Ns. vihapuhe

On varmaan kaikkea asiatonta mutta ymmärrän sen tavallaan.

Suomessa on iso kasa ihmisiä/perheitä jotka elävät niukin naukin. Yhteiskunta ei pidä heistä huolta mutta sen sijaan laitetaan paljon rahaa niihin ihmisiin jotka ovat tulleeet tänne syystä tai sitten ei.

Jos nämäkin kantasuomalaiset ihmiset/perheet olisivat saaneet "turvatun" kohtelun, uskoisin että heillä ei olisi mitään näitä muukalaisia vastaan.

Näinhän ei ole. Yhteiskunta niin terveys- kuin sos.puolella tekevät päätöksiä jotka eivät auta näitä suomalaisia äitejä, isiä ja perheitä. Ei voi. Menot valtiolta ova supistuneet kunnille ja kunta olisi maksaja. Valtiohan ei koskaan suoraan maksa mitään.
Itse kyllä maksat esim. lisäverot suoraan valtionkassaan.

Tästä syystä olen lisämaahanmuuttoa vastaan. Vanha hokema että me suomalaiset ensin on kuitenkin aika totta.

11

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinkirjoitit

      Noinhan tuo pitkälti varmaan menee. Tietysti myös se, että vieraat tuovat turvattomuutta, kuten murhia ja raiskauksia. Tuntuu että muukalaisista välitetään enemmän kuin suomalaisista. Se raivostuttaa ihmisiä.

      • Niin minustakin. Voinhan olla väärässäkin mutta siltä nimenomaan TUNTTUU.
        Kun lukee paljon ja laskee yhteen 1 plus 1 niin lopptulos on tuo.


      • samaa.mieltä
        taruolento kirjoitti:

        Niin minustakin. Voinhan olla väärässäkin mutta siltä nimenomaan TUNTTUU.
        Kun lukee paljon ja laskee yhteen 1 plus 1 niin lopptulos on tuo.

        Ihan oikeassa minun mielestäni olet. :)


    • 123d12321f

      Minä näen sen siten että te hyökkäsitte minua ja jumalaani vastaan, ja nyt on aika paljastaa minun ja "mielikuvitus" jumalani haba.

    • polpolle-ajateltavaa
    • Meretmaatjataivaat

      Niin tottakai valtio on tässä se roisto. Ajattelette kuin proletaarit aikanaan Neuvostoliitossa. Haluatte kaapata vallan jotta eliitti ja suvakit saavat ansionsa mukaan ja maata hallitsee persulainen diktatuuri.

      • valtasiko.pelko

        Pelkäätkö kannattamasi nykyisen vallan kaatumista, mitä pelkäät että muuttuisi?


      • nvh
        valtasiko.pelko kirjoitti:

        Pelkäätkö kannattamasi nykyisen vallan kaatumista, mitä pelkäät että muuttuisi?

        Ainakin hyvinvointi ja sananvapaus loppuisi valtaosalta ihmisistä.

        Persujen valta on suuri uhkakuva Suomen tulevaisuudelle.
        Onneksi vain teoreettinen uhkakuva. Suomalaiset ovat valtaosin koulutettuja tolkun ihmisiä.


      • alpakankakka
        nvh kirjoitti:

        Ainakin hyvinvointi ja sananvapaus loppuisi valtaosalta ihmisistä.

        Persujen valta on suuri uhkakuva Suomen tulevaisuudelle.
        Onneksi vain teoreettinen uhkakuva. Suomalaiset ovat valtaosin koulutettuja tolkun ihmisiä.

        "Ainakin hyvinvointi ja sananvapaus loppuisi valtaosalta ihmisistä."
        Keneltä loppuisi?
        "Suomalaiset ovat valtaosin koulutettuja tolkun ihmisiä."
        Ei vaan aivopestyjä tai opetettuja pelkäämään suvakkidiktatuuria ja sen kostoa, joka Suomessa vallitsee.


    • ei-suvakismille

      Tunnut pelkäävän sitä, että "eliitti ja suvakit saavat ansionsa mukaan", taidat olla huolissasi että saat osasi. Mitäs pahaa on tullut tehtyä?

      • ei-suvakismille

        Tämä oli nimimerkille Meretmaatjataivaat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe