Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En laita ruokaa vieraille, kun tyttären porukka tulee niin ostan tarpeet, voivat kokata mielensä mukaan. Olen lopettanut heille kokkaamisen kun ovat niin nirsoja. Parempi että en kiusaa itseäni miettimällä kelpaisiko tämä tai tuo ruoka.
Ei meille ole koskaan tullut asiasta erimielisyyttä, vien porukan pizzalle tai ravintolaan usein kun käyvät.
Kun kaveri käy niin laitan ruokaa, hän osaa kyllä kokata itsekin mutta mökillä on kaikenlaisia "miesten töitä" ja kyllä hän on ansainnut pientä hemmottelua ruualla puu savotan tai muun vastaavan jälkeen.
Kissan kanssa kahden ollessani syön kaikkea mistä oikeasti tykkään.
En paljon mieti terveellisyyttä kun kaikki arvot on kohdallaan.
En ole mielestäni itsekäs, näillä kymmenillä ei kannata seistä tuntikausia hellan ääressä. Olen sitäkin tehnyt elämäni varrella ihan tarpeeksi.
13.09.2024 15:26
Tulin hyvälle tuulelle. Aloin nauramaan sydämeni halusta.
Juuri tuollaista vastausta odotinkin.
Minäkin voin käydä ketjussa ihan niin kauan kun haluan.
Mutta ei nyt satu huvittamaan. Heippa :D
10.09.2024 18:51
Et voi yleisellä keskutelupalstalla käskeä ketään poistumaan. Et omista edes omaa ketjuasi.
10.09.2024 18:32
Haluan vaihteeksi kuunnella iloisia ja elämänmyönteisiä kirjoja.
Nykyisin tulee huono olo jos jatkuvasti on menossa kirja jossa ihmiset kärsivät ja ovat onnettomia.
You Tubessakin on lähes kaikki kuunneltava negatiivista, eikö iloiset ja myönteiset asiat kiinnosta ihmisiä.
Politiikan edustajat valittavat koko ajan kuinka kamalia toisten puolueiden edustajat ovat.
Joku esitti mielipiteen että kaikkien puolueiden pitäisi ajatella kansan parasta ja sovittaa erimielisyyksiä parhaansa mukaan. Nykyisin on ihan päinvastoin, etsitään etsimällä syy että päästään haukkumaan ja riitelemään.
09.09.2024 18:55
Olen kuunnellut Bollan ja Kissani Jugoslavia.
Just ja just jaksoin kuunnella.
Vähän outoja minun makuuni.
07.09.2024 18:12
On tunnustettava että vanheneminen pelottaa siitä syystä että vanhustenhoito jää yhä enemmän toisarvoisiin asioihin.
Ei ole hoitopaikkoja, ihan toivottoman kuntoisetkin ovat kotihoidossa.
Hartain toiveeni on että en tarvisisi minkäänlaista "käsittelyä".
Saisin elää elämäni ja nukkua pois kun aika tulee, olen eutanasian kannalla jos ei ole toivoa ihmisarvoisesta elämästä, kuten nykysten kriteerien kanssa näyttää olevan.
Höristin korviani kun kuulin telkkarissa puhuttavan että yksitysten hoivapaikkojon kuukausihinta on noin 6000 euroa.
Jos elää 10 kuukauttan niin pitäisi pulittaa 60000.
Kuulinkohan väärin?
Nämä ovat varmaan rikkaille, mutta kai heillekin tulee kassan pohja vastaan jos elää kauan, on poikkeuksia tietenkin joille tuo summa ei ole mitään.
07.09.2024 18:01
Luulin että kissa. Mutta voimaeläimeni onkin Jänis!
Onhan se nopea....
06.09.2024 20:13
Ihan sama mitä tekevät kun olen kuollut.
Toivoisin että ei jälkikasvulle tule liikaa vaivaa hautaamisessani.
Hautapaikka on ostettuna miehen ja pojan välissä.
Muuten ihan sama jos polttavat tai antavat maatua hiljalleen.
04.09.2024 20:01
https://www.youtube.com/watch?v=BIVKtIRIXVM
Annikki Tähti
Tämä unohtumaton rakkaustarina .
03.09.2024 23:29
Missä on Sumari niin heti kanava vaihtuu.
03.09.2024 21:24
Syön paljon hilloja, sokerisia.
Ennen en välittänyt sokerista mutta nyt on saatava paahtoleivän päälle hilloa.
Koska kaikki veriarvot on hyvät ja painokin siedettävä (ehkä?) niin syön edelleenkin hilloja.
Tällä hetkellä lemppari on Lidlin Aprikoosihillo, siinä on 30% vähemmän sokeria mutta ostaisin sitä vaikka olisi enemmänkin sokeria. Mietin että mistä määrästä se 30% on?
Onneksi en välitä suklaasta ja karkeista.
En viitsi tehdä hilloja, ostan kaupasta sellaista mistä tykkään.
03.09.2024 20:21
Lähdettiin kissan kanssa kylille kun vesi loppui kaivosta. Tultiin jo takaisin mökille. Tänään vein tiskit keskustaan kun oli muuta asiaa ja laitoin astiat koneeseen. Katsoin kaivoon, vettä oli tullut ihan pikkuisen.
Kylillä käydessä yritin siivota, oli tarpeeseen kun en ole juuri koko kesänä ollut siellä.
Kyllä siivoamisen jälkeen tekee hyvää katsella asuntoa kun saa aloitettua,
Olin niin touhukas että mökille palattuani siivosin vielä mökilläkin jonkin verran.
Sitten pääsinkin mielipuuhaani, istumaan ulos virkkauksen ja kissan kanssa, kuutelin You tubesta samalla kun politiikot kehuivat itseään ja haukkuivat toisen puolueen edustajia.
Minun elämässäni ei ole paljon tapahtumia, mutta en niitä kaipaakaan.
Rauhallinen olo kotona on parasta mitä tiedän.
Välillä olin hyvin väsynyt, tuntui että ei jaksa kun ihan pakolliset, nyt olen piristynyt.
80v on kyllä melkoinen käännekohta elämäsä.
On alkanut huolestuttaa sekin kun aikaa on niin vähän jaljellä parhaimmillaankin.
Nuorena voi istuttaa vaikka omenapuun ja ajatella että kymmenen vuoden päästä voi saada omenia jos jänikset ei syö taimia.
Mutta ei päiviensä pituutta tiedä nuoremmatkaan.
En silti elä kuin "viimeistä päivää".
03.09.2024 19:55
En ajattele noin, enkä pyristele vastaan.
Kuntoilen kuitenkin kotona 45-minuuttia ainakin kolmesti viikossa, joskus useamminkin.
Jaksan tehdä samat liikkeet mitä olen tehnyt kymmeniä vuosia.
Mutta en välitä vaikka joku päivä enjaksaisikaan.
Stepperi ei oikein ole mieleen kun jalat on kipeät, pystyn kuitenkin tekemään silläkin vielä ihan hyvin.
Minulle on vuosien saatossa kertynyt mökille ja kaupunkiin ihan pienen kuntosalin verran välineitä.
En ole niitä ostanut kerralla, Kontin kirppikseltäkin olen löytöjä tehnyt kuntoiluvälineistä.
27.08.2024 20:12
https://www.youtube.com/watch?v=bkgUxDB4jPg
Äitini lauloi tätä.
Kaikki kuolee, yhtä luonnollinen asia kuin syntymä jos kuolee vanhana.
Äitini eli 94-vuotiaaksi, oli voimissaan melkein loppuun asti. Viimeinen kuukausi oli vaikea.
27.08.2024 19:38
Täytin pari viikkoa sitten 80-vuotta.
En huomaa eroa vaikka päivämäärän ohitin.
Vanheneminen tapahtuu niin hitaasti että siihen tottuu.
Pahin ikäkriisi oli nelikymppisenä, luulin että nyt on elettävä kun vielä näyttää joltakin.
Erehdyin, parhaat vuoteni olen elänyt 55-vuoden jälkeen, ne jatkuvat yhä.
Kaikki ovat teinejä ja nuoria aikuisia yhtä kauan. Mekin ollaan oltu ja niin ovat nykyisetkin nuoret aikansa. Onneksi he eivät murehdi ajan kulumista, silloin tuntui että aikaa on rajattomasti.
Kun tulee minun ikääni niin sanoo aamulla, kiitos että saan elää ja nähdä uuden päivän.
Nykyisin ei ole kiireitä eikä paljon huoliakaan. Terveyskin on kohtalainen. Viikatemies tulee sitten kun hänelle sopii, sen on sovittava myös minulle.
27.08.2024 19:07
Montako kirj. virhettä?? Arvoitus?
27.08.2024 18:37
Minä arvostan suureasti kun joku jaksaa ja viitsii kirjoittaa kirjan. Oikeasti kunnioitan saavutusta, minun kärsivällisyyteni ei riittäisi.
Nuorempana ehkä, intoa olisi ollut, lahojoja ei niinkään...
Mutta ruuhkavuodet ja muut kiireet, eikä silloin ollut edes tietokonetta.
27.08.2024 18:36
Olen ajatellut samoin kun sin Hilla. Jos asunnossa asuu pitkään niin miksi siitä pitäisi saada voittoa myydessään.
Mikäli asuisi vuokralla maksaisi enemmän kuukaudessa eikä jäi mitään myytävää.
Onhan asunnon ostohintakin otettava huomioon jos vertaa vuokralla asumiseen.
Myisin halvalla kolmioni kun joku ostaisi, ostin sen kalliimpaan aikaan mutta mitä tuota murehtimaan.
Ostin asunnon siksi että on maan tasalla ja sain miehen pyörätuolissa sisälle. Ajattelin että saan sen myytyä kun haluan, mutta toisin kävi.
Onhan se nyt hyvä kun ikäännyn, ei tarvitse kavuta portaiata.
27.08.2024 18:13
Olen sen verran käynyt Lappeenrannassa että voin sanoa käyneeni.
Kun aikoinaan tuli käytyä entisessä Neuvostoliitossa mentiin rajalle joskus Lappeenrannan kautta, asun aika lähellä rajaa joten ei tullut pitkiä linja-automatkoja.
Olihan ne 3-4 päivän reissut mukavaa vaihtelua arkeen.
Moskova hotellissa yleensä asuttiin, siellä oli hyvää ohjelmaa iltaisin.
Kauppojen hyllyt olivat tyhjät, mutta valuuttakkaupoissa oli tavaraa.
Monesti ihmettelin tosi pitkiä jonoja kun jotain tavaraa tuli kauppoihin.
27.08.2024 18:03
Olisi paljon tekemistä ulkona ja sisällä mökkipahasessani. Mökki on minulle todella rakas paikka. Niin kauan kun suinkin kykenen olen täällä ainakin kesät, yleensä olen paljon talvellakin. Mökki on lämmin ei tarvitse pakkasellakaan lämmittää ihan joka päivä kun on iso uuni.
Mutta minä vain virkkaan äänikirjoja kuunnellen.
Ajattelen puolustuksena että täytin pari viikkoa sitten 80v, ei minun enää tervitse tehdä kun sellaista mitä itse haluan.
Naurattaa kun kone kirjoitti väkisin 60v, piti korjata.
Kaverilla on omat kiireensä, hän auttaa kuitenkin raskaimmissa töissä kuten pilkkoo puut ja korjaa kaikki särkyneet vempeleet autoa myöten.
Hän ei pääse nytkään kahteen viikkoon kun on pakollisia tehtäviä kotonaan. Hän asuu 300km päässä joten ei kannata lähteä ihan päiväseltään. Minä en viitsi lähteä hänen luokseen kotoani, kissakin pitäisi kuljettaa mukana.
Hyvä että hän käy, meillä on vankka ystävyys ja luottamus.
Olen ajatellut palkata apua pihan kanssa ja tyhjentämään aitan ja vintin. Kunhan tässä saan aikaiseksi.
Nuorempana stressasin töiden takia, nyt olen vapautunut, ajattelen että ei maailman työt tekemällä lopu.
27.08.2024 17:46
13 / 152