Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
290
Kommenttia
1065
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vein autoni korjaamoon. Varasin ajan puhelimitse, jolloin selitin vian ja korjaaja sanoi "korjaamme, jos sille pystyy tehdä jotain". Kuvasin sanatarkasti väliseinän metallipalan laippaamista, nostamista hitsausta ja ongelman kytkinkaapelin jyrsimässä väliseinässä. Vaijerin läpivienti on liian alhaalla polkimeen nähden.
Kun hain auton, mies sanoi, ettei ollut ehkä ymmärtänyt mitä sanoin. Hän valitti, että vaijeri voi osua vetoakselin kumiin ja heilua moottoritilassa. Hän ei soittanut laittaneensa siihen nippusiteet eikä tehnyt mitä tilasin. Yritin olla asiallinen, koska haluan löytää asiallisen korjaamon. Sanoin asian aamulla syvään huokaisten. Sekin oli niillä rajoilla, mitä Suomessa ajatellaan olevan vastalauseelle sallittua olematta hullu. Minun ei täytynyt maksaa siitä. Nippusiteet katkesivat, kun painoin kytkintä ekan kerran.
Hän väitti, että ongelma on vaijerin lyhyys eikä ollut edes katsonut poljintilaan. Sanoin, ettei se pidä paikkaansa. Hän sanoi kiivaasti "pitääpäs". Vastasin se ei pidä paikkaansa sillä perusteella, että jo alkuperäinen vaijeri hiersi väliseinää ja katkesi. Tämä oli kolmas. Hän osoitti ylimielisyyttä omaa määräämiskykyään kohtaan siten, ettei hän halunnut korjata autoa, joka oli vanha. Hän sanoi, heitä se roskikseen. Yritin puolustaa tietotaitoani sanomalla, etten minä heitä.
Hän siis toteutti auktoriteettiaan painaen minut alas sillä verukkeella, että autoni on vanha. Hän mitätöi kaikki sanatarkat selostukseni etukäteen, valehteli tekevänsä sille jotain ja käytti autokorjaajan ammattitaitoista auktoriteettia minun sanani tilalla selkäni takana.
14.04.2023 12:34
Menin hakemaan tilausta Iranilaisten raflaan, jossa vuorossa oli parikymppiset sukulaispojat. Sanon selvästi eighty. Hän vastasi 80z Hän laittoi paperipussin eteeni ja käänsin sitä sormellani. Hän katsoi minua silmiin pitkään ja leukaa nostaen ja sanoi it's not yours. Sanoin I was looking samanlaisella naamalla. Olisi pitänyt sanoa, että älä mitätöi kykyäni tarkastaa numerot itse ennen kuin otan väärät tilaukset ja kohteli minua tyhmänä. Pakettiin koskeminen väärin oli veruke sille, että hän saa olla auktoriteettiasemassa.
13.04.2023 18:27
Suomalainen asiakaspalvelijadiktaattori saa valtaa uhkaamalla erottamisella, ei järkeen, oikeuteen ja sopimukseen vetomalla.
11.04.2023 10:07
Kävin hakemassa tilauksen. Myyjä oli lihava, autoritaarinen nainen. Tällä kertaa hän kontrolloi mustaihoista uutta työntekijämiestä. Nainen antoi kassan paino-ohjeita siten, että miehen oli pakk tehdä kaikki ensin käskyjen mukaan. Hän ei ehtinyt pohtia ja muistella. En pidä tuollaisesta ämmästä enkä käytöksen katselusta, joten kävelin ulkopuolelle, kunnes hänen käsissään ollut alumiinipakkaus joutui paperipussiin minua varten. . En muistanut jo joutuneeni alistetuksi aiemmin. Sanoin numeron kovaa ja kuuluvasti. Hän kysyi, onko sinulla jotain sanottava viime kerrasta. Hänellä oli hetkiset, kontrolloivat silmät. Sanoin ei. Hän sanoi, no sitten et saa tilausta ja minä soitn yhtiölle ja sanon, ettet sinä enää tule tänne. Hän asetti paperipussin pois luotani. Se olisi uusi valitus potku-uhan alaisena, joten sanoin anteeksi. Hän otti paperipussin takaisin eteeni ja sanoi, voitko vielä toistaa, kun en kuullut. Hän siristi silmiään. Sanoin anteeksi. Hän sanoi ja anna olla viimeinen kerta. Hänen kontrollointinsa viime kerralta ja kokemani ahdistus jäivät selvittämättä ja hän järkytti minua uudestaan pakottamalla minut pyytämään häneltä anteeksi.
11.04.2023 09:56
Suomalainen kaljupäinen broileriksi ruskistettu, autoritaarinen salilla käyvä pitsakokki koulutti minua sanomaan tilauksen numero niin kuin yhtiö käskee, eli kaksituhattakolmesataakaksineljä. Kävelin tiskille ja sanoin yhtiön nimen. Odotin broileria. Kun hän tuli, sanoin 24. Hän korjasi minua koko litanialla. Toistin 24 häntä uhmaten. Hän sanoi, että yhtiö on käskenyt meitä kirjoittamaan noin. Meillähän menee koko päivä tässä väitellessä. Sanoin, että minä jaan 800 tilausta kuukaudessa ja aina sanotaan kaksi vikaa numeroa. Niin kaikki tekevät. Sinä olet ainoa. Ei teidän täydy tehdä niin yhtiö käskee. Se numero on sitä varten, että kuljettaja erottaa tilauksen, jos niitä on kaksi laukussa. Sillä ei ole mitään tekemistä yhtiön kanssa. Luulen, että tässä on kyse siitä, että se on sinulle kivenpaa, että minä sanon numeron niin kuin sinä haluat. Hän vastasi, Tämä ei ole kiva kokemus meille. Sinun tehtäväsi on edustaa yhtiötäsi. (olen alihankkija). Sinä olet epäasiallinen. Vastasin, että 24 riittää on asiallisesti sanottu. Hän sanoi tekevänsä minusta reklamaation yhtiölle ja toivoo, etten tule enää heille.
Hän siis valehteli sen olevan epäasiallista peittääkseen valtansa. Hän mitätöi kuljettajan arvovaltani ja pätevyyden lukea numeroja ja yritti saada minut suostumaan jyrkkään käskyhierarkiaan hänen makunsa mukaan, jossa yhtiö antaa hänelle ohjeet ja minä tottelen yhtiötä. Ja sitten kun kumosin valheen epäasiallisuudesta ja toin näkyväksi hänen määräilynsä, hän erotti minut.
Hän antoi tilauksen ja kävellessäni ulos sanoin "tulos tai ulos". Niin kuin kokoomuslaiset sanovat
Minullahan on jo potkuvaroitus "jos valitukset jatkuvat".
08.04.2023 13:27
Raija: Kelpaako? Sosiaalijohtajan säästöohjelma: Lastensuojelussa sijaishuollon kustannuksia vähennetään lisäämällä perhehoitoa ja sen tukea, kehittämällä sijaishuollon kotiuttamistyötä ja vahvistamalla avohuollon työskentelyä.
Teemu: Sosiaalityöntekijät estävät perhetyön keksimällä verukkeet huostaanottoon. Ne keksitään asenteellisessa perhetyössä
Raija: Tiedän mutta nyt uusi sote tarkkailee mihin rahoitus kannattaa ohjata. Tämä leike on meidän sotejohtajan listasta millä pyritään säästöihin.
Teemu: Luin uudelleen ja se onkin sijaishuollon muuttamista kotiuttamiseksi. Se ei kuitenkaan estä sosiaalityöntekijää valikoimasta ja tekaisemasta pahimpia tapauksia. Tämähän on "jos mahdollista" ohje. Jos se olisi ehdoton määräys, että kaikki tapaukset pitää ohjata perhehoitoon, niin se olisi oikein ja se edellyttäisi huostaanoton kieltämistä, jota ilman määräys kierrettäisiin lastensuojelussa. Toivo ja minä emme pääse tähän palveluun, koska minulle keksittiin 200 psyykkistä valhetta
07.04.2023 12:15
Tai ehkä koska muut kuskit puhuvat epäselvästi ja hiljaa afrikan murteella, niin minun kova sävyni ei ollut heille hyväksytttävissä ja he halusiva kouluttaa minua olemaan niin kuin muut. Tai ei itsevarma heille kuskina. Siksi he kysyivät numeroa uudelleen
02.04.2023 18:28
Jos olisin osoittanut nöyryyttä ja halua antaa hänen käskeä, ei numeroa olisi kysytty kolme kertaa
02.04.2023 18:19
Autonavain jäi japskien tuolille. En katsonut enkä vastannut. Mies puhutteli minua ja hänen kaverinsa kääntyi minua kohti. Mikä unohtui? Avaimet? Avaimet? Otin avaimen ja kävelin ulos. Mies sanoi hmh. hän käytti epäkohteliaisuuttani verukkeena sille, miksi hän saa olla auktoriteettiasemassa.
02.04.2023 18:17
Menin japskifasistien ravintolaan, jossa oli töissä kaksi kuusikymppistä. Sanoin kaksi vikaa numeroa tilausnumerosta kovaa ja kuuluvasti. Mies yritti kysyä päälle, mikä numero. Hän oli hetken hiljaa ja kysyi, mikä numero? Toistin kaksi vikaa numeroa kovaa kuuluvasti. Hän dissasi minut ja ylläpiti oma auktoriteettiaan. Hän kuuli numerot ekalla kertaa. Sävyni ja kovuuteni kuitenkin asetti hänen asemansa epäselväksi, eikä hän pystynyt rekonstruoimaan sitä kysymällä sitä uudelleen. Istuessani odottamassa hänen kaverinsa kysyi
mikä numero!? Toistin numeron kovaa ja selvästi . Tämä oli tyhmän auktoriteetin varmistusele.
02.04.2023 18:12
Nainen ja poika kävelivät Eirassa 20 metrin päässä. Pykäköin risteävän kadun jalkakäytävälle tilauksen toimituksen ajaksi j käytin hätävilkkua ja palatessani näin heidät. Rullasin hitaasti alas jalkakäytävää 20 m päässä oleva risteystä kohti mennäkseni pois heidän altaan. parkkiruudussa oli lumikasa, autoja ja vältin porttialueen. Nainen käveli niin kuin nopeasti kuin hän olisi kävellyt, jos en olisi ajanut alas mäkeä. Hän käveli auton sivuun kouluttaakseen minua. Normaali ihminen olisi odottanut. Hän koputti sivuikkunaani ja ignoorasin hänet. Tööttäsin lyhyesti päästyäni autotien puolelle. Hän iski autoani kädellä. Avasin ikkunan ja sanoin, älä lyö autoani. hän sanoi "ei siinä saa ajaa". sanoin "löitkö sinä sitä autoa, löitkö?!". Hän katsoi alas itsevarmasti. Ajoin pois.
Vähän sama kuin liikenneympyrässä pysähtyjät siksi, että toinen ajaa vähän liian kovaa ympyrää kohti.
01.04.2023 20:03
Artikkeli: Päävastuu kasvatuksesta vanhemmalla, ei koululla tai yhteiskunnalla
01.04.2023 12:29
Joskus oman alueen puolustaminen holtitonta maahanmuuttoa vastaan on sekä vasemmiston että oikeiston asia. Sitten kyse voi olla autoritaarisesta ja liberaalista maahanmuuttopolitiikasta, eli että joku määrää oikeudet siihen tai että pakolainen itse määrää mihin muuttaa.
28.03.2023 12:58
Satu:
Niin, kun nuo (ministeriö) vielä yrittää korjata sossut... Mutta kun ei se tule onnistumaan niiden mädännäisyyden takia jo koulutuksesta lähtien.
Teemu: Joo ja se narratiivi kulkee avohuollon mielenterveyspalvelujen lisäämisen ja lasten kaltoinkohtelun kieltämisen välissä, vaikka sössötyöntekijä tekaisee vanhempien mielenterveyden ongelmat saadakseen kohdella lasta kaltoin
Lapsenriiston jälkeen pakkokodin vanhemmat arvioivat omaa isää ja äitiä. Heistä tehdään diagnosoijia ja hoidon antajia ja sössön vastuu niistä loppuu. Sössötyöntekijä tekee vain päätökset niistä.
Marja: Mutta kun ne ” sössötkin” on valesössöjä = epäpäteviä
Tiina: Sössöt eivät osaa edes lastensuojelulakia. Sitä ei ilmeisesti opeteta heille.
Teemu: Sössönsuojeluvirasto on autonominen yhteisö, jolla on autoritaariset traditiot. Ne määräävät päätöstavat. Tämän autonomian vuoksi heidän ei täydy tuntea lakia. He tekevät mitä haluavat autoritaarisen tradition toteutumiseksi ja varmistavat lain muodon lakimiehiltä, jotta he voivat valehdella sopivasti. Lisäksi laki on säädetty väljäksi, jotta viraston autonomia säilyy. Myös eduskunnassa on sama traditio, joka estää kyseenalaistamasta sosiaalityöntekijöitä. Ilman tämän kulttuurin muuttamista vanhempien syrjintää ja lapsen menettämisestä seuraavaa elämän tuhoamista ei pystytä lopettamaan.
28.03.2023 12:54
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomi-pyysi-anteeksi-kolme-vuotta-sitten-asiat-ovat-yha-huonosti-sanoo-lasten-oikeuksien-asiantuntija-perheiden-yhteydenotot-epatoivoisia/7631384?fbclid=IwAR1wJ0tl7Xswot8pFI9tF8LN6Fga2qXD13GW_OZbIje3p7bEz9LeNX1FIo4#gs.t4jyue
Lastensuojelun ongelma ei ole lasten kaltoinkohtelu eikä avohuollon mielenterveyspalvelujen puute vaan kaikkien alistaminen ja mustamaalaaminen sosiaalityöntekijän vallantavoittelussa. Muutenhan te oletatte, että huostaanotto sinänsä oli vanhemman syytä jasosiaalityöntekijän tekaisema mielenterveyshuoli on tosiasia. Tarkoitatte yksi virkamies, Juha Rehula, joka ei ole enää virassa. Muut virkamiehet voivat hienosti ja juoruavat arvostelijoistaan. Muistakaa, että lastensuojelun kyseenalaistaminen on vain omaa psyykkisen voinnin huolta. Sosiaalityöntekijä on juoruämmä. Tuki on syrjintää ja tuhoamista. Arvio on todisteetonta kielteisen valheen hakemista. Ilmoittajat ovat hännystelijöitä.
Hannah kirjoitti Lastensuojeluvirastojen sosiaalityöntekijät valehtelevat ja väärentävät pikkuhiljaa ja muodostavat lopulta ketjun todisteita valheista, jotka voivat saada perheen ansaan. Hallitukset ja tuomioistuimet hyväksyvät heidän valheensa totuudeksi.
Teemu: Se on ihmeellistä narratiivin luomista, itsen korotusta, omien valheiden piilottelua, vanhemman vastuun ylikorostamista ja poliittisen auktoriteetin tai vaikutusvallan nostamista. Ihan kuin sosiaalityöntekijät koulutettaisiin kielitieteessä. Ne voi purkaa ja todistaa vääriksi sanatarkalla ja historiallisella ja kausaalisella tavalla, mutta he estävät sen vetoamalla lakiin tai mielisairauteen
Lastensuojelussa tehty useita virheitä 90-luvulta lähtien – ministeriö kaatoi uudistuksen, jolla ongelmia olisi saatu korjattua
https://www.ts.fi/uutiset/5901556?fbclid=IwAR00gg54X-sYf3QaIDE2fLT_b0T3FQIaMTJhFCDaoah8hfwyVvjGCAi9UK0
Sosiaalityöntekijä sanoisi "ei siinä mitään virhettä tehty. Onneksi entistä useammat lapset ovat päässeet turvaan poikkeavilta, sairailta tai avuttomilta vanhemmiltaan ja kaikki me normaalit suomalaiset aikuiset tunnemme samoin. Myöntäkää pois."
Lastensuojelun ongelma ei ole lasten huonovointisuus lastensuojelusta huolimatta vaan sosiaalityöntekijöiden tekemä valheellinen huostaanotto ja vanhempien alistaminen.
laura kirjoitti
En tiedä olenko aikasemmin maininnut että lasteni isä ei halua tehdä yhteistyötä kanssani lasten asioissa jotta asiat etenisi. Niin olisin kysynyt muitten mielipidettä asiaan että tuonko tekstin perusteella lapset ei saa tulla kotiin? Lasteni isä ei ole suostunut puhumaan kanssani kohta 3v.
Teemu: lastensuojelutyöntekijät vain käyttävät isän haluttomuutta verukkeena omaan huostan jatkamiseensa. silloin kun te puhuitte, sosiaalityötekijä tekaisi muita verukkeita teistä. Vaikka isä puhuisi kanssasi nyt, sosiaalivirasto silti tekaisisi valheita saadakseen jatkaa huostaa. He haluavat sitä.
Lastensuojeluilta 3 keskustelun kritiikki:
Lastensuojelun ongelma ei ole erityislasten tilanne kunnissa eikä varojen puute avohuollossa, koska sosiaalityöntekijät estävät avohuollon. Ongelma on lasten leimaaminen erityislapsiksi, jotta virasto saa vallan suojeluun vanhemmilta, todellisten diagnoosien käyttäminen niin ikään verukkeena huostaanottoon samoin kuin muut viat, joita kytätään avohuollossa sekä silkka tekaisu, kun vanhempi ei tottele sosiaalityöntekijää.
Olen kuullut, että läänin hallinto-oikeus ei välitä siitä, että ovatko huolet totta. He pakottavat vanhemman esittämään pakottavia todisteita sille, miksi lapsen olisi parempi olla kotona, tai muuten sosiaalityöntekijän oikeus on kertoa näkemyksensä perheen tilanteesta ilman todisteita ja sosiaalityöntekijän päätös pidetään sellaisenaan.
93 % perheistä häviää hallinto-oikeudessa. Tuomari on epäammattimainen sosiaalityöntekijä, joka käsittelee vain sosiaalityöntekijän lausuntoja, ei vanhemman vastalauseita. He sanovat, nyt olet hiljaa, tämä on hallinto-oikeus ja täällä käsitellään vain hallintolakia eikä rikos- tai ihmisoikeuslakia. He haukkuvat vanhempaa katkeroituneeksi saadakseen hänet hiljaiseksi tai syyntakeettomaksi, jos vanhempi ei vastaa tarpeeksi nopeasti. he vaativat käänteistä todistustaakkaa; todista, ettet ole sairas eikä sitä, että sosiaalityöntekijä todistaa, että vanhempi on sairas. He eivät päätä huostaanottoa, koska todistat sen olevan tavallaan väärin vaan vaativat täydellistä syytä, jonka pitää miellyttää tuomaria ja lastensuojelutoimistoa. Pelkkä totuus ja oikeus tai vanhemman ja lapsen tarve ei riitä. Huostaanotto on siis sosiaalityöntekijän jo vapaasti aloittama ilman todisteita huolesta. Huolta he käyttävät samalla lailla kuin vahingoittamista.
28.03.2023 12:33
Lastensuojelu on typerien juoruämmien touhua, joka vie vaikka koko valtion vararikkoon, jos heidän annetaan.
26.03.2023 15:24
samalla minä olen aggressiivinen heidän aggressiivisuuttaan vastaan, mutta he peittävät tekopyhästi omat virheensä
25.03.2023 13:01
Autoritaarinen käytös on Max Weberiläisittäin sanktio rooliin liittyvän normin rikkomisesta. Parkkifirman työntekijät vain määrittelevät kuin diktaattori sen, mikä normi on. Sanktio on aggressiivisuutta, jonka tarkoitus on saada toiset tekemään jotain. He ovat aggressiivisia.
25.03.2023 12:59
Menin ostoskeskuksen parkkiin tarkoituksena ajaa sieltä ulos alle tunnin päästä. Myöhästyin 4 minuuttia ja maksoin 1.40€. Kysyin hintaa kerran, joka on eka tunti ilmainen. Menin infotiskille, jossa ei ollut ketään. En ollut varma miksi minua laskutettiin. Soitin intercomiin ja pyysin saada puhua jonkun kanssa parkkeeraamisesta kanssa. Nuori mies toisteli autoritaarista rutiinia "he ovat todennäköisesti muissa työtehtävissä" eikä suostunut keskustelemaan tapaamisesta. Sen sijaan hän sanoi robottimaisesti "voinko minä auttaa jotenkin". On totta, että hänen tehtävänsä on puhua parkkeeraamisesta, mutta yritin saada paremman hallinnan heidän auktoriteetin leikkimisestään ja saada aitoa keskustelua tapaamalla. Sanoin, että älä älä väittelemään kanssani. Hän toisti "mutta...". Seuraavaksi paikalle kutsuttaisiin tietty vartijat "aggressivisen" sävyn verukkeella, jolla hän vahvistaa sosiaalista rooliaan yläarvoisena. En kuitenkaan huutanut vaan kyseenalaistin sen. Paikalle tuli pysäköintifirman työntekijä ja sain kuulla ylittäneeni ajan 4 min. Aiemmin samassa hallissa ajoin portille tietämättä maksujuttua ja intercomissa nuori nainen töksäytti "olet ajanut maksulliseen halliin" ihan niin kuin olisin joko 1. varas tai 2 tyhmä. Auktoriteettini ei riittänyt maksusta kyselemiseen vaan sosiaalisesti normina oli hiljaa maksaminen
25.03.2023 12:46
Kiersin maksutiskille ja toistin numeron kovaa ja selkeästi. En kiittänyt tästä kiusaamisesta. Näytin kieltäni kääntyessäni pois.
20.03.2023 18:40
9 / 54