Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
375
Kommenttia
1317
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eihän mies ole vääränlainen siksi, että hän avaa Suomen deittiskeneä. Menisinkin, jos poikani ei olisi kidnapattu Suomen virkavallalle
13.02.2024 21:49
Valitin hallinto-oikeuteen vuosi sitten. Hylkää sen joskus.
Valitin poliisille: Rikosylikonstaapeli: "Sosiaalityöntekijällä on oikeus arvioida. Huono päätös ei ole laiton. Tuki ei ole aina tahdonvaraista"
Valitin aluesyyttäjänvirastoon: "Poliisin tutkimatta jättämispäätös oli laillinen ja oikein".
Valitin käräjäoikeuteen: "Poliisi ei ole rikkonut lakia lastensuojelua tutkimatta jättäessään". Lastensuojelua se ei tutki.
Valitin ennakkopäätöksen lupahakemuksella korkeimpaan rikosoikeuteen syksyllä. Ei vastausta.
Valitin aluehallintovirastoon: Huomautettavaa ei löytynyt lastensuojelun toiminnassa. Sosiaalityöntekijällä on oikeus arvioida. Lisävalituksia ei kuunnella.
Valitin sosiaaliasiamiehelle: "Minun tehtäväni on vain ilmoittaa valituskanavista"
Valitin aikuisvastaanoton psykologille: "En voi tehdä sinulle tutkimusta, joka todistaisi sosiaalityöntekijän mielenterveyshuolet vääriksi"
Valitimme lakimiehelle: "Kyllä teillä siellä on ihan oikea syy ottaa lapsi huostaan". Hän ei lukenut valitustani vaan pelkästään lastensuojelun valheet.
OIkeuskansleri: "Asiaa ei käsitellä ennen hallinto-oikeutta"
13.02.2024 21:47
Kun on totellut ja kaikki on ohi, lapsi on kotona ja sosiaalityöntekijöiden sävy on hellä.
Turva on hiuksenhieno. Vanhempi ei hoida mitään paremmin eikä lapsi voi paremmin. Vain sosiaalityöntekijät voivat sanoa saaneensa kaiken juuri niin kuin itse haluavat.
Yksi tarina pakottamisen onnistumisesta ja autokraattisen sosiaalityöntekijän livahtamisesta karkuun. Vanhemman mainitsema turva on hiuksenhieno. Minulla on ehdotus. Entä jos vanhempi ei enää puhukaan "ystävilleen" sosiaalilautakunnassa? Voisiko mairea valmistujaisjuhla vielä kääntyä nurin päin?
"Joku kirjoitti "Voi hyvä ihme miten voi tilanne muuttua, kun on päässyt lastensuojelun hampaista. Ennen jokaiseen elämän normaliteettiin puututtiin, nyt on meininki niin armollista että eihän siihen osaa suhtautuakaan. Tyypit ovat kuin ystäviä. Ennen oli kaikki lääkärit niin ennakkoluuloisen oloisia. Kyllä niille varmaan joku punainen rasti jossain ruudussa kaikille sote-alan ammattilaisille lastensuojelun asiakkuudesta näkyy. Ennen ei saanut tehdä pienintäkään virhettä, puhumattakaan että olisi voinut mainita siitä ääneen. Nykyään voi puhua asioistaan ihan normaalisti ja elämän inhimillisyys ymmärretään. Olen pistänyt myös ulkokuorta kuntoon sitten kun ymmärsin, miten paljon nuo upeat ammattilaiset katsovat ihmisen pintaa. Sillä on kyllä ehdottomasti vaikutuksensa. Eli sitä suosittelen että jos haluatte päästä vähällä, niin hankkikaa hyvät kledjut, jos ei niitä vielä ole. Minulla ei sitten kai ennen ollut. Mieluummin uudenkarheaa kuin nyppyistä. Kyllä, lastensuojelun taso on valitettavasti tätä."
12.02.2024 22:18
Ei, sinun pitää neuvotella siitä, vaihtaa sitä markkinoilla ja antaa sitä
12.02.2024 22:15
Sitten et ymmärrä kommunismia. Kommunismi on luokaton yhteiskunta, joka johtuu siitä, että kaikki saavat (taloudellista) pääomaa.
Tehtaita ei voi laittamaan tuottamaan kansan hyväksi tarvikkeita, jos kansa ei laita niitä tuottamaan niitä.
Lapsia ei voi opettaa, ketkä kuuluvat valtaan, elleivät he ole itse vallassa. Se on symbolista kapitalismia.
12.02.2024 11:16
Uusliberalismin mukaan markkinat tuottavat tasa-arvon kaikille kulutuksen avulla. Kaikki ovat vapaita valitsemaan mitä kuluttavat, mutta kulutustuotteet ja symbolit omistaa korkeasti koulutetut, yrityksen agendaa ajavat asiantuntijat. Vain koulutus ja asema määrää mikä on vapautta, tasa-arvoa ja turvallisuutta. Ihmiset opetetaan ajattelemaan narsistisesti itseään ja unohtamaan toiset. Yhteiset aatteet ja järjestäytyminen estetään tehokkaasti.
03.02.2024 16:50
https://yle.fi/a/74-20048655
Suomen kommunistinen puolue aikoo jatkaa sirpin ja vasaran käyttöä, vaikka symbolit kiellettäisiin lailla
Hallitus on linjannut, että Suomi selvittää mahdollisuudet esimerkiksi hakaristilipun ja muiden symboleiden kieltämiseen, kun niitä käytetään aatteiden edistämiseen. SKP ei innostu ehdotuksesta.
Mies pitää suurta, punaista lippua, jossa on Suomen kommunistisen puolueen logo ja teksti "Ruskon osasto ry".
Avaa kuvien katselu
SKP:n Turun piirijärjestön puheenjohtaja Veikko Laine pitää symboleita tärkeinä. Kuva: David Fagerudd / Yle
JOHANNA LEHTOLA
6.9.2023 9:40
Jaa
Suomen kommunistinen puolue suhtautuu kielteisesti ehdotukseen, jonka mukaan Suomi harkitsee kriminalisoida natsismin ja kommunismin symbolien käyttämisen, kun niitä käytetään aatteiden edistämiseen.
SKP:n varapuheenjohtaja Jiri Mäntysalo kertoo Yle Åbolandille, että puolue aikoo jatkaa symbolien käyttöä, vaikka ne kriminalisoitaisiin. SKP:n omassa kannanotossa todetaan, että kommunismiin liitettyjen symboleiden käyttö pitäisi sallia, koska ne julistavat tasa-arvoa. Stalinin vainot Neuvostoliitossa eivät SKP:n mukaan liity kommunismiin, ja symbolien kieltäminen nähdään EU:n oikeuskäytäntöjä rikkovana.
Hallitus hyväksyi viime viikolla tiedonannon, joka annetaan eduskunnalle. Tiedonannossa kerrotaan toimista, joilla Suomessa edistetään yhdenvertaisuutta, tasa-arvoa ja syrjimättömyyttä. Tiedonannossa todetaan Suomen selvittävän mahdollisuudet esimerkiksi hakaristilipun ja muiden symboleiden kieltämiseen, jos niitä käytetään aatteiden edistämiseen.
Tiedonantoa käsitellään eduskunnassa keskiviikkona.
”Sirppi ja vasara kuvastavat työtä ja toimeentuloa”
SKP:n Turun piirijärjestön puheenjohtaja Veikko Laine suhtautuu kielteisesti ehdotukseen, jossa symboleita kiellettäisiin aatteiden perusteella.
– Tässä lähdetään minun mielestäni sille linjalle, että voitaisiin jopa kieltää kommunistisen puolueen toiminta. Tämä tuntuu kuin olisimme palaamassa 1930-luvulle.
Laineen mukaan kommunistisella puolueella on ihan omat symbolinsa, joihin Neuvostoliiton sirppi ja vasara eivät kuulu, mutta niiden kieltäminen voisi vaikuttaa kuitenkin toimintaan.
– Esimerkiksi mielenosoituksiin se voisi vaikuttaa, ja meidän omiin tavoitteisiimme. Näen, että sirppi ja vasara kuvastavat työtä ja toimeentuloa ihmisille. Ne ovat työkaluja, joilla on rakennettu yhteiskuntaa.
03.02.2024 16:43
Vaikka sossu haluaisikin ymmärtää, johtava sossu vaatii häntä käyttämään pakkokeinoja erottamisen uhalla.
22.01.2024 16:48
vastasit kysymykseen "kuinka nopeasti sähköauto lataa 230 V latauspistokkeella" et "'mikä on lämpötolpan jännite"
07.01.2024 17:33
Älä neuvo minua ostamaan sähkömittaria tai menemään Motonettiin kysymään
07.01.2024 10:50
Ilmoitin loukkaavan sisältösi suomi24lle
07.01.2024 10:30
Mutku enhän minä leikin vaan tarvitsen todella tiedon siitä, että verkkovirta vai pienoisjännite on käytössä lämpötolpissa. Muuten en tiedä, että hankinko muuntajaa ulkopistokkeeseen enkä voi lämmittää autoa ennen kuin tiedän. Älä ole narsisti
07.01.2024 10:28
Onko harmonian todellinen merkitys tarkoituksen ja muodon välillä eikä taideteoksessa itsessään?
08.12.2023 12:12
Eikö populaariestetiikka ja puhdas estetiikka voida yhdistää siten, että taideteoksen arvo ja yksilön maku, muodon ja sisällön arvostaminen riippuvat koulutuksesta kamppailun sijaan?
08.12.2023 12:04
Bourdieu pyrkii osoittamaan näiden kahden sosiaalisen perustan ja erityisyyden osoittamisen kamppailussa (eihän se, että joku ei osaa katsoa taideteoksen muotoa analyyttisesti, tee hänestä alempiarvoista)
08.12.2023 11:46
Vau. Sosiaalityöntekijä varmaan sanoi, että "Ni alla kan inte göra kjälv-reflektion". Tuletko vastuuhenkilöksi kansalaisaloitteeseen Lastensuojelu on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella?
06.12.2023 19:36
täydellinen pakonomainen kontrolli ja symbolinen väkivalta on kapitalismia.
03.12.2023 22:27
"Eihän kommunismissa teoriassa ole mitään vikaa, ihminen sen vaan pilaa."
Kyllähän ihmisen pilaaminen on selitetty hyvässä teoriassa. Teoriahan koskee ihmisen luomaa kulttuuria. Marxistinen teoria on tapaillut sitä, miten kapitalismi syntyy myös muussa kuin taloudellisessa mielessä, mutta kukaan ei ole käsitellyt sitä, miten vallankumous arvostelee itseään ja sortuu kapitalismiin, asiaan, josta se yrittää päästä eroon. Tosin Lenin kommentoi jotain siitä, miten vallankumoukset eivät ole koskaan johtaneet haluttuun lopputulokseen.
03.12.2023 21:52
Näkee tuon ideologian haamun nykyisissä punavihreissä, jotka eivät kunnioita muiden mielipietiä ja heille on vain yksi totuus.
Niin, lastensuojelutyöntekijät ovat ehdottomia kuin Stalin, ja edustavat hoiva-alaa niin kuin sosiaalidemokraatti. Heille tottelu on lapsen etua ja lakia tärkeämpää. Johtuuko se sosiaalidemokratian romahduksesta ja puolustuskannasta. Toisaalta sosiaalityöntekijät kuuluvat uuteen ylikansalliseen eliittiin, korkeakoulututkinto ja valtion virkamies. He alistavat suomalaisia perheitä niin kuin me olisimme ryysyköyhälistöä, joka saa syyttää tilastaan itseään ja jolta lasta pitää suojella eristämällä ja lapsen aseman takaamiseksi tulevassa uusliberalistisessa työelämässä erossa perheensä haitalliselta vaikutukselta.
"Pohjois-Koreasta ei juurikaan kuulu soraääniä, eli kansalaiset ovat tyytyväisiä.
Pohjois-Korea on maailman pahin diktatuuri."
Pohjois-Koreassa diktaattori kannattaa markkinoiden korvaamista valtiolla. Valtio on kapitalisti ja hän johtaa valtiota. Hän luulee olevansa kommunisti, koska hän on markkinoita vastaan. Markkinat ovat kapitalistisia, koska niissä pääoman omistaja on diktaattori.
"Kyllä, siellä kansa suorastaan jumaloi johtajiaan. Jopa iäkkäät armeijan päälliköt taputtavat haltioissaan minuuttikaupalla pidetylle johtajalleen kasvot hymyssä."
Pohjois-Korea on toisaalta vapaa ulkomaailman paineilta. Se on yksi syy vahvoihin dogmiin, kulttiin ja symboliseen väkivaltaan. Silti täydellinen pakonomainen kontrolli ja symbolinen väkivalta on kapitalismia.
03.12.2023 18:10
"Miksi kommunismi ei ole toiminut ikinä missään maassa?"
Koska maat eivät ole olleet kommunistisia. On eri asia väittää (de jure) olevansa kommunisti kuin olla sitä (de facto).
"Kiina on toki kommunistinen maa hallinnoltaan,"
Kiina ei ole hallinnoltaan kommunistinen. Oligarkit kutsuvat itseään kommunisteiksi, koska he matkivat teoriaa ja ovat korvanneet kapitalistiset oligarkit. Kommunismi on teorian mukaan sosialismin lopputulos, valmis tulos eikä sitä voi olla vaiheessa. Olisi tarpeen ensin määritellä kommunismi.
"mutta sen talousjärjestelmä on kapitalistinen."
Kommunismia tai edes sosialismia ei voi olla erikseen hallinnossa ja talousjärjestelmässä. Kiinan hallinto on kapitalistinen.
"Neuvostoliitto hajosi, ja kaikki itäblokin maat hylkäsivät välittömästi kommunismin."
Sitä ei koskaan ollutkaan. Neuvostoliiton vallankumous oli väkivaltainen, joka on kapitalismia. Sosialismi vihjaa pääoman jakoon eikä keskittymiseen. Bolshevikit tuhosivat lopulta Trotskyn ja Stalin loi kapitalistisen diktatuurin.
Poliittisessa kompassissa on kaksi akselia vasemmisto - oikeisto ja libertaari - autoritaarinen. Kommunistiset valtiot ovat vasemmistoautoritaarisia ja markkinakapitalismi on oikeistoliberaali. Läntinen demokratia on lievästi oikeistoautoritaarista. Anarkismi on vasemmistoliberaalia.
Avoin marxismi on markkinoiden vastaisuuden paras idea. Se kieltää vulgaarin marxismin, jossa kulttuurin uskotaan syntyvän rakenteista, talousjärjestelmässä ja jossa vain tuotantovälineiden hallinta on pääomaa ja luokka perustuu yksinomaan muka työvoiman myymisen hengissä selviämiseksi ja pääoman omistamisen ristiriitaan. Sen lisäksi pääomaa on symbolinen, sosiaalinen ja kulttuurinen pääoma (Pierre Bourdieu), jossa ihmisten omalla valinnalla ja vuorovaikutuksella on merkitystä luokkasuhteiden muotoutumiseen. Sitä ei voi toteuttaa väkivalloin, kuten mitään ideaa ei voi toteuttaa pakottamalla ja ilman yksimielistä suunnitelmaa.
Sosialismi tarvitsee suoran demokratian järjestelmän ideoiden toteuttamiseksi. Päätökset pitää olla yksimielisiä. Tämä on liberaalivasemmistolainen ajatus, koska se edellyttää tasa-arvoa symbolisessa pääomassa. Politiikka luo sosialismin (yhteisen omistusoikeuden pääomista). Valtio tai proletariaatin diktatuuri ei ole sosialismia. On kyettävä todistamaan, että miksi oman yrityksen etua epätoivoisesti ajavat ja sen nimissä tekosyitä keksivät porvarit ovat väärässä.
"Pohjois-Korea on maailman pahin diktatuuri."
Pohjois-Koreassa diktaattori kannattaa markkinoiden korvaamista valtiolla. Valtio on kapitalisti ja hän johtaa valtiota. Hän luulee olevansa kommunisti, koska hän on markkinoita vastaan. Markkinat ovat kapitalistisia, koska niissä pääoman omistaja on diktaattori.
"Venezuelassa on maailman suurimmat öljyvarat, silti maa on romahduksen partaalla."
Kommunismin määritelmä ei ole vauras talous.
Vierailija kirjoitti:
Oli kommunismi tai kapitalismi... ääri-ilmiöinä kumpikin on paha, mutta kun sekoitetaan pakkaa, niin yhteisesti sopimalla saadaan aikaan hyvä yhteiskunta. Tärkeintä on demokratia ja vapaus valita puolensa. Jotkut on vasemmalla, jotkut oikealla, mutta vallanpitäjät täytyy valita demokraattisesti. Ja ilmeisesti vanhempi polvi venäjällä jäi kaipaamaan kommunismia. Ehkä ongelma on ollut johtajat ja ei ideologia. Ja jostain syystä kommunisteilla on ollut aina halu kontrolloida kansaa ja tukahduttaa poikkeavat mielipiteet. Ja sitten on ollut suuruudenhulluja tavotteita ja huonoja ideoita. Esim. Kiinan yhden lapsen politiikka - nyt ovat tajunneet, että se oli todella huono juttu. Yhden puolueen järjestelmät eivät oikein toimi... Ja no, eivät välttämättä kahden puolueenkaan...
Ne eivät ole ääri-ilmiöitä. Kapitalismi tai luokkataistelu on ihmiskunnan luonnollinen olotila kenties siitä lähtien, kun metsästäjä-keräilijöistä vaihdettiin maatalouteen.
Kommunismi on siihen suunnattu ratkaisu.
Kommunismi on sortunut siihen, mitä se yrittää korjata. Sen ratkaisu on yhdessä sopiminen, suora demokratia, kansanparlamentti, tasa-arvo symbolisessa ja sosiaalisessa mielessä taloudellisen tasa-arvon (omistusoikeuden jako) lisäksi. Kommunisteilla ei ollut aina halua kontrolloida kansaa ja tukahduttaa poikkeavat mielipiteet. Leon Trotsky ja Marx olivat eri mieltä. Auktoriteetti ja hierarkia kuuluvat kulttuuriin. Niistä kamppaillaan ja se kamppailu johtaa toisten alistamiseen oman voiton turvaamiseksi. Yhdessä sopiminen sosialismissa korvaa kamppailun hegemoniasta, ylivallasta. Kommunismi ei ole välttämättä yhden puolueen järjestelmä. Sillä on juuret proletariaatin diktatuurissa, jonka oletettiin olevan tarpeen porvariston diktatuurin kumoamiseksi. Toisaalta sillä on symbolinen merkitys, jossa luokkataistelun ideat piti kouluttaa ja hallita pois väestön mielestä. Niin mitään ideaa ei kuitenkaan kehitetä vaan siinä pitää käydä avointa vuoropuhelua, joka perustuu todisteisiin niin kuin tieteellinen väittely.
03.12.2023 17:25
13 / 66