Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
124
Kommenttia
1613
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kommentti+1+=+vakava+lukihäriö.
Kommentti+2+=+vakava+mielenterveyden+häiriö.+Ota+yhteys+terveyskeskukseen+tai+lähimpään+päivystävään+sairaalaan.+
Ole+huoletta,+kyllä+tohon+sunkin+juttuus+lääkkeet+löytyy-
09.11.2018 20:10
Tiedän+ihmisiä+jotka+juovat+tuon+tukensa.+Ruokapuoli+on+HK:n+sininen+ja+alennuksesta+ostettu+kuiva+leipä.
Jos+jollakulla+on+lauma+koiria+niin+sehän+on+jo+jonkinsortin+kenneli.+Itselläni+on+yksi+ja+se+riittää.
07.11.2018 17:04
Sanoinhan+että+vie+se+mielikuvitus+koirasi+(kirjoitusvirhe,+pitäisi++olla+yhdyssana)+sinne+lenkille.+Luit+huolimattomasti.
Monelle+ihmiselle+niin+kuin+minulle+koira+on+se+puoli+ruokaa.+Ilman+sitä+minun+ei+tarvitse+syödäkään.+Joko+me+syödään+tai+koira+ainakin+syö.+Tähän+asti+on+syönyt+hyvin.+En+saa+minkäänlaisia+tukia+yhteiskunnalta+vaan+pärjäämme+minun+ja+mieheni+eläkkeellä.
07.11.2018 17:00
Tuli+vaan+mieleen+että+mitä+sinä+jonkun+toimeentuloa+vahdit.+Olisi+mielenkiintoista+tietää.
Muuten+kommentisi+oli+täysin+peräreiästä.+Et+nähtävästi+ole+omistanut+yhtään+koiraa+koskaan.
Näin+ollen+et+tiedä+mistä+puhut.
Ihminen+joka+rakastaa+koiraansa+antaa+sille+kaikkensa.+Koira+on+yksinäisen+ihmisen+kaveri+ja+ulkoiluttaja.+Se+mitä+koiran+omistaja+itse+syö+ja+mitä+koiralleen+antaa+ei+kuulu+sulle+pätkääkään.
Eli+ryhdistäydy+ja+vie+vaikka+se+mielikuvitus+koirasi+lenkille+sillä+ulkoilua+koira+tarvitsee.
06.11.2018 21:39
Ei+pienet+ole+turvallisempia+tietenkään+vain+kokonsa+puolesta.+Totta+on+että+minäkin+olen+ollut+sitä+mieltä+että+pieni+puree+helpommin+kuin+iso.+
Mulla+on+nyt+sakujen+jälkeen+pieni+jossa+aimo+annos+terrieriä,+siis+sekarotuinen.
Ei+ole+purrut+yksikään+meidän+saku+mutta+ei+pure+tämäkään+pieni+yksilö.+Pieni+on+tosin+arka+joten+otan+sen+huomioon.+Yhdelläkään+koiralle+oli+sitten+iso+tai+pieni+se+ei+ole+ollut+ärhäkkä.+Kaikki+koirat+tuosta+eivät+ole+välittäneet+ja+vaikka+se+haukutaan+pataluhaksi+se+vaan+katselee+että+ei+sitten.+Ei+provosoidu.+On+lukuisa+määrä+ystäviä+niin+isoista+kuin+minikoiristakin.
06.11.2018 21:29
Ihan+hyvä+ajatus.+Mutta+miten+valvotaan+tämä.+Miten+maaseudun+koirat?+
Valvomisasiassa+tulee+mieleen+edesmennyt+koiravero.+Se+ei+enää+Helsingissä+mm.+ollut+enää+kenenkään+hanskassa.+
Ajatus+hyvä+että+mitä+sitten+ja+sitten.+Kannattaa+valmistella+huolella.
06.11.2018 21:19
No+meitä+ei+palauteta+miksikään,+meitä+ihmisiä+kun+syyllistymme+moisiin+juttuihin.+Ja+ei+totta+vieköön+ole+tarviskaan.
Kärsi+kurja,+saat+kirkkaimman+kruunun.+Näinkö+vai+miten.
Omalle+omalletunnolleen+ihminen+voi+hakea+helpotusta+jos+vaikka+ties+mistä+josta+voisi+sitä+löytyä.+Jos+joku+sen+kirjoista+löytää+niin+hyvä.+Tehtyä+se+ei+kuitenkaan+saa+tekemättömäksi+ennen++kuin+asia+on+perinpohjin+selvitetty.
Olisiko+tämä+se+syy+että+monet+murhaajat/raiskaajat+ja+tappajat+joskus+kiltisti+marssivat+poliisin+luo+ja+tunnustavat+kaiken.
siitäkin+voidaan+päätellä+että+ihminen+saa+sielulleen+rauhan+vasta+kun+tekemänsä+pahat+asiat+on+selvitetty.+Ihmisellä+lähtökohtaisesti+on+ns,+OMATUNTO.
02.11.2018 22:37
Ihan+miten+vain+mutta+iljettäviä+juttuja+kaikki+tyyni.+En+sulkisi+silmiäni+vaikka+raamatussa+sanottaisiin+mitä.
Eiköhän+tämän+päivän+laki+ole+oleellisesti+eroava+raamatun+ohjeisiin.+Hassua+että+joku+vielä+tuon+ottaa+puheeksi,+asia+on+päivänselvä.
02.11.2018 22:29
Tiedän+yhden+isomman+koiran+joka+leikattiin+4+kertaa+kun+se+oli+syönyt+sukan.++Kun+eivät+sukat+pysyneet+piilossa+kun++perheessä+oli+myös+lapsia+niin+koira+lopetettiin+eläinlääkärin+neuvosta.+
Muut+vaatekappaleet+sille+eivät+kelvanneet.
02.11.2018 21:17
Itsellänikin+nyt+Virosta+tullut+koira.+Tuli+3,5+kk+vanhana+ja+pelkäsi+kaikkia+muita+paitsi+kotiväkeä.+Miehet+ja+lapset+etunenässä.+Muille+koirille+ei+ole+ollut+koskaan+äreä+vaikka+tuo+karvakasa+on+äristy+ja+haukuttuu+lyttyyn+monet+kerrat.
Ei+siis+provosoidu+mistään.+
Kun+vein+sen+trimmattavaksi+viime+kesänä+kertoivat+että+huomasi+että+oli+ekakertalainen+mutta+käyttäytyi+hyvin.+
Minullekin+ehdotettiin+koirakoulua+arkuuden+poistmiseksi.+Ei+menty+vaan+ulkona+ollaan+sellaisissa+paikoissa+pienin+annoksin+missä+on+meteliä+ja+ihmisiä.+
Miehiäkään+ei+juokse+puskaan+piiloon+mutta+väistää+kadun/polun+toiseen+reunaan.+
Eli+hyvä+tästä+tulee+kun+saa+rauhassa+omaan+tahtiinsa+omaksua+asioita.+En+koskaan+heittelis+sitä+millään+kolinapurkilla,+se+tuntuu+minusta+sadistiselta.+Eli+jos+pelkää+niin+peloitellaan+lisää.+
Ei+ainakaan+meillä+eikä+ole+koskaan+tehty.
02.11.2018 21:09
Meillä+oli+saku+myös+tämä+viimeinen+joka+hammasti+liikaa.+Ihan+pienenä+juuri+huomion+vieminen+muualle+oli+se,+mutta+se+usein+teki+sitä+kun+oli+jo+kuukausia+vanha.
Niinpä+laitoin+sen+makuuhuoneeseen+muutaman+kiellon+jälkeen+jos+ei+sana+tehonnut+ja+oven+kiinni.+Max+15+minuuttia++se+oli+siellä+ja+jos+jatkoi+niin+kysyin+että+meetkö+arestiin.+Se+oppi+tuon+meetkö+arestiin+niin+hyvin+että+loppuvaiheessa+näytin+vain+makuuhuonetta+seisoessani+siinä+oven+vieressä+ja+koira+paineli+sinne+itse.+
Olisko+viimeinen+arestirangaistus+ollut+jossain+6-7+kk+vaiheella+mutta+mielestäni+se+toimi.+Pikkuhiljaa+se+väheni+ja+muuttui+harvinaisemmaksi+ja+loppui+sitten+kokonaan.
Meillä+on+sänky+siellä+makkarissa+niin+että+koira+kun+istuu+siinä++niin+se+näkee+ulos+pihalle.+
Välillä+otti+itseäni+päähän+se+että+kun+makkarin+ovi+aukaistiin+eli+aresti+oli+päättynyt,+se+vaan+vilkas+että+kuka+aukas+oven+ja+jatkoi+pihalle+katseluaan+sanoisinko+hieman+ylimielisen+näköisenä.+
Olen+varma+että+jos+se+olisi+osannut+puhua,+se+olisi+sanonut+että+"ei+tuntunut+missään."
Mutta+kyllä+tuo+konsti+toimi+ilman+että+koiraan+olisi+tarvinnut+kuritusmielessä+koskea.+Eikä+traumoja+jäänyt.
02.11.2018 16:23
Ei+yhtään+vaikeasti+selitetty,+ymmäsin+eka+lukemalla.+Ja+kaiken+lisäksi+olet+täsmälleen+oikeassa.+Eli+kertojan+kyky+kertoa+mutta+tärkeämpää,+kerrottavalle+vastaanottokyky++ja+halu+kuulla+toisen+kertoma,+eli+ymmärtääkö+hän+mistä+toinen+puhuu.+Ja+tietty+mikä+suhde+heillä+on+keskenään.+Ovatko+kavereita,+sukulaisia+jne.+Sillä+on+myöskin+merkitys.
Sehän+olisi+ihanne+tilanne+että+pystyismme+kaikesta+vapaasti+puhumaan+ainakin+läheisten+kanssa.+
Ikävä+kyllä+tämä+ei+toteudu,+ei+minunkaan+kohdallani.
26.10.2018 23:29
Ei+siinä+enkä+minä+ainakaan+ole+kiinnostunut++moisesta+mainoksesta.+Niinhän+se+on+että+itse+päätän+asioistani+joten+mielipiteitä+luen+kyllä+mutta+painostus+saa+minut+takajaloilleen.
26.10.2018 23:18
Niin+minäkin+teen+vaikka+on+tossa+mies+ja+pieni+koira.+Koiralle+kyllä+sitä+kermavaahto-osastoa,+mies+ei+niin+välitä.+Eli+käytännössä+syön+sen+minäkin+yksin.+
Toivon+sinulle+jakajaa+kakkuusi.+Älä+päästä+itseäsi+lihomaan.
26.10.2018 21:43
Kyllähän+on+taivahan+tosi+että+uskonnon+takia+(tai+kokonaan+sen+puutteesta)+käydään+ja+on+käyty+sotia+enemmän+kuin+mistään+muusta+aiheesta.+
Minusta+hölmöä+sikäli+että+kukaan+ei+pysty+omasta+"jumalastaan"+todistamaan+yhtään+mitään.+Uskonto+on+sukupolvilta+peritty+uskomus+joka+on+päähäsi+asennettu+jo+vauvana+ja+sen+parissa+olet+kasvanut.
Uskokoon+ken+haluaa+ja+mihin+tahansa+mutta+järjellä+tai+olemassa+olevalla+faktalla+sitä+ei+pysty+kukaan+todistamaan.
26.10.2018 21:39
Niin+minustakin.+Voinhan+olla+väärässäkin+mutta+siltä+nimenomaan+TUNTTUU.
Kun+lukee+paljon+ja+laskee+yhteen+1+plus+1+niin+lopptulos+on+tuo.
24.10.2018 22:57
Myös+tiedän++että+diakonissat+voivat+antaa+enemmänkin.+Itse+en+ole+saanut+enkä+hakenut+mutta+tiedän+pari+ihmistä+kun+on.+Itse+olen+evlut.kirkon+jäsen.
19.10.2018 23:13
Hyvin+mielenkiintoinen+kommentti/kirjoitus.+On+toi+tosissaan+aika+sairasta.+Paranemista.
19.10.2018 23:04
Kyllä+pienestäkin+voi+heidät+karkoittaa.+Kuinka+paljon+menee+rahaa+heidän+tekemisiinsä+tai+tekemättä+jättämiinsä.+
Niin+paljon+että+Suomella+ei+ole+varaa+siihen.+Voitaisiinhan+sopia+ihmisten++kanssa++jotka+haluavat+heidän+jäävän,+myöskin+osallistuvan+tähän+projektiin.+Sipiläkin+antoi+alkuhuumassa+auntonsa+heidän+käyttöönsä+mutta+myöhemmin+tilanne+muuttui.
Ei+ainakaan+lisää+tulijoita,+nyt+on+jo+nähty+lieveilmiöt+mitä+seuraa
19.10.2018 23:01
Laivamaailmasta+vähän+mutta+naparetkeilijöistä,+kolme+miestä,+lähtee+matkaan+mutta+eivät+koskaan+tule+takaisin.+Tosin+vanha+teos+mutta+selviteään+niin+pitkälle+kuin+pääsivät,++Siellä+heidän+syömisensä+oli+mitä+oli.
Teos+on+vanha+enkä+ole+oskaan+ollut+kiinnostunut+näistä+retkeilijöistä+harrastuksena+yleensä.+.+Karmea+on+lopputulos.+Heidät+kuitenkin+löydetään,+jokainen+noista+kolmesta.
Lukemani+kirja+on+nimeltään+Naparetki,+minun+rakkaustarinani.+Kirjoittaja+on+Bea+Uusma.+
Jos+et+aikaisemmin+ollut+kiinnostunut+(en+minäkään)+nyt+olen+ja+sinäkin+saatat+olla.+
Ja+tämä+kaikki+on+totta+valokuvineen+päivineen+eli+nykykielellä+faktaa+kun+lukija+voisi+ajatella+muuta.
Hemmetin+hyvä+kirja
tes
19.10.2018 22:04
77 / 81