Pyllyttäjä

Pyllyttäminen ei ole vitsi!
Naisen sukuelin oli vanhan kansan mukaan väkevä taikakalu – Pyllyttäminen oli varttuneiden naisten oikea ammatti
Vanhan kansan silmissä naiset olivat myyttisiä olentoja, joilla oli suora väylä vainajalaan. Perimätieto kertoo, että suomalainen kansa sekä pelkäsi että kunnioitti naisiaan.
Karhua vahvempi nainen
Taikauskoinen vanha kansa puhui voimakkaasta magiasta sanalla väki. Kuoleman ja karhun väet olivat voimallisia, mutta yksi vahvimmista oli naisen väki. Kansan arvokkaimpina pidetyt asiat liittyivät aina hedelmällisyyteen, olipa kyse jälkeläisistä, karjasta tai viljasta. Juuri näistä syistä naisella oli erityinen asema yhteisöissä.
https://www.aamulehti.fi/ihmiset/naisen-sukuelin-oli-vanhan-kansan-mukaan-vakeva-taikakalu-pyllyttaminen-oli-varttuneiden-naisten-oikea-ammatti-200196481
- Ai siellä perässä oli kaksi kirjainta. Ei tämmöinen likinäköinen rillitäti voi kaikkea huomata.
- Ei anonyymeille voi mitään jakaakaan. Keksi nikki hyvä herra/rouva.
- Tämähän käy mielenkiintoiseksi.
Vielä löytyy kahvipaketteja!
( hirn) - Ensimmäinen arvaus. Tai toinenhan se jo oli. Tuleeko lisää arvauksia?
Kaikille oikein arvanneille jaetaan Kultakatriinan kahvipaketti. - Ihan totta. Sama asia on tullut huomattua. 😜😍
- Eihän suolla voi hiihtää, Oletpa sinä hassunassu.
- Kyllä siinä silmä lepäsi. Tai olisi levännyt, ellen olisi ollut niin häkeltynyt. Onneksi oli aurinkolasit. Kyllä vaan Suomessa on komeita uroita.En muuta sano.
- Eikö kukaan arvaa kuka minä olen? En minä ainakaan Pertti ole.
- Wuwuwwilla on oma nikki. Ja mulla on oma. Älä ole tommonen. Ollaan mielummin kameleita kaikki.
- En ole kenenkään nikkiä varastanut.Taas sä oot tommonen. Älä kuule viitti.
Ehkä se Adonis olitkin sinä? Olitko? - Nytnyt! Täällä haiskahtaa harhaisuus. Nuuh. Juu, niin haisee.
- Voi kultapieni. En minä ole Pertti. 😘
- Tässähän minä keskustelen. Normaalisti?
- Älä nyt ole tommonen.
- Anteeksi nyt vaan kamalasti, mutta kun oli niin loistava idea, että pakkohan se oli toteuttaa. Nopeat syö hitaat. ;)
- No siinä pyllyttäjä pelottaa hirviöpedon pois.
- Hehee..hihii..hohoo..