Vapaa kuvaus

Jos olen mielestäsi väärässä niin perustele,heitä muutama linkki oikeuskäytäntöön/kirjallisuuteen.
Pelkästään sinun oma mielipide ei vaikuta asiaan,Gimme some proof.

Aloituksia

0

Kommenttia

304

1. "Ps3.+osaisitko+viisota+avioliitto+laista+sen+kohdan+jossa+heidän+(elossa)+olevien+puolisoiden+väliseen+osituskirjaan+tarvii+olla+kaksi+'ESTEETÖNTÄ'+todistajaa?Odotan+innolla+pykälän+numeroa+(perskutarallaa,+kun+en+itse+parhaallakaan+pahalla+tahdolla+löytänyt)."Avioliittolaki66+§+(4.2.2011/97)Lahjakirjan,+kirjallisen+suostumuksen,+avioehtosopimuksen+ja+------>luettelon<------,+joista+säädetään+35+§:n+2+momentissa+sekä+38,+42+ja+60+§:ssä,+on,+jotta+ne+olisivat+päteviä,+oltava+päivättyjä,+asianmukaisesti+allekirjoitettuja+ja+kahden+esteettömän+henkilön+oikeaksi+todistamia.+Kiinteää+omaisuutta+koskeva+lahjakirja+tai+suostumus+voidaan+allekirjoittaa+myös+kaupanvahvistajan+oikeaksi+todistamana.Ja+tästä+taaksepäin+pykälään+6060+§Puolisolla+on+oikeus+vaatia,+että+toinen+puoliso+ottaa+osaa+luettelon+laatimiseen+kumpaisenkin+irtaimesta+omaisuudesta+sekä+että,+milloin+jommallakummalla+puolisolla+ei+ole+avio-oikeutta+määrättyyn+omaisuuteen,+siitä+tehdään+luetteloon+merkintä.+Ellei+vaatimusta+noudateta,+määrättäköön+puolison+pyynnöstä+uskottu+mies+edustamaan+toista+puolisoa+luetteloa+laadittaessa.+Luetteloon+voi+puoliso+hankkia+julkisen+notaarin,+nimismiehen+tai+kunnallislautakunnan+puheenjohtajan+todistuksen+siitä,+minä+päivänä+luettelo+on+hänelle+esitetty.+Milloin+omaisuudesta+tulee+riita,+ratkaisee+oikeus,+mikä+todistusvoima+luettelolle+on+annettava.Osituskirja+on+laissa+tarkoitettu+omaisuuden+luettelo,ja+tämä+luettelo+tulee+allekirjoittaa+2+esteellisen+todistajan+turvin+jotta+se+saisi+lainvoiman.Näin+ollen+perukirja+ei+voi+olla+osituskirja+ja+osituskirja+ei+saa+lainvoimaa+jos+sen+todistaa+uskotut+miehet.Uskotut+miehet+eivät+todista+mitään+muuta+kuin+perukirjaa.Avioliittolaista+myöskin+selviää+se+että+osituskirjan+tulee+olla+itsenäinen+dokumentti+Ja+tällänen+dokumentti+tulee+antaa+alkuperäisenä+viranomaiselle+tietyissä+tapauksissa+jotta+asia+johon+osituskirja+liittyy+saisi+lainvoiman.104+§
  2. Kumpi+puoliso+voi+tienata/saada+lahjan/saada+perinnön+ositusperusteen+jälkeen+eli+kuoleman+jälkeen...No+tietysti+eloonjäänyt,näin+ollen+1mom+puhutaan+eloonjääneestä+puolisosta.