Vapaa kuvaus

Feministit ajavat naisten asiaa, miesliike miesten asiaa. Minä ajan tasa-arvoa.

[email protected]

Aloituksia

3

Kommenttia

163

1. Edes+itselleen+ei+voi+tehdä+sellaista,+mikä+rikkoo+omaa+periaatetta.+Toisin+kuin+monet+ajattelevat,+väkivallaton+vastarinta+ei+mahdollista+edes+itseensä+kohdistuvaa+väkivaltaa+jonkin+korkeamman+hyvän+nimissä.+Jos+ihminen+käyttää+omaa+kehoaan+välineenä,+hän+hyväksyy+siinä+väkivallan+käytön.+Tämä+perustuu+ajatukseen,+että+minkä+tekee+yhdelle,+tekee+kaikille.Jos+katson+läpi+sormien+omalla+kohdallani,+miten+voisin+vaatia+muille+parempaa?+Tämä+on+usein+unohdettu+myötätunnosta+puhuttaessa.+Aidosti+välittävä+ihminen+ei+voi+laiminlyödä+myöskään+itseään.
  2. Kiitos+samoin+sinulle.Olen+poliittisesti+sitoutumaton.+Äänestän+kaikissa+vaaleissa+ja+olen+liikkuva+äänestäjä.Olen+monissa+vaaleissa+äänestänyt+vihreitä,+kaikki+heistä+ovat+tainneet+olla+naisia.+Viime+vaaleissa+ei+ollut+lähelläkään,+että+olisin+äänestänyt+heitä.+Uskon+puolueessa+olevan+oikeita+tasa-arvon+kannattajia,+mutta+siinä+on+ikävänlaisia+feminismin+piirteitä.+Vihreät+on+kuitenkin+minulle+puoluekartalla+sarjassa+"mahdollisesti".Viime+eduskuntavaaleissa+äänestin+liberaalipuoluetta,+koska+se+korostaa+vapautta+ja+siihen+kuuluvaa+vastuuta.+Monien+puolueiden+ote+kansalaisiin+on+holhoava:+äänestäjiä+pidetään+ohjailua+kaipaavina+lapsina.Jos+ihminen+voi+äänestää+vaaleissa,+häneltä+on+voitava+odottaa+vastuuta+muissakin+asioissa.+En+monesti+paljonkaan+noteeraa+lieventäviä+asianhaaroja,+sillä+olosuhteilla+selittäminen+on+juuri+tätä+holhoamista.+Jos+ihminen+rikkoo+lakia,+hän+tietää+mitä+tekee,+ja+myös+rangaistuksen+tulee+olla+sen+mukainen.+Muiden+vapauksia+ei+tarvitse+rajoittaa+sen+takia.Yhteiskunnassa+elävän+ihmisen+on+tärkeää+ymmärtää+omien+valintojensa+seuraus+toisia+kohtaan.+On+nähtävä+omaa+napaansa+laajemmalle+ja+huomioitava+kokonaisuus,+sillä+vapaalta+pohjalta+tehtävien+valintojen+tulisi+antaa+myös+toisille+mahdollisuus+vapauteen.+Ääriesimerkkinä+vapaus+ei+tietenkään+salli+toisen+sitomista+oman+mielivallan+mukaan,+koska+se+rajoittaa+toisen+vapautta.Onko+se+sitten+humanismia+tai+valistususkoa+tai+mitä+tahansa,+haluan+uskoa,+että+valveutuneet+kansalaiset+näkevät+omaa+nenäänsä+pidemmälle+ja+tekevät+valintoja,+joista+voi+seurata+myös+toisille+hyvää.+Olen+itse+toiminut+tällä+tavalla.+Voin+jopa+valita+kannaltani+huonomman+vaihtoehdon,+jos+se+hyödyttää+kokonaisuutta.+Utilitarismia+en+hyväksy,+mutta+itse+voi+vähän+tinkiä,+jos+sillä+voi+antaa+toisille.