Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

206

Kommenttia

6170

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Huomenta Daljoen laaksosta myös, aurinko paistaa, mutta yöllä mittari käväisi jo alle viiden miinusasteen. Viimeiset omaatit hitaasti kypsymässä kasvihuoneessa, yhden kurkunkin löysin sieltä tänä aamuna.

Pieni paussi puutarhatöissä nyt odotellaan sopivaa aikaa kevätkukkien sipuleiden istutukselle ja, tarvii vielä leikata nurmikko viimeisen kerran ja siivota vähän sitten pihaa kun kaikki sato on korjattu takapihan omenapuusta ja kasvimaalta. Pensasmustikat ovat alkaneet valmistautua syksyyn ja lehdet muuttavat väriä, ruskan tapaan. Euroopansorvarinpuu kukkii nyt orannsin ja vaaleanpunaisin pikku kukin ja olemme trimmanneet rapunviereisen jasmikkeen pieneksi ja tehneet kukkapenkin sen ympärille. Keskelle nurmikko istuttamamme pikkuinen douglaskuusi on venynyt muutaman senti pituutta, voisikohan siihen jo joulvaloja ripustaa?

Lukupiirit alkavat ja pitkä lista luettavaa listalla, Kinnusen Kaarnan sain juuri lopettua ja todella hienosti kirjoitettu ja koskettava romaani joka sijoittuu selkoselle, aivan itärajan tuntumaan ja käsittelee naisten ja lasten sotaa ja niistä jääneiden traumojen vaikutusta ihmisen elämään.

Tänään juhlistamme "ottopojan" synttäreitä menemme kaiketi syömään hyvät isot pihvit kylille. Lahjaksi varmaan rahaa, kuten tähänkin saakka.

Hyvää nousevaa viikkoa kaikille ja annetaan arvo ja tunnustus kaikille vilpittömille ja rauhaa rakastaville palstalaisille. Hil-lalle, korppikselle, demeterille, jne, ennyt muista kaikkia, mutta älkää loukkaantuko jos en ole maininnut teitä.

Äitini tapasi sanoa että joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään. Jälleenrakentamisajan logiikkaa, sillähän niiden traumojen yli selvittiin, jotkut paremmin, jotkut huonommin. Jotkut kasvatti sielunsa ympärille kilpikaarnan, kuten selkosen suuret, ikivanhat aarniopuut.
  2. Vastasin toki, epäsuorasti tosin, koska mahdollisuutemme "paimentaa" omia aloituksiamme ovat hyvin vähäiset, ellei sitten hyssyttele ja silitä vain myötäkarvaa. Hil-la tekee sitä yrittämällä olla hämmentämättä pataa, antamalla kiitosta anoille, jotka hänen ketjuissaan pyörivät, tuottamatta mitään muuta sisältöä kuin kritiikkia ja moitteita "inhokeilleen" ja ylistystä ketjun "emännälle". Jotkut muutkin nikilliset ja kirjautuneet tekevät sitä samaa, hienovaraisesti.
    Minä arvostan Hil-laa ja monia muitakin kirjautuneita, jotka vielä uskaltavat ilmaista eriäviäkin mielipiteitään ketjuissa, olemmehan kuitenkinkeskustelupalstalla, jossa eriävät mielipiteet ovat perusta keskustelulle.
    Omat blogit, kuten arkipäivän tilannekatsaukset ovat helpompia paimennettavia, koska niissä vältellään nimenomaan eripuraisuutta aiheuttavia teemoja.

Täällä inhotaan ohjeistuksia ja opastuksia, koska katsotaan että sana on vapaa ja jokainensaa olla iha noma itsensä. Kuitenkin palstan säännöissä on selkeät ohjeistukset, miten tulee käyttäytyä, paitsi että mitään valvontaa ei ole. Olemme itse vastuussa omista kirjoituksistamme ja ainoastaan voi yrittää ilmiantaa ylläpidolle loukkaukset, joita YP ei yleensä poista.

Miten minä voin "paimentaa" omia aloituksiani?
    Näen vain kaksi mahdollsuutta:
    Olla itse aktiivi, vastailla kaikkiin minulle osoitetuihin, asiallisesti esitettyihin kysymyksiin, yrittää palauttaa junaa pääraiteelle tai ainakin sivuraiteille jotka kulkevat samansuuntaisesti.
    Tai sitten jättää aloitus palstahäiriköiden temmellyskentäksi ja tehdä uusi. Jolle tulee ajan mittaan käymään samoin.