Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sinisiru
profiilit
sinisiru
sinisiru
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
524
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vai+niin.
27.01.2021 12:27
Covid+19+viirulaisia++vastaan+se+on+,+,+tui+tui+😊))
27.01.2021 07:41
Niin,+emmehän++tiedä+minkä+Labr.++rokotuksen+saamme.+Ajan+sain+tänään+1.+helmikuuta,+johon+olen+ihan+tyytyväinen,+toisen+kerran+ajakohta+selviää+rokotteen+antajalta.
Pitkään+tulee+kestämään+ennen+kuin+kaikki+ovat+saaneet+rokotesuojan,+ja+onko+se+edes+muuntuville+viruksille+suojana,+sitäkään++ei+vielä+mikään+takaa.
Tässä+iässä+sitä+ei+viitsi+joka+asiaa+huolehtia,+korkeimman+kädessä+on+hyvä+lohtu,+ja+samoin+Suomen+ruotsalainen:++*De+e+på+Jumala*+😊
Olihan+mieluisa++yllätys+tuo+kauravanilja+kastike,+omenapaistoksen+kanssa!+Niin+hyvää,+että+suoraan+pakkauksesta+olis+vävypoika+sitä+vedellyt,+samoin+minä+kahvin+kanssa+äsken,+puristelin++loput+parin+
+piparin++päälle,+namuski!
Helpolla+olenkin+päässyt+ateriat++vain+lämmittänyt+ja+tyttärellekin+riitti+yhden+aterian+verran+mukaanotettavaa.
Huomenna+onkin+siskonmakkara+keitto+vuorossa,+ja+täksi+illaksi+teen+lopusta++lohesta+chevietä+tuorevihanneksilla.
Utuinen+ilmanala+ei+kirkastunut+tänään,+muuten+hauska+päivä,+juuri+tuli+varausaika+varmenne+Tapiolan+terveysasemalta+!+HYvin+toimaa+sanois+Doddi+😊))+heippa!
26.01.2021 16:01
Naurahdin+ääneen+kun+Skillan+valuutti+ettei++'häijysti'+aio+tiedustella+pakettiaan+postista!+hih+hih,..
+Se+nyt+vielä+puuttuis,+mitens++maltillinen+Skillan+osaiskaan+oikein+häijysti+kysellä+😂))))
26.01.2021 09:39
Aionpa++katsoa+Mielensä+pahoittaja++TV1++21:05,+se+on+huvittavan++hauskasti+punottuja+oivalluksia,+nähtynä++menneen+ajan+vinkkelistä.+
Heikki+Kinnunen+vie+roolin+mielensä+pahoittajana,+milloin++kiukkuisen++vakuuttavasti,+milloin+alistuen.++😂))
25.01.2021 18:01
Hauska+ajatus+tuo+kauralyhde+lumiukon++päähän,...Danny´han+siitä+mieleen+tuli,+heh!
Kamalalla+kolinalla+siivosi+kaupungin+*masina*+pihatietä+en+tiedä,+luntahan+ei+asvaltilla+ole,++hiekottiko,+meinasin+säikähtää+tullessani+vastaan.+Asvalttia+raapimalla+rauta+pitää+rumaa+ääntä,+koko+vaunun+metalliosien+täristessä,+huh.
Päiväkahvit+keitin+itselleni,+ja+juttelin+kesämökki+naapurin+kanssa,+jotka+muuttivat+Turkuun.+
Monet+kesäillat+vietimme+yhdessä+herkintä+kesäaikaa,+miehensä+suomeruotsalaisena+granilaisena,+laulaessa++lempikappaleitani+ruotsisksi!+Inkeri+kyllä+on+suomalainen+niin+kuin+minäkin,+joskin+puhuu+miehensä+kanssa++ruotsia.
Kun+mieheni+liittyi+mukaan+venäläisine+romattisine+lauluineen,+oli+Inkeri+ihan+myyty,+ja+muistelee+vieläkin+sitä+aikaa.+
+Onneksi+tuli+videoitua+muutama+otos,+ihania+muistoja+minullekin+rakkaastani.+
Eivät+ole+naapurit++raaskineet+luopua+Kesäheinän+mökistä+vielä,+Turusta+ajelevat,+miehensä+oli+juuri+käynyt+luomassa+lumet+katoilta,+reipas+ja+vahva+on+laulava+ikämies+!
Kaffétauko++onkin+vietetty+taas++seurassanne,+iloista++jatkoa+vaan+kaikille,..+😎))
25.01.2021 15:43
Unohtui+kirjautuminen!+🐕🦺
24.01.2021 18:28
Hämärän+jo+laskeudutta+ehdin+istahtaa+kokkaamisesta+tänään.+Ruokatilaus+kun+saapui+13,30+jäi+Moskovan+padan++valmistus+iltapäivään..
Olin+tosi+harmistunut+kun+olin+tilannut+1+kg+naudan+etuselkää,+ja+sain+vain+470+gr+!+Höh,+tee+nyt+pieni+satsi+kun+vieraita+on+tulossa,,,,onneksi+olin+tilannut+paistijauhelihaa+400+gr,+ja+ei+kun+pyöräyttämään+pihvit+lisukkeksi+pataan!
Töitähän+siinä+tuli+enemmän+kuin+kaiken+saaminen+uuniin,+mutta+pihvit+on+jo+jääkaapissa+ja+pata+muhii+vielä+kastikkeessaan+hellalla+😊))Selvittelin+keittiöni+kuntoon,+ja+kaadoin+hyvän+löpäyksen+kahvia+itelleni,..voi+tätä+mammaparkaa,+kun+piti+korkea+jakkara+ottaa+avuksi+paistellessa!+No,+onneksi+kaikki+onnistui,+huomenna+upotan+pihvit+hyvään+kastikkeeseen+muiden+lihojen+joukkoon,..ihmetelköön!
Tytär+onkin+jo+rokotettu,+Espoossa+saa+tiistaina+varata+ajan+Tapiolaan,+jos+ei+muuta+ilmoiteta.+Tyttärelle+alkoi+nenä+vuotamaan,+suosittelivat+varmuudeksi+koronatestiä!+
+On+huolestuttavaa+Vantaalla+on+filippinopojan+luokalla+8+koronatapausta,+ja+poikani+harmiksi+miniä+hoitaa+poikaa+iltapäivisin,+äidin+ollessa+lentokentällä.
+Pojan+isä+saisi+ottaa+itse+vapaata+mielestäni,+yli+60+kymmppiset+isovanhemmathan+on+enemmän+riskialttiita+taudille.+Työpaikat+on+tietenkin+tärkeät+näinä+aikoina,+mutta+kyllä+pankki+joustaa+lyhennyksien+kanssa+neuvottelemalla.+
No,+minä+en+huolta+enään+kanna,+omilleni++olen+tullut+vastaan+kykyni+mukaan,+mutta+nyt+paistelen+vaan+pihvejä+silloin+tällöin,+ja+katan+lautaset+pöytään.+Pientä+lohiherkkua+ja+mätiä+tarjoan+alkupaloina,+perunamuussin+teen+vasta+huomenna.+
Kylläpä+kahvi+virkisti,+nyt+on+jo+ihanaa+saada+lootrata+loppuilta+😅+terve!
23.01.2021 17:29
Hämärän+jo+laskeudutta+ehdin+istahtaa+kokkaamisesta+tänään.+Ruokatilaus+kun+saapui+13,30+jäi+Moskovan+padan++valmistus+iltapäivään..
Olin+tosi+harmistunut+kun+olin+tilannut+1+kg+naudan+etuselkää,+ja+sain+vain+470+gr+!+Höh,+tee+nyt+pieni+satsi+kun+vieraita+on+tulossa,,,,onneksi+olin+tilannut+paistijauhelihaa+400+gr,+ja+ei+kun+pyöräyttämään+pihvit+lisukkeksi+pataan!
Töitähän+siinä+tuli+enemmän+kuin+kaiken+saaminen+uuniin,+mutta+pihvit+on+jo+jääkaapissa+ja+pata+muhii+vielä+kastikkeessaan+hellalla+😊))Selvittelin+keittiöni+kuntoon,+ja+kaadoin+hyvän+löpäyksen+kahvia+itelleni,..voi+tätä+mammaparkaa,+kun+piti+korkea+jakkara+ottaa+avuksi+paistellessa!+No,+onneksi+kaikki+onnistui,+huomenna+upotan+pihvit+hyvään+kastikkeeseen+muiden+lihojen+joukkoon,..ihmetelköön!
Tytär+onkin+jo+rokotettu,+Espoossa+saa+tiistaina+varata+ajan+Tapiolaan,+jos+ei+muuta+ilmoiteta.+Tyttärelle+alkoi+nenä+vuotamaan,+suosittelivat+varmuudeksi+koronatestiä!+
+On+huolestuttavaa+Vantaalla+on+filippinopojan+luokalla+8+koronatapausta,+ja+poikani+harmiksi+miniä+hoitaa+poikaa+iltapäivisin,+äidin+ollessa+lentokentällä.
+Pojan+isä+saisi+ottaa+itse+vapaata+mielestäni,+yli+60+kymmppiset+isovanhemmathan+on+enemmän+riskialttiita+taudille.+Työpaikat+on+tietenkin+tärkeät+näinä+aikoina,+mutta+kyllä+pankki+joustaa+lyhennyksien+kanssa+neuvottelemalla.+
No,+minä+en+huolta+enään+kanna,+omilleni++olen+tullut+vastaan+kykyni+mukaan,+mutta+nyt+paistelen+vaan+pihvejä+silloin+tällöin,+ja+katan+lautaset+pöytään.+Pientä+lohiherkkua+ja+mätiä+tarjoan+alkupaloina,+perunamuussin+teen+vasta+huomenna.+
Kylläpä+kahvi+virkisti,+nyt+on+ihanaa+saada+lootrata+loppuilta+😅+terve!
23.01.2021 16:54
Hyvää+iltapäivää+Noja-tuolilaiset!
Tekevä+ja+touhukas+on+Korpikirjailija+siitä+olemme+jo+yksimielisiä!+Muuten+ei+aikaansaa+niin+montaa+projektia,+remonteista+nukkekoteihin+😊))++
Omistuksista+tarvinneeko+kenenkään+vieraan++huolehtiakaan+?+se+kun+on+yksilön+oman+harkinnan+varassa+!
Kahvimukini+ja+lettuvadin++kanssa+pistäydyin++lukemaan,+illalla+paistoin+5-6+lättystä+ja+kiersin+rullalle,+ajatuksena+omenahillo,+mutta+sehän+olikin+loppu+jääkaapista+,+enkä+sulattanut+lisää+:)+
+
Ihan+tarpeeksi+hyviä+sellaisenaan,+kylmänäkin+kuuman+kahvin+kanssa.
Huomenna+teen+Moskovan+pataa,+ja+vihdoin+ne+aikomani+uuniomenat,+kun+vasta+sain+mieleistäni+laatua.+Mikä+ihme+siinä+kun+talvella+tekee+mieli+jälkkäriä+joskus+?+Yleensä+kuittaan+kupposella+kahvia,+mutta+nyt+pitää+saada!
Tilasin+Kalin+Gibramín+Profeetta+kirjan,+pari+päivää+odottettava,+ja+pääsen+lukemaan+Libanolin+runoilijan+ajatusta+herättävää+tekstiä.+
Olen+niin+perin+täynnä+koronaa+ja+politiikka,+että+on+saatava+muuta+ravintoa+jo+sieluparalleen+🐤)
Lumet+parvekkeelta+sulaa+humsahtaen++vähin+erin,+näkee+jo+pihallekin+kaiteen+yli,+kohta+jo+voikin++kuivaustelineelle+laittaa+pyykitkin+somasti.
Valkean+ohuen+villahuovan+pesin++tänään+14+min.+ohjelmassa,+ihanan+kuohkea+ja+lämmin+tv-tuoliin+kääriytyä.+Tilkka+kaffetta+pitää+hakea+mukiini+nyt+lisää,..+
Viihtyisää+illanviettoa+kaikille+toivottaen!
22.01.2021 15:17
Vilkaisin+tänä+aamuna+oman+kirjastoni+tarjontaan,+muistaessani+Makriinan+toivoneen+lukuvihjeitä.
Teemu+Keskisarjan+historiallinen+teos,+syksyllä+ilmestynyt+Suuren+Pohjansodan+ihmisten+historia,+osui+silmääni
Vaikea++suositellakaan,+kun+ei+aiheen+kiinnostavuus+minkään+sodan+julmuuksiin++herännyt,+sota-ja+taistelutilanteisiin,...varhaista+historiaa+kuuntelen+esitelmissä+mieluimmin.
Itselläni+on+omasta+mielialasta+täysin+kiinni,++mitä+tunnen+tarvitsevani,+tällä+hetkellä+ei+koko+maailman+kauppasodat+tai+moneen+kertaan+venkuroidut+poliittiset+päämäärät+saa+sijaa.+
Enemmänkin+loihtii+mielikuvitukseni+kuvan,++(kauppasodista)+lilliputtien+sitovan+Gulliverin+hennoilla+köysillä,..+Jonathan+Swiftin+kirjassa++Gulliverin+retket+😆))+
Aamukahvin+hetki+ohitettu,+uutisetkin+hyrisseet+hiljennettyinä+taustalla!+loppukoneellinen+on+menossa+pesuun,+moikka!
21.01.2021 09:34
Nyt+iltapäiväkahville+halajan,+imuroinnin+tein+aamupäivällä,+keittiössä.+Miten+pulasinkin+kukkapurkin+kanssa,+mutta+rikkaimuri+on+mainio+lattialta+putsaaja.
Voi,+että+olen+pulannut+pankkitunnusten+kanssa,+jokin+meni+pieleen+kuun+alussa,+tänään+sain+asian+reiraan.
Kovin+monimutkaista+oman+tunnuksen+vaihto+on,+todistelua+puoleen+ja+toiseense,+kaipa+on+välttämätöntä.+Tuskastuu+vaan+kun+lähes+kymmeniä+vuosia++on+sujuvasti+toiminut.
Ihana+mukillinen+vastasuodatettua+lohduttaa,..ja+piristää!
Luntakin+on+tupruttanut+ja+ilmanala+on+jännän+sumuinen+kuin+huurteista+koko+pihamaailmani!+
Nollassa+on+mittari,+ei+ihme+kosteuttahan+tuo+ilmassa+oleva+sumuisuus.
Ah,+niin+hyvää+teki+kahvihetki,+muistelin+vielä+Juhani+Ahon+Rautatie+näytelmää,+miten+mestarillisesti+se+kantoi+ajan+kuvaa+Leo+Jokela+ja+Anja+Pohjola+pääosissa,+vieläkin+hymyilyttää+repliikkinsä!
Kiitos+kahviseurasta,+ja+hyvää+jatkoa+rupattelemiseen+edelleen!
19.01.2021 15:14
Lumilinnaa+tytöt+kaivaa
korkeahan+kinokseen.
Taikinaa+nyt+äiti+vaivaa
isä+lukee+hiljakseen.
Saammeko+me+termospullon
kysyy+Liisa+tohkeissaan.
Mehua++tilkka,+vettä+päälle
kiertää+korkin+onnessaan.
Pienet+kupit+korin+pohjaan
Liisa+nopsaan+järjesti,
äiti++kuumat+pullat+ohjaa
tytöillensä+evääksi.
Kaksi+pientä+kynttilätä
Liisa+vielä+hamuaa.
Tyttölasten+onnea+tätä
kävelijät+ei+voi+aavistaa!
19.01.2021 13:19
En+ole+varma+tekevätkö+irrallisista+kuvista?+Nämä+yli+300+kuvaa+olivat+Facebook+ryhmäni+julkaissuissa,+jossa+PastBook´n++löysinkin.
Löytyy+googlettamalla+englanninkielellä,+ehkä+suomeksikin.+
Olen+todella+ihastunut+kirjan+laatuun+😋
19.01.2021 11:03
Tänään+sain+vihdoinkin+tilaamani+Past+book+kirjan,+yli+300+valokuvaa+Facebookista+vuosilta+2013-2020+päättyen+Jouluaattoon+:)
Niin+kauniisti+koottuina+mustalla+pohjalla,+jolloin+taulujenkin+värit+ovat+parhaimmillaan.
Tavallaan+se+onkin+kuin+tuon+ajan+historiikki+kuvateksteineen,+jonka+teettämisestä++olen+tosi+tyytyväinen.+Hintakin+oli+kohtuullinen,+laatu+kun+on+todella+hyvä!
Kuvathan+jäisivät+ajan+virtaan,+nyt+ne+ovat++osa+lasten+ja+muidenkin+vierailuja+++taltioituina+kauniisti+kirjaksi.
Kansikuvassa+tietenkin+oman+kuvani+ihan+onnistuneesti+ovat+valinneetkin++😋))
Lapsillehan+tuo+on+tarkoitettu,+muistoksi+Face-ajaltamme!
Ihan+meni+suu+messingille,+moikka+taas,
+ja++voikaa+hyvin+!
18.01.2021 17:47
On,+tosi+surullista+on+tuo+ainainen+negatiivisuus+ja+moittiminen!
18.01.2021 17:33
Oman+maamme+koko++itsenäistymisen+historiankulkua+en+tunne,+saati+kyseistä+lainsäädöksen+muutosta,+mutta+on+täytynyt+olla+tarpeen!
+Hieman+olen+kummeksunut+miten++media+täällä+päivittäin+++seuraa++USA:n+vastavarusteluja++virkaanastujais+mellakoihin?
Joukossa+oleviin++huligaaneihinhan++se++toimii++vain+yllykkeenä,+++saaden+käytöstään+hallitsettoman++osan+pullistelemaan+tärkeyttään,...
18.01.2021 06:30
Heippa+Skillan!+
Kesken+aavauksesi+lukemisen+hyppäsin+vastaamaan+hymyillen+toki!+
Enhän+minä+elämän+realiteetteihin+pety,+koska+tunnenhan+jo+jotakuinkin+
emäntämme+ja+muutamien+kirjoittajien+piirteitä.+😊))+Huumoria+kun+riittää,+voi+joskus+laukoakin+nauraen.+
Nuorimmaiseni+osasi+hauskasti+sen+lapsena,+saatiin+yhdessä+nauraa,++nyt+ei+tee+muuta+kuin+sisustaa!
+Tässä+kirj.osallistumisessa+on++ollut+hauskaa+joskin+harvinaista+h.väläyksiä+lukea,...+
Eilenkö+luin+etsiessäni+jotakin+arkistosta,+vanhan+Kahvipirtin+kesäistä+tarinaa,..vuosilukua+en+painanut+mieleeni,+mutta+ratki+riemukas+tanssiaistunnelma+valmistautumisineen+oli+meneillään.+Hintrikka+hauskutteli+sanoillaan,+Irkkukin+pyöri+vielä+mukana.
Late+Vaan+tuli+suoraan+saunasta+mukaan+pyjamallaan,+mutta+ujona+istui+takan+luona,+ja+odotti+hakijaa,..voi+vitsi,.+🤣))+Joo,+Ynnämuukin+siellä+vireänä+steppaili++kohti+Skillania+valsissa+pyörittämään.
Mutta++Ville+Vallaton+ja+nimet++joita+en+tuntenut,+jäivät+tuntemattomiksi+minulle.+
Lokariko+sinne+vissiin+terveisiäkin++lähettänyt+Atlannin+valtameren+toiselta+puolelta,
+Minulle+jäi+lukijana++iloinen++lukukokemus,++vielä++entisten+lisäksi+😁
Nyt+onkin+eilen+tekemäni+perunasalaatti+varmaan+lämmennyt,++
+Otin+se+tunti+sitten+lämpiämään,+eiköhän+graavikala+sopivan+suolaisena+riitä+++tähän+aikaan+päivästä!
-14°+on+täällä+Espoossa+näköjään+vielä,+ihanan+kirkas+päivä+ilahduttaa+varmaan+nyt+monia+++hiihtoladuilla!
+heippa
17.01.2021 11:50
Onhan+eteläsuomessa+pakkasta+ollut!+
-15°+päivälukemat,+enemmänkin+varmaan,+Skillan+siellä+keskisuomessaan+lukee+Savon+Sanomia+uutisia.+
Ei+ne+nyt+*niin+noko+nuukaa*+muualla+ole.
Uskothan+Skillan+että+ihan+hyväntahtoisesta+huvittaa,+sellaisiahan++me+ihmiset+keskiöissä+usein.
Näkyy+tuolla+olevan+-16°+tälläkin+hetkellä,+lauhtuminen+on+hitaampaa+kuin+ennustivat.
No+postiinlähtö+ei+välttämätöntä+olekaan+tänään,+ruokatarvikkeet+jääkaapissaodottavat+valmistamista.
*Vikkelät+kanan+jauheliha*+lukee+pakkauksessa,+taitavat+kanapihvit+pikaisesti++kypsyäkin++!+
Nyt+mausteita+miettimään+tuonne+omaan+keskiööni+ja+askareitteni+pariin,+heippa😊))
16.01.2021 11:29
Eläinlääkäri+toht+POL++National+Geographikilta,+10:00+tulee+lisäksi+Ara?+papukajojen++pelastusyritys.+
Enpä+muuta+kaipaakaan++enään.
Päivällä+otin+30+min.+torkut+niin+ei+heti+nukuta😊
15.01.2021 19:53
11 / 27