Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
119
Kommenttia
15828
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei kuule jos sinä pelaat pelejä ja hän pelaa pelejä, voi sattua sellainen kömmähdys, että vaikka molemmat olisitte kiinnostuneita homma menee sen takia puihin. Laita viesti hänelle ja kysy mikä on homman nimi ja pyydä että pääset kartalle asiassa jossa olet eksynyt. Ei se, että osoittaa kiinnostusta ole väärin.
Suoraa toimintaa. Mitä häviät kysymällä, sinulla on nykytilanteeseen nähden vain voitettavaa. Jos vastapuoli ei ole kiinnostunut, et menetä mitään.
25.04.2026 13:46
Juu, talous vientivetoisilla on sakannut tän trumpismin myötä pahasti. Ensin oli korona, siitä selvittiin joten kuten, maailmanlaajuinen komponenttipula, Ukrainan sota, Trumpismi ja nää uudet sodat. Aivan kuin talous olisi ajamalla ajettu alas...
Vaikeita aikoja. No jos kokonaan sakkaa, niin noi ylimääräiset lomat luovat vain epävarmuuden tunnetta. Mikä ei kiva ollenkaan.
Mulla kun oli edellisen kerran ylimääräistä lomaa päätin kokeilla markkinastatukseni vetovoimaa; työllistyin neljässä päivässä lomautukseni ajaksi.
Olisin toki voinut olla ja lepäilläkin tuon kolmen kuukauden lomautukseni.
Juu, tosiaan olen ollut irtisanottuna kolmesti tämän työnantajan alla. Mikään niistä ei si toteutunutkaan koska en suostunut itse irtisanoutumaan näennäistä rahakorvausta vastaan.
Mulla tosiaan on ms-tauti joka tekee sen, että kuulun "alentunut työkyky" kastiin. Eli en voi irtisanoutua ilman karenssia joten ainoa mahdollisuus on päästä kunnialla eroon tästä työpaikasta on irtisanominen tuotannollisin ja taloudellisin syin. Ja noin perustein minut irtisanottiin 03/ 24 ja si pyydettiin jäämään vielä 2kk, minkä jälkeen tulisi uusi irtisanominen.. jonka jälkeen tarjottiin töitä vielä 5 kk ..
Lopulta peruivat irtisanomisen kokonaan.
Edellisellä osastolla vihasin olla, mutta nyt nämä pari vuotta on ollu ihan ok. Hyvä esimies ja paljon töitä. Sopii mulle.
Juniori kuulostaa oikein isäntänsä näköiseltä, sekarotuinen peikkolainen, jääräpää ja hankalasti koulutettava, mutta uskollinen puolustaja. Kuinkas peikkoluolan valtiatar tulee juttuun teidän jästipäiden kanssa?
Tai ehkä on paree kun ei käsitellä asiaa sen enempää. :)
Mulla on vain villakoiria sängyn alla ja niiden hoitovaste on vähäistä. Mä en ota itelleni vastuita ollenkaan, eläimiä, huonekasveja tai parisuhteita. Juurikin tuon ms-taudin takia minusta on tullut ihan vastuuton. :)
Tosin sain lekurista sellaisen tiedon, että olen jo liian vanha sairastamaan mäsää, jotenka tämän pitäisi olla jo lusittu juttu ja todella vähäisin haitoin vieläpä.
Niih elämässä ei kukaan koskaan selviä voittajana, mutta minusta ainakin tuntuu siltä.
16.04.2026 00:42
Hyvin kirjoitit, kuten aina.
Olet mielestäni hyvin viisas ihminen. Ja minä pidän sinua myös älykkäänä vaikka uskoakseni nuo eivät kulje aina käsi kädessä.
Alkaa itseänikin kyllästyttämään tämä sinun ylistämisesi, mutta kun lähes joka kerta kun luen kirjoituksiasi ihastun sinun persoonaasi aina vain enemmän. Enkä voisi olla yhtään eri mieltä yläpuolisesta kirjoituksestasi, se tosiaan pitäisi kaikkien keskustelijoiden muistaa, että jokaisen kirjaimen ja sanan takana on ihminen.
Kiitos taas kerran, että avasit sanaisen arkkusi.
❤️
16.04.2026 00:05
Valitettavasti tuota en muista. Sekoitakohan minut johonkin toiseen palstalaiseen..?
15.04.2026 23:50
Noh.. minä olen tehtaassa töissä. En lentokentällä.
Lähetämme valmistamiamme tuotteita ympäri maailmaa lentorahtina. Tosin enimmin merikontteina.
Koska teen töitä kuin apina, syön kuin hevonen. Ei työmies .. tai -nainen jaksa ilman kunnon evästä.
15.04.2026 18:54
Voi Timppa kulta, minä olen ihan liian itsekeskeinen minkäänlaiseen parisuhteeseen. Elän itselleni ja minun elämässäni ei ole tilaa kosijoille. Hyville, sinunkin kaltaisille, ihmissuhteille minulla on tilaa sielussani ja sydämessäni aina.
En pysty enkä kykene irtautumaan elämästäni ollakseni jonkun kanssa. Jonkun oma.. jo pelkkä ajatuskin kammoksuttaa.
Rakastan elämää ja arvostan sitä, en vain pysty kunnioittamaan perinteisiä arvoja, sillä haluan ottaa vastaan kaikki elämän suomat ylä- ja alamäet. Mutta vapaana itsenäni.
Ja tiedät että minäkin pidän sinusta.
15.04.2026 18:50
Noh.. tiedänhän minä, on tuota tullut jyrätyksi aikasta monta kertaa tämän elämän aikana. Mut tuon niin väliksi.
Harmihan tuo on jos palstalta katoaa immeisiä kiusaamisen takia. Kuitenniin palstahan .. siis tämä sinkut .. on ihan mukava paikka. Toki joillakin on tarve loukkaantua turhan pienistä tai olla freimillä, mikä aiheuttaa myös noiden perskärpästen pörräilyä.
En tiedä, tää on niin monitahoinen kysymys, ja uskon ettei siihen ole yhtä ja oikeaa vastausta.
15.04.2026 18:39
Ei kai " oikeaa " ratkaisua ole olemassakaan. Tai hiivatistako minä sen tietäisin. Laitoin peliin vain oman mielipiteeni.
15.04.2026 18:33
Kiitos, luin koko ketjun jo.
15.04.2026 00:29
Eikös ne ylimääräiset lomat ole kevään ja kesän korvilla ihan ok juttu..? Jos on pinkka kunnossa...
Meillä vaikutti noi trulli eiku trumpin tullisekoilut.. tilauskanta romahti. Tosin mulla on piisannut töitä jaettavaksi asti. Kiina ja eurooppa vetää, jonnin verran jenkitkin.
Jos mulla olisi rahaa, en pistäisi pahitteekisi pientä ylimääräistä lomaa. No, pistävät sitten mieron tielle varmaankin kunhan taas sellaista keksivät. Minuthan siis on irtisanottu kolmesti tästä nykyisestä työpaikastani.. ja juu ei ole kauheasti luottoa työantajaan joka puliveivaa työsuhteellani.
Minkäs merkkinen sun juniorisi on? Rotikka? Bullmastiffi?
15.04.2026 00:27
Perimmiltään kaunis ajatus. Mutta henkilökohtaisesti olen aikalailla teflonia, eikä asiattomuudet häiritse silloin kun ne osuvat minuun. Pystyn sivuuttamaan moiset kokonaan tai itse ilmaisemaan asiattomuuksista.
Ajatuksena se, että puuttuisimme palstakiusaamiseen porukalla jo toimii periaatteessa, sillä kun homma alkaa törkeäksi joku älähtää kumminkin. Viimeisimpänä tämä yksärin maalitus.
Siinä olet oikeassa, että täällä tulisi kaikilla olla oikeus ilmaista itseään, myös niillä herkemmillä. Valitettavaa, jos kirjoittajia katoaa kiusaamisen takia ja sitä en halua. Erilaisuus on rikkaus ja juurikin sen takia haluaisin suojella palstaa kuten sinäkin. Mutta ideasi on maho.. liian wokea ja se taas rikkoo diversiteettiä jos joukkoudumme kiusaajia vastaan.
Palstatrollaus on osa palstaa, valitettavaa, mutta kuuluu tähän kuvioon. Sellaiseen suoranaiseen maalittamiseen ja vainoamiseen täällä kyllä puututaankin yhteisönä.
Kuten avauksessani sanoin, kaunis ajatus, valitettavasti ei kuitenkaan toimiva tuollainen joukkopuolustaminen. Ja muutenkin, itse en halua alkaa palstapoliisiksi.
15.04.2026 00:12
No en laisinkaan .. minähän olen palstan virallisen epävirallinen miesasianainen .. :)
14.04.2026 13:01
Yksilöllistä ymmärtääkseni. Erektio-ongelmat on normaaleja satunnaisesti ja toisilla se jää korvien väliin ja siitä tulee oravanpyörä. Toisilla impotenttius on elimellistä eli tarkoitan eturauhasvaivoja. Ja elintavat vaikuttavat myös.
Jos vähääkään mietityttää, kävisin urologilla hakemassa tietoa sillä varsinkaan eturauhasen kanssa ei kannata leikkiä. Yhdeltä ystävältäni leikattiin eturauhanen ja hänestä tuli impotentti.
Käyväthän naisetkin gynellä säännöllisesti, miksipä ikääntyvä mies ei menisi urologille tutkituttamaan itseänsä. Sama juttu.
14.04.2026 02:12
Meillä on tässä Sinkkulat. Pieni yhteisö jonne kaikki halukkaat ovat tervetulleita. Sinkkulassa saa olla ihan oma itsensä, siitä kyllä välillä vähän vinoillaan, mutta sillain lempeän leikkisästi.
Sinkkulasta saa myös apua ja tukea niin arjen pieniin kuin suuriinkin ongelmiin, ei tarvitse kuin kysyä. Ja mikä parasta, Sinkkulaan tullaan vapaaehtoisesti, mikään ei pakota osallistumaan.
Sinkkulat koostuu erilaisista ihmisistä erilaisissa elämäntilanteissa ja takuuvarmasti löytyy mielipiteitä joka lähtöön. Mikä on erinomainen juttu.
Sinkkula on hyvä paikka niin kauan kuin haluamme pitää sen sellaisena. Omalla pössiksellämme vaikutamme siihen joka päivä kun osallistmme Sinkkuloiden rientoihin. :)
14.04.2026 01:59
No jos haluat noin, niin painu hiiteen siitä sitten. Minä olen iloinen ihmisistä täällä palstalla. Suurin osa loistotyyppejä. Omanlaisia ja erikoisia.
Pidän rikkautena sitä, että voin keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Ihmisten, jotka eivät ole arkielämääni kuuluvia ja jokapäiväisiä. Täällä on mielenkiintoisia persoonia, hauskoja tyyppejä ja olenpa täältä löytänyt rakkaudenkin. Ystäviä ja veljen. Ihmisiä.
Saanko kysyä mitä hittoa sinä täällä teet jos et kerta arvosta palstaa pätkääkään?
Minä arvostan paljonkin, enkä häpeä myöntää sitä.
13.04.2026 21:11
Minneen kuvia kumartele.. tykkään elukan persoonasta.. just hyvä.
Sikseen jos tykkäämisestä on kyse, niin mulle kelpaa vaan k&k.
13.04.2026 21:02
Näin on näppylät. Niin moni asia on vain turhaa. Se, miten oon ja elän, se merkkaa.
Toki jo viitsisin, voisin haluta enemmän. Ei huvita. Näin on hyvä.
13.04.2026 20:56
Harmaa ja pölyinen munanjatke!
Hyvä että pesit ja vahasit sen kaikella hellyydellä.. siis trolliautosi.
Eli siis minähän tiedän autoista vain sen, että sen pitää liikkua eteen ja taakse, sekä sen, että siinä pitää olla viisi pyörää.
Juu, otin koko lomani iisisti ja lepäsin. Tuli ihan tarpeeseen. Toiset sanovat polttavansa kynttilää molemmista päistä, minä olen vielä mennyt halkomaan ne päätkin. Nii-i.
No eka kvartaali oli ja meni, nyt pitäisi olla pikkuisen rauhallisempaa tämä kuukausi ja si taas räjähtää toisen kvartaalin loppua kohden. Mut kaikesta huolimatta, minun pitäisi tehdä vähemmän töitä. Ei vain osaa.
13.04.2026 19:24
Mutta hei, olisi jäänyt tutustumatta tämän palstan ihastuttaviin persooniin. Ilman nettiä en olisi suhteessa pujottelijaan, en olisi tavannut häntä koskaan kuten muitakaan ihania palstan persoonia.
Ajatusmaailmani olisi suppeampi, olisin mieleltäni köyhempi ja varmaankaan en olisi näin onnellinen, mitä nyt olen. Ja juu, en käytä somea tätä palstaa enempää. Mutta netti on jokapäiväisessä arjessa mukana. En pääsisi edes työpaikalle ilman nettiä. Musiikki jota kuuntelen päivittäin tulee netistä. Koko elämäni kiikkuu nettiyhteyden varassa.
En ole puhelinaddikti, mutta koko elämäni on puhelimessa. Siis tässä pienessä tietokoneessa jota kannan mukanani lähes kaikkialle. Ja mitäänhän tällä ei pysty ilman nettiä.
Olen hieman vanhanaikainen luonteeltani, vihasin sitä, kun netti alkoi yleistymään, että www sitä ja www tätä. Se otti päähän. Kunnes isäni puoliväkisin tyrkytti meille tietokoneen.
Totuin ja opin käyttämään sitä pikkuhiljaa.
Kännykän hommasin vasta 2012 ja älykännyköitä vastustin viimeiseen asti. Älykännyn hommasin 2017 ja olen tottunut siihen hyvin. Niin hyvin, etten enää pärjäisi ilman.
Ja kännyllähän ei tee mitään ilman nettiä...
13.04.2026 18:38
Mutta kun olet sellainen mielenkiintoinen ihminen. Sillain ihan tavallisella tavalla. :)
13.04.2026 17:54
1 / 792