Vapaa kuvaus

Aloituksia

290

Kommenttia

1065

1. Kävin+eri+sosiaalityön+toimistossa.+Tavoitteeni+on+todistaa,+että+huostaanoton+perusteet+eivät+olleet+totta+ja+saada+muita+viranomaisia+viestittämään+sitä+sosiaalityöntekijälle.+Haluan+olla+proaktiivinen.+Asiaa+sivusta+katsova+sosiaalityöntekijä+ottaa+minut+itkuisena+vastaan+ja+sanoo,+että+"nyt+sinun+pitäisi+mennä+kotiin+lepäämään".+Hän+antaa+minulle+ajan+kiireellisesti,+jotta+hän+voi+auttaa+minua+akuutin+hädän+kanssa+selviämisessä.+Minulla+ja+huostaanotetulla+lapsellani+on+elämä+ja+tunteet+kunnossa.+Sosiaalityöntekijä+päätti+yksin+ennakkoluulonsa+mukaan,+että+minulla+ei+ole+asiat+kunnossa,+vaikka+teen+surutyötä+ja+viestini+on+selittää+väärinkäsitykset.+Jos+hän+olisi+töissä+siinä+ensimmäisessä+toimistossa,+niin+hän+tekisi+päätöksen,+etten+ole+siinä+kunnossa,+että+lapseni+voisi+palata+kotiin.+Kerroin+tästä+toimiston+päällikölle,+joka+ymmärsi+väärin.+Pyysin+vanhempaa+ja+kokeneempaa+sosiaalityöntekijää,+joka+ei+vetäisi+vääriä+johtopäätöksiä.+Hän+kertoi,+että+heidän+tehtävänsä+keskittyy+vieroitusasiakkaisiin.+Minun+pitäisi+käydä+kolmannessa+toimistossa,+perheneuvola-lastenvalvoja,+jossa+on+hyviä+tyyppejä.+Olen+2+kk+jonossa+sinne+samasta+tavoitteesta.+Päällikkö+ei+tajunnut+sitä,+että+sosiaalityöntekijä+estää+minua+selittämästä+väärinkäsitystä+ja+luulee,+että+minulla+on+akuutti+kriisi.+Se+johtuu+siitä,+että+siinä+toimistossa+ollaan+keskitytty+vieroituspotilaisiin.+Ja+siksi+minulla+oletetaan+olevan+akuutti+kriisi+eikä+proaktiivista+tavoitetta.+Lastensuojelun+sosiaalityöntekijä+tekee+johtopäätökset+samalla+tavalla.+Mikä+teitä+sosiaalityöntekijöitä+vaivaa?