Mak-Ris

Mak-Ris profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Makriina vaihtoi nimmarin. Olisin halunnut olla Makris, mutta se oli varattu.
Kahdeksankymppisissäkin jo ikääntynyt, seuraava kategoria jo häämöttää, mikä se sitten lieneekin.

Liittynyt 5v sitten
13 aloitusta · 356 kommenttia
Päiväätä+kaikille.+Ilma+on+kohtalainen,+mutta+kuulemma+tyyntä+myrskyn+edellä.Itse+olen+ollut+myrskyn+silmässä+monta+päivää,+kun+suku+päätti+viedä+kierrätykseen+kaiken+sälän.+Se+nyt+on+helpompi+sanottu+kuin+tehty.+Kyllähän+minulla+tavaraa+kertyi+pois+vietäväksi,+mutta+enemmän+tuli+ovesta+sisään,+kun+taloksi+asettuneen+poikani+loppu+omaisuus+kipattiin+meidän+huusholliin.+Tuleepa+selvitetyksi+taas+kerran,+mitä+kaikkea+voi+pois+heittää,+että+uudet,+yhtä+tarpeettomat+kamat+saadaan+mahtumaan.+Poika+on+varmaan+vielä+hanakampi+säästämään+aarteita+kuin+minä.+En+oikein+jaksa+kuvitella,+mitä+hän+tekee+esimerkiksi+leijalla.+Avaamaton+pakkaus+varmaan+viime+vuosituhannelta.+Eikä+toki+ole+ainoa+muinaismuisto.+Se+sohva,+josta+jo+kerroin,+on+kyllä+ihan+mukavasti+keittiön+pöydän+takana,+Se+on+talonpoikaistyötä,+puusohva,+jossa+on+kangasverhoilu+istuimessa,+ja+selkänojassa.+Pituutta+komeudella+on+230+cm,+että+kyllä+oli+vähän+mietittävä+tilankäyttöä.Kirjoja+vaan+piisaa.+Lähetin+kierrätykseen+entisiä,+että+saan+uusille+tilaa.+Ehdotin+kyllä.+että+ne+tulevat++voisivat+mennä+kierrätysautoon+suoraan,+päästäisiin+vähemmällä,+mutta+tulin+tyrmätyksi.Selkä+on+jumissa+ja+polvi+ei+siedä+tätä+edestakaisin+tallustelua+ja+tavaroiden+kantamisia.+Mutta+onpahan+sitten+valittamisen+aihetta+loppuelämäksi.+Ja+tikkailla+on+kiipeilty+kuin+sirkuksessa.+Pystyssä+on+pysytty.
On+edessä+erikoiset+pääsiäispyhät.+Suvun+piirissä+on+tavaroiden+vaihtoviikko.+Yksi+meistä+muuttaa+puolta+pienempään+asuntoon+ja+on+pulassa+vuosikymmenten+aikana+kertyneiden+tavaroittensa+kanssa.+Meillä+on+huonekaluja,+jotka+ovat+siirtyneet+kodista+toiseen+jo+kolmessa+polvessa,+ja+niistä+on+nytkin+pidettävä+huoli.+Tilaa+täytyy+saada+myös+niille+pienille+esineille,+astioille+ja+tauluille,+jotka+jäävät+ilman+turvapaikkaa+muutossa.+Minä+kaivelen+kaappieni+kätköjä+ja+lajittelen+jäteasemalle+joutavaa+tavaraa,+kierrätykseen+lähetettävää,+ja+muille+perheenjäsenille+siirtyvää+tavaraa,+että+saisin+tilaa.+Minun+talouteeni+tule+onneksi+vain+yksi+sohva+ja+muutama+pienempi+kapistus,+mutta+kun+nyt+pakettiauto+vuokrataan,+niin+nyt+on+oikea+hetki+karsintaan.Kun+aika+miehestäni+jätti,+keräsin+hänen+työkalujaan+ja+muuta+tavaraa+hänen+askarteluhuoneestaan+ja+pyysin,+että+jälkikasvu+tulisi+valitsemaan+omien+tarpeittensa+mukaisia+työkaluja.++Lupasivat+tulla,+mutta+nyt+ei+ehdi.+Muistutin+aikani,+eikä+aikaa+löytynyt+edelleenkään.+"Mutta+älä+heitä+mitään+pois,+kyllä+niille+käyttäjät+löytyy."Nyt+en+kysy,+nyt+ne+menevät.+Työkalut+ja+-koneet+menevät+nekin+vanhaksi.+Kaupoista+saa+vastaavia,+mutta+käytännöllisempiä+ja+kevyempiä.+Maailma+kehittyy+joka+alalla.Polvi+vain+kiusaa+ja+keljuilee,+niin+että+joudun+istuskelemaan+vähän+väliä.+Ja+se+tikapuilla+kiipeileminen+jatkuu+taas.+Pidän+kiinni+rystyset+valkoisina.Iltamyöhällä+seurasin+ortodoksista+messua+Tampereelta.+Seurakuntalaisia+ei+ollut+mukana.+Koronan+vuoksi+paikalla+oli+3+pappia+ja+kolmen+laulajan+trio.+Yksi+laulajista+oli+takavuosien+suosittu+artisti++Kai+Hyttinen.+Ortodoksisen+jumalanpalveluksen+seuraaminen+on+vaikeaa.+Pitäisi+olla+selvillä+messun+eri+osien+tarkoitus+ja+sanoma.+En+jaksanutkaan+loppuun+asti.Nyt+töihin!