Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Numball
profiilit
Numball
Numball
Vapaa kuvaus
Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.
Aloituksia
10
Kommenttia
345
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
joo,+kirjoitin+väärin+tarkoitin+tietysti+vuosituloja,+elin+22.000+euroa+vuodessa+joka+on+varsin+paljon+suomalaisten+eläketasoon+verrattuna,+meridiaanieläke+on+noin+15.000+euroa+bruttona+vuodessa++eli+valtaosa+eläkkeensaajista+kuuluu+tuohon+sarjaan.,+
Varallisuudella+ei+ole+merkitystä,+vaan+sillä+että+on+laittaa+800.000+paateroa+tilille+kolmea+kuukautta+ennen+kuin+haetaan+extension+of+stay,++tai+on+suurlähetystön+vahvistama+eläketodistus+65.000+paateroa+kuukaudessa+eläkeyhtiön+maksamaa+eläketuloa.t+sekaisin?
14.10.2019 11:19
joo,+kirjoitin+väärin+tarkoitin+tietysti+vuosituloja,+elin+22.000+euroa+vuodessa+joka+on+varsin+paljon+suomalaisten+eläketasoon+verrattuna,+meridiaanieläke+on+noin+15.000+euroa+bruttona+vuodessa++eli+valtaosa+eläkkeensaajista+kuuluu+tuohon+sarjaan.,+
Varallisuudella+ei+ole+merkitystä,+vaan+sillä+että+on+laittaa+800.000+paateroa+tilille+kolmea+kuukautta+ennen+kuin+haetaan+extension+of+stay,++tai+on+suurlähetystön+vahvistama+eläketodistus+65.000+paateroa+kuukaudessa+eläkeyhtiön+maksamaa+eläketuloa.t+sekaisin?
Varattomilla,+muutenkaan+ei+ole+mahdollista+oleilla+thaimaassa,+varmaan+siksi+pattayan+illuusio+matkailu+on+palstalla+hyvin+suosittua,+eläkeleiman+passiin+saaminen+edellyttää+22.000+euron+nettoeläkettä+kuukaudessa,+tai+vastaavia+tuloja+tekemättä+mitään...+eikä+kela+sellaisia+maksa.+nyt+vielä+ongelmia+aiheuttaa+sairauskuluvakuutus+joka+maksaa+noin+1-2+kegeä+vuodessa.
14.10.2019 08:46
Ukonrähjä+olen+tullut+viime+kuun+yhdestoista+päivä+suomeen,+ja+olen+suomessa+edelleenkin+palaan+kotiin+huahiniin+ensi+viikolla...+Toiveajattelua+että+olisin+suomessa+sairaalassa,+joka+olisi+sinulle+ei+niin+terveelle+lottovoitto,+mutta+kuten+sanoin+että+toiveajattelua,+muutenkin+mietityttää+tällä+palskapalstalla+viihtymisesi+ns.+motiivi+ja+syyt+siihen...+Tuokin+nasun+reppana+on+kertonut+vaikuttavansa+palstalla+liki+20+vuotta,+ja+homma+jatkuu,+itkee+edesmenneensä+vanhempien+kohtelua+senssun+kirjoituksista,+luulenpa+että+olisi+ollut+viisainta+olla+laskematta+sisään+tuolloin+yli+60+vuotta+sitten+olisi+tämäkin+palsta+säästynyt+tuosta+idiootista.
11.10.2019 21:33
Nasu+tulihan+taas+mielipuolinen+oksennus,+voisit+alkaa+kiinnittämään+huomiota+hieman+mielenterveyteesi,+ja+noihin+juttuihin+mitä+täällä+epätoivoisesti+oksentelet,+olet+kertonut+olevasi+minua+vanhempi,+säälin+sinua,+taidat+olla+tämän+paskapalstan+suurin+reppana,+häviät+jopa+tapsalle,+ja+se+on+lähes+käsittämätön+suoritusm
11.10.2019 20:55
Enpä+ole+kelanetuuksia+juurikaan+saanut,+niin+minulla+kuin+vaimolla+on+kelakortit+mutta+ei+sillä+ole+merkitystä+kun+emme+kuulu+sosiaaliturvan+piiriin,+joskin+vaimo+sai+lääkärissä+käynnistä+kelakorvauksen,+kun+laskua+maksoin...+
Todennäköisesti+tuo+1.4.2019+laintulkinta+on+väärä,+jokainen+jolla+on+kelakortti+on+oikeutettu+korvauksiin+on+sitten+kelankirjoissa+tai+ei,+ainakin+terveyteen+sekä+lääkkeiden+osalta,+jos+olet+suomen+kansalainen,+luin+tuon+lain+eduskunnan+esittelyn+ja+esityöt+tuosta+laista,+siinä+johtoajatuksena+on+estää+tilannetta+jossa+maahanmuuttaja+noistaa+tukia+näissä+kolmansissa+maissa,+josta+pakolaisvirtaa+tulee...+Vastapainona+on+taas+perutuslaki,+jossa+todeltaan+että+kaikki+suomen+kansalaiset+on+tasavertaisia+sosiaaliasiaoissa...+
Kävin+jopa+kysymässä+asiaa++jopa+kelasta,+siellä+asia+kyllä+todettiin+olevan+niin+kuin+olen+aikasemmin+täällä+kertonut,+mutta+tosiaan+kun+vaimoni+jolla+on+kelakortti+ja+ei+ole+suomen+kansalainen,+sai+kelakorvauksen+mehiläisen+lääkärin+käynnistä.
03.10.2019 11:46
Meillä+60+luvun+alkupuolella+syntyneille+ei+paljon+englantia+opetettu,+itse+olen+hieman+paremmissa+asemissa+kun+työura+on+tehty+pääosin+tietokoneiden+kanssa,+on+joutunut+kielen+oppimaan,+kun+kaikki+alankirjallisuus+on+englantia,+sanoin+viestit+myös+pääosin+englantia+joten+luettu+ja+kirjoitettu+tuli+suht.+helposti+opittua.
03.10.2019 11:36
Näinhän+asia+ei+todellisuudessa+ole+etsi+kelan+sivulta+paluumuuttajana+Suomeen,+en+ole+paluu+muuttaja.
02.10.2019 10:30
Joo+minulla+on+sveitsistä+ostettu+matkavakuutus,+koska+en+kuulu+suomen+sosiaaliturvaan..+
Se+maksoi+86+euroa+kahden+kuukauden+vakuutus,+minun+kotipaikka+on+hua+hin+Thaimaassa.
02.10.2019 09:06
Joo+minulla+on+sveitsistä+ostettu+matkavakuutus,+koska+en+kuulu+suomen+sosiaaliturvaan..+
Se+maksoi+86+euroa+kahden+kuukauden+vakuutus,+minun+kotipaikka+on+hua+hin+Thaimaassa.
02.10.2019 09:06
Resupetteri+olt+toki+jossain+oikeassa,+tällä+kertaa+tosiaan+olen+suomessa,+palaan+tämän+kuun+puolivälissä+takaisin+Thaimaahan,++kela+ei+maksa+kenenkään+hoitoja+Thaimaassa,+ainoastaan+matkavakuutuksen+kautta+osa+menee+kelan+piikkiin,+me+jotka+asumme+siellä+pitää+olla+erillinen+terveys+ja+tapaturmavakuutus,+minulla+on+matkavakuutus+sveitsistä,+joka+kattaa+kustaannukset+jos+jotain+sattuu...+täällä+suomessa.
Korkea+paatero+alkaa+olla+ongelma+monella+eri+alueella,+ja+se+lienee+syytä+palauttaa+oikeaan+arvoonsa.
Mitä+taas+tulee+rakennuttajiin,+en+oikein+ymmärrä+miksi+pitäisi+thaimaassa+käyttää+suomalaista+rakennuttajaa,+kun+thaimaassa+on+monta+pörsissä+olevaa+rakennusyhtiötä,+itse+valitsin+sansirin,+joka+on+thaimaan+suurin+rakentaja.
Missään+tapaksessa+ei+kannata+luottaa+omaan+osaamiseen,+thaimassa+on+paljon+tuhoeläimiä+joka+tuhoavat+vaikkapa+itse+tehdyn+saunan+lauteet+muutamassa+viikossa+ongelmia+on+minullakin+ollut+yksi+sohva+meni+parempiin+suihin...+mutta+takuu+korvasi+sen.
01.10.2019 16:50
hoh+hoh+taas+ei+euro+ole+mihinkään+romahtanut,+paatero+on+vaan+täysin+yliarvostettu,+ja+syykin+on+täysin+selvä+Thaimaan+valtiolla+on+valtavat+valuuttavarannot,+joilla+se+keinottelee+pitääkseen+paateron+korkealla...+kasikorn+panki+arvio+että+vuoden+lopulla+kurssi+paranee..
Se+alkaa+aiheuttaa+jo+ongelmia+turismille,+samoin+muutenkin+talouselämälle,+mutta+pienen+ja+rikkaan+eliitin+toimi+se+auttaa...+
Olen+täällä+aikaisemmin+muutaman+kerran+kertonut+että+talon+rakentaminen+on+erittäin+halpaa,+materiaalit+lähes+ilmaisia,+ainoa+jolla+on+arvoa+on+tontti+mutta+se+on+fallejen+uloittumattomissa,muutakuin+vuokraamalla...+Minun+talon+rakensi+sansiri+niminen+firma,+tontti+on+vaimon+ja+hänen+poikansa+nimissä,+33+vuoden+vuokrasopimuksella,+itse+urakointi+on+suuren+luokan+typeryyttä.
01.10.2019 14:55
no+vastaan+kun+kauniisti+pyydetään,+venetzian+nimisessä+taloyhtiöstä+jompparilta+muutamalla+kymmenellä+tuhannella+pienehkön+lomapaikan,+maksoi++hieman+yli+20.000+taalaa,+kauppa+tapahtui+osittain+omistami+ltd+muotoisen+yhtiön+nimiin,+thaimaassahan+ei+falle+voi+omistaa+osakeyhtiön+koko+osakekantaa,+mutta+useampi+falle+voi...+
arvon+nousulla+ei+ole+mitään+merkitystä,+kun+kurssi+nousee+bahtia+vahvistaen,+asuntojen+reaalihinnat+eivät+nouse+vaan+laskevat,+kun+sijoittajat+kotiuttavat+bahtejä+lähdevaluuttaansa,+josta+voi+tulla+myyntivoittoa,+lyhyen+aikaa...+
Korkea+baht+johtuu+valuuttakeinottelusta,+tosiasiassa+se+on+totaaliyliarvostettu+tällä+hetkellä,+oikea+kurssi+on+siinä+40-45+vaiheilla,+muuta+thaimaan+valtiolla+on+suurehkot+usd+varannot+jotka+mahdollistavat+kurssimanipulaation,+kunnolla.
01.10.2019 10:42
Onko+osunut+ja+uponnut+taas+reppana,+muista+että+kela+on+ystäväsi.
30.09.2019 20:05
Resupetteri+ihan+oikeesti+olen+ollut+elämästäni++2/3+avioissa+ja+sinä+reppana+kerrot+minulle+mikä+on+vihkisormuksen+idea,+salli+minun+nauraa+sinulle+ja+kaltaisillesi+ns.+neuvoistasi
30.09.2019 19:58
resupetteri+2010+on+taas+vallannut+areenan,+taisi+osua+ja+upota...+kerralla...+
Mutta+ennen+kaikkea+poju,+älä+selitä,+lähes+kaikki+thaimaassa+myytävä+kulta+on+23/24+osaista.
ostin+vuosia+sitten+tungsten+sormuksen+vihkisormukseksi,+painaa+muuten+58g...+Sormuksessa+on+hauska+ominaisuus+se+ei+naarmuunnu+lainkaan...
30.09.2019 16:25
lueppa+totuustarkkailija+mitä+tosiasiassa+2010+on+kertonut,+hän+kertoi+että+osti+vuokramorsiamen+kanittaman+kullan,+sekä+ison+tukun+muutakin,+kulta+on+thaimaassa+pääosin+23/24+joka+tapauksessa...+minä+olen+myös+ostanut+24/24+sekä+itselle+että+vaimolle+käyttökoruja+23/24,+taitaa+olla+2010+todellisuudessa+vain+haavematkaaja,+senkin+velaksi.
Suomessa+korut+on+14/24+ja+18/24+ei+juurikaan+muuta,+tuo+18/24+alkaa+olla+aika+pehmeetä,+vaikkapa+sormukseen,+mutta+se+ei+muuta+tosiasiaa+että+vihkisormukseni+oli+23/24k+eikä+se+kestänyt+kuin+muutaman+vuoden,+jolloin+se+vaihdettiin+hieman+arvokkaampaan+volfram+pohjaiseen+sormukseen,+yhdellä+usan+matkalla,+tämä+tungstein+sormus+on+ollut+minulla+ainakin+10+vuotta,+ja+se+on+täysin+naarmuton...
30.09.2019 10:11
Vaikea+ottaa+kantaa+senssun+elämään,+kun+en+tunne+tapausta,+enkä+ole+paljon+lukenut+edes+hänen+juttujaan,+lisäksi+hän+kirjoittaa+yleensä+omalla+tunnuksella,+joten+kirjoitus+on+todennäköisesti+jonkun+edellä+mainitun+reppanan+käsialaa,+sinänsä+asiasisältö+on+sitä+pattayarakkaan+luomaa+tuubaa,+kuten+aina+ennenkin.
Minä+viihdyn+pattayanpalstalla+kun+täällä+on+hieno+otanta,+hieman+epävakaassa+mielenterveysasioissa,+mutta+factaa+on+sekin+että+maailmassa+on+paljon+rikkaita+ja+vielä+enemmän+köyhiä,+mutta+huolestuttavaa+on+köyhyyden+ja+mielenterveyden+palstalla+vaikuttavien+elämän+vaikeuksien+kombinaatioita,+jotka+näkyy+mm.+helvetinmoisena+kateutena+ja+vainoharhoina,+joista+yksi+osa+on+ns.+totuustarkkailu,+kun+itsellä+ei+ole+mitään+on+vaikeaa+ymmärtää+että+jollakin+toisella+on+jotain,+säälittävää+on+vain+se+että+palstalla+vaikuttavat+eivät+siis+pattayalla+ei+ole+mitään+tekemistä+thaimaan+tai+edes+pattayan+kanssa.
Esimerkkinä+on+vaikka+minun+elämän+historia,+30+vuotta+armeijan+kapiainen,+jä+48+vuotiaana+eläkkeelle,+tämä+ei+ole+nuoremmille+mahdollista,+tästäkin+pitää+vääntää+kun+oma+elämä+on+täällä+palstalla+joten+se+siitä,+ei+ole+vertailukohtaa,+kela+vastaa+toimentulosta,+yhdessä+kunnan+kanssa,+siitä+on+vaikea+ponnahtaa+ns+massiluokkaan.
29.09.2019 14:01
olisin+kiinnostunut+tietämään+ymmärsitkö+että+tarkoitin+sanaa+ongelmia,++tässä+tapauksessa+2010+väitteestä+että+23/24+karaattista+kultaa+ei+käytetä++koruissa+sen+pehmeyden+takia,+tämä+ei+kuitenkaan+pidä+paikkaansa+lähes+kaikki+thaimaassa+myytävä+kulta+on+23/24+karaatista,+2010+kertoi+että+oli+ostanut+huomattavalla+summalla+kultaa,+jos+näin+olisi+tämänkin+asian+tietäisi,+joten+tämä+2010+puhuu+tapansa+mukaan+paskaa...+enkä+viitsi+nyt+puhua+mitään+velaksielämiseen,+osakaslainan+muodossa+tällä+kertaa...
29.09.2019 13:46
16 / 18