Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
maissiii
profiilit
maissiii
maissiii
Vapaa kuvaus
uusi vuosi ja uudet kujeet
Aloituksia
58
Kommenttia
2332
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muistisairaat+ovat+myös+ihmisiä,+joille+tekee+hyvää+jos+päivittäiset+rutiinit+ja+tavat+ovat+tuttuja+ja+melkein+vakioita,+silloin+vältytään+uusien+outojen++asioiden+aihettamasta+hämmennyksestä.+
Rutiinit+lisäävat+turvallisuuden+tunnetta,+muistisairaillakin.
18.03.2021 14:16
Kiva++humputtaa+noita+persupelkureita...
ai+niin+rokotusjonoista+pitäisi+jotain+tuumata,+olen+viimoisena+siellä+jonossa+
ja+seuraan+ensin,+miten+nuo+jo+rokotetut+lähipiirissä+ensin+selviävät
,joillekin+ei+mitään+oireita+ja+
yksi+on+tullut+tosi+sairaaksi.
Yksikseni+kotmökissä+vain,+mitä+itua+tämmöiseen+mummeliin+on+rokotetta+tuhrata,+antaisivat+sen+vaikka+afrikkaan.
Epätasaisuus+näitten+rokotteiten+saannissa+ihmetyttää,+miksi+joillakin+seuduilla+ei+ole+edes+hoitohenkilökuntaa+saatu+rokotettua,vaikka+tekevät+työtä+koronaan+sairastuneitten+kanssa+tai+räkivien+päiväkotilasten+kanssa+työtä+tekevät.+heidätkin+pitäisi+eturintamassa+rokottaa.
Toisaalta+on+hyvä+seurata+pari+vuotta,+kuinka+tämä+tästä+tokenee,+joudutaanko+vuosittain+innokkaimpia+rokottamann+vai+hoituuko+yhdellä+kierroksella,+ja+myös+se+kiinnostaa+milloin++tämä+kotimainen+rokote+osuu+suomalaisiin.
18.03.2021 14:01
Voi+sinnuu+reppanaa+kun+olet+jämähtänyt+kaavoihisi,+
Hallitus+tekee+todella+hyviä+kauppoja
ostavat+kaksi+ja+maksavat+kuusi
tai+siis+sinä+ostat+kaksi+ja+maksat+kuusi,
sinä+näyt+kuittavan+kaiken+mitä+hallitus+höpisee
eikös+olekin+järkevää+kaupankäyntiä.
Höllää+hemmonen+hieman+otsaasi,+ettei+se+pian+poksahda+kiukkuusi.
18.03.2021 13:48
Tässä+tämä+taas+tulee,+se+on+tarttunut+housunpersuklsiin+,+joka+aloituksessa.
Riiku+ja+roiku,+mutta+hukkaan+menee+sinunkin+haukuntasi.
18.03.2021 13:39
Missä+kuulet+hallituksen+haukuntaa...
18.03.2021 13:36
Rutiinit+ovat+tosi+tarpeellisia,+eikö+nuo+lie+osa+elämän+hallintaa.+Jotkut+rutiinit+tai+tavat+saattavat+huvittaakin,+kun+aina+tekee+jonkun+asian+tietyllä+tavalla+vaikka+sen+voisi+ehdä+toisinkin.
Luen+aina+sanomalehden+samoin,+ensin+ne+tietyt+tärkeät+uutiset+harppomalla+ja+sitten+vasta+muut+ja+loput+vasta+iltapäivällä+tai+luppoaikana.
Siivoan+huoneet+aina+samassa+järjestyksessä.+Rutiini+tuo+järjestystä+elämään,+vatsakin+tykkää+jos+syö+säännöllisesti.
18.03.2021 13:33
Jotain+outoa+on+tapahtumassa.
Aurinko+herättää+liian+varhain
lintulaulu+soi+melkein+varkain.
Näinkö+kevät+hyökkää+kimppuun,
talvimutru+vaihtuu+keväiseen+hymyyn
toppakin+unohtuu+jo+eteisen+hyllyyn.
https://youtu.be/3ATtUnGCVzM
18.03.2021 12:29
Hiljaa+korvaasi+kuiskaan
tula+tula+tuu,+tula+luula+luu,
+Setä+Satchmon+
+torvellaan+töräyttää
jatsia+väliin+päräyttää.
https://youtu.be/-1l9Ho_lBz4
18.03.2021 01:09
Olen+hurahtanut+kyseiseen+sarjaan,
aamuisin+tulee+areenaan+uusi+jakso,+se+pitää+tietysti+katsoa+ennakkoon.
Noita+Annekirjoja+lienee+kuvattu++eka+kerran+jo+sata+vuotta+sitten+ja+niistä+on+useampia+versioitakin.+Mielestäni+tätä+ei+ole+esitetty+ennen+Suomessa,+koska+se+on+kuvattu+2017-2019.+Silloin+pääosan+esittäjä+oli+16-18+vuotias.
Siitä+on+tehty+vain+kolme+jaksoa+ja+huomenna+nähdään+ensimmäinen+siitä+kolmannesta,+kymmenen+osaa+vielä+nähdään.
Punapää+pääosan+esittäjä+värjäytti+tukkansa+sarjaa+varten+punaiseksi+ja++on+syntyjuuriltaan+irlantilaiskanadalainen.+Luin+jostakin,+että+hänet+valittiin+esittämään+Annen+roolia+800+tytön+joukosta.
Hurahtamiseen+i+on+juonen+lisäksi+vaikuttanut+myös+vanhat+miljööt+ja++kanadalaiset+maisemat.
Huuto+on+tosiaan+innostuneitten+10+vuotiaitten+tyttöjen+yhteishuutoa+eli+kimppakiljuntaa+välillä.
18.03.2021 00:32
Olen+kuullut,+että+päiväsakkoa+siitä+vain+tulee,
eihän+nuorilla+ole+tuloja,+joten+tosiaankin+yhtä+tyhjän+kanssa.
17.03.2021 23:50
Ei+sullakaan+kovin+tarinat+vaihdu,++ei+virkisty
Tasoissa+mennään.+Yhtä+tylsiä+höpinöitä.
17.03.2021 16:26
Voi,+voi+pitääkin+valittaa+ymmärtämättömyyttäni,+kuinka+saatoinkaan+kommentoida+noin+viisasta+ja+oikeaa+aloitusta+nnoin+typerällä+ja+tahdittomalla+kommentoinnillani.
Suo+anteeksi,+yrittänyttä+ei+laiteta,+ja+kerran+yrittäjä,+aina+yrittäjä.
17.03.2021 16:02
Ihanaa+kun+huomasit,+olen+otettu,+suorastaan+ympyriäisenä+terävästä+huomiokyvystäsi.
Täällä+on+tosi+harvoja,+jotka+uskaltavat+ja+rohkenevat+laittaa+itsensä+peliin+noin+rohkeilla+ja+elämää+luotaavilla+kommenteillaan.+Kademielin+lueskelen+kommenttiasi.
Kyyninen+sarkasti+ei+pääse+nahoistaan+kuten+ei+laisesi+kommentoijakaan.
Kiitos+kaunis+niin+kuin+nauris+sanoi+muinoin+eräs+asiakkaani.+Voi+hyvin,+jatka+terävää+kommentointiasi+niin+palsta+pelastuu.
17.03.2021 15:53
Ovatpahan+keksineet+mainion+lääkkeen+koronaan+kun+ihan+passin+ovat+keksineet.
Se+varmasti+vie+viimeisetkin+koronat+mennessään.
Koronapassi+on+varmaan++yhtähyvä+passi+kun+se,+
jonka+olen+saanut+kamppajaltani+tai+pizzapaikasta.
Sakemannit+lentää+ilman+passejakin+kanarialle+ja+hesalaiset+ilman+passeja+pohjoiseen+pääsiäisen+viettoon.
Avautuminen+on+mahottoman+hyvä+asia.
17.03.2021 13:45
Onhan+siellä+Zetorissa++ja+zetorissa+heinäseipäitä+ja+hinkkejä+ja+hankoja
käyn+silloin+siellä+syömässä+kun+Helsingissä+piipahdan.
Voi+koittaisipa+jo+vanha+hyvä+aika,
jolloinsaattoi+hypätä+aamulls+junaan+ja+suoraan+asemalta+museokierros+
ja+kauppakierros+ja+illalla+takaisin+tänne+maaseudulle.
Odotan+vielä+kun+sanovat+että+Helsinki+on+hiljentynyt+
ja+juuri+siitä+elämästä+ja+humputtelusta+siellä++nautin.
Hyvää+reissua+vaan,+paketillinen+maskeja+mukaan.
17.03.2021 11:30
"tänään+huomasin
minulla+on+kompleksi+,
häpeän+oikeutta+sairaana+elää+vanhaksi,"
Toi+lauseesi+liikutti,+ei+se+noin+voi+olla,
jokaisella+on+oikeus+elää+omaa+elämäänsä,+
olla+terve+tai+sairas,+olla+nuori+tai+vanha,
turha+sitä+on+häpeillä+omaa+elämäänsä.
Itsensä+kanssa+kun+on+pärjännyt+näille+vuosille+ja+vuosikymmenille
niin+jos+oikein+rapsuttaa+mennyttä,+ehkä+sieltä+voisi+löytää+jotakin,++joka+kantaa+myös+tässä+päivässä,+vaikka+nyt+joutuukin+olemaan+omissa+ympyröissä.
Omissa+yksinäisissä+ympyröissä+eläminen+korostaa+sairauksia+ja+viheliäisiä+vikoja,+jotka+vain+vuosien+mukana+lisääntyvät.
Ehkä+kuulumme+sukupolveen,+joita+kasvatettiin+aikoinaan+häpeällä+ja+se+on+iskostunut++mieleen+ja+sillä+helposti+syylistämme+pienistäkin+asioista+itseämme.
harva+kuitenkaan+on+itse+syyllinen+sairauksiinsa,+tai+vielä+vähemmän+vanhuuteensa,+miksi+niitä+hävetä,+apua+vaan+hakemaan,+Itse+sairaus+usein+jo+lamaannuttaa,+miksi+häpeän+tunteilla+vielä+lisää+omaa+pahaa+oloaan.
Kohti+kevättä+mennään,+
joten+iloa,+valoa++ja+eritoten++uusiii+voimiii++tähän+hetkeesi+ja+koko+elämääsi.
17.03.2021 11:19
Hyvä+vaan+kun+uskaltaa+olla+oma+itsensä,
hameväen+pillien+mukaan+jos+haluaa+tanssia,+menettää+jotain+itsestään.
Tosin+en+tiedä+kuka+suuruus+tämä+Aki+on,+mutta+ei+väliä,+enemmän+mies+kuin+nykyään+nämä+kaikensorttiset+bloggaajat,+joita+pyörii+ohjelmassa+kuin+ohjelmassa,+ilmeiseti+muita+ei+enää+saadaa+ohjelmiin+ja+bloggaajat+ovat+niin+julkisuuden+kipeitä.
Bloggaajat+ovat+ainakin+minut+karkottanut+suomalaisesta+selviytyjistä.
Ohjelmassa+on+hyvä+juontaja,,,+mutta++se+ei+riitä...
Mielelläni+katselen+ulkolaisia+Selviytyjiä,+ohjelmassa+on+menoa+ja+meininkiä+ja++juontaja+niin,+niin+hyvä...
Akille+vaan+tsemppiä,+kuka+sitten+liekään...+oikea+mies+kuitenkin.
17.03.2021 10:36
Uskon,+että+ympärilläni+on+näkymätön+todellisuus,+me+ihmiset+ollaan+niin+rajallisia+tai+ainakin+itse+koen+joka+suhteessa,+aistit+ovat+rajallisia,+monet+eläimetkin+pystyvät+aistimaan+ihmistä+huomattavasti+ylempiä+tai+alempia+hertsejä+,+on+ultraa+ja+infraa+säteilynkin+puolella.++Ihmisellä+on+mieli+ja+sielua+jne
Näkymättömiin+välähdyksiin+mahtuvat+enkelinikin,+siivekkäät+enkelit+ovat+taiteilijoiden+näkemys,+enkelikokemus+voi+olla+valoa,+ääntä,+tunnetta+ja+tuntemuksia.+
Ilman++suojelusta+tai+varjelua+tuskin+olisin+selvinnyt+elämässäni+ja+useinkin+suojelusenkelini+on+ollut+toinen+ihminen+ja+useinkin+olen+sen+hokannut+vasta+jälkeenpäin.
Olen+ollut++monesti++kuolevien+vuoteen+vieressä+saattamassa+lähteviä+ja+silloin+kokenut+enkelikokemuksia,+olen+tulkinnut+ne+mitä+suurimmassa+määrin+lohdutukseksi.+Enkelini+on+myös+hyvä+lohduttaja.
17.03.2021 00:24
Tänään+meinasin+lintujen+päälle++ajaa
kun+naakkaparvi+piti+lätäkössä+majaa.
Touhukkaat+pesupuuhat+suvikelissä:
siivet+räpsyi+pyrstöt+riekkui
parvi+innoissansa+hekumoi.
Kademielin+kiersin+lintujen+riemut
pelastin+tuon+naakkaparven+sielut.
https://youtu.be/e_avQrWPIz8
16.03.2021 19:54
Kiitos+kysymästä.
Taisin+toki+nähdä+kun+aamulla++oli+niin+kepeä+olo.
https://youtu.be/UAfuMol1e-0
16.03.2021 19:42
103 / 117