Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16099
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eihän se pimeys itsessään, vaan se minkä se peittää ja piilottaa..
13.11.2023 21:56
No.. sähän tunnetusti et pelkää mitään muuta kuin nykynaisia.. :D
Juu on olemassa rationaalista pelkoa ja irrationaalista. Minun pelkoni on irrationaalista.
13.11.2023 21:55
Ei jauhoja. Paksua ruokakermaa ja se aura. Siitä tulee hyvää.
Tässä yksi suosikkini.
1 x purjo hienonnettuna
1-2 x herkkusieniä suolaliemessä
1 pss kinkkusuikaleita
1 pieni pussi katkarapuja
2-3 prk ruokakermaa
1 x aurajuusto
Kuullota kevyesti purjo. Kaada joukkoon sienet liemineen. Sekaan kinkku. Siihen aurajuusto sulatetaan. Heitetään kerma sekaan. Kiehautetaan. Lämpö pois ja katkaravut jäisenä - sekoitetaan. Valmis.
Parhaimmillaan vasta seuraavana päivänä.
13.11.2023 21:51
Voipi olla.
Luonnossa aistinsa menettäneet eläimet harvoin selviävät. Vain lemmikeillä on mahdollisuus siihen.
Kyllähän se tiedetään faktaksi, että kun menettää aistin, niin muut aistit korostuvat ja herkistyvät. Eiköhän se ole sama eläimilläkin.
Kuulo on yksi tärkeimmistä aisteista eläimille, sillä varsinkin nisäkkäillä näköaisti on kentältään rajallinen. Pedoilla silmät ovat edessä ja fokusoituu vain pienelle alueelle kerrallaan.
Saaliseläimillä silmät ovat sivuilla ja näkökenttä on laajempi.
Joten en ihmettele, että saalistajasta tulee säikyn oloinen, jos menettää kuulonsa.
13.11.2023 21:40
No .. sulla on oikea asenne ja Poju turvanasi.
Minun pimeänpelkoni ei ole loogista ollenkaan. Siinä ei ole oikeastaan mitään todellisuuspohjaa, se vain on ja pysyy. En juurikaan ole pelännyt ihmisiä jotka voisivat lymyillä pimeässä, vaan ennemminkin jotakin tuntematonta vaaraa. Jotakin epäselvää. Kun ei tiedä mitä siellä on, niin pelkään sitä.
Ei pelkoni ole mitään järjetöntä kammoa. Ihan esiintyy silloin tällöin ja usein kun olen väsynyt. En voisi kuvitellakaan nukkuvani sen takia valot päällä tai muuta sellaista.
13.11.2023 21:30
Niin.. pimeän pelko voi olla lamauttavaa.
13.11.2023 21:18
No lisäksi voipi laittaa oikeastaan mitä vaan. Kinkkua, kanaa, katkarapuja, kasviksia, sieniä, kanamunaa, porsasta tai vaikka ihan vain kermaa ja aurajuustoa pastan kanssa. Ja hyvää on.
13.11.2023 21:15
Kermaa ja aurajuustoa..
13.11.2023 21:04
Etkö sä muista Camelboots mainosta?
"Miehille, jotka kulkevat omia polkujaan."
13.11.2023 21:00
On jättänyt minuunkin. Jälkiä ne kauhuleffat. Ei pitäisi ollenkaan katsoa niitä.
13.11.2023 20:57
Sama. Paitsi turvallisessa seurassa. Tai turvallisessa paikassa.
13.11.2023 20:56
No höh.. pitänee siis alkaa munkin käyttämään yöpaitaa...
13.11.2023 20:55
Mulla sama. Kivaa selittää huonekaverille, että jotakin valoa on oltava jossakin.
Ja se on ihan fakta, etten pysy edes pystyssä pilkkopimeässä. Tasapainoaistini tarvitsee, että näen lattian jolla kävelen.
13.11.2023 20:54
No sen tiedän varmana, ettei tässä asunnossa ole ketään kuollut. Ollaan exän kanssa alkuperäisiä asukkaita ja tiedetään kaikki, jotka on asunut tässä asunnossa talon rakentamisesta lähtien.
13.11.2023 20:52
Niin. Ja sitähän ei voi tietää ennakkoon kumpi reaktio siinä tilanteessa osuu kohdalle.
13.11.2023 20:49
Joudut vaan kestämään mun korkealentoisuuttani.. :D
13.11.2023 20:48
Heh. Halosta on moneksi. Mä en ole koskaan nähnyt sutta, vain kuullut niiden ulvontaa. Tuolla oli myös ilveksiä ja karhuja. Monta hyvää koiraa meni niiden suihin.susien ja ilvesten siis. Ei tietääkseni karhujen.
13.11.2023 20:47
Tuleeko sulle koskaan sellaista tarvetta, että nyt tarvii äkkiä kipittää tästä jotta pääsee pikaisesti tilanteesta pois?
Mulle tulee.
Joka aamu kuljen lyhyttä, pimeää metsäpolkua pitkin töihin. Joskus ei näe ollenkaan eteensä ja kulkee ihan sokkona. Silloin pelottaa, vaikka matka on lyhyt.
13.11.2023 20:44
Minulla on pieni asunto ja valaisen sitä yhdellä ledikranssilla juuri tuosta samaisesta syystä, että näen liikkua öiseen aikaan.
Minun tasapainoaistini on täysin surkea silmät kiinni, kuten myös pimeässä, joten tarvitsen sen takia edes vähän valoa päästäkseni sängystä vessaan öiseen aikaan.
Ja lievittäähän se samalla pimeän pelkoakin. Tämän kämpän edellinen omistaja oli skitsofreenikko ja monet monituiset kerrat hän saattoi hälyyttää minut tuosta naapurista tarkistamaan tätä asuntoa milloin minkäkinlaisen harhan takia. Se jätti jäljen.
13.11.2023 20:39
Sama juttu oli mulla mummolassa susirajalla. Talvella niin pimeää, ettei nähnyt kuin taskulampun kiilan jos taivas oli pilvessä.
Kerran otin yöllä koiran mukaan kun oli pakko päästä huussiin. Koirus oli pitkässä riimussa ja sit mä kuulin suden ulvontaa ja yhtäkkiä riimu kiristyi ..
Sain sydärin.
Pelottavaa touhua.
13.11.2023 20:32
321 / 805