Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Numball
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Numball

Numball

Numball profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.

Liittynyt 7 v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                10 aloitusta · 345 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • joo, kirjoitin väärin tarkoitin tietysti vuosituloja, elin 22.000 euroa vuodessa joka on varsin paljon suomalaisten eläketasoon verrattuna, meridiaanieläke on noin 15.000 euroa bruttona vuodessa eli valtaosa eläkkeensaajista kuuluu tuohon sarjaan.,

Varallisuudella ei ole merkitystä, vaan sillä että on laittaa 800.000 paateroa tilille kolmea kuukautta ennen kuin haetaan extension of stay, tai on suurlähetystön vahvistama eläketodistus 65.000 paateroa kuukaudessa eläkeyhtiön maksamaa eläketuloa.t sekaisin?
                                                  14.10.2019 11:19
                                                • joo, kirjoitin väärin tarkoitin tietysti vuosituloja, elin 22.000 euroa vuodessa joka on varsin paljon suomalaisten eläketasoon verrattuna, meridiaanieläke on noin 15.000 euroa bruttona vuodessa eli valtaosa eläkkeensaajista kuuluu tuohon sarjaan.,

Varallisuudella ei ole merkitystä, vaan sillä että on laittaa 800.000 paateroa tilille kolmea kuukautta ennen kuin haetaan extension of stay, tai on suurlähetystön vahvistama eläketodistus 65.000 paateroa kuukaudessa eläkeyhtiön maksamaa eläketuloa.t sekaisin?

• Varattomilla, muutenkaan ei ole mahdollista oleilla thaimaassa, varmaan siksi pattayan illuusio matkailu on palstalla hyvin suosittua, eläkeleiman passiin saaminen edellyttää 22.000 euron nettoeläkettä kuukaudessa, tai vastaavia tuloja tekemättä mitään... eikä kela sellaisia maksa. nyt vielä ongelmia aiheuttaa sairauskuluvakuutus joka maksaa noin 1-2 kegeä vuodessa.14.10.2019 08:46
                                                • Ukonrähjä olen tullut viime kuun yhdestoista päivä suomeen, ja olen suomessa edelleenkin palaan kotiin huahiniin ensi viikolla... Toiveajattelua että olisin suomessa sairaalassa, joka olisi sinulle ei niin terveelle lottovoitto, mutta kuten sanoin että toiveajattelua, muutenkin mietityttää tällä palskapalstalla viihtymisesi ns. motiivi ja syyt siihen... Tuokin nasun reppana on kertonut vaikuttavansa palstalla liki 20 vuotta, ja homma jatkuu, itkee edesmenneensä vanhempien kohtelua senssun kirjoituksista, luulenpa että olisi ollut viisainta olla laskematta sisään tuolloin yli 60 vuotta sitten olisi tämäkin palsta säästynyt tuosta idiootista.11.10.2019 21:33
                                                • Nasu tulihan taas mielipuolinen oksennus, voisit alkaa kiinnittämään huomiota hieman mielenterveyteesi, ja noihin juttuihin mitä täällä epätoivoisesti oksentelet, olet kertonut olevasi minua vanhempi, säälin sinua, taidat olla tämän paskapalstan suurin reppana, häviät jopa tapsalle, ja se on lähes käsittämätön suoritusm11.10.2019 20:55
                                                • Enpä ole kelanetuuksia juurikaan saanut, niin minulla kuin vaimolla on kelakortit mutta ei sillä ole merkitystä kun emme kuulu sosiaaliturvan piiriin, joskin vaimo sai lääkärissä käynnistä kelakorvauksen, kun laskua maksoin...

Todennäköisesti tuo 1.4.2019 laintulkinta on väärä, jokainen jolla on kelakortti on oikeutettu korvauksiin on sitten kelankirjoissa tai ei, ainakin terveyteen sekä lääkkeiden osalta, jos olet suomen kansalainen, luin tuon lain eduskunnan esittelyn ja esityöt tuosta laista, siinä johtoajatuksena on estää tilannetta jossa maahanmuuttaja noistaa tukia näissä kolmansissa maissa, josta pakolaisvirtaa tulee... Vastapainona on taas perutuslaki, jossa todeltaan että kaikki suomen kansalaiset on tasavertaisia sosiaaliasiaoissa...

Kävin jopa kysymässä asiaa jopa kelasta, siellä asia kyllä todettiin olevan niin kuin olen aikasemmin täällä kertonut, mutta tosiaan kun vaimoni jolla on kelakortti ja ei ole suomen kansalainen, sai kelakorvauksen mehiläisen lääkärin käynnistä.
                                                  03.10.2019 11:46
                                                • Meillä 60 luvun alkupuolella syntyneille ei paljon englantia opetettu, itse olen hieman paremmissa asemissa kun työura on tehty pääosin tietokoneiden kanssa, on joutunut kielen oppimaan, kun kaikki alankirjallisuus on englantia, sanoin viestit myös pääosin englantia joten luettu ja kirjoitettu tuli suht. helposti opittua.03.10.2019 11:36
                                                • Näinhän asia ei todellisuudessa ole etsi kelan sivulta paluumuuttajana Suomeen, en ole paluu muuttaja.02.10.2019 10:30
                                                • Joo minulla on sveitsistä ostettu matkavakuutus, koska en kuulu suomen sosiaaliturvaan..
                                                  Se maksoi 86 euroa kahden kuukauden vakuutus, minun kotipaikka on hua hin Thaimaassa.
                                                  02.10.2019 09:06
                                                • Joo minulla on sveitsistä ostettu matkavakuutus, koska en kuulu suomen sosiaaliturvaan..
                                                  Se maksoi 86 euroa kahden kuukauden vakuutus, minun kotipaikka on hua hin Thaimaassa.
                                                  02.10.2019 09:06
                                                • Resupetteri olt toki jossain oikeassa, tällä kertaa tosiaan olen suomessa, palaan tämän kuun puolivälissä takaisin Thaimaahan, kela ei maksa kenenkään hoitoja Thaimaassa, ainoastaan matkavakuutuksen kautta osa menee kelan piikkiin, me jotka asumme siellä pitää olla erillinen terveys ja tapaturmavakuutus, minulla on matkavakuutus sveitsistä, joka kattaa kustaannukset jos jotain sattuu... täällä suomessa.

Korkea paatero alkaa olla ongelma monella eri alueella, ja se lienee syytä palauttaa oikeaan arvoonsa.

Mitä taas tulee rakennuttajiin, en oikein ymmärrä miksi pitäisi thaimaassa käyttää suomalaista rakennuttajaa, kun thaimaassa on monta pörsissä olevaa rakennusyhtiötä, itse valitsin sansirin, joka on thaimaan suurin rakentaja.

Missään tapaksessa ei kannata luottaa omaan osaamiseen, thaimassa on paljon tuhoeläimiä joka tuhoavat vaikkapa itse tehdyn saunan lauteet muutamassa viikossa ongelmia on minullakin ollut yksi sohva meni parempiin suihin... mutta takuu korvasi sen.
                                                  01.10.2019 16:50
                                                • hoh hoh taas ei euro ole mihinkään romahtanut, paatero on vaan täysin yliarvostettu, ja syykin on täysin selvä Thaimaan valtiolla on valtavat valuuttavarannot, joilla se keinottelee pitääkseen paateron korkealla... kasikorn panki arvio että vuoden lopulla kurssi paranee..
                                                  Se alkaa aiheuttaa jo ongelmia turismille, samoin muutenkin talouselämälle, mutta pienen ja rikkaan eliitin toimi se auttaa...

Olen täällä aikaisemmin muutaman kerran kertonut että talon rakentaminen on erittäin halpaa, materiaalit lähes ilmaisia, ainoa jolla on arvoa on tontti mutta se on fallejen uloittumattomissa,muutakuin vuokraamalla... Minun talon rakensi sansiri niminen firma, tontti on vaimon ja hänen poikansa nimissä, 33 vuoden vuokrasopimuksella, itse urakointi on suuren luokan typeryyttä.
                                                  01.10.2019 14:55
                                                • no vastaan kun kauniisti pyydetään, venetzian nimisessä taloyhtiöstä jompparilta muutamalla kymmenellä tuhannella pienehkön lomapaikan, maksoi hieman yli 20.000 taalaa, kauppa tapahtui osittain omistami ltd muotoisen yhtiön nimiin, thaimaassahan ei falle voi omistaa osakeyhtiön koko osakekantaa, mutta useampi falle voi...

arvon nousulla ei ole mitään merkitystä, kun kurssi nousee bahtia vahvistaen, asuntojen reaalihinnat eivät nouse vaan laskevat, kun sijoittajat kotiuttavat bahtejä lähdevaluuttaansa, josta voi tulla myyntivoittoa, lyhyen aikaa...

Korkea baht johtuu valuuttakeinottelusta, tosiasiassa se on totaaliyliarvostettu tällä hetkellä, oikea kurssi on siinä 40-45 vaiheilla, muuta thaimaan valtiolla on suurehkot usd varannot jotka mahdollistavat kurssimanipulaation, kunnolla.
                                                  01.10.2019 10:42
                                                • Onko osunut ja uponnut taas reppana, muista että kela on ystäväsi.30.09.2019 20:05
                                                • Resupetteri ihan oikeesti olen ollut elämästäni 2/3 avioissa ja sinä reppana kerrot minulle mikä on vihkisormuksen idea, salli minun nauraa sinulle ja kaltaisillesi ns. neuvoistasi30.09.2019 19:58
                                                • resupetteri 2010 on taas vallannut areenan, taisi osua ja upota... kerralla...
                                                  Mutta ennen kaikkea poju, älä selitä, lähes kaikki thaimaassa myytävä kulta on 23/24 osaista.

ostin vuosia sitten tungsten sormuksen vihkisormukseksi, painaa muuten 58g... Sormuksessa on hauska ominaisuus se ei naarmuunnu lainkaan...
                                                  30.09.2019 16:25
                                                • lueppa totuustarkkailija mitä tosiasiassa 2010 on kertonut, hän kertoi että osti vuokramorsiamen kanittaman kullan, sekä ison tukun muutakin, kulta on thaimaassa pääosin 23/24 joka tapauksessa... minä olen myös ostanut 24/24 sekä itselle että vaimolle käyttökoruja 23/24, taitaa olla 2010 todellisuudessa vain haavematkaaja, senkin velaksi.

Suomessa korut on 14/24 ja 18/24 ei juurikaan muuta, tuo 18/24 alkaa olla aika pehmeetä, vaikkapa sormukseen, mutta se ei muuta tosiasiaa että vihkisormukseni oli 23/24k eikä se kestänyt kuin muutaman vuoden, jolloin se vaihdettiin hieman arvokkaampaan volfram pohjaiseen sormukseen, yhdellä usan matkalla, tämä tungstein sormus on ollut minulla ainakin 10 vuotta, ja se on täysin naarmuton...
                                                  30.09.2019 10:11
                                                • Vaikea ottaa kantaa senssun elämään, kun en tunne tapausta, enkä ole paljon lukenut edes hänen juttujaan, lisäksi hän kirjoittaa yleensä omalla tunnuksella, joten kirjoitus on todennäköisesti jonkun edellä mainitun reppanan käsialaa, sinänsä asiasisältö on sitä pattayarakkaan luomaa tuubaa, kuten aina ennenkin.

Minä viihdyn pattayanpalstalla kun täällä on hieno otanta, hieman epävakaassa mielenterveysasioissa, mutta factaa on sekin että maailmassa on paljon rikkaita ja vielä enemmän köyhiä, mutta huolestuttavaa on köyhyyden ja mielenterveyden palstalla vaikuttavien elämän vaikeuksien kombinaatioita, jotka näkyy mm. helvetinmoisena kateutena ja vainoharhoina, joista yksi osa on ns. totuustarkkailu, kun itsellä ei ole mitään on vaikeaa ymmärtää että jollakin toisella on jotain, säälittävää on vain se että palstalla vaikuttavat eivät siis pattayalla ei ole mitään tekemistä thaimaan tai edes pattayan kanssa.

Esimerkkinä on vaikka minun elämän historia, 30 vuotta armeijan kapiainen, jä 48 vuotiaana eläkkeelle, tämä ei ole nuoremmille mahdollista, tästäkin pitää vääntää kun oma elämä on täällä palstalla joten se siitä, ei ole vertailukohtaa, kela vastaa toimentulosta, yhdessä kunnan kanssa, siitä on vaikea ponnahtaa ns massiluokkaan.
                                                  29.09.2019 14:01
                                                • olisin kiinnostunut tietämään ymmärsitkö että tarkoitin sanaa ongelmia, tässä tapauksessa 2010 väitteestä että 23/24 karaattista kultaa ei käytetä koruissa sen pehmeyden takia, tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa lähes kaikki thaimaassa myytävä kulta on 23/24 karaatista, 2010 kertoi että oli ostanut huomattavalla summalla kultaa, jos näin olisi tämänkin asian tietäisi, joten tämä 2010 puhuu tapansa mukaan paskaa... enkä viitsi nyt puhua mitään velaksielämiseen, osakaslainan muodossa tällä kertaa...29.09.2019 13:46
                                                Edellinen
                                                Sivu 16 / 18

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."0

Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…

• Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttää5

Elämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …

• Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!170

Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…

• Omenamuffinsit - Tämä vinkki saa leivonnaiset sulamaan suussa2

Omenamuffinsit on maistuva tapa saada omenasato talteen. Herkku onnistuu mainiosti myös kaupan omenoista. Mehevät omenamuffinsit syntyvät helposti muokkaamalla tavallista muffinssitaikinaa, et tarvitse herkulliseen lopp…

• Suomi24:n uudistuksia 202666

Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…

Suomi24 Viihde

• Danny, 84, teki hätkähdyttävän ratkaisun – Missä on 25-vuotias Helmi Loukasmäki?Ilkka ”Danny” Lipsanen on musiikkineuvos ja musiikkilegenda.
                                                • Ellinoora saa rajua ryöpytystä TTK:sta – Erityisesti yksi ele saa suomalaisten veren kiehumaanEllinoora on mukana Tanssii Tähtien Kanssa -kisassa.
                                                • Maajussi-Jetta lataa faktat pöytään - Yksi ennakkoluulo pulpahti esiin sulhoehdokkaistaMaajussi-Jetta etsii kumppania Maajussille morsian -ohjelmassa.

Stara

• Cyberpunk 2077 -hittipelistä tehdään elokuvaKuluvan vuosikymmenen suurimpiin pelitapauksiin kuuluva Cyberpunk 2077 laajenee valkokankaalle. Tuotantoyhtiö
                                                • Venäläismies pakeni uimalla Liettuaan – päätyi vankileirilleVenäläismies yritti äskettäin paeta kotimaastaan uimalla. Mies ui Venäjältä rajajoen
                                                • Arnold Schwarzenegger toteuttaa viimein haaveensaArnold Schwarzenegger tunnetaan parhaiten näyttelijänä, mutta hän on toiminut elämänsä

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia