Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
290
Kommenttia
1065
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos en anna tietoja, he eivät voi keksiä valheita, jotka tuhoavat asemani ja mielenrauhani. Lastensuojelua on kohdeltavana vaarana omalle edulle.
25.10.2022 14:37
Hän ei saa väittää, että painoin nappia tahallaan tietäen, että ihmiset pyrkivät sisään. Hän ei ollut ansainnut luottamusta siihen, mitä hän sanoi.
24.10.2022 13:07
Ainoan neljään hissiin on pitkä matka napilta ja olisin varmaankin hidastanut tahtia, jos mies olisi sanonut "ihminen haluaa tulla" tai muuta sellaista. Silti odotin. koin häiriötä siitä, miten hän haukkui minua ihmisten edessä riehujaksi, eikä se auttanut kiireeseen.
24.10.2022 13:01
Tämä ei ollut asiakaspalvelutilanne, mutta muodoltaan sama
Kauppakeskus Ainoan hississä oli itseäni 7 vuotta vanhempi mies ja toinen mies.
Painoin hissin ovet kiinni, kun kaikki olivat astuneet kynnyksen yli. Yritin nopeuttaa neljän tilauksen viemistä.
Kuljimme neljä kerrosta alaspäin. 2ssa ovi aukesi ilman asiakasta. Painoin ovet kiinni.
1:ssä ovet aukesivat, eikä kukaan tullut. Painoin ovet kiinni. Teiniryhmä painoi nappia auki koko ajan ja painoin ovet kiinni ymmärtäväisesti. Mies hymyili hississä. Luokkatoveri sanoi, hei älkää painako sitä.
P:ssä ovet aukesivat ja ketään ei näkynyt. Mies sanoi vihaisesti " älä paina sitä nappia koko ajan, kun ihmiset yrittävät tulla sisään". Miehen mukaan joku seisoi seinän takana.
Vastasin, alatko sinä huutamaan siinä?
"En ala, mutta tuolla on ihmisiä"
"Kyllä alat". Odotin hiljaa muutaman sekunnin. "Ei siellä ketään ole. keksit koko jutun"
"Onpas, mutta he eivät uskalla tulla sisään, kun sinä riehut siinä"
Painoin ovet kiinni.
"Minä yritän vain opettaa käytöstapoja tässä"
Kävelin ulos ja sanoin "Minä opetan sinulle kohta käytöstapoja, poju".
Minä en tehnyt mitään väärää. Painoin nappia tahallaan hyvällä mielellä ja se oli perusteltua ylemmissä kerroksissa. Hän ei siedä sitä, ettei seistä passiivisesti.
Hänellä ei ole oikeutta holhota muita. Hän ei saa tulkita ja estää muita sanomasta, että pelottaako heitä. Hän ei saa leimata minua uhkaavaksi ja kääntää muita minua vastaan ollakseen vallassa.
Minä todella odotin sen hetken ihmistä, mutta minulla oli kiire. Minun ei olisi pitänyt kurkata hissin ulkopuolelle ja kysyä ihmiseltä, haluaako hän tulla kyytiin. Minä en ollut syyllinen siihen, että mies huusi minulle napin painamisesta ja asetti minut huonoon asemaan ja loi kuvan häiriöstä. Ehkä sitä ei ollutkaan ulkopuolella seisovan mielestä ja se oli vain miehen valehtelua.
Minun ei olisi pitänyt puhua miehelle hiljaa: "oletko sinä nyt ymmärtänyt minut väärin? Miksi et anna ihmisen puhua omasta puolestaan? Minä vain painoin nappia nopeuttaakseni hissiä. Sinä et voi puhutella minua niin kuin olisi tyhmä tai holhottava"
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä pyrkii saamaan huostaanoton mielipiteillä asiakasta vastaan
24.10.2022 12:53
Tilasin teetä. Istuin hiljaa seinää vasten sohvalla ja lepuutin jalkojani puisella pallilla, joita oli jätetty pöytien ympärille. Katsoin puhelimestani menopaikkoja tuona iltana. Teen myyjä veti yhtäkkiä huomioni ja pallin pois jalkojeni alta. "Tässä ei varmaan kukaan istu". Istuupas, anteeksi, mutta älä vie jalkatukeani pois! Hän ei kohdellut minua näin "Anteeksi, saako tämän ottaa" tai "hei, älä viitsi röhnöttää jalat ylhäällä". "Ei täällä kukaan muukaan istu kengät penkillä". Minä voin ottaa kengät pois. "Istu siinä niin kuin muutkin normaalisti". Tässä vaiheessa hänen silmänsä suurenivat ja äänensävy oli pilkkaava.
Miksi sinä yhtäkkiä teet minun oloni epämukavaksi? Kun konfrontoin baarin omistajaa, puhuin päälle. Hän kertoi, kuinka joku voi vaikka astua paskaan. laskin ääntäni ja ehdotin kenkien poistamista. Hän sanoi "siitä huolimatta". hän käski minua kuuntelemaan hänen puhutteluaan ja kieltäydyin. Korotin ääntäni ja teen myyjä käski minua poistumaan, tai muuten hän antaa vauhtia. Sanoin, etten tullut tänne huutamaan ja hän vastasi "niin, nyt sinä kuitenkin huudat" ylimielisellä sävyllä". Niin koska työparisi kutsui minua epänormaaliksi siksi, että pidin jalkoja puupallilla. "Joo , mut nyt sä voit poistua". Sanoin, että katsokaa, tässä on teekuppinne. Toin sen teille ja helpotin työtänne. Hän vastasi "kiitos, kiitos" niin kuin millään ei olisi ollut väliä. Vastasin haista vittu! Kävelin pettyneellä fiiliksellä ulos ja käännyin katsomaan miestä. Hän heivasi kahdella sormella "ulos". Humalaiset häiriköt oli saatu poistettua niin kuin on tapana. Olen absolutisti.
Muuten baari pikkuruinen ja tunnelmallinen. Siellä olisi voinut tavata yksinäisen tai ryhmän, joka haluaisi jutella. Ikävää menettää oikkarit paikkaan, mutta henkilökunnan takia se ei ollut sen arvoista. Seuraavan ravintola-alan pilkan kohdatessani pitäisi varmaan puhua asia rauhallisesti loppuun, mutta kun minua häiritsi jo se, että ryhmä parikymppisiä torjui minut "nyt ei voida jutella, kun meillä on kavereiden ilta"
23.10.2022 07:55
Tilasin teetä. Istuin hiljaa seinää vasten sohvalla ja lepuutin jalkojani puisella pallilla, joita oli jätetty pöytien ympärille. Katsoin puhelimestani menopaikkoja tuona iltana. Teen myyjä veti yhtäkkiä huomioni ja pallin pois jalkojeni alta. "Tässä ei varmaan kukaan istu". Istuupas, anteeksi, mutta älä vie jalkatukeani pois! Hän ei kohdellut minua näin "Anteeksi, saako tämän ottaa" tai "hei, älä viitsi röhnöttää jalat ylhäällä". "Ei täällä kukaan muukaan istu kengät penkillä". Minä voin ottaa kengät pois. "Istu siinä niin kuin muutkin normaalisti". Tässä vaiheessa hänen silmänsä suurenivat ja äänensävy oli pilkkaava.
Miksi sinä yhtäkkiä teet minun oloni epämukavaksi? Kun konfrontoin baarin omistajaa, puhuin päälle. Hän kertoi, kuinka joku voi vaikka astua paskaan. laskin ääntäni ja ehdotin kenkien poistamista. Hän sanoi "siitä huolimatta". hän käski minua kuuntelemaan hänen puhutteluaan ja kieltäydyin. Korotin ääntäni ja teen myyjä käski minua poistumaan, tai muuten hän antaa vauhtia. Sanoin, etten tullut tänne huutamaan ja hän vastasi "niin, nyt sinä kuitenkin huudat" ylimielisellä sävyllä". Niin koska työparisi kutsui minua epänormaaliksi siksi, että pidin jalkoja puupallilla. "Joo , mut nyt sä voit poistua". Sanoin, että katsokaa, tässä on teekuppinne. Toin sen teille ja helpotin työtänne. Hän vastasi "kiitos, kiitos" niin kuin millään ei olisi ollut väliä. Vastasin haista vittu! Kävelin pettyneellä fiiliksellä ulos ja käännyin katsomaan miestä. Hän heivasi kahdella sormella "ulos". Humalaiset häiriköt oli saatu poistettua niin kuin on tapana. Olen absolutisti.
Muuten baari pikkuruinen ja tunnelmallinen. Siellä olisi voinut tavata yksinäisen tai ryhmän, joka haluaisi jutella. Ikävää menettää oikkarit paikkaan, mutta henkilökunnan takia se ei ollut sen arvoista
23.10.2022 07:44
Miksi sinä yhtäkkiä teet minun oloni epämukavaksi? Kun konfrontoin baarin omistajaa, puhuin päälle hän käski minua kuuntelemaan hänen puhutteluaan ja kieltäydyin. Korotin ääntäni ja teen myyjä käski minua poistumaan, tai muuten hän antaa vauhtia.
Muuten baari pikkuruinen ja tunnelmallinen. Siellä voisi tavata yksinäisen tai ryhmän, joka haluaisi jutella.
23.10.2022 07:17
Yhteiskunnan väliintuloa ei voi paeta. Kaikki asiat ilmoitetaan lastensuojelulle, vaikka ne eivät ole lapsen kannalta haittoja. Vain lastensuojelu hallinnoi sitä, mitä viranomaiset kuulevat. Ja suomalaisia kannustetaan tekemään ilmoituksia vain lastensuojelulle. Kaikki asiat nähdään valheellisesti ja ennakkoluuloisesti, koska lastensuojeluun liittyvät ne stigmat. Ja kukaan ei todista niitä oikeaksi. Tottelun pakko ja sossun arvioinnin alaisena oleminen on väistämätöntä ja kriittisesti suhtautuminen johtaa tahalliseen väärien asioiden leimaamiseen ja huostaanottoon.
22.10.2022 18:01
Joo ja se on hallintotyyli, totalitarismi. Virkamies on pakko!
Valtion kontrollia vastustava ideologia on libertarismi.
Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella -ryhmä ja kansalaisaloite 9794
22.10.2022 17:31
Kriittisyys ei aina tarkoita turhuutta vaan epäoikeudenmukaisuuden ja kärsimyksen kokemusta. Silloin minä olen loistovanhempi ja arvosteluni tyranneja vastaan ei tee minusta huonoa vanhempaa lasta kohtaan
22.10.2022 17:25
Lapsen riisto on traumatisoivaa ja se tehdään valheita keksimällä. Kyse ei ole pätevyydestä, joka liitetään sosiaalityöntekijän nimikkeeseen. He ovat tyranneja, valehtelijoita, joita kutsutaan pilkkanimellä
22.10.2022 17:23
Antamista järjestelmälle ei voi paeta. Kaikki asiat bosataan lastensuojelulle, vaikka ne eivät ole lapsen kannalta haittoja. Vain lastensuojelu hallinnoi sitä, mitä kaikki kuulevat. Ja suomalaisia kannustetaan tekemään ilmoituksia vain lastensuojelulle. Kaikki asiat nähdään valheellisesti ja ennakkoluuloisesti, koska lastensuojeluun liittyy ne stigmat. Ja kukaan ei todista niitä oikeaksi. Ja tottelun pakko ja sossun arvioinnin alaisena oleminen on, johon kriittisesti suhtautuminen johtaa tahalliseen väärien asioiden leimaamiseen ja huostaanottoon
22.10.2022 17:21
Pakkokoti on osuva nimi pakkohoidon kulttuurille niin kuin mielisairaalan suljetulla ja vankilassa. Lastensuojelu on totalitaristinen ja vaatii ehdotonta tottelemista ja määrittelee merkitykset itsevaltaisesti
22.10.2022 17:13
Siksi suomalaisia kannustetaan bosaamaan naapureitaan enemmän. Jotta valtiolla olisi enemmän valtaa niihin, jotka yrittävät vapautua siitä. Ei suinkaan lasten hädän lisääntymisen takia
22.10.2022 17:11
Se ei poista sitä seikkaa, että minulle ei selitetty tasavertaisesti sitä syytä vaan tieto pidettiin salassa ja autoritaarisesti vedottiin sääntöön. Sääntöhän on näennäisesti tosiasia: Juoppoja on vaikea estää hakkaamasta pianoa. Riskin ottava ravintola taas mahdollistaisi kivat soittoyritykset ja panisivat energiaa oletettuun häiriöön. Koska asenne on autoritaarinen ja totalitaristinen, he valitsivat ylemmän toimintatavan ja päättävät muita kuulematta itsevaltaisesti asiat negatiivisesti hyvien kannalta ja huonoihin vedoten. Sama lastensuojelussa
22.10.2022 17:07
Eiköhän hän pärjää demagogisten solvaustensa kanssa ilman meidän tukea
22.10.2022 17:00
Minua ei kiinnosta kuka hitto sinä olet. Lapsesi viedään siitä huolimatta ja sinut leimataan vaaralliseksi, koska virkamies haluaa lapsesi. Minäkään en ole vaarallinen vaan huippu isänä ja silti lapseni on poissa. Kysy vaikka äidiltä ja lapseltani. Tiedän, että rovaniemeläiset ovat manipuloijia, yritätte tehdä myönteisen kuvan muille saadaksenne itselle jotain. Se on törkeää pelaamista. Olemuksenne on kuitenkin kielteinen ja muista piittaamaton. Niin kuin ensimmäinen viestisi
22.10.2022 16:38
Harju8:ssa Sörkässä on pystypiano. Menin tapailemaan soivaa bluegrass-jazzia. Kosketin hiljaa sormenpäillä, seurasin sävellajissa ja teemassa. Tarjoilija tuli sanomaan: "Hei, anteeksi". Vastasin, no älä nyt tule valittamaan ja menin takaisin istumaan. Sitten konfrontoin häntä. Miksi ei? Se meni melkein oikein. Se ei ollut kovaa. Hän vastasi "meille on sanottu, että siihen ei saa koskea". Minua ei kiinnosta, mitä teille on sanottu. Se ei häirinnyt ketään. "Vaikka Elton John menisi soittamaan, silti tuohon ei saa koskea". Te ette voi sanoa noin, ettei edes ammattainen saa koskea siihen. Sehän lisäisi teidän viihtyvyyttänne. "Mutta meillä on jazz-päiviä. Tule silloin". Minua ei kiinnosta mitä teillä päiviä on. Teidän pitäisi rohkaista ihmisiä viihtymään.
On typerää ajatella, että tapaileva amatööri osallistuu ammattilaisten päiville, jossa yleisö katsoo kilpailevia taitureita, ja rajata pianon soitto vain niille. Ympärillä istuneet ihmiset hymyilivät ja sanoivat toisilleen, "no niin, nyt...". Ulkomaalainen otti paitansa pianopallilta ja pyysi istumaan. Yritin seistä, jotta en olisi tunkeileva.
Tämä on drakoninen ja holhoava ilmapiiri, jossa saa vain istua ja juoda. Amatöörin soitto on terve ja iloinen asia. Hakkaaminen tai möly olisi huono juttu. Henkilökunnan reaktio pilasi tunnelman ja teki siitä tylsää.
Harju8 on viinibaari, jossa on aina kova musiikki ja ihmiset huutavat. Pyysin aiemminkin laskemaan musiikin tasoa, koska se laskisi keskustelun volyymia. Se on tunnelmallinen ja tosi suosittu. Sieltä voisi tavata yksinäisen ihmisen ja aloittaa juttelun. Se on lisäksi remuinen eikä mikään rauhassa syömiseen tarkoitettu paikka
22.10.2022 10:55
Olen pohjalla lastensuojelun mielestä
Minulle ei vastata mitään, kun pyydän lapseni tapaamisaikoja, koska he haluavat osoittaa olevani alamainen. Sössötyöntekijöiden mielestä vaarannan lapsen tottumisen pakkokotiin. Olen kertonut heille, että he valehtelivat huostaanoton syyt ja lapselleni, että he eivät osaa ja luulevat, etten ole hyvä isä. En tottele valvojia. He käyttäytyvät niin kuin olisin vaarallinen ja väittävät, että lapselleni tulee paha olo seurassani, eivätkä he pysty estämään minua. Minä ja lapseni oleme aina olleet terveitä ja iloisia kotona ja tukihenkilöiden seurassa. He eivät siedä kyseenalaistamista.
22.10.2022 09:47
Olet vaarallinen natsi, uhka koko yhteiskunnalle ja sinut pitää pysäyttää.
22.10.2022 08:55
27 / 54