Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kävin tänään kylässä tuttavan luona joka muutti rivitalokaksioon vuokralle.
On siisti asunto, ei ole mitään huolehdittavaa kun maksaa vuokransa.
Onhan se totta että vuokraa pitäisi maksaa enemmän kun nyt maksan vastiketta isommasta asunnosta, tai paljon enemmän.
Mutta omassa asunnosssa ei ole tehty putkiremonttia, sen aika alkaa olla muutaman vuoden kuluttua.
Kun täällä saisi asunnon myytyä niin menisin vuokralle.
Jossain on asuttava, olen puolet vuodesta mökillä, joten pienikin asunto riittäisi.
Mökki kaipaisi remonttia, mutta kyllä se kai minun elinikäni kestää, jälkikasvu ei ole kiinnostunut mökistä.
Mitäpä tässä murehtimaan, päivä kerrallaan kissani kanssa.
26.08.2024 19:29
Minulle tulee hiki jo lukiessa kuinka ahkeria kirjoittajia täällä on.
Olin minäkin nuorempana kova tekemään pihatöitä ja siivosinkin enemmän vaikka en ole koskaan tykännyt siivota.
Olen koko viikon tehnyt ajatustyötä siitä että mökkiä pitäisi siivota. Olen rasittunut ajatuksesta niin että alan virkaamaan.
Nyt vein matot ulos, jos se siitä viimein toteutuu.
23.08.2024 11:23
Laiton vain siksi vanhan päivityksen lauseet että huomattaisiin näiden ilkeilyjen olevan pidempiaiakaista juttua joilta kukaan vakituinen kirjoittaja ei ole säästynyt.
En musta koskaan aikaisemmin penkoneeni vanhoja juttuja kun ne eivät minua juuri kiinnosta.
Nuo lauseet tui esiin kun kirjoitin etsi hakuun mielikki.mummo.
Mitäs tässä puolustelemaan, tiedän palstojen vaarat, silti tykkään käydä täällä.
23.08.2024 09:22
En muista sellaista. Salasanan voi saada uuden jos se unohtuu.
Mustikuvani oli että tulin mielestäni vainotuksi erään kirjoittajan toimesta.
Sinulla on hyvä muisti, en olisi muistanut pääni lyömistä jos et olisi asiasta kertonut.
Minulla on mielikkimummo vieläkin voimassa ja pystyn hyvin kirjautumaan siihen.
Nikin vaihdostakin nousi kohu, joten olin saattanaut livauttaa pienen valheen, en kyllä muista.
En ole kova valehtelemaan, mutta kai sekin minulta kovan paikan tullen onnistuu :)
23.08.2024 09:16
Siis minä en kirjoittanut kopiota vaan joku toinen kirjoittaja. Kirjoitin niin että viesti näyttää minun kirjoittamaltani.
22.08.2024 16:53
Nyt muistankin miksi vaihdoin nikkiä.
Sain tylytystä mielestäni ihan turhaan. Huvikseni katsoin mitä olin kirjoitellut Mielikki-nikillä. Tässä on näyte.
"mielikki
Et sinä ole mikään sanomaan, mikä kenellekin on tärkeä ja mikä ei.
Olet mielinkielin joka suuntaan. Kirjoitat ja unohdat.
Unohda kirjoittaminen."
Aloin ihan kelata olenko mielinkielin täälläkin. En varmaan opi koskaan.
En kerjää myötätuntoa, sanon vain että minäkin olen saanut osani. Varmaan minussakin on syytä.
22.08.2024 16:46
Kiitos Hilla onnittelusta.
En vielä ole suurta muutosta huomannut olossani, kivut ja säryt eivät ainakaan ole vähentyneet. Mutta niihinkin tottuu Jos olisi hetki että ei mhinkään sattuisi yhtään alkaisi epäillä onko enää elossa.
Olen vaihtanut nikkiä ainakin kolme kertaa.
Mielikkimummo taisi olla yksi.
Eilen säikähdin tosissani, yht äkkiä unohdin pankkitunnukset. Ne on olleet mielessä ulkoa niin kauan että en ole edes laittanut mihinkään ylös.
Toivotaan että on väliaiaikaista.
Olin synttäreiden takia aika stresaantunut, jospa se vaikuttaa.
Nyt on onnellisesti sekin ohi.
21.08.2024 19:49
Ilahduin kun näin nikkisi. Muistan sinut vuosien takaa.
Toivon että käyt täällä jatkossakin.
Kannattaa jättää huomiotta äreät tyytymättömät kirjoittajat.
20.08.2024 15:15
Vaikka ei rekisteröityisi niin voisi laittaa viestin perään jonkun merkin että osaisi yhdistää kirjoittajan edellisiin vieteihinsä.
20.08.2024 15:12
https://www.youtube.com/watch?v=E438ZsGIKrQ
Alku on vähän nihkeää, mutta sitten alkaa tapahtumaan. Kannattaa odotella. Tykkään näistä kappaleista jotka taitavat olla meidänkin ikäluokkaamme vanhempia. Mutta
Andews sisaret osaa laulaa.
19.08.2024 19:26
Kyllä elämäni on palstan ulkopuolella. En edes muista tällaista palstaa olevan kunnes avaan läppärin. En edes lue puhelimella tai tabletilla kun harvoin.
En halua lopettaakaan kirjoittelua kun olen käynyt keskustelupalstoilla 60+ ikäisistä lähtien.
Täällä on mukavia kirjoittajia joita jäisi kaipaamaan.
19.08.2024 11:53
Sinäkin Tepa olet kissaihminen. Minulla on aina ollut kissa ja useampiakin kissoja. Aikoinaan naapuri ei leikkuuttanut kissaansa, teki pentuja läheiseen latoon. Mikä lie minussa koskettanut kissaemoa, eräänä päivänä tuli pihamme pennut rivissä perässään, luotti että autan. Olivat luonani koko kissan elämänsä, kaksi sai kodin muualta. Leikkuutin kaikki.
Tämä nykyinen tyttö oli kesän pihassamme eikä antautunut kiinni. Kun alkoi räntäsateet niin jätin mökin oven auki ja ruokakupin lähelle ovea. Hyvin varovasti kissa tuli syömään vilkuillen avointa ovea. Mutta jostain syystä sitten hyppäsi kamarin uunin päälle, uuni oli lämmin, mutta ei liian kuuma kissa tuli siihen tulokseen että täältä ei kannata lähteä.
Meillä on ainutlaatuinen läheisyys, Kissa on niin tärkeä että en lähde edes reissuun kun tiedän että se ei sopeudu vieraisiin.
Pärjää hyvin keskustassakin, käydään yhdessä ulkona.
19.08.2024 11:38
Viime viikolla täytin 80v. Ihan samanlainen olo on kuten silloin kun ikäni alkoi numerolla 7.
Hyvä että olen kohtalaisessa kunnossa ikäisekseni.
Sitä katselen ihaillen, vähän kateellinakin kuinka paljon jaksatte ja viitsitte touhuta.
Olen tullut itsekkääksi, teen äkkiä pois pakolliset kotihommat, siis, todella pakolliset. Muun ajan touhuan kaikkea mistä todella tykkään.
19.08.2024 08:25
En kuulu mihinkään rintamalinjaan.
Jos alkaa olla kiukkua ketjussa niin en osallistu.
Joskus aloittelijana pahoitin mieleni ja yritin puolustella itseäni kunnes huomasin turhaksi.
Ei minua ole kukaan pitkään aikaan mollannut erään henkilön poistumisen jälkeen.
Jotenkin pidin hänestä kaikesta huolimatta.
Toivottavasti nojatuoli/kahvipirtti palaa entisellään.
Ketjun vetäjä on hieno ihminen, harmi jos poistuu.
16.08.2024 17:53
Muistelen että 4711 oli aika voimakkaan tuoksuista.
En käytä hajuvesiä, menee nenä tukkoon jos lähelläkään on voimakkaan tuoksuinen ihminen.
13.08.2024 16:08
Voin olla väärässäkin. Mielipiteeni on, palsta eheytyy kun kirjoittajat eivät ole hankalia toisiaan kohtaan.
En tarkoita että pitääå hymistellä ja olla samaa mieltä kaikesta, voi sanoa jyrkästi olevansa eri mieltä silti loukkaamatta toista kirjoittajaa.
Toivottavasti en vaikuta kaikkitietävältä opettajalta.
Jos tietäisin lääkkeen "sekasortoon" niin kertoisin heti.
13.08.2024 00:25
https://www.youtube.com/watch?v=P-1GoN5k1CY
Onkohan muistissa vikaa, en muista minkä valitsin . Selasin nin monia.
12.08.2024 21:17
Ehkä eniten askarruttaakin juuri se, nykyisin ei tahdo apua saada.
Myönnän kyllä ihan suoraan, minun on vaikea pyytää apua.
Olen vain sellainen, mutta kai "Siperia opettaa" minuakin, kuten erä poliitikko sanoi aikoinaan.
12.08.2024 17:48
Jotenkin tekstini vaikuttaa siltä että olen etuoikeutettu kun olen tyytyväinen elämääni.
Kun tietäisitten niin ei kukaan noin ajattelisi.
Ei tänne viitsi kaikkia vaivojaan ja sairauksiaan kertoa.
Sen voin sanoa että mietin aina nukkumaan mennessä antaako jalkaivut tänä yönä nukkua.
Usein poljen kuntopyörää aamuyöstä että alkaisi veri kiertää jaloissa, siitä on joskus apua.
En edes viitsi mennä lääkäriin enää, särkylääkkeitä on joka sorttia, ei ne auta jalkoihin.
Suosittelivat leikkausta erääseen vaivaan, nyt eivät enää leikkaa, johtuukohan iästä? Itse vitkuttelin, olisi pitänyt mennä silloin kun vielä ei ollut "haudan partaalla".
Olen silti kaikesta huolimatta tyytyväinen elämääni, en ole koskaan päässyt näin helpolla.
12.08.2024 17:43
Olen suurimman osan ajasta kahden kissani kanssa. Mökilläni yli puolet vuodesta.
On kaveri joka käy viikonloppuisin ja lomillaaan, se riittää yksinäisyyden poistamiseen.
Ei koskaan pelota yksin mökillä vaikka naapuriin on matkaa.
Haaveilin ruuhkavuosina omasta rauhasta, nyt sitä on ja olen tyytyväinen.
Ei elämä tunnu tarkoituksettomalta, näillä kymmenillä ei kovin paljon virikkeitä kaipaa.
Olenkin sanonut että 80-vuotiaana pitää tehdä vain kaikkea mistä todella tykkää. Jos on intoa ja kuntoa niin sen mukaan.
On sitä elämänsä aikana pitänyt ottaa muut huomioon lähes aina ennen omia haluja.
Tietysti huomioin jälkikasvun, asuvat kaukana joten nähdään harvoin. En juuri puutu heidän elämänsä. Lämpimät välitä on heidän kanssaan.
Olen vähän pelollakin miettinyt että mitä sitten jos kunto yhtäkkiä romahtaa ja tarvitsen muiden apua.
Haluaisin että eutanasia olisi laillinen suomessakin jos ei enää paranemisesta ole toivoa.
12.08.2024 17:26
14 / 152