taruolento

taruolento profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Liittynyt 8v sitten
125 aloitusta · 1614 kommenttia
Itse olen huomannut samaa. Jos olisi kiire (parin päivän sisällä esim.) jo se että puhelimella ei pääse lainkaan jonoon ja terveydenhuolto purkaa noita jonoja esim myös lauantaisin.
Nyt puhun siis Helsingin pohjoisen alueen tervareista,
Vaihtoehtona tällaisella ihmisellä on että hän menee päivystykseen ja taas ruuh-
kauttaa vastaavasti päivystystä joka sekään ei ole hyvä asia.

Nyt hallitus antoi Kelan tukemaksi lisää rahaa joka on 30 euroa per/yksityislääkärikäynti. Jotta se helpottaisi terveyskeskusten tilannetta.

Monet ihmiset jotka soittavat terv.keskukseen ovat oikeasti vähävaraisia. Heillä ei ole sitä yksityisen lääkärin maksua tästäkään huolimatta.
Tulikin mieleen että käyttävätkö nämä hyvävaraiset ihmiset terkkaria säästääkseen ties mihin omia rahojaan. Kenen hyväksi tämä 30 euroa oikein menee?
Vastauksia lienee paljon mutta itse tiedän ajantilaukseen soittaneena että pinnaa tarvitaan mutta myös siellä langanpäässä olevalla terveyshenkilöllä joka saa tietty haukut heti omakseen.

Tsemppiä Oulunkylän terveyshenkilöille, myös hammaspuolella. Teillä ei ole helppoa ja omalta osaltani en taakkaa lisää. Myös samat tsempit koko Helsingin alueelle.