ElävääVettä

Yksin armosta yksin Kristuksen tähden.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia8 aloitusta · 614 kommenttia
- Minua ei haittaa mikään sellainen mitä ei ole, joten lopeta lapsellinen jossittelusi.
- Perhekuntia kastettiin. Eikä Raamattu kerro missään, että lapset eivät olisi kuuluneet perhekuntaan.
Kerro toki omasta uskostasi ja omasta kasteestasi. - Esim. kaikki Israel-ohelmat, Cafe Raamattu, Sanan ja Runon tuoksua, Rikotusta eheäksi jne.
Jos ja jos, jos tädillä olisi munat, täti olisi setä. - Se, ettei sinulla ole ikuisesta elämästä havaintoja ei tarkoita, etteikö muilla olisi.
- Ihan turhaa panettelua sinulta ja muilta. Ansaitse itse niin paljon, ettei tarvitse olla kateellinen muiden tuloista.
- ” PATMOS LÄHETYSSÄÄTIÖN HALLITUKSEN TIEDOTE
27.4.2017 12.01
Julkisuudessa on esitetty syytöksiä liittyen Patmos Lähetyssäätiön menneeseen toimintaan ja sen toimihenkilöihin. Näissä syytöksissä Patmos Lähetyssäätiön mennyt ja nykyinen toiminta sekoitetaan tarkoitushakuisesti. Syytökset liittyvät ns. itätyön oikeudenkäyntiin 1980-luvulla.
Noiden tapahtumien yhteydessä Helsingin raastuvanoikeuden määräämänä selvitysmiehenä vv. 1986-1988 toiminut asianajaja, varatuomari Tuomo Kunnas toteaa 20.4.2017 päivätyssä lausunnossaan näistä vaiheista seuraavaa:
”Patmos Lähetyssäätiö on pyytänyt minua lausumaan hiljattain julkaistusta teoksesta siltä osin kuin siinä on kerrottu Leo Mellerin oikeudenkäynnistä 1980-luvulla. Oikeudenkäynnissä käsitellyt tapahtumat olivat vuosien 1979-1984 väliseltä ajalta, joten niistä on kulunut 33 – 38 vuotta.
Kirjan kirjoittajat käyttävät Helsingin raastuvanoikeudessa ja Helsingin hovioikeudessa kolme vuosikymmentä sitten vireillä ollutta oikeudenkäyntiä loukkaamistarkoituksessa Leo Melleriä vastaan. Kirjoittajat siteeraavat jutun syyttäjän Ilta-Sanomille antamaa lausuntoa ja syytteitä, vaikka Helsingin raastuvanoikeuden ja Helsingin hovioikeuden päätökset ovat olleet kirjoittajien käytössä.
Leo Melleriä vastaan nostetut syytteet eivät koskeneet suoranaisesti Raamattujen vientiä itään. Meller on kertonut oikeudenkäynnissä, että yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa voitiin noina aikoina ylipäätään harjoittaa.
Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että erehdyttäessään viranomaisen merkitsemään rekisteriin Patmos r.y:.n omistamien moottoriajoneuvojen omistajien väärät tiedot Mellerin tarkoitus oli edistää hengellisen kirjallisuuden ja muiden esineiden kuljettamista Neuvostoliittoon”.
Kunnas toteaa edelleen lausumassaan:
”Kirjoittajat antavat väärän todistuksen lähimmäisistään väittäessään Mellerin kavaltaneen Patmoksen nykyisen toiminnanjohtaja Pirkko Säilän (silloinen Huuhtanen) kanssa Israel-juhlassa kerätyn kolehdin, lähes 44.000 markkaa, nykyrahassa yli 21.000 euroa. Tieto on perätön. Helsingin raastuvanoikeus hylkäsi syytteet kokonaan. Syyttäjä ei hakenut muutosta päätöksiin. Syytteiden hylkääminen on jätetty mainitsematta tahallaan, koska kirjoittajat ovat voineet lukea tämän tosiasian Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä.
Helsingin hovioikeus on langettanut 29 vuotta sitten (3.5.1988) Mellerille ehdollisen vankeusrangaistuksen sekä sakkorangaistuksen eräistä Patmos r.y.:n taloudenpitoon ja rekisterimerkintöihin liittyvistä rikkomuksista. Kirjoittajat halventavat loukkaamistarkoituksessa Melleriä tuomalla perusteettomasti julki nuo vuosikymmeniä vanhat teot.
Minulle jäi aikoinaan sellainen kuva, että yhdistyksen Itä-Euroopan maihin suuntautuvaa avustustoimintaa oli tehnyt Kristillinen Solidaarisuustyö vuoden 1984 alkuun saakka. Uskonnollisten järjestöjen toiminta ei ollut tuohon aikaan ’suotavaa’ Neuvostoliitossa ja muualla Itä-Euroopassa. Toiminnan tukemiseen ja itse toimintaan osallistuneiden henkilöllisyys oli pidettävä tarkoin salassa. Yhdistyksessä ’oli jouduttu’ rikkomaan lakia, jotta tätä avustustoimintaa voitiin harjoittaa.
Toimiessani Patmos r.y.:n selvitysmiehenä yhdistys toimi asianomaisten lakien ja säännösten mukaisesti. Helsingin hovioikeus on todennut päätöksessään, että yhdistyksen ei ole edes väitetty maaliskuun 1984 jälkeen toimineen vastoin lakia ja hyviä tapoja. Hovioikeus onkin kumonnut raastuvanoikeuden päätöksen yhdistyksen lakkauttamista koskevalta osalta.”
Patmos Lähetyssäätiön hallitus toteaa, että julkisuudessa kerrotut Patmos ry:tä koskevat asiat ovat tapahtuneet kolme vuosikymmentä sitten. Niiden esiintuomisella nyt halutaan tarkoitushakuisesti vahingoittaa Patmos Lähetyssäätiön nykyistä toimintaa.
Kuluneina vuosina säätiön toiminta on ollut menestyksekästä. Säätiö on voinut ohjata kristillistä sanomaansa ja aineellista apuaan sitä tarvitseville. Säätiön tehtävä on edelleen sama kuin esimerkiksi 30 vuotta sitten. Julistamme edelleen evankeliumia kaikille kansoille.
Toimillaan säätiö on voinut avustaa kristillisen sanoman levittämistä myös itärajan taakse ja erityisesti juutalaisten pelastamista mm. Neuvostoliitosta Israeliin.
Noiden vaiheiden jälkeen, kolmen vuosikymmenen aikana järjestöllämme on ollut Suomen viranomaisten myöntämänä rahankeräyslupa. Nykyinen lupa on voimassa vuoteen 2021 asti. Patmos Lähetyssäätiön tilintarkastajana toimii riippumaton, maailman neljän suurimman tilintarkastusketjun joukkoon kuuluva, PricewaterhouseCoopers Oy. Taloudenpitomme on läpinäkyvää, vuosikertomuksemme ovat kaikkien luettavissa ja olemme perustajajäsen Vastuullinen lahjoittaminen ry:ssä, VaLa:ssa, joka on varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto.
Helsingissä, 26.4.2017
Patmos Lähetyssäätiön hallitus
Leo Laitinmäki Jussi Ketola
Hallituksen puheenjohtaja Hallituksen varapuheen” - Minä en katso kaikkia TV7 ohjelmia ja tuo mainitsemasi on yksi niistä.
Mutta ei se vaikuta siihen, etteikö siellä ole myös paljon hyviä ohjelmia. Jokaisen tulee itse osata valita itselleen sopivat ohjelmat kuten muiltakin kanavilta. - Nyt puhutaan vain kasteesta.
- Patmos pelastaa ihmisiä ikuiseen elämään julistamalla evankeliumia. Aivokirurgi kykenee parhaimmillaankin lisäämään ihmisen ikää vain kymmeniä vuosia.
- Se joka uskoo ja kastetaan, sanoo Raamattu Jumalan sana ja ilmoitus ihmisille.
- Sekin sinun pitää itse selvittää, jos noin kovasti kiinnostaa.
- Se sinun pitää itse selvitää, jos noin kovasti kiinnostaa.
- Minä en ole sinä.
- Ei ollut koska hänen tilallaan on nyt toinen henkilö. Etkös sinä juuri päässyt moittimasta sitä, että Ojarekset työskentelevät TV7:ssa, eikö olekaan hyvä, että työskentelevät myös muualla?
- Edelleenkin tartut vain niihin asioihin mistä hän ajattelee eri tavalla kuin sinä.
Kerro toki omasta uskostasi ja poliittisesta näkemyksestäsi. - Mellerin tekemästä työstä ja aikaansaannoksista ihan normi palkka.
Mitä evl.kirkon arkkipiispat ovat saaneet viimevuosina aikaan kun nauttivat vastaavaa palkkaa? Ainakaan kirkon jäsenmäärä eikä kristinusko ole kasvanut Suomessa. - Et ole lukenut tai kuullut mitään muita kuin Ahvion yhteiskunnallisia kommetteja.
Sinun kannattaa tutustua myös hänen Raamatun opetuksiinsa.
Jokaisella saa olla oma poliittinen kantansa vaikka se ei olisikaan sama kuin sinun omasi. - Ajankohta on eri, kaste sama.
- Rahasta ei ole pula niin kauan kuin sitä riittää.
- Olen sanottavani sanonut.