Vapaa kuvaus

Feministit ajavat naisten asiaa, miesliike miesten asiaa. Minä ajan tasa-arvoa.

[email protected]

Aloituksia

3

Kommenttia

163

1. Suomi+on+normaalin+tyrannia.+Kun+katsotaan+normaalijakaumaa,+siihen+voidaan+vetää+jakolinjoja.Normaali+on:+ellei+se+liity+jotenkin+omaan+napaani,+en+halua+hyvää+enkä+pahaa+enkä+välitä+sen+seurauksista.+Kansan+syvät+rivit+eivät+ajattele+laajemmin+oman+valinnan+seurauksia+toisiin.+Kultainen+sääntö+ja+kategorinen+imperatiivi+eivät+päde:+jos+tekee+sen+itse,+se+on+ok,+mutta+jos+se+tehdään+itselle,+se+on+väärin.+Jos+se+tehdään+muille,+se+on+aivan+sama.Pahuus+on+sitä,+että+tietää+tekojensa+huonot+seuraukset+toisille+ja+valitsee+siitä+huolimatta+sellaisen+teon.+Useimmat+ihmiset+eivät+ole+pahoja,+koska+he+eivät+ajattele+niin+pitkälle;+toisaalta+välinpitämättömyys+antaa+vapaat+kädet+pahuudelle.Ne,+jotka+ymmärtävät+valintojen+seuraukset+ja+välittävät+niistä,+jäävät+täällä+marginaaliin.+En+puhu+ilmastonmuutoksesta+enkä+muista+ihmisten+tajuntaan+hakatuista+aiheista,+vaan+kanssaihmisten+kohtelusta.+Suomi+on+rakenteiltaan+yksi+maailman+parhaista+maista.+Herkälle+ja+välittävälle+ihmiselle+tämä+on+järkyttävän+kylmä+paikka.
  2. Mikään+sellainen+asetelma+ei+ole+ketään+kohtaan+reilu.+Se+on+siten+kuva+tämän+päivän+Suomesta.Omien+havaintojeni+mukaan+on+helpommin+tunnistettu,+että+miehet+kohtelevat+naisia+huonosti.+Naiset+myös+esitetään+helpommin+uhreina.+Sen+sijaan+miesten+huonolle+kohtelulle+ollaan+edelleen+aivan+liian+sokeita.Kaikilla+naisilla+ei+ole+seuranhaussa+miehiä+helpompaa,+mutta+kyllä+markkinat+yleisesti+ovat+naisten.+Kun+naisella+on+enemmän+valinnanvaraa,+se+johtaa++helposti+kysymykseen,+miksi+hän+halusi+sen+tyypin+kaikkien+joukosta.+Joskus+kysymys+on+oikeutettu.+Yksittäistapauksessa+syyttäminen+voi+mennä+kuitenkin+täysin+metsään.+Voi+hyvin+olla,+että+nainen+etsi+hyvää+kumppania+ja+mies+esitti+sellaista,+kunnes+osoitti,+ettei+välitä+naisen+tunteista.+Olen+jokaisen+sellaista+kohdanneen+naisen+puolesta+äärettömän+pahoillani.+Kenelläkään+ei+ole+oikeutta+laittaa+sitä+naisen+piikkiin.Sellainen+asetelma,+joka+ei+kunnioita+yksilöiden+välisiä+eroja,+vaan+kohtelee+meitä+sukupuolemme+edustajina,+on+epäreilu.+Tähän+pystyvät+niin+miehet+kuin+naiset,+myös+minä.+Kun+sanon+"naiset",+se+ei+tarkoita+kaikkia+naisia.+Kohtelen+kohtaamaani+ihmistä+yksilönä,+ja+jos+en+tee+niin,+minun+täytyy+nähdä+yleisen+sijaan+ihminen.Palstan+yleisessä+ilmapiirissä+näkyy,+mitä+feministit+ovat+kerjänneet+ja+mitä+monet+naiset+ovat+käyttäneet:+naisten+saamat+etuoikeudet.+Aina+kun+yksinäinen+mies+näkee,+miten+omalla+toiminnalla+ei+ole+mitään+vaikutusta,+mutta+naiselle+löytyy+seuraa+sormia+napsauttamalla,+se+lisää+katkeruutta.+On+kuitenkin+väärin+kohdistaa+sitä+kaikkiin+naisiin,+sillä+ei+tämä+ole+kaikkien+naisten+haluama+tilanne.
  3. Hienoa.+☺+Sain+itsekin+lapsena+apurattaat+pois,+kun+vakuutin,+että+osaan+ajaa,+ja+osasin.+Kannattaa+antaa+mahdollisuus+ja+uskoa.