Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
m.wurst
m.wurst
m.wurst
Vapaa kuvaus
Aloituksia
23
Kommenttia
2164
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei olla lestadiolaisia.
11 meitä oli, toinen isoveli vaan päätti lähteä omin avuin pari vuotta sitten
28.02.2024 22:29
Vaikee sanoa🤔
Ku niitä ongelmaisia on ollu kuitenki sekä meissä vanhemmissa sisaruksissa, että nuoremmissa. Siinä välissä taas on niitä joilla menee ainakin jokseenkin hyvin,
Toki meissä on myös nepsyjä, vanhin veli sai vasta muutana vuosi sitten autismin kirjon diagnoosin ja hän oli kova kiusaamaan meitä nuorempia lapsuudessa (häntä kiusattiin tai ainakin syrjittiin koulussa). Ja ADHD:n piirteitä on aika monella. Varsinkin veljillä, tai niillä ehkä selkeimmin..
Enminätiiä, toisaalta moni asia lapsuudessa olis voinu olla paremmin jos/kun porukoilla olis ollu enemmän aikaa per lapsi, eikä olis ehkä tarvinut huolehtia niin paljo muista sisaruksista ite lapsena ja teininä,
Ehkä, enminätiiä
28.02.2024 22:22
Enmäätiiä
Mullon vähä pää kipeenä,
28.02.2024 21:47
Mulla on kotilemmikkinä semmone noin 120 senttinen kuha,
Kuhan sanoin
28.02.2024 21:34
Öljyä olin itekki tulossa ehottamaan.
Ite oon uuninpellillä sekottanut käsin perunat, öljyn ja mausteet sillon ku oon lohkopottuja ite tehny. Laiska ku oon nii en jaksa kulhoja tiskailla, vaikka melkeen sama vaiva siinä öljyisten käsien pesemisessä on😃
Ja perunat voi jättää kuorimatta kunhan pesee hyvin ja pahimmat "ruvet" ottaa pois ettei hiekka ym. maa-ainekset narsku hampaissa
28.02.2024 21:30
Ai saako?😳🤔
28.02.2024 21:17
Noo, eiköhän täs pärjää kunhan ei kukaan nakkaa järveen, tahi muuhunkaan vesistöön😃
Tota omaa lapsuutta ja perhettä on kyl tullu mietittyä, esim. et haukkaskohan porukat liian ison palan ku hankkivat niin monta lasta ja mikäköhän kaikki on menny pieleen ku aika monella meistä on päihdeongelmia ym. ongelmia🤔
Mut mitä mää oon kuullu ja lukenu muualta, nii yhtälailla niitä ongelmia voi olla, oli lapsia 1 tai 11...
28.02.2024 21:13
Mää en ole koskaan oikeen oppinut kunnolla uimaan🤔 menin kyllä uimakouluun isompien sisarusten mukana jo alle kouluikäisenä, mut siellä uimakoulunopettaja, nuori mies, rupes lällättelylaulua vetämään mun nimestä niin suutuin enkä halunnut enää mennä sinne.
Vähän isompana taas ku olin uimakoulussa, joku ikätoverini samalla rannalla naureskeli siitä ku mulla oli kellukkeet selässä..
On minusta kivaa lillua vedessä ja kyllähän mää jotenki räpiköin siellä, mut en mää varsinaisesti uida osaa.
28.02.2024 17:31
Niin siis, äiti pelasti. Juossut sinne veteen ja kahmaissut mut ylös sieltä
28.02.2024 16:47
No, äiti oli ja on semmonen "voi kauhiaa voi hirviää" heti jos nyt penikoilla vähä sattuu🤔😃 ja mää ite oisin varmaan samanlainen jos mulla ois lapsia..
Mut on se minut pelastanu hukkumasta ku jotain parivuotiaana kahlasin liian syvälle ja ilmeisesti kaaduin sinne veteen. Ite en muista mut kuulemma selällään oon ollu veden alla, silmät ja suu auki.
28.02.2024 16:46
Yks reissu oli ku oltiin me vanhimmat sisarukset isän mukana sorsajahdissa jossain merenrannalla. Siellä kasvoi semmosta pikkutenavaa korkeampaa kaislikkoa ja tottakai me pennut rymyttiin sit siellä, kunnes isosiskoa osui joku kaislanoksa silmään ja siltä rupes tuleen verta silmästä.
Isäntä tutki tilanteen ja totes ettei menny silmä puhki ja eipä siinä sen enempää, varmaan jatkettiin kuten siihenki asti😃 äiti ois ollu kauhuissaan ja voivotellu ja pelotellu kaikki suunnilleen suunniltaan..
28.02.2024 16:21
Joo, kyllä se pääosin on ollu hyvä isä ja loppujen lopuks aika kärsivällinenki meijän kans. Otti mukaan metsästys- ja kalastusreissuille, vaikkei niillä reissuilla sit juurikaan saalista tullut ku mekastava kakaralauma mukana😃 mut oli ne silti kivoja reissuja
28.02.2024 15:58
Lapsena tykkäsin touhuta iskän pikku apulaisena, se vaan sit joskus ku oli käskeny jotain työkalua hakemaan sisältä keittiöstä ja toin väärän, nii karjui siitä mulle ku väärän menin tuomaan..
Teininä oli kans joku ihan pikkuasiasta lähteny ku isä raivostu ihan tyystin ja ajoi mua pihalla takaa, sit tilanteen rauhoituttua pyysi tosi nolona multa anteeksi, niin surkiana en oo ikinä isää nähny
28.02.2024 15:38
Lyhyesti kuvailtuna; semmone "vanhan kansan jäärä" ja toisten puolesta uhrautuva jopa.
Kasvattajana taas vähän kaksjakoinen, toisaalta kyllä kärsivällinen, varsinki pikkulasten kanssa, mut sit ku pinna palaa nii se kans palaa.
Hyvä pitämään myös mykkäkoulua, varsinki äitille.
Mulla on nykyisellään ihan ok välit isänki kanssa, ei ihan niin läheiset ku äitin kans mut olen ottanu tavaksi halata isänkin aina ku porukoilta teen lähtöä, vaikkei se ehkä ite niin halailevaa sorttia ole😃
28.02.2024 15:31
Noh, ehkä hieman liioittelin tuossa😃
Mutta mulla on sentään munaa tunnustaa ja omalla nimimerkilläni. Kun aloituksessani tuosta pettymysten tuottamisesta jo muiltakin kysyin..
Enkä vaan syyttele muita.
21.02.2024 22:09
No, ei olisikaan niin big deal ku turpiin saaminen, esimerkiksi.
Helpommin ymmärtäisin jos kumppania joskus haluttaisi saada seksiä joltain muultakin kui minulta, kui halua pieksää mua.
21.02.2024 21:34
Mää olen vanha ihmissuhteiden anti-midas,
Enkä siis kovin hyvä antamaan neuvoja🤔
21.02.2024 21:13
Enkä siis sinällään hyväksy tuota seksiä vieraissakaan (ellei siitä siis ole sovittu), mut ei se toisaalta mulle olis maailman- eikä suhteen loppukaan.
En tosin tiedä olenko enää kykenevä parisuhteeseen (tai olenko koskaan ollut)
Olen jo ihan tarpeeksi munaillut ja pettänyt ja jättänyt tässä elämässä,
Että että, senkus kivitätte sitten te puhtoiset ja synnittömät
21.02.2024 20:40
Mää en oikeen osaa vastata nyt mitään🤔
21.02.2024 20:33
Niin että kumppani voi kommunikoida ainoastaan vittuilemalla, suhtautua toiseen kui (rumaan ja mihinkään sopimattomaan) huonekaluun, vetää huoleti pataan aamuin illoin ja välillä jopa öisin, sanoa toista ja tarkoittaa toista, olla muutenkin ihan järkyttävä ihmisperse..
Mutta Jumalauta jos sen genitaalit hipaiseekaan toista ihmistä!!!1
Ymmärrätkö nyt?
21.02.2024 20:31
17 / 109