Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ajattelen samoin kun sinäkin Hilla.
Nostan hattua että olet jaksanut jatkaa ketjujen aloittamista. Olisi harmi jos lopettaisit.
Mitä ihmettä varten pitää kaivella vanhoja viestejä, jopa yli vuosikymmenen takaa?
Itselläni aika kuluu muutenkin, turhempaa asiaa en voi ajatella.
Onko niin että riitakumppaneta ei enää löydy siviilistä, jossakin on saatava sekoittaa asiat.
Minua ei henk. kohtaisesti juuri haittaa, käyn palstalla yleensä vain kun avaan läppärin, ei huvita kirjoitella kännykällä tai tabletilla.
Kun luin läpi edellisen nojatuolin päivityksen, en voinut kun ihmetellä.
Onko 80+ ihmisten palsta tällainen.
Vanhuus ja viisaus ei näy käyvän käsi kädessä.
En kirjoita näin siksi että luulisin olevani fiksumpi tai viisaampi.
Nuorempana kirjoittelin varmaan itsekin sellaista mitä en enää laittaisi näkyville.
Ehkä erakoitumiseni johtuu siitäkin että olen nähnyt vastaavaa myös elämäni varrella liiankin usein.
27.10.2024 16:25
Kiitos <3 Minä liikutuin kauniista sanoistasi.
25.10.2024 12:32
Kyllä äänikrja virkkauksen kanssa on minulle täyttä elämää. Tänä aamuna oli vaihtelua kun kävin labrassa antamassa näytteen.
Tultua käytiin vielä kissan kanssa lenkillä, sitten vasta join aamukahvit.
Pitänee lähteä hurjastelemaan sähköpyörällä kun keli vielä suosii pyörällä ajoa.
Kaveri ei pääse tänä viikonloppuna minun ja kissan luo, viihdymme kahdestaankin, katti ja minä.
Millaista on elää täysillä?
Eikö se ole juuri sitä kun saa tehdä mitä haluaa.
Monen mielestä elämäni on tylsää mutta olen tyytyväinen, eikö se olekin tärkeintä että viihtyy elämässään sellaisena kun se on.
25.10.2024 11:46
Sen varran sain aikaan että siirryin mökiltä keskustaan.
Vanhuusko tulee kun en saa mitään aikaan. Mutta ei kai ole tarpeenkaan, on tullut elämän varrella tehtyä kaikenlaista, nyt teen enimmäkseen vain sellaista mistä tykkään oikeasti itse.
Parvekkeella tarkenee vielä hyvin virkata ja kuunnella äänikirjaa.
Ostin jokin aika sitten uuden sähköpyörän, tänään oli hyvä keli vähän hurjastelle sillä.
En vienyt sitä mökille ja vanhasta pyörästä on akku vähissä joten en ole paljonkaan ajellut tänä kesänä.
Siivota pitäisi, en tykkää siivoamisesta mutta sitä on tehtävä sen verran että itse viihtyy.
Ukrainanlainen siivooja ei enää kerkiä käymään joten on kai etsittä uusi, kunhan ehdin.
Linkissä olevia luonteenpiirteitä on jokaisesta jotain. Ei mikään yksin ole oikea määritelmä..
22.10.2024 16:49
En ole tilannut vaikka joskus on ollut kiusaus.
Kaikenlaisia onnenpyöriä ym.. että sasi halvalla. En välitä selaista jos haluan jotain tilata.
22.10.2024 16:32
Aloitin kuuntelemaan Roman Schatzin kirjaa Asevelipuolet.
Tykkään hänen humoristisesta kerronnastaan. En ole vielä paljon kuunnellut mutta kertoo kirja vaikeistakin asioista.
22.10.2024 12:53
Siinä oli syy miksi siirryin ikäistäni vanhempien palstalle. Nyt olen jo päässyt kunnoitettavaan 80v ikään.
Politiikalle on omat palstansa, mutta 70+ on samaa jankkaamista. Vaikka kirjoittaisi aidanseipäistä niin heti siinä on persut ym. mukana haukuttavana.
22.10.2024 12:44
Minulla on laitettu tekonivel vasempaan polveen. Muuten toimii mutta jäi hermokipua ja rasituksessakin tahtoo kipeytyä.
Tämä ei ole tavallista, mutta minun tuurillani voi käydä näin.
18.10.2024 12:58
Olen samaa mieltä kanssasi.
Katselin äskettäin You Tubesta haastattelua jossa muistisairauksista kärsivän puoliso oli mukana.
Monesti sairauteen kuuluu myös agressiivinen käytös.
Mistä sen tietää koska itsekin alan haukkua kaikki täällä ja siviilissä.
Kanavaa katsoessa tuli mieleen että muistisairaus on julmimpia sairauksia.
Rakas läheinen muuttuu vähitellen, vaikeiden kausien jälkeen vähitellen hiipuu pois.
Toivon että jokainen ymmärtää että en ole tekemässä lausuntoa tänne kirjoittavista.
Äkäisistä päivityksistä puheen ollen, itsekin kirjoittelin aika ilketä päivityksiä nuorempana. Johtuikohan vaihdevuosista ???
16.10.2024 19:14
Eihän tänne uskalla kirjoitella kun eräs ikärasisti toivottelee painumista ikäistensä joukkoon.
Kävin paljon alle 80vuotiaana 80-ikäisten palstalla kun nuorempana kyllästyin tämän 70+ politikointiin.
Elokuussa täytin 80v, tunnen ihan hyvin pärjääväni tälläkin palstalla.
Pitääkö palstaa vaihtaa ihan syntymäpäivänä kellon ylittäessä syntymäajan.
Joskus kirjoittelen vielä 60+ palstallakin jos on sopiva aloitus, siellä toivottivat tervetulleeksi.
16.10.2024 14:54
Noin minutkin häädettiin 60+ palstalta.
13.10.2024 13:01
Niinpä niin. Ei ollut kuin tavallisen kaivostyöläisen lesken perunkirjoituksesta.
Jotain vähän perivätkin, mutta mamma oli hyvin tarkka taloudenhoitaja.
Mikä sinua kalvaa minun suhteeni. En ole koskaan kirjoittanut sinusta ilkeästi.
Olen tyytyväinen eläkeläinen, ei ole kummoinen eläke, mutta pärjään sillä.
Nyt muistan pysytellä poissa ketjuistasi.
12.10.2024 21:47
Äidillä oli pankin jotain plus pisteitä niin paljon että kattoi perunkirjoituskulut pankin lakimiehen toimesta ja jäi ylikin. Nämä pulssaarahat olisi muuten menneet pankin hyväksi.
Miehen jälkeen oli tuttu kiinteistönvälittäjä.
Ei se vaikeaa olisi tehdä itsekään, mutta näin sujui hyvin.
12.10.2024 19:50
Ei niinkään ärsytä, mutta harmittaa kun kunto huononee iän myötä.
Haluaisi tehdä vaikka mitä mutta jalat kipeytyy ja väsyttää.
Olen paljon yksin kun tykkään omasta seurastani.
Ihmiset eivät yleensä ärsytä, paitsi telkkarissa muutama juontaja, en viitsi nimetä.
Muutama politiikkokin ärsyttää, panen telkkarin toiselle kanavalle jos ärsytyskynnys ylittyy.
En voi sanoa että nykyinen elämäni olisi ärsyttävää kaikesta huolimatta. Mielestäni on parasta aikaa elämässäni jos pysyn edes tässä kunnossa.
Mistään ei ole puutetta, vapaus tehdä mitä huvittaa.
Tunnen ihmisiä joille yksinolo on todella masentavaa, aina pitäisi olla menossa tai tulossa ihmisten kanssa. Olemme erilaisia, onnekseni olen introvertti kuten yksin viihtyjää hienommin kutsutaan.
12.10.2024 16:49
Joku mainitsi legginsit, miten se kirjoitettaan?
Joka tapauksessa ostin kahdet muotoilevat ja myös pari mekkoa postimyynnistä.
Minun jalkani eivät ole kaikkein siroimmasta päästä, siksi en ole näitä legginsiä ikinä ostanut ja mekotkin on jääneet vähemmälle.
Nyt tulin siihen tulokseen että jalkani ovat ihan hyvät ja vielä joten kuten toimivatkin, siksi ostin legginsit ennenkuin on myöhäistä.
Kotona ja mökillä pidän niitä, ei rohkeus riitä lähteä kauppaankaan noissa vaatteissa.
Ihailen kaikenikäisiä sirosäärisiä legginsien pitäjiä.
Katselen ikkunasta kirjoittaessani, kyllä lehdet saa kyytiä kun tuulee aika kovasti.
09.10.2024 16:55
Ei minulla ole koskaan ollut sielunkumppania, olen aina ollut vähän erakko, tyytyväinen jos saan olla omissa oloissani.
Tytär on tärkein ihminen tällä hetkellä ja muu jälkikasvu. Mutta sielunkumppania ajatellen tytär olisi lähimpänä.
Tykkään kyllä ihmisistä, mutta sosiaalisuuteni on rajallista.
Kun ikää tulee tarpeeksi niin hyväksyy omat luonteenpirteensä eikä yritä olla muuta kuin on.
08.10.2024 23:06
Minäkin pidän Hillanista, toivon että hän jaksaa vielä kauan kirjoitella.
Moni jäisi kaipaamaan jos hän lopettaisi.
Sain takin valmiiksi, se on keskustan asunnolla. Aika hyvä siitä tuli vaikka itse sanonkin. Kun korona tuli niin aloin virkkaamaan viidenkymmenen vuoden jälkeen, nyt olen koukussa ihan sananmukaisesti.
Minulla on venynyt nukkumaan meno aika, joskus saatan valvoa yli puolen yön.
Nautin siitä kun eiu ole kiirettä mihinkään.
Olen aika kauan käynyt palstoilla, jo 60+ aikaan. Silloin olin joskus maalituksen kohteenakin, mutta täällä saa vähän paksumpaa nahkaa eikä pahoita mieltään kuten silloin nuorempana.
Nyt taas kirjoittelen kun avasin läppärin. En tykkää kirjoittaa puhelimella tai tabletilla kun ihan tärkeimmät.
08.10.2024 21:05
En tiedä, aika usein piikittely on anonyymia.
Se nyt vielä puuttuisi että alkaisin nimetä ilkeät ja kiltit kirjoittajat.
Kyllä jokainen joka lukee palstaa huomaa asian itsekin.
Sekin on ymmärrettävää että on huono päivä ja kaikki ottaa päähän. Ei kaikkea pidä ottaa vakavasti mitä palstalla kirjoitellaan. Itsekin syyllistyin muiden syyttelyyn.
08.10.2024 20:49
En ota kantaa politiikkaan.
Mutta otsikko vanhuudesta ja viisudesta pitää joskus paikkansa. Joskus taas vanhana tulee äkäisemmäksi.
Itse voin sanoa viisastuneeni, vai olenko vain laiskistunut?
En jaksa ottaa kantaa jonninjoutavuuksiin kuten nuorempana.
Siitä olen kiitollinen että minusta ei ole tullut katkeraa vanhusta.
Kun ajattelen elämääni sekin olisi ihan ymmärrettävää.
Saatan olla vihainen joistakin vanhoista asioistaihan oikeutetusti, on asioita joita ei tarvise antaa anteeksi ja unohtaa.
Mutta en ole silti vihainen mummo, monen mielestä olen kiltti.
Kaveri sanoo että osaan pitää liiankin hyvin puoleni. Se on mielestäni hyvä asia että ei suostu kenenkään jyrän alle.
Tänään sain sen verran aikaiseksi että haravoin pihaa, on tuntunut turhalta haravoida kun puissa on lehtiä vaikka kuinka paljon.
Trimmerin kanssa pitäisi vähän huhkia, mutta ei nyt sentään saman päivänä haravoinnin kanssa.
Taas on yksi viikko elämästä melkein puolessa. Eilen tapasin veljeni leskeä, käytiin haudoilla ja oli ihan mukava tavata.
4-vuotta nuorempi veli läksi meistä ensimmäisenä. Kuka on seuraava kolmesta jälkeen jääneestä, sen näyttää aika.
08.10.2024 20:41
Lueskelin ketjua.
Täällä on mukavia, riita haastamattomia kirjoittajia, heidän takiaan käyn lukemassa ja joskus kirjoittelen tapahtumaköyhästä elämästäni.
Ilkeitä kommentteja on, ihmettelen miksi pitää olla ilkeä, jopa eri mieltä voi olla ihan neutraalisti.
En ole mikään neuvomaan ketään, mutta tulee paha mieli lukiessa vaikka itsekin käytän siviilissä ronskiakin kieltä, mutta en juuri koskaan ilkeää.
Ehkä vastenmielisyyteni riitelyyn ja ilkeilyyn tulee siitä kun olin koulukiusattu.
Joskus palstalla tuntuu olevan entisiä koulukiusaajia.
08.10.2024 20:25
11 / 152