset.
        Suutarilla piti laitattaa pohjat, kun kuluivat melkein puhki.

Mullakin oli lapsena punaiset. Ensin ilman kumipovjia ja sitten kumipohjilla. Nykyiset on kumipohjat ja ne on nilkkapitiset joissa on karvareunus nilkassa.

• Puolentoista tunnin kävely kylä- ja metsäteillä, poikkesin hetkeksi naapuriin, maantietä myöten kotiin.
      Pelottavan kapea tie etenkin talvisin, osuipa kohdalle kohtelias rekkakuski, hiljensi vauhtia ja kaartoi riittävän kaukaa.
      Turvallisesti kotona, kahvimuki kädessä, yhden inkiväärikeksin söin.
      Rahaa en ole tänään tarvinnut, eläke tulee milloin tulee, en tarkkaile sen saapumista tilille.

• flegmaatti

Rahat loppuivat tänään mutta en sitä tarvitsekaan.

Marketissa käydessäni, jos päälläni sattuu olemaan pusero jonka taskussa on kolikoita, niin pelaan jokeripokeria 0,20€ - 1€ panoksella. Jos satun saamaan seuraan euron täyteen niin lopetan.
        Kolikoita jää ulkkarireisuilta. 5 tai 6 euroa oli jäänyt taskuun jouluviikolta ja se viimeinenkin kolikko katosi koneen kitaan tänään.
        Palaan kotiin kolikkoja taskussa seuraavan kerran toukokuun lopulla joten tulee pitkä pelitauko.

• flegmaatti kirjoitti:

Rahat loppuivat tänään mutta en sitä tarvitsekaan.

Marketissa käydessäni, jos päälläni sattuu olemaan pusero jonka taskussa on kolikoita, niin pelaan jokeripokeria 0,20€ - 1€ panoksella. Jos satun saamaan seuraan euron täyteen niin lopetan.
        Kolikoita jää ulkkarireisuilta. 5 tai 6 euroa oli jäänyt taskuun jouluviikolta ja se viimeinenkin kolikko katosi koneen kitaan tänään.
        Palaan kotiin kolikkoja taskussa seuraavan kerran toukokuun lopulla joten tulee pitkä pelitauko.

En ole koskaan pelannut kolikkopelejä, tunnustan muutaman kerran valioveikanneeni, hatusta heitin merkinnät, parhaimmillaan taisi olla kahdeksan oikein, aika hyvin.
        Meillä on kolikkokippo keittiön työtasolla, siihen voi nakata kolikkonsa tai tarvittaessa ottaa.
        Harvoin muistan ottaa, viime viikolla Helsingin reissulle nappasin muutama euron taskuun, körökyydillä tulivat takaisin.
        En tarvinnut rahaa bussiin enkä metroon, kerjäläisille olisivat kelvanneet, heitä istui seinustalla niin Itiksessä kuin keskustassakin.
        Kampissa nuori mies huuteli "hei rouva", melkein hellyin, mutta en sit kuitenkaan.

• Minä tarkkailen rahavirtoja niin oman kuin valvottavan tilillä. Tiedän aina osapuilleen paljonko on saldo ja milloin tulot k7lahtavat tilille. Ladkut maksan yleensä aina tulopäivinä ja teen niistä siten menopäivät. Samana päivänä laitan myös säästöön hieman jos mahdollusta.

• flegmaatti
        siilivain kirjoitti:

Minä tarkkailen rahavirtoja niin oman kuin valvottavan tilillä. Tiedän aina osapuilleen paljonko on saldo ja milloin tulot k7lahtavat tilille. Ladkut maksan yleensä aina tulopäivinä ja teen niistä siten menopäivät. Samana päivänä laitan myös säästöön hieman jos mahdollusta.

Niin kauan kuin pankeista tuli paperiset tiliotteet ja paperinen luottokortin kuukauden yhteenveto, seurasi vaimoni rahojen menoliikennettä mutta ei ollut tippaakaan kiinnostunut tuloista. Nyt tuo kehveli, vaikka hänellä on omat pankkitunnukset ja pääsy kaikille tileillemme, ei viitsi seurata edes kulutusta.
        Tosin tänään raahasin hänet omalle koneelleni ja pidin tilannekatsauksen.

Vaimon ainoa kiinnostuksen kohde on enää DB:n rahaliikenne tositteet jotka tulevat paperisina.

• flegmaatti kirjoitti:

Niin kauan kuin pankeista tuli paperiset tiliotteet ja paperinen luottokortin kuukauden yhteenveto, seurasi vaimoni rahojen menoliikennettä mutta ei ollut tippaakaan kiinnostunut tuloista. Nyt tuo kehveli, vaikka hänellä on omat pankkitunnukset ja pääsy kaikille tileillemme, ei viitsi seurata edes kulutusta.
        Tosin tänään raahasin hänet omalle koneelleni ja pidin tilannekatsauksen.

Vaimon ainoa kiinnostuksen kohde on enää DB:n rahaliikenne tositteet jotka tulevat paperisina.

Miten voi olla kiinnostunut menoliikenteestä tietämättä tuloista. Onko tilillä niin paljon massia ettei tarvitse huolehtia vai?

• flegmaatti
        siilivain kirjoitti:

Miten voi olla kiinnostunut menoliikenteestä tietämättä tuloista. Onko tilillä niin paljon massia ettei tarvitse huolehtia vai?

Kyse on pelkästä luottamuksesta. Koko avioliittomme ajan olin täysin vastannut perheemme kaikinpuolisesta turvallisuudesta mukaan lukien talous.

Tiliotteista hän näki tilanteen silloinkin kun laarin pohja häämötti näkyvissä.
        Olen pitänyt huolen, että käyttelytilillä, mihin menevät suoraveloituksella mm. luottokorttilaskumme, on rahaa vähintään vaimon kortin käyttörajan verran.

Aika ajoin pidän vaimon ajan tasalla kokonaistilanteesta vaikka häntä eivät yksityiskohdat kiinnostakaan.
        Hän tietää voivansa toteuttaa kohtuullisia mielitekojaan. Mittavammat ovat yhteisiä vaikka aloite olisikin tullut häneltä.

• flegmaatti

Eläkeläisen olotila oli tavoitteena. 40v tietämissä aloimme epäillä eläkejärjestelmämme kestävyyttä ja aloimme varautumaan työelämästä vieraantumiseen omilla ratkaisuillamme.
      Osana varautumista olivat viimeiset 12 työvuottani. Nuo vuodet olin viikonloppu puoliso. Perjantaisin alkuillasta kotiin ja maanantaisin aamuyöstä tien päälle.
      Noina vuosina en tehnyt kotona yhtään mitään.

Vaimoni kanssa samanaikainen laiskistuminen oli alkuperäinen suunnitelmamme eikä tuottanut yllätyksiä.

Meidän kohdallamme pitkä(?) kokemus eläkeläisinä vahvistaa otsikointisi sanoman!

• Heikunkeikku

Toissapäivänä juttelin yhden tyypin kanssa eläkkeelle jäämisestä. Hän olisi jo voinut jäädä eläkkeelle, mutta ei ole tahtonut.
      Minä en osaa sanoa, että mitä silloin ajattelen, kun on se aika, että voisin jäädä eläkkeelle, mutta saattaa olla etten heti silloin jää eläkkeelle. Välillä tuumin, että jos kuitenkin jäisin, mutta tällä haavaa taas ajattelen, että mulla on sen verran kivaa töissä, että en ainakaan nyt jäisi eläkkeelle, vaikka voisin. Näin ailahtelevasti ajattelen.
      Varmaan ne ihmiset jäävät herkemmin eläkkeelle, joilla on raskas työ tai muuten stressaava homma.
      Minä oon ajatellut, että huitelen töissä niin kauan, kuin huvitusta riittää ja sitten kun alan tylsistymään, niin pam. jään pois.
      Mun kaikki hommat yleensäkin menee inspiraatioiden kautta. Väkisin en tee mitään.

Mulla on yks hyvä puoli työssäni, että mulla on hävettävän piiiitkä kesäloma. Ehdin tehdä vaikka mitä. Sitten joululomakin on pitkä. Ja nyt kohta oon taas edessä hiihtoloma.
      Jos ei olisi pitkiä lomia, niin kaiketi sitten olisin eri mietä eläkkeelle jäämisestä.

• pirremiinapas

Liekö jo tullut, se eläke, helmikuu kyllä on melkein kevät..vai onkohan..pakkasta lupasi ja lmisadetta sunnuntaiksi.
      Koko päivä on ollut kuin painajaista, olen ajatellut vain kuinka selviä huomisesta päivästä joka on mieheni saatto matkalle josta ei ole paluuta...pelottaa , toivon vain että huominen päivä olisi ohi..

• Voimia vaikealle päivälle, kyllä Sinä selviät.
        Sitten, kun se on ohi, jo hieman helpottaa. Elämä jatkuu kuitenkin, niin sen kuulukin jatkua, kunnes se itselle kutsu käy.

• Heikunkeikku

Voi Pirre. Jaksamista toivon sinulle.
        Sinulla on nyt raskasta aikaa menossa.
        Voimia sinulle toivotan.

• pirremiinapas
        eppu2 kirjoitti:

Voimia vaikealle päivälle, kyllä Sinä selviät.
        Sitten, kun se on ohi, jo hieman helpottaa. Elämä jatkuu kuitenkin, niin sen kuulukin jatkua, kunnes se itselle kutsu käy.

Kiitos eppu, voimia tarvitsen ja toivon.

• pirremiinapas
        Heikunkeikku kirjoitti:

Voi Pirre. Jaksamista toivon sinulle.
        Sinulla on nyt raskasta aikaa menossa.
        Voimia sinulle toivotan.

Kiitos heikku. huomista kun ei olisikaan, se olisi vain unta..

• Heikunkeikku
        pirremiinapas kirjoitti:

Kiitos heikku. huomista kun ei olisikaan, se olisi vain unta..

Kyllä. Näin minäkin ajattelin äitini kohdalla... kun huomista ei olisikaan.
        Elämässä tulee tilanteita, että ei oikein tiedä, miten toimisi ja mitä ajattelisi.
        Kun kyse on läheisestä, niin kuitenkin toivoisi, että kaikki olisi äkkiä ohi, ettei läheisen tarvitsisi kauaa kärsiä.
        Selviät kyllä.
        Halaus.

• pirremiinapas

Kiitos heikku, ja hyvää yötä ..yritän nukkua.

• pirremiinapas kirjoitti:

Elämän kaari syntymästä kuolemaan. Vaikka sen tietää että kukaan tänne ei jää iäksi keikkumaan on surullista luopua läheisistään.

• pirremiinapas kirjoitti:

Osanottoni suruusi minultakin. Minulla on myös suru mieheni poismenon johdosta ja pian on tuhkaus, päivää en viellä tiedä.

• Otan osaa, pirre. Sattumalta vilkaisin tänne ja luin tuon suru-uutisen. Ymmärsin, että otit vielä miehesi kotiin, rupesit omaishoitajaksi ? Varmasti hyvä hänelle, että sai viime vaiheet kotona viettää, oman puolison hoidossa. Silläkin tavalla tuli hyvin saatetuksi viimeiselle matkalleen.

Jostakin kai ihminen kuitenkin saa voimat kun oikein tiukka paikka tulee. Moni pelkää hautajaisia ja selviää niistä silti. Ja ainakin itse olen kokenut, että oma psyyke pitää huolta siitä, että suru tulee kohdattavaksi sopivin annoksin, vähän kerrallaan. Läheisiä sinulla on kuitenkin tukena, voitte turvata toisiinne.
        Voimia ja luottamusta.

• pirremiianapas
        demeter1 kirjoitti:

Otan osaa, pirre. Sattumalta vilkaisin tänne ja luin tuon suru-uutisen. Ymmärsin, että otit vielä miehesi kotiin, rupesit omaishoitajaksi ? Varmasti hyvä hänelle, että sai viime vaiheet kotona viettää, oman puolison hoidossa. Silläkin tavalla tuli hyvin saatetuksi viimeiselle matkalleen.

Jostakin kai ihminen kuitenkin saa voimat kun oikein tiukka paikka tulee. Moni pelkää hautajaisia ja selviää niistä silti. Ja ainakin itse olen kokenut, että oma psyyke pitää huolta siitä, että suru tulee kohdattavaksi sopivin annoksin, vähän kerrallaan. Läheisiä sinulla on kuitenkin tukena, voitte turvata toisiinne.
        Voimia ja luottamusta.

Kiitos demeter.

• pirremiinapas
        Kristiina23 kirjoitti:

Osanottoni suruusi minultakin. Minulla on myös suru mieheni poismenon johdosta ja pian on tuhkaus, päivää en viellä tiedä.

Kiitos, ja samoin osanottoni.

• Anteeksi että poikkesin aiheesta ja anteeksi että poikkesin tänne yli-ikäisenä, kuten muistetaan..))
      Kun nyt kuitenkin virhe on jo tapahtunut niin kai sitä sopii vähän pistää vastaan ?
      Että rahako vain ratkaisee ? Eikö se tutkittu, että jos/kun ihmisen perustarpeet on tyydytetty, raha ei lisää merkittävästi onnellisuutta. Jos onnellisuus nyt edes mikään tavoite on ? Monet katsovat, että se on sivutuote, palkkio vaikka siitä, että on tuottanut hyvää muille...

• Mun mielestä eläkkeellä on tylsää. Tai ehkä en oo vielä tottunut tähän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.

Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei
      Maailman menoa
      481
      3568
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      1660
    3. Huomaatko että

Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      149
      1566
    4. Kelpaisinko vielä?

Huolisitko minut vielä vaikka olen ollut sen toisen kanssa?
      Ikävä
      85
      1311
    5. Martina, ero?

Milloin erouutinen julki, veikkauksia?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      1233
    6. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      37
      1151
    7. Nainen, haluatko olla haluttava

Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,
      Ikävä
      44
      1051
    8. Olen niin pettynyt itseeni

Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi
      Ikävä
      40
      1010
    9. Jannenkulma

"Köyhän" kiinteistö selvitystilassa!
      Suomussalmi
      10
      1010
    10. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      37
      1001
    Aihe