Vapaa kuvaus

Makriina vaihtoi nimmarin. Olisin halunnut olla Makris, mutta se oli varattu.
Kahdeksankymppisissäkin jo ikääntynyt, seuraava kategoria jo häämöttää, mikä se sitten lieneekin.

Aloituksia

13

Kommenttia

356

1. Ei+ministeri+ole+varmaan+edes+kuvitellut,+että+hänen+pitää+kuvaille+kansalaisille+ateriansa+osoituksena+luottamustoimensa+läpinäkyvyydestä.Pitäisikö+hänen+avata+koko+talouskirjanpitonsa+kansalaisten+tutkittavaksi?Voidaan+olla+monta+mieltä+ilmaisista+aamiaisista,+mutta+kolmen+ihmisen+aamupala+ei+ole+kovin+kummoinen,+jos+siihen+satsataan+kymppi+päivässä.Marin+ei+ole+kuulemma+nyt+toimittanut+veroilmoitustaan+ajoissa,+koska+on+tämän+ruokarahan+tilanne+vielä+kesken.+On+ollut+rouvalla+varmaan+muitakin+kiireitä,+niin+että+ko.+ilmoitus+on+jäänyt+tekemättä.+Siitä+joutuu+ehkä+maksamaan+nyt+hiukan+ylimääräistä++veroa,+kuulemma.
  2. Pitääpä+minunkin+tulla+piipahtamaan+palstalla+hyvää+mieltä+etsimässä.+Tänään+iski+masennus,+joka+ei+tunnu+poistuvan+niskastani.+Tein+pientä+pihapuuhaa,+kun+luonto+on+valtaamassa+sen+kokonaan+ja+metsittämässä,+ja+niin+meni+voimat,+että+tuntui,+etten+pääse+sisälle+kokonaisena+kappaleena.Simahdin+nojatuoliin+ja+nukuin+hyvät+iltapäiväunet.+Tv+oli+auki+ja+paasasi+täyttä+päätä,+mutta+ei+se+minua+häirinnyt.Mutta+sitten+iski+turhuuden+tunne.+Mitä+ihmisellä+on+enää+virkaa,+jos+ei+pysty+tekemään+mitään,+kulkee+kuin+kivirekeä+vetäisi,+tarvitsee+apua+kaikessa.+Jälkikasvu++soitti+ja+pohtii+kesämökin+remonttia.+Koska+olen+siellä+yksikseni,+niin+pitää+nyt+saada+ulkopuolinen+urakoitsija,+pyydetäänkö+tarjous.++En+jaksanut+väitellä,+ajattelin+vain,+että+luulisi+mökin+nyt+kestävän+minun+viimeiset+vuoteni+ilman+kohennustakin.Naapurit+ovat+leikanneet+nurmikkonsa,+minulla+vain+voikukka+kukkii.+Poika+luvannut+ajaa+kunhan+kerkiää.+Siivooja+kaikeksi+onneksi+kävi+eilen+ja+sen+kamalan+muuttoruljanssin+jäljet+ovat+mennyttä+aikaa.+En+todellakaan+uskonut,+että+kotini+olisi+ikinä+enää+sama+kuin+ennen+pojan+muuttotavaroita,+mutta+niin+vaan+olen+kaiken+onnistunut+sijoittamaan+omien+tavaroitteni+joukkoon+ja+lomaan,+että+täällä+on+ihan+asuttavan+näköistä.+Mutta+kukat+oli+pakko+hävittää,+ne+eivät+enää+mahdu,+kun+jouduin+asettelemaan+ikkunanlaudalle++pienesineiden+rivin.+Tämä+asunto+on+siitä+kurja,+että+vain+yhdellä+ikkunalla+on+ikkunalauta.
  3. Yöllä+alkoi+sataa.+Kuulosti+kodikkaalta+ja+kesäiseltä+sateen+ropina.+Tuskittelin+unissani+vain+sitä,+että+en+muistanut,+oliko+pihaan+jäänyt+jotain+sellaista,+joka+kärsii+sateesta.+Yksi+polkupyörä+sillä+on,+ei+kerta+kaikkiaan+ole+sille++kuivaa+paikkaa.+Varastoni+on+nin+pieni,+etten+saa+pyörää+sinne+survottua.Eikä+sillä+edes+kukaan+aja.Illalla+kärsin+Euroviisusemifinaalin+nro+2.+Samaa+pötköä+kaikki,+vain+Tanska+erottui+joukosta.+Hoilasi+siellä+Suomenkin+porukka.+Ihmettelin,+onko+heidän+musiikkinsa+tosiaan+jotain+rokkenrollia.+Ei+minusta+siltä+kuulostanut,+kun+olen+Rolling+Stonesin+kannattaja.Lauantaina+on+sitten+finaali.+Ohi+suun+meni+BB-talon+finaali+En+mokomaa+muistanut+ollenkaan.++Voittajaa+en+edes+erota+muista+ihmisistä,+joku+painivalmentaja+kuulemma.+Mitä+vanhemmaksi+tulee,+sitä+vaikeampi+on+innostua+tv:n+annista.Israelin+ja+Hamasin+tulitauko+on+kuulemma+saatu+aikaan.+Johan+tässä+on+yli++viikon+ajan+saanut+kuulla,+kuinka+paljon+turhia+kuolemia+ja+tuhoja+on+taas+saatu+aikaan+rauhan+nimissä.+Nämä+osapuolet+eivät+sentään+vedä+jumaliaan+mukaan+taisteluihinsa,+kuten+jossain+muualla+jatkuvasti+tehdään.+Terroria+jumalan+kunniaksi.Seurasin+myös+Sanna+Marinin+haastattelutuntia.+Mukavasti+on+luvassa+tukea+ja+turvaa,+kunhan+nyt+oikein+äänestetään.+Odotin+kaiken+aikaa,+että+olisin+kuullut,+mistä+otetaan+varat+kaiken+hyvän+kustantamiseen,+mutta+se+oli+niin+sivuseikka,+ettei+tullut+puheeksi.+Ketäpä+se+oikeasti+kiinnostaakaan.+Nykyisinhän+rahat+saa+automaatista+ihan+helpolla.Hyvää+päivänjatkoa!