se Euroviisuista

Anonyymi

En tiedä vielä suomalaisten sijoitusta eilisen Euroviisu-kisassa, mutta se koko esitys oli HIRVEÄ. Sellaisella jopa uskottiin päästävän kärkijoukkoon!
Jotenkin inhimillisiä esityksiä oli ranskalaisilla ja bulgarialaisilla.

6

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sijoitus on kuudes . Sanoisin, että ihmeen hyvä, Italia voitti.

• Anonyymi

Ahaa. Ranskalaisetko ne suomalaisia haukkuu. Kiitos tiedosta.

• Katselen joka vuosi kaikki karsinnat täällä (melodifestivalen) kaikki karsinnat ja finaalin ja "rakastan" viisuja ja olen aina tehnyt niin. Ne seitsemäntoista vuotta kun en pystynyt katsomaan euroviisuja ulkomailla asuessani loi minulle suorastaan abstinenssin.
      Eurovision Song Contest on maailman suurin ja vanhin kansainvälinen musiikkikilpailu ja se on kasvanut ja muuttanut muotoaan viisikymmenluvulta tähän päivään ja osallistujamaat tuovat nyt mukaan kaikki omat käsityksensä mitä on hyvä viihde eri puolilla Eurooppaa ja vähän Euroopan ulkopuoleltakin. Nyt Austaralia maksaa saadakseen olla mukana ja luinettä USA:ssa ollaan myös kiinnostuneita.

Tämänvuotinen euroviisufinaali oli harvinaisen korkeatasoinen ja osoitti selkeästi, miten monipuolista eurooppalainen musiikkimaku on ja mikä katsotaan hyväksi ja meneväksi viihteeksi. Siinä kun voittajamaa Italia ja Suomi satsasi rokkiin (eri lajeja tosin genren sisällä), Itävalta satsasi vaikeaan hidastempoiseen ballaadiin (josta en kyllä ymmärtänyt mitään), Ukrainan kansanmusiikki/teknoyhdistelmä oli lähes hypnoottisen intensiivine, Islannin charmikas ja nöördimäinen teknojuttu. jotkut kirkui korkeita nuotteja, jotkut oli kuin yöbussi olisi jättänyt asemalle ja ei ollut tärpännyt baarissa, Balkanpoppi oli plagioita, paljasta pyllyä ja vesirajaa ja paljon paljon hopeaa ja hapsuja, Englanti täysi floppi, Ranskan sirpakka Barbara kuin hyvin nuori Edith Piaf (mun suosikki) ja kaksi pakolaislähtöistä esiintyjää edustivat molemmat kunnialla uusia kotimaitaan: Ruotsin Tusse joka tuli ilman vanhempia pakolaisleiriltä (kongolainen) ja Venäjän Sisä-Aasian sodista paennut reipasotteinen nainen.
      Hollanti järjesti upean ja koronaturvatun finaalin, 3500 koronatestattua yleisöä: tämän hetken "suurin negatiivinen positiivinen yleisö".

• Italia ansaitsi voittonsa ja Suomen sijoitus oli kuudes, paras sitten Lordin aikoihin. Onnitteluni!
        (Rock'n roll elää!!!)

• Mak-Ris

Minua vähän harmitti Tussen saamat pisteet, sillä laulu oli kaunis ja mietin, että se olisi tullut paremmin esiin ilman sitä taustamekastusta, vain ystävällisen säestyksen turvin.
      Ehkä hän saa esittää sen vastaisuudessa toisessa kokoonpanossa.

• Kyllä minäkin pidin Tussen laulusta, vaikka se olikin aika rikkisoitettu jo siinä vaiheessa Ruotsin radiossa. Taustat oli mielestäni ok, mutta lavaesiintyminen ja esiintymisasu olisi voineet olla paremmat. Tussella on hyvä ja lämminsävyinen ääni,hieman kouluttamaton, mutta hänhän onkin melkein lapsi vielä. Olisi saanut seistä suoremmin ja ne hihat olivat suorastaan rumat.
        (IMHO elikkä vaatimaton mielipiteeni :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      82
      2812
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      294
      2476
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      178
      1400
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1112
    5. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      981
    6. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      918
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      115
      906
    8. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      884
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      880
    10. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      855
    Aihe