Vapaa kuvaus

Makriina vaihtoi nimmarin. Olisin halunnut olla Makris, mutta se oli varattu.
Kahdeksankymppisissäkin jo ikääntynyt, seuraava kategoria jo häämöttää, mikä se sitten lieneekin.

Aloituksia

13

Kommenttia

356

1. Tunsit+alkuloisuutta,+kun+keittiösi+oli+selvitystilassa.+Minä+en+tiedä,+mitä+tunnen,+kun+yhteen+asuntoon+tulee+toisenkin+asunnon+kamat.+Onneksi+pystyin+estämään+huonekalujen+sisäänmarssin,+melko+hyvin.+Sohvan+lisäksi+tuli+kyllä+kaappi,+kirjahylly+osina,+ja+kaikki+ne+kirjat,+jotka+siihen+pitää+latoa,+ja+levysoitin+ja+kaamea+määrä+levyjä.+Olen+seissyt+tumput+suorana+kaksi+päivää.+En+minä+selviä+tästä+elossa.+Näiden+lisäksi+sitten+laatikko+poikineen,+joiden+sisällöstä+ei+ole+mitään+havaintoa.+Kamojen+omistajalla+ei+ole+mitään+kiirettä:+"Antaa+olla+nyt,+katsotaan,+älä+sinä+hermostu."+Juupajuu.Niinpä+olen+katsonut+telsusta+"Hengenvaarallisesti+lihavia"+ja+tuntenut+sielunkumppanuutta,+koska+he+ovat+lohtusyöjiä+ja+korvanneet+elämänsä+asioita+ruualla.++Taidan+tästä+mennä+tekemään+voileivän.
  2. On+edessä+erikoiset+pääsiäispyhät.+Suvun+piirissä+on+tavaroiden+vaihtoviikko.+Yksi+meistä+muuttaa+puolta+pienempään+asuntoon+ja+on+pulassa+vuosikymmenten+aikana+kertyneiden+tavaroittensa+kanssa.+Meillä+on+huonekaluja,+jotka+ovat+siirtyneet+kodista+toiseen+jo+kolmessa+polvessa,+ja+niistä+on+nytkin+pidettävä+huoli.+Tilaa+täytyy+saada+myös+niille+pienille+esineille,+astioille+ja+tauluille,+jotka+jäävät+ilman+turvapaikkaa+muutossa.+Minä+kaivelen+kaappieni+kätköjä+ja+lajittelen+jäteasemalle+joutavaa+tavaraa,+kierrätykseen+lähetettävää,+ja+muille+perheenjäsenille+siirtyvää+tavaraa,+että+saisin+tilaa.+Minun+talouteeni+tule+onneksi+vain+yksi+sohva+ja+muutama+pienempi+kapistus,+mutta+kun+nyt+pakettiauto+vuokrataan,+niin+nyt+on+oikea+hetki+karsintaan.Kun+aika+miehestäni+jätti,+keräsin+hänen+työkalujaan+ja+muuta+tavaraa+hänen+askarteluhuoneestaan+ja+pyysin,+että+jälkikasvu+tulisi+valitsemaan+omien+tarpeittensa+mukaisia+työkaluja.++Lupasivat+tulla,+mutta+nyt+ei+ehdi.+Muistutin+aikani,+eikä+aikaa+löytynyt+edelleenkään.+"Mutta+älä+heitä+mitään+pois,+kyllä+niille+käyttäjät+löytyy."Nyt+en+kysy,+nyt+ne+menevät.+Työkalut+ja+-koneet+menevät+nekin+vanhaksi.+Kaupoista+saa+vastaavia,+mutta+käytännöllisempiä+ja+kevyempiä.+Maailma+kehittyy+joka+alalla.Polvi+vain+kiusaa+ja+keljuilee,+niin+että+joudun+istuskelemaan+vähän+väliä.+Ja+se+tikapuilla+kiipeileminen+jatkuu+taas.+Pidän+kiinni+rystyset+valkoisina.Iltamyöhällä+seurasin+ortodoksista+messua+Tampereelta.+Seurakuntalaisia+ei+ollut+mukana.+Koronan+vuoksi+paikalla+oli+3+pappia+ja+kolmen+laulajan+trio.+Yksi+laulajista+oli+takavuosien+suosittu+artisti++Kai+Hyttinen.+Ortodoksisen+jumalanpalveluksen+seuraaminen+on+vaikeaa.+Pitäisi+olla+selvillä+messun+eri+osien+tarkoitus+ja+sanoma.+En+jaksanutkaan+loppuun+asti.Nyt+töihin!
  3. Moikka.Tämä+aprillipäivä+valkenee+ihanasti+aurinkoisena+ja+lämpimänä.+Kevät+on+tuulettanut+minunkin+aivojani++virkistävästi,+joten+palailen+palstalle,+jos+se++muille+sopii.+Masennukseni+kourissa+poistin+nimmarini,+kun+vetäydyin+takavasemmalle,+ja+arvelen,+että+sivupersoonani+voisi+minua+vastedes+edustaa.+Makriina+ei+enää+kelpaa+nimimerkiksi,+ja+ajattelin+ottaa+nimekseni+Makris,+mutta+se+olikin+varattu.+Piti+panna+väliviiva+tavujen+väliin.+Huomasin,+että+kirjoittelupaasto+onnistui+ihan+helposti,+joten+jonkin+aikaa+mietin,+jäisinkö+lopullisesti+omiin+oloihini,+mutta+ikävä+minulle+varmaan+tulisi.Pääsiäinen+ovelle+kolkuttaa,+on+hankittava+mämmiä+ja+kuohukermaa,+kyllä+sellainen+kaloripommi+kerran+vuodessa+wanhallekin+on+paikallaan.Hauskaa+Pääsiäistä.Mak-Ris++(o.s.+Makriina)