Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sinisiru
profiilit
sinisiru
sinisiru
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
524
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onnea+SkillaN'ín+iloisesta+perhetapahtumasta!
Energia+on+taas+palanut+itsellenikin,+eikä+alakulosta+ole+tietoakaan!+Eilen+kamala+myrskysää,+sai+vaan+lisäämään+kodikkuutta,+sateen+ja+myrsytuulen+piiskatessa+ikkunoita.
Uuniriisipuuro+tuoksui+uunissa,+silakoita+paistoin,+sekä+valmistin+Saariston+silakat+graavina+viikonlopuksi.+Sillikin+on+jääkapissa+valmistamista+vailla,+joskaan+ei++ole+kiirettä.
Rosamundaperuna+mätikastikkeen+kanssa+kävi+hyvin+kalojen+kanssa,+lohi+onkin+jo+monet+vuodet+syrjäyttänyt+sillin,+silakasta+puhummattakaan.
Kylläisenä+aioin+ynnämuun+tapaan+ottaa+pienet+ruokaperäiset,+nousin+pirteänä+jo+4,30+aamulla-
Oikein+mieluisaa+viikonloppua+kaikille+😊
10.04.2021 12:04
Monet+eiliset+on+taakse+jääneet,+useimmat+hyviä+muistoja+antaneet,+mutta+nyt+on+tämä+ja+edellinenkin+vuosi,++koetellut+kärsivällisyyttä.
Melko+iloisesti+valmistan+vielä+ateriani,+mutta+tänään+katsellessani+selvittämätöntä+keittiötäni,+altaassa+sipulinkuoria+astoiden+joukossa,..työpöydillä+turhaa+tavaraa,+tunsin+hieman+alakulosuutta.
TV:n+käsitellessä+päivittäin+koronaa,+tunnen+maailman+muuttuneen,+ja+alkaa+jo+kaivata+normaalielämää.
Noo,+tietenkin+ryhdistäydyin+ja+hoidin+homman+loppuun,+mutta+kahvitauolle+Noja-tuoli+kavereiden+luo+kaipasin.
Piristihän+tämä+pistäytyminen+ja+kahvikin,+pakkasesta+on+kiva+ottaa+rahkapiirakka+iltapäivän++kahvitauolle.+Tuo+sanonta+tauolle+on+harhaanjohtava,..mitä+tässä+muuta+on+kuin+taukoa+meikäläisellä?
Heippa+taas+ja+voikaa+hyvin!
08.04.2021 16:01
Muistissani+en+ole+huomannut+huononemista,+mutta+koronan+aiheuttama+vähäinen+liikunta+kodin+ulkopuolella+on+hidastanut.
Ennen+kävelin+mielikseni+tavaratalojen+läpimässä+talvisin,+mutta+nythän+se+ei+ole+suositeltavaa.+Tosi+on,+että+tähänkin+tottuu,+joskin+liikun+kotona+tehtävissäni.+
Pyrin+valmistamaan+ateriani+alusta+loppuun,+pidän+ruuanlaitosta+ja+myös+maukkaasta+ruuasta+😊))
Hauskaa+olisi+kutsua+ruokavieraitakin+taas,+on+vain+maltettava+mielensä,+että+tauri+saataisi+kuriin.
05.04.2021 19:27
Olihan+koleaa+ja+tuulista,+liian+keväinen+tuulipusero+ei+lämmittänyt+kävellessä+tarpeeksi.+Eilenkin+tuuli+nii+voimallisesti,+että+keittiön+ikkuna+rämähti+auki,+hyvä+ettei+särkynyt+sentään.
Koti+olikin+ihanan+lämmin+tulla+sisään.+Uunissa+oli+hautunut+silakkalaatikko+pari+tuntia,+ja+pääsin+syömään+vanhanajan+herkkua.
Pienet+läskinpalat+pinnalla,+oli+suussa+sulavia+viluiselle.
Eilinenkin+päivä+sujui+hiljaisuudessa,+eräs+vanha+sukulainen+ilahdutti+soitollaan,+ja+tänään+oli+poikani+juttutuulella.
Ilta+sujuukin+nyt+tv-n+ääressä,..ja+kiitos+tästä+kahviseurasta+😊))
05.04.2021 19:19
Omaasukua+Makriina+😊))+Miten+olinkaan+kaivannut,+ja+pelännyt+sinunkin+hyljänneen+palstan!+Tosi+hauskaa+uusi+tulemisesi+takaisin,+tervetuloa,+vaikka+lepokin+tekeekin++hyvää!
Hiljainen+Pääsiäinen+on+minulle+tulossa,+kävi+niin+hassusti,+että+kutsu+mieheni+pojalle+epäonnistui,...en+painanut+lähetä+nappulaa!
Ihmettelin,+kun+ei+soittoa+kuulunut+ja+huomasin+mokani.+No,+annoin+olla,+liian+myöhäiseksi+jo+olisi+uusi+kutsu++tullutkin.
En+sure+lainkaan,+nautin+hiljaisuudestakin,+ja+seuraan+kevään+tuloa+päivittäin.+Hyvää+ruokaa+olen+varanut+sopivassa+määrin,+ja+tänään+aloitan+soittamalla+muutaman+puhelun.
Hyvää+jatkoa+valmisteluille!
01.04.2021 12:41
Elämän+tarkoituksena+koen++eämänlahjasta+nauttimisen.+Koko+elämääni+on+sävyttänyt+elämisen++ihanuus,+josta+olen+nauttinut+kiitollisuudella.
Ympäröivä+kauneus,++luonnossa,+ihmisissä+kuin+elämässä+itsessäänkin,+saa+yhä+uudelleen+tunteen+heräämään.+Ei+sitä+ole+kyenneet+pilviset+tai+myrskyisetkään+kokemukset+tukahduttamaan,+pilvien+raosta+pilkistävä+aurinko+herättää+sen+uudelleen++henkiin.
Elämälle+kiitos+.
01.04.2021 08:46
Neiti+kevät+kuullostaa+ihastuttavalta,+tervetuloa+minunkin+puolestani.+Ihastuttava+yllätys+oli+palmusunnuntaina,+kun+ovikello+rämähti+määrätietoisesti+soimaan.
Ihan+minä+säikähdin,+kun+ei+ollut+odotettavissa+ruokalähetystä,+eikä+postia+!+Huh,+varovasti+aukaisin,+ja+sitten+todella+ilahduin+😊))
Kaksi+mitä+sominta+tyttölasta+pisamineen+ja+punaposkineen,+posmottivat:
+"virvon+varvon+tuoreeks+terveek's+"!+No,+minähän+yllätyin,+ei+ole+tässä+talossa+ennen+virvottukaan+,+ovikoodikin+estää+sen.+Kyselin,+miten+he+tulivat+rappuun,+niin+isompi+n.+6+v.+tyttö+näytti+yläkertaan,+"+Mummi+antoi+luvan+rapussa+virpoa.
Eihän+minulla+ollut+varattuna+pääsiäismunia,+mutta+toffekarkkeja+pussillinen,+ja+vaniljakeksiä+ja+pikku+lantteja+kourallinen++koriin.+Kysyin+osaavatko+he+laulaa+myöskin,+ja+pikkuinen+hyppi+jo+innoissaan,+että+minä+osaan+)))
Ja+niin+kaikui+porraskäytävässä+hento+kirkas+lapsen+ääni:+Tuiki+tuiki+tähtönen,+iltaisin+sua+katselen,...+
Niin+somasti+ei+ole+virvottu+minua+sitten+Katajanokan+aikoihin,+hieno+kokemus+noin+yllättäen.
Tässä+on+nyt+juotu+Gevaliakaffeet,+kylkiäisinä+tuli+pari+näytepussia+tilauksen+yhteydessä.
Pääsiäistä+kohti!
30.03.2021 15:03
Hyvältä+kuulostaa+SkillaNin+pataruoka,+tuollainen+runsaus+takaa+sekä+maun,+että+terveellisyyden.
Juuri+suunnittelin+minäkin+jauheliha+kaalipataa+kiinankaalista,+tuo+juureslisäys++antaa+potkua+padalle.+Myrttisen+suolakurkkua+käytän+joskus+jopa+kastikkeissa,+antaa+ne+hyvän+maun+ruuissa.
Harmaa+päivä+on+täällä+etelässä,+vielä+on+reippaasti+lunta++++4+°+toki+siedettävää.
Nuorimmainen+juuri+kertoi+saaristossa+olevan+jäitä+vielä,+joten+eivät+lähde++Pääsiäiseksi+vielä+käymään+mökillä.+
Nyt+kun+asuvat+järvialueella+ei+luulisi+saariston+vetävän+niin+kovin,+joskin+meri+on+aina+meri,+ei+siitä+mihinkään+pääse+😊))
Poikani+aloitti+jälleen+grillausbisneksen,+kutsui+lihaostoksille+jonkin+K-.raudan+pihalle,+vaan+kun+en+ole+niin+kovin+burgerien+ystävä,+että+lähtisin+niitä+syömään,+ja+lihankin+ostan+joskus+Votkinsílta+harkiten.
Nyt+pitää+jo+ottaa+lämpimään+veteen+sulamaan+tuo+400+gr+karitsan+jauheliha,+että+saa+ruokaakin+tänään,+kiinankaali+tosin+talttuu+nopeasti!
Hauskaa+päivää+edelleen!
28.03.2021 13:05
Ilo+on+lukea+kirjoituksia,+joissa+olosuhteista+huolimatta+välittyy+keväinen+ilo!+Lintujen+viserrys++täyttää+täälläkin+pihapiirini,+ja+lupaavalta+se+tuntuukin.
Hiema+alakuloinen+olen+Pääsiäisen+vietosta,+joka+tuntuu+olevan+yksinäinen+tänä+keväänä.+Onhan+se+ollut+suvussa+oikein+iso+ruokajuhla,+usein+ovat+isoäidin+luona+nauttineet+Pääsiäisaterian.
Lastenlapsetkin,+pienistä+lähtien+saaneet+pupun+tuomat+tuliaiset,+ja+laulut+ja+leikit+on+raikuneet+huoneissa.
Katselin+juuri+aamupäivällä+koristelaatikkoa,+missä+kukko+ja+kana+patsaat,+puput+ja+ihana+Pääsiäislammas+kuuluivat+pöytäkoristeluun.+
Tänään+kokeilin+uuniperunan+kanssa+tuota+kuppi+mätihyytelöä,+mukavasti+pysyi+kasassa+sulaessaan,+ja+oli+hyvää+kuuman+perunan+lisukkeena.
Onhan+ruokaa+etukäteen+valmistettuna+itselleni,+harvemmin+voikaan++itseään+vain+hemmotella+😋))
Olen+sukeltanut+filosofi+Lauri+Järvilehdon+mielikuvusrikkaaseen+kirjaan,+se+saa+ajatukset+irtoamaan+koronan+vaivaamasta+todellisuudesta.+
Iloa+riittää+kevään+edistyksessä,+joku+päivä+on+ehkä+taas+vapaampaa!
Rentoa+illanviettoa+Noja-tuolilaisille!
26.03.2021 18:22
Aika+voimallisesti+täällä+paistaa+aurinko,+ihmeen+paljon+on+jo+lumia+sulattanutkin.+
Lenkki+on+täälläkin+tehty,+ja+iltapäivän+aion+viettää+rahkapiirakan+leipomisessa.+Sain+aikaisin+aamulla+jo+ruokatarvikkeet+kotiin,+mutta+halusin+ensin+tehdä+pienet+askareeni+ja+ulkoilla.
Tympii+tuo+jatkuva+koronakeskustelu,+mutta+suljin+tv:n+saman+tien.
Demeter+kiitti+niin+kauniisti+ruokavinkeistä,+tavaksihan+tuo+on+tullut+jo+Facessa,+kun+nuorisoni+seuraavat+niitä.+Sanovat+saavansa+ideoita+muuhunkin+kuin+nuudeleihin++ja+tonnikalaan.
Nyt+on+pullataikina+noussut,+ja+pääsen+tekemään+siihen+rahkatäytteen:
Hyvää+jatkoa+päiväänne!
25.03.2021 14:10
Eräs+kala-ateria+saaristossa+on+jäänyt+outona+mieleeni,+nimittäin+"pälsabborre"
Oli+talkoot+alkukesästä+ja+talkooväki+rantautui+2+ämpärin+kanssa+kallioillemme.+Keittiöön+ilmestyi+lähes+ämpärillinen+perunaa,+ja+toisessa+yli+puolen+välin+ämpäriä,+perattuja+isoja+ahvenia+suomuineen.
Kalat+olivat+olleet+suolaliemessä,+ja+sain+tarkat+ohjeet+miten+ne+valmistan.
No,+iso+rexkattilani+mahdutti+potut+ja+kalat,+joten+ladoin+tasaisesti+kalat+suomuineen+perunoiden+päälle,+ja+alotettuaan+kiehumisen,+annoin+tunnin+muhia+ohjeen+mukaan+hiljakseen.
OLin+varma+että+kaikki+olisi+suomujen+peitossa,+ja+perunat+rikki+ja+kelpaamatonta,+mutta+tein+kuten+käskettiin.
Väki+korjaili+saaren+korkeimmalla+sijaitsevaa+kummelia,+ja+sain+katettua+pöydän+valmiiksi,+heidän+tullessa+tupaan+pöydän+ympärille.
No,+minä+nostamaan+ison+kattilan+pöytään,+kuten+käskettiin,+ja+sieltä+nostivat+ison+ahvenen+lautaselleen+suomut+pystyssä+kuin+turkissa.+Jokainen+osasi+näköjään+homman+ja+lautaselle+jäi+vain+alimmaksi+kalan+nahka+ruotoineen.+Uusi+kala+vaan+levittymään+päälle+ja+sama+ohjelma+seurasi.
Ennenkuin+itse+olin+niin+pitkällä,+oli+porukka+jo+ruokalevolla+kallioilla.+Minä+muusasin+perunani+ja+kauhoin+keltaista+rasvaista+lientä+päälle,+ja+ihastuin+kuinka+maukasta+oli+tuo+vahva+kalaliemi.+
Valkoinen+ahven+avattuna+lautasella+oli+syötävän+hyvää,+varsinkin+ruodoton+selkäosa,+mutta+ahventen+liemi+jäi+iloiseksi+yllätykseksi.
Se+mikä+jäi+liemestä+yli,+olikin+aamulla+aivan+hyytynyttä+kirkasta+alatoopia.+Eipä+noin+suurta+määrää+isoja+turkisahvenia+ole+tullutkaan+keitettyä+noiden+talkoiden+jälkeen.
23.03.2021 18:44
Ilmankos+uneksin+mieheni+olevan+vieressäni,+aamuisin+ihan+ihmettelen+mihin+hän+on+mennyt?
Kaipa+se+on+kosktuksen+kaipuuta,+ei+ole+halattu+vuoteen+nyt.
Martasta+ja+Mariasta+puheenollen,+taidan+koronaeristyksen+aikana+kehittynyt+enemmän+Martaksi,+kas+kun+tekemistä+on+pitänyt+keksiä+jotta+viihtyisi!+Ruuanlaitto+ja+leivonta+on+mieluista,+vaikka+ei+olekaan+ihan+välttämätöntä+enään.+
Muuten+ilahdutti+Facebookissa,+kun+olin+laittanut+kuvan+"läskisoosista+ja+perunamuusista"+kirjoitti+mieheni+poika:+"Se+on+kyllä+parasta"
Minä+siihen,+että+tulkaa+Pääsiäisenä+niin+valmistetaan+sitä,+saapa+nähdä+mitä+vastaa😋))
Nyt+kun+olen+rokotettu+jo++2+kertaa+uskaltaa++kutsuakin.+Voihan+sitä+etäämmälläkin+olla,+aina+on+kiva+nähdä+ja+jutella+kuitenkin.
Leivoin+vaniljakeksejä+äsken+ja+nyt+onkin++paras++kahvihetkeni+kanssanne.+
Mukavaa+loppupäivää+teille!
23.03.2021 15:46
Muutama+vedeneleävä+joita+harvoin+enää+saa,+on+nahkiainen+ja+savuankerias.
Nahkiaisia+ostimme+aina+Nakkilassa+siskon+luona+käydessämme,+miks'ei+Hels,+kauppatoriltakin+pari+paperiin+käärittyä,+jotka+söimme+kävellessämme+kojulta+toiselle.+Tuoreimmat+oli+tosin+Nakkilasta+saadut.
Nuo+savuankeriaat+tuli+koettua+Vessön+saaressa+Porvoossa,+missä+mieheni+ja+veljensä+saivat+niitä+pitkällä+siimalla+merestä.+
Vanha+tynnyri+toimi+savustamona,+ja+hämmästyin+mitä+herkkua+ankerias+onkaan++rasvaisuudessaan.
Myöhemmin+siirtyessämme+omaan+kesäpaikkaan+Turun+saaristoon,+emme+enää+ankeriasta+saaneet,+mutta+ostin+joskus+Kauppahallista+palan,+mutta+ihan+liian+kallista+oli+perheellisen+sitä+ostaa.
Nyt+tyydyn+kalatiskin+tarjontaan,+mikä+onkin+runsasta.+Kirjolohen+valitsen+lohen+sijasta,+ja+silakkaakin+olen+lisännyt+valintaani,+kun+se+lisää+Itämeremme+suojelua.
Olenkin+ihastunut+taas+silakkapihveihin+etikkaliemessä,+varsinkin+punasipuleihin+siinä,+kuin+marinoituja+ja++makeita+kun+ovat!+Silliä+ei+juuri+tule+ostettua,+korkeintaa+uuden+perunan+aikaan+teen+venäläisen+sillivadin,+jos+on+ruokavieraita.
Nyt+korona-aikoihin+löytyy+pakasteesta+aina+kalakeittoainekset.
23.03.2021 08:44
Aurinkoinen+sää+sai+onnentunteen+syntymään,+ja+ei+kun+takki+päälle+ja+ulkoilemaan.+Käväisin+nyt+postissakin+samalla,+joten+tuli+sekin+hoidettua.
Ikkunan+jätin+auki+lähtiessäni,+ja+raikas+huoneilma+tervehti+tullessani.
No,+paistoin+riisipuuroa+rapeaksi+ja+aikaansain+ruuan+tuoksua,+mutta+ai+jai+miten+hyvää+on+paistettu+riisipuuro!
Eilen+jo+tein+pienen+uunipuuron,+mten+helppoa+se+onkaan+uunissa+hauduttaa.
Hyvällä+mielellä+ja+kylläisenä+istun+omaan+tv-tuoliini+nauttimaan+olostani!+heippa.
22.03.2021 12:20
Kalahan+meillä+saarella+oli+pääravintona,+ja+vesi+kielellä+muistelen+savukampeloiden+mehevyyttä,+istuessamme+kalliolla+iltaisin+niistä+nautiskelemassa.
Kesävieraiden+ihastus+kalojen+tuoreuteen+oli+käsin+kosketeltavissa,+Kälyni+rasvaiset+kasvot+hänen+syösessä+kampelaa+oli+näky+sekin+😊))
En+koskaan+enään+kaivannut+silakka+senjälkeen+kun+"pojat"+laskvat+silakkanuotan+ja+toivat+50+kg+perattavaksi.+Minähän+kieltäydyin+ja+saivat+viedä+naapureille+osan,+mutta+ikinä+ei+etusormeni+ole+ollut+niin+kipeä+kalaperkuusta.+Syötiin+rullattuina,+savustettuina+ja+paistettuina+kyllästumiseen+asti,+mutta+tulihan+koettua!
Simppuja+heitti+kalastaja+Valtteri+rannalle,+tietäen+minun+pitävän+simppukeitosta,+niillä+on+muuten+mahtavan+iso+maksa,+jonka+käytin+myös.
Kyllä+kala+kuuluu+lähtemättömästi+ruokailuuni+yhä,+joskin+haaveilen+saavani+joskus+vielä+vaikka+Suvisaaristossa+käydessäni+yhtä+ison+ahvenen+740+gr+kuin+saaristossa++silloin.+
Mätihyytelöä+tein+jo+valmiiksi+Pääsiäistä+varten,+ja+kirjolohta+graavaan+myöhemmin.
Ihana+lukea+kalajuttujanne+😊)),+moikka!
21.03.2021 20:21
Niin+on+lauantaipäivä+sujunut+leppoisasti,+koti+siistinä+ja+ruoka+valmiina,+ei+työtekokaan+ole+rasittanut.
Ihmeen+kylmä+oli+minusta+ulkona+tänään,+muistan+lukeneeni+Golfvirran+olevan+kylmin+vuosisatoihin,+siitäkö+lie+johtuu+myöhäinen+kevät+meillä?
Ennen+muutimme+kesämökille+jo+maaliskuun+viimeisenä,+jolloin+krokukset+kukki+ja+scillat+ja+kevätkukkaset.+Koivutkin+hiirenkorvilla,+ja+saattoi+aloittaa+kevätistutuksia+ja+kylvöjä.
Ollaanhan+jo+yli+maaliskuun+puolenvälin.Ei+ehdi+hiirenkorvat+kuun+lopussa+tänä+vuonna!
No,+otettava+on,+mitä+ylhäältä+annetaan,+lunta+taitaa+pukkata+vielä+😊))
vaan+tiistaiksi+jo+lupasivat+10°+lämmintä!+Se+olisi+jo+edistystä!
Hyvää+viikonloppua+vaan!
20.03.2021 20:02
Minähän+se+täällä+ilakoin+😂))
19.03.2021 20:30
Minä+innostuin+jo+aamulla+paistamaan+tataarien+piirakoita+pärämäzejä+muutaman.+Lounashan+niillä+oli+kuitattu,+ja+niin+läksin+ulos+aurinkokävelylle.+
Piti+mennä+kivijalkakaupan+postiinkin,+mutta+wc+reissu+esti+aikeen.+Eilen+oli+siivouspäivä,+joten+jatkoin+vuodevaatteiden+pesulla.+Loppupäivän+otankin+iisisti,+on+tuo+niska+ja+oikea+olkapää+vähän+kipeytynyt+maalaamisesta.
Ei+entisöimistä+olekaa+juuri+enään,+yksi+työ+on+vielä++kellarissa,+vaan+taitaa+saada+ollakin+edelleen.
Nopeatekoisia+ja+hyviä+on+nuo+pärämäzit,+joskus+olen+tehnyt+niitä+aikaisemminkin+Sipoon+aikoina.+Lihaliemen+kanssa+käyvät+ihan+ateriasta.+Tilkka+smetanaa+ja+venäläisiä+suolakurkkuja+kruunaa+kyllä+maun.
Eipä+tässä+muuta+kuin+hauskaa+loppupäivää+kaikille!+😊))
18.03.2021 14:41
Kristiina+23!
+MInähän+säveltelen+keittoja+sen+mukaan+mitä+jääkaapista+löytyy+!
Nyt+oli+ruokatilauksessani+choritso++pötkössä,+ei+viipaloitu+ohueksi,+enkä+pitänyt+sen+nirhaamisesta.
Niinpä+viipaloin+siitä++osan+5+broilerinuijan+kanssa+keittoani+maustamaan,+ja+täytyy+myöntää+maun+olleen+täyteläinen+ja+hyvä+😊))+
Nyt+onkin+syötävä+pakastimesta+valmiit+ruuat,+ilahduin+toki+tänään+kun+osui+4+kaalikäärylettä+käteeni.
Laitan+vasta+ystävättäreni+tuloon+uutta+ruokaa,+pitää+nuo+pakastetutkin+valmiit+annokset+hyödyntää.
+Fiinufammu+tuskailee+olematonta+ulkoiluaan+karvakuonon+ollessa+lietsussa,+sama+murhe+täällä,+ei+tule+lähdettyä+pensselin+putsauksen+jälkeen+pimeällä+enään.
No,+tuleehan+harrastettua+taas+kerran,+intohimohan+siihenkin+tulee+herkästi.+Iltapäiväkahvini+join+taas+kivassa+kanssanne!
Hyvää+jatkoa+vaan!
16.03.2021 15:18
Iltapäivätervehdys!+😊+Ja+Onnea+uudelle+ketjulle+🌷
Purnata+teki+mieli+taannoin+siivotessani+jääkaapista+juustokannikoita!+Ei+minulla+ole+menekkiä+laatikoiden+päälle+ripotella+alvariinsa,+joten+tänään+otin+ja+raastoin+ne,+ja+loput+parmesaani+&+cheddar+raaste+teki+yhteensä+150+gr.+¨+Kun+en+niitä+hukkaankaan+raaski+heittää!
No,+ei+kun+juustokeksejä+leipomaan,+ja+nyt+saan+kahvihetkeeni+pikkusuolaista+naposteltavaa.+Nuorimmainen+soitti+juuri+kotimatkallaan,+ja+sanoi+olisi+käväissyt+kahvilla+jos+olisi+tienyt,+hehhee,..
Viikonloppu+meni+hiljaisuudessa,+choritsokeittoa+kananuijilla+ja+vihanneksilla++hörpiskellessä,+eipä+tässä+maalauksen+lisäksi+ole+uutta+kerrottavaa,..+moikka
15.03.2021 16:24
5 / 27