Vapaa kuvaus

Mies >60 vee.
Uskossa Jeesukseen Kristukseen (Joh. 3:3, 16)
Avioliitossa.
Eläkkeellä ja vähän työssäkin.
Harrastukset: hiihto, suunnistus.

Kuuntelen mielelläni:

Et Cetera:
Sama Taivas, Sama Maa
https://www.youtube.com/watch?v=wx-FIDVBWVc

Jaakko Löytty:
Kahden maan kansalainen
https://www.youtube.com/watch?v=BeJVMHyW_UU

"Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."
Jesaja 54:10

Aloituksia

8

Kommenttia

27

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. >>>Jos+Keefas+olisi+ollut+Simon+Pietari+niin+Paavali+olisi+kirjoittanut:5+ja+hän+ilmestyi+Keefakselle+ja+sitten+niille+kymmenelle.+(Muista,+että+Juudas+oli+kuollut+ja+jäljellä+oli+Simon+Pietari+ja+kymmenen+muuta)<<<=======Janne+Saarela+Jurvan+baptistiseurakunnasta kirjoittaa+kyseistä+asiasta+otsikolla:"Pääsiäinen+nro+2.+Nousiko+Jeesus+kuolleista?"Lainaus:--------:>Käyn+nyt+traditiossa+mainitut+ilmestymiset+yksityiskohtaisemmin+läpi.”Hän+näyttäytyi+Pietarille”.+Myös+Luukas+(24:34)+mainitsee+perimätietoon+liittyen,+että+”Herra+on+todella+noussut+ylös,+ja+hän+on+ilmestynyt+Simonille”.+Meillä+on+siis+kaksi+toisistaan+riippumatonta+lähdettä+todisteena+siitä,+että+Jeesus+ilmestyi+Pietarille.”Ja+sitten+niille+kahdelletoista”.+Juudaksen+puuttuminen+ei+vaikuttanut+Jeesuksen+lähimpien+opetuslasten+viralliseen+nimeen+”kaksitoista”.+Tämä+asia+on+ilmestymisistä+vahvimmin+vahvistettu.+Paavalin+lainaaman+tradition+lisäksi+siitä+kertovat+itsenäisesti+Luukas+(24:36–42)+ja+Johannes+(20:19–20).<:--------Luukas+(24:36–42) 24:36+Mutta+heidän+tätä+puhuessaan+Jeesus+itse+seisoi+heidän+keskellään+ja+sanoi+heille:+"Rauha+teille!"24:37+Niin+heidät+valtasi+säikähdys+ja+pelko,+ja+he+luulivat+näkevänsä+hengen.24:38+Mutta+hän+sanoi+heille:+"Miksi+olette+hämmästyneet,+ja+miksi+nousee+sellaisia+ajatuksia+teidän+sydämeenne?24:39+Katsokaa+minun+käsiäni+ja+jalkojani+ja+nähkää,+että+minä+itse+tässä+olen.+Kosketelkaa+minua+ja+katsokaa,+sillä+ei+hengellä+ole+lihaa+eikä+luita,+niinkuin+te+näette+minulla+olevan." >> Jakeen lisätiedot24:40+Ja+tämän+sanottuaan+hän+näytti+heille+kätensä+ja+jalkansa.24:41+Mutta+kun+he+eivät+vielä+uskoneet,+ilon+tähden,+vaan+ihmettelivät,+sanoi+hän+heille:+"Onko+teillä+täällä+jotakin+syötävää?"24:42+Niin+he+antoivat+hänelle+palasen+paistettua+kalaa.Johannes+(20:19–20).20:19+Samana+päivänä,+viikon+ensimmäisenä,+myöhään+illalla,+kun+opetuslapset+olivat+koolla+lukittujen+ovien+takana,+juutalaisten+pelosta,+tuli+Jeesus+ja+seisoi+heidän+keskellään+ja+sanoi+heille:+"Rauha+teille!" 20:20+Ja+sen+sanottuaan+hän+näytti+heille+kätensä+ja+kylkensä.+Niin+opetuslapset+iloitsivat+nähdessään+Herran.------Saarela+kommentoi+siis,+että:+>Ja+sitten+niille+kahdelletoista.+Juudaksen+puuttuminen+ei+vaikuttanut+Jeesuksen+lähimpien+opetuslasten+viralliseen+nimeen+”kaksitoista”.+<------------------------------------------------------------------------Voisin+omalta+osaltani+havainnollistaa+tätä+"niille+kahdelletoista"+-käsitettä.Olin+armeijassa+sissiporukoissa,+joukkueenjohtajana.+Oletetaan,+että+olen+19+sissin+muodostamassa+ryhmässä,+joka+etenee+vihollisen+(olkoon+vaikka+Krh-komppania)+selustaan.+Vihollisen+tiedustelu+sähköttää+komppanialleen:"19+sissin+ryhmä+ylittänyt+Ilomantsintien+ja+suuntaa+kohti+Hopealampea".+Sen+jälkeen+ryhmästä+yksi+sairastuu,+ja+kääntyy+takaisin.+Krh-komppania+antaa+sissiryhmälle nimen+"19+sissiä".+Senjälkeen sähkötetään vain+koodilla+"19+sissiä"+eikä+lasketa+enää+lukumääriä,+eli+sitä+jos+10+km+päässä+olevalle+Hopealammelle saapuu+vain+18+sissiä.