Vapaa kuvaus

1.Kor
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Syön veriruokia!.

Aloituksia

235

Kommenttia

5950

1. Helpottiko? Ei et saa rauhaa sydämeesi vaikka kuinka rumasti herjaat minua,-minua, joka olen vain viestin tuoja, mutta minua se ei hetkauta suuntaan eikä toiseen, kun ymmärrän sen, että kipuilet omantuntosi kanssa. Herra Jeesus on ovellasi ja pyytää että ottaisit Hänet vastaan!
    Olet tullut näkemään sen, kun kysyt vellulta neuvoa,,-heidän vastauksensa ei pidä yhtä Raamatun Totuuden kanssa ja näin ollen et saa rauhaa sielullesi. Tiedät Kuka antaa Rauhan sinulle,-mutta haraat vastaan -Miksi!?

Hebr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
    Saarn. 12:11 Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia.
    Jes. 49:2 Hän teki minun suuni terävän miekan kaltaiseksi, kätki minut kätensä varjoon; hän teki minut hiotuksi nuoleksi, talletti minut viineensä.
    29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
    Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
    1Kor. 14:24 Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
    Ef. 6:17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
    1Piet. 1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
    . 1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
  2. Tarkastellaanpa Nikean uskontunnustusta!

Nikean uskontunnustus

Ekumeeninen uskontunnustus 300-luvulta.

Me uskomme yhteen Jumalaan,
    Kaikkivaltiaaseen Isään,
    taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.

Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
    Jumalan ainoaan Poikaan,
    joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
    Jumala Jumalasta,
    valo valosta,
    tosi Jumala tosi Jumalasta,
    syntynyt, ei luotu,
    joka on samaa olemusta kuin Isä
    ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
    joka meidän ihmisten
    ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
    tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
    ja syntyi ihmiseksi,
    ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
    kärsi kuoleman ja haudattiin,
    nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
    astui ylös taivaisiin,
    istuu Isän oikealla puolella
    ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

Me uskomme Pyhään Henkeen,
    Herraan ja eläväksi tekijään,
    joka lähtee Isästä ja Pojasta,
    jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
    ja joka on puhunut profeettojen kautta.
    Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
    Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
    odotamme kuolleiden ylösnousemusta
    ja tulevan maailman elämää.

'Tuli lihaksi'

Eikö se ole aika biologinen tapahtuma?
    Sanotaanko Raamatussa, että Jeesus olisi poistunut lihasta ruumiinsa ylösnousemuksen jälkeen?

Ei sanota, Jeesus ei muuttunut miksikään aineettomaksi hengeksi!
  3. Eipä ne vastaa huutoihinsa!

Roomalaiskirje:
    6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
    6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
    6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
    6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
    6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
    6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
    6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
    6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
    6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
    6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
    6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. >> Jakeen lisätiedot
    6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
  4. ####Omakin järjenkäyttö on sallittua ja miksei toivottuakin.###

Jos olet vellu, niin tuosta lauseesta sinut "tiputettaisiin ikkunasta!"

Olen siis mielestäsi surkean kyvytön nahjus kun todistan aina sanomani Pyhällä Raamatulla, kuten Pinnasänkykin tekee!

Raamattu on kristityn ylin ohjekirja! Ei yli-ja ohi Raamatun!