se Euroviisuista

Anonyymi

En tiedä vielä suomalaisten sijoitusta eilisen Euroviisu-kisassa, mutta se koko esitys oli HIRVEÄ. Sellaisella jopa uskottiin päästävän kärkijoukkoon!
Jotenkin inhimillisiä esityksiä oli ranskalaisilla ja bulgarialaisilla.

6

52

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sijoitus on kuudes . Sanoisin, että ihmeen hyvä, Italia voitti.

• Anonyymi

Ahaa. Ranskalaisetko ne suomalaisia haukkuu. Kiitos tiedosta.

• Katselen joka vuosi kaikki karsinnat täällä (melodifestivalen) kaikki karsinnat ja finaalin ja "rakastan" viisuja ja olen aina tehnyt niin. Ne seitsemäntoista vuotta kun en pystynyt katsomaan euroviisuja ulkomailla asuessani loi minulle suorastaan abstinenssin.
      Eurovision Song Contest on maailman suurin ja vanhin kansainvälinen musiikkikilpailu ja se on kasvanut ja muuttanut muotoaan viisikymmenluvulta tähän päivään ja osallistujamaat tuovat nyt mukaan kaikki omat käsityksensä mitä on hyvä viihde eri puolilla Eurooppaa ja vähän Euroopan ulkopuoleltakin. Nyt Austaralia maksaa saadakseen olla mukana ja luinettä USA:ssa ollaan myös kiinnostuneita.

Tämänvuotinen euroviisufinaali oli harvinaisen korkeatasoinen ja osoitti selkeästi, miten monipuolista eurooppalainen musiikkimaku on ja mikä katsotaan hyväksi ja meneväksi viihteeksi. Siinä kun voittajamaa Italia ja Suomi satsasi rokkiin (eri lajeja tosin genren sisällä), Itävalta satsasi vaikeaan hidastempoiseen ballaadiin (josta en kyllä ymmärtänyt mitään), Ukrainan kansanmusiikki/teknoyhdistelmä oli lähes hypnoottisen intensiivine, Islannin charmikas ja nöördimäinen teknojuttu. jotkut kirkui korkeita nuotteja, jotkut oli kuin yöbussi olisi jättänyt asemalle ja ei ollut tärpännyt baarissa, Balkanpoppi oli plagioita, paljasta pyllyä ja vesirajaa ja paljon paljon hopeaa ja hapsuja, Englanti täysi floppi, Ranskan sirpakka Barbara kuin hyvin nuori Edith Piaf (mun suosikki) ja kaksi pakolaislähtöistä esiintyjää edustivat molemmat kunnialla uusia kotimaitaan: Ruotsin Tusse joka tuli ilman vanhempia pakolaisleiriltä (kongolainen) ja Venäjän Sisä-Aasian sodista paennut reipasotteinen nainen.
      Hollanti järjesti upean ja koronaturvatun finaalin, 3500 koronatestattua yleisöä: tämän hetken "suurin negatiivinen positiivinen yleisö".

• Italia ansaitsi voittonsa ja Suomen sijoitus oli kuudes, paras sitten Lordin aikoihin. Onnitteluni!
        (Rock'n roll elää!!!)

• Mak-Ris

Minua vähän harmitti Tussen saamat pisteet, sillä laulu oli kaunis ja mietin, että se olisi tullut paremmin esiin ilman sitä taustamekastusta, vain ystävällisen säestyksen turvin.
      Ehkä hän saa esittää sen vastaisuudessa toisessa kokoonpanossa.

• Kyllä minäkin pidin Tussen laulusta, vaikka se olikin aika rikkisoitettu jo siinä vaiheessa Ruotsin radiossa. Taustat oli mielestäni ok, mutta lavaesiintyminen ja esiintymisasu olisi voineet olla paremmat. Tussella on hyvä ja lämminsävyinen ääni,hieman kouluttamaton, mutta hänhän onkin melkein lapsi vielä. Olisi saanut seistä suoremmin ja ne hihat olivat suorastaan rumat.
        (IMHO elikkä vaatimaton mielipiteeni :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe