Vapaa kuvaus

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Tulikärpästen polku-julkistamistilaisuus 7/05, klo 12:00 Kulttuurikulmassa, Liisankatu 19, Helsinki. Tervetuloa!

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

196

Kommenttia

5900

1. En+edes+lähettänyt+käsikirjoitusta+kovin+moneen+kustantamoon.+Puolikustannetta+minulle+tarjottiin+ja+yksi+pienkustantamo+antoi+varsin+myönteistä+palautetta,+mutta+ei+oikein+löytänyt+markkinarakoa+kirjalleni,+vaikka+löysikin+siitä+paljon+positiivista.+Loppujen+lopuksi,+harrastekirjailijalle+omakustanne+on+aivan+hyvä+vaihtoehto,+etenkin+jos+ottaa+"paketin"+johon+kuuluu+hieman+editointiapua+ja+sellaista.+Miinuksellehan+se+kyllä+jää,+koska+painotalot+eivät+mitenkään+mainosta+tai+tuo+esille+omakustannetta+ja+kaikki+myyntiä+edistävät+strategiat+ovat+kirjoittajan+omalla+vastuulla.+Olen+tosi+huono+markkinoimaan+tai+myymään+mitään+ja+en+mitään+myyntimenestystä+edes+ajatellut+enkä+koskaan+yrittänytkään+verrata+itseäni+kaunokirjallisuuden+mestareihin.+Sen+verran+olen+tosin+lukenut+suomenkielistäkin+proosaa+viime+aikoina+että+tiedän+ettei+minun+tarvitse+hävetä+aikaansaannostani.***Minulla+ei+ole+mitään+suosikkityyliä,+enkä+koe+itseäni+monisanaiseksi+verbaaliakrobaatiksi.+Minulla+on+kuitenkin+"oma"+kirjailijanääneni+ja+siihen+kuuluu+tietty+kielellinen+handicap+50++ulkomaanvuoden+jälkeen.+En+ole+edes+puhunut+suomea+kotikielenä+kuin+viimeiset+7+vuotta+sen+jälkeen+kun+lähdin+maailmalle+tammikuussa+'70.+Sitä+on+enää+vaikea+korjata,+koska+kieleeni+on+jäänyt+ilmaisuja+joita+kukaan+nuori+kirjoittaja+ei+käyttäisi+ja+toisaalta+kavahdan+estotonta+yleiskielen,+slangin+ja+kirjakielen+sekamelskaa+mitä+monet+nuoret+kirjoittavat+käyttävät.***Demeter,+kirjaani+jonotetaan+helmet-kirjastossa+ja+kotiseudullani+(Suomessa)+se+on+myös+lähimmissä+kirjastoissa.+Muuten+voit+lukea+ilmaiseksi+e-kirjana+30+ensimmäistä+sivua+missä+tahansa+verkkokirjakaupassa,+esim.+adlibris.+amazon+ja+elisa.***Seuraan+ketjua,+koska+minua+kiinnostaa+myös+leppoisa+kotimainen+kirjallisuus+e-kirjan+muodossa.+Valitettavasti+läheskään+kaikkia+ketjussa+suositeltuja+kirjoja+ei+ole+saatavilla+googleplay+booksissa,+josta+lataan+tablettiini.
  2. Me+ostettiin+hiljakkoin+toiseksi+autoksi+Suzuki+Alto+ja+ajan+mieluiten+vain+sitä.+En+osaa+vielä+sanoa+miten+hyvä+tai+kestävä+se+on,+mutta+sieltä+näkee+joka+suuntaan+hyvin+ja+sinne+on+helppo+mennä+ja+tulla+ulos.+Pysäköiminen+on+lastenleikkiä+ja+ruutuun+osuu+aina.+Bensaa+menee+tosi+vähän+koska+siinä+on+pieni+moottori.
  3. Tiedän+että+tää+on+ansa+mutta+olkoon."+Elämykset+voi+pitää+ihan+itsellään+tai+jakaa+lähellään+oleville+LIVEihmisille,+joilta+saa+heti+vastakaikua."Mikä+saa+sinut+ajattelemaan+ettemmekö+kerro+elämyksistämme+lähellä+oleville?+Uskoisin+että+korpikirjailija+tekee+samoin,+mutta+kyllä+ainakin+minä+kerron+perheenjäsenille,+ystäville+jne.+jos+olentehnyt+jotain+mielestäni+kivaa.+Sitten+istahdan+tietokoneeni+ääreen+ja+kerron+228+kpl++FB-ystävälleni/tuttavalleni/kamulleni+ja+voi+olla+että+teen+vielä+aloituksen+Suomi+24:n+josko+joku+muu+on+tehnyt+myös+jotain+vastaavaa+ja+mitä+mielipiteitä,+ajatuksia,+tunteita,+neuvoja+jne.+aihe+poikii.***"+.+Miksei+lahjakas+kirjoita+kirjaa+tai+myy+alan+lehtiin+juttujaan+tai+mene+edes+harrastepalstoille+?+Tämä+foorumi+ei+sitä+paitsi+ole+blogeja+varten.+"Monet+verbaalisesti+lahjakkaat+ihmiset+kirjoittavat,+joko+omaksi+tai+muidenkin+iloksi.+Joukkoon+sitten+mahtuu+aika+paljon+meitä,+jotka+kirjoitamme+"hellre+än+bra",+tunnemme+ja+tiedämme+omat+rajoituksemme.+Mekin+saamme+aina+välillä+sen+verran+positiivista+palautetta++(tietenkin+ihmisiltä+joilla+on+rima+alempana+:)+)+ja+kannustusta,+että+viitsii+jatkaa.+Kuulun+useampaan++kirjoittavien+ryhmään,+esim.+kirjoittaja.fi+jossa+olen+julkaissut+ensimmäisen+luvun+uutta+murharomaaniani+ja+FB-ryhmään+Kirjoilijanloput,+jossa+on+paljon+jo+julkaistuja+ja+ansiokkaitakin+kirjailijoita+ja+sitten+meitä+muita+:)***"+Kyllä+täällä+on+arvostelukykyistä+ja+arvosteluhaluista+porukkaa,"Olen+samaa+mieltä.+Etenkin+arvostelunhaluista.+Kyvyistä+en+niinkään+tiedä.