Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinpä, kun en olisi julistanut kaikille merkkipäivääni. Olin niin varma että haluan juhlia sitä kun ole elänyt näin kauan.
Nyt kaduttaa, olenko tullut vanhaksi ??
25.07.2024 20:30
Mielestäni voi kirjoittaa ruuasta, uskonnosta tai mistä vain. Itse ohitan aiheen joka ei kiinnosta. Mikä minä olen määräämään aiheet vain omien mieltymysteni mukaan. Ihan samassa ketjussa voi olla erilaisia mielipiteitä.
25.07.2024 19:09
80-vuotispäivä lähestyy.
Enää pari viikkoa. Suunnittelin pitäväni juhlat kaikille tutuilla ja sukulaisille.
Onneksi en sentään ole laittanut kutsukortteja, tuntuu että en jaksakaan alkaa sellaiseen vaivaan. Tietenkin olisin ottanut apua valmisteluihin.
En ole koskaan ollut mikään synttärien juhlija.
Olen kaikkein onnellisin mökillä kissani ja virkkauksieni kanssa.
Kaverilla on loma joten on täällä mökillä kanssamme.
Ollaan kissani kanssa totuttu hänen käyntiinsä joten hän on tervetullut.
Tytär tulee käymään synttäreiden aikaan, on mukava nähdä ja vaihtaa kuulumisia.
Saa nähdä mitä teen, ei vanhenemisessa ole mitään juhlimista jos vain minun mielipidettäni kysyttäisiin.
Parempi kun ei mieti ajan rajallisuutta, pitäisiköhän elää kuin viimeistä päivää.
Olen ihmetellyt tuota viimeistä päivää sanontaa, on se hyvä että ei ole selvillä siitä päivästä.
Synnyinseudulle tekisi mieli lähteä käymään, mutta on niin pitkä matka täältä susirajalta rannikolle.
23.07.2024 20:19
Karmasta en tiedä, mutta olen syntynyt heti sodan jälkeen. Kaikesta oli puutetta, mutta hyvällä muistan kuitenkin, oli paljon lapsia, suuret ikäluokat.
Joskus Marraskuun loskakelillä mietin, mikä ihme "karma" sai syntymään juuri tänne pohjan perukoille.
Nyt on ihana lämmin sää. Tätäkin arvostaa paljon enemmän kun ei ole itsestään selvyys.
22.07.2024 18:15
Omaishoito on monelle 70+ ihan oikeaa elämää.
Mistä haluaisit keskustella?
Mediaotsikotkin kiinnostavat monia.
17.07.2024 23:04
Täällä kirjoiteltiin omaishoitajuudesta.
Tein sitä pestiä toistakymmentä vuotta.
Asuttiin omissa asunnoissamme kun mies sairastui,
Lupasin hoitaa jonkin aikaa, se vain jäi päälle, päivä toisensa jälkeen kului kuin unessa.
En kadu vaikka hoidin, mutta enää en tekisi jos tietäisin miten kuluttavaa se oli.
Ei se ole helppoa vaikka sen pitääkin sovittaa arkielämään.
Heräsin toista vuotta lähes joka yö kääntämään ukkelia sängyssään vaikka oli ollut jo kauan vuodeosastolla.
Toipumiseen meni kauan, en silti muistele pahalla sitä aikaa. Selkä meni, lyhennyin kymmenen senttiä kun nikamat painui kasaan. En aina muistanut varoa kun kääntelin painavaa miestä.
Minulla oli hyvä ystävä tukena, sitäkään ei olisi saanut olla koska hän oli mies.
17.07.2024 21:07
Jälkikasvu on pärjännyt hyvin.
Asuvat kaukana, nähdään harvoin.
Valitettavasti ei ole kovin lähestä kontaktia ollut.
Tytär on lähimpänä, mutta hänestä seuraavat tahtovat jäädä aika vieraaksi.
Seuraan koko ajan heidän elämäänsä mediassa, mutta nähdään harvoin.
Ymmärrän täysin että heillä on ruuhkavuodet menossa, minä onneksi pärjään vielä ilman apua.
Meillä on hyvät välit, mitään ei ole hampaankolossa puolin eikä toisin.
Koulutettuja ja hienoja ammatteja on, mutta en niistä juuri ymmärrä.
Jos kysyisin mitä teet työksesi niin voisvat katsoa, kuinka tuon selittäisi mummolle.
17.07.2024 19:17
Sain vielä ajokortin uusittua viideksi vuodeksi ennen 80-vuotispäivää.
Voin sanoa että en enää tykkää ajella kuten ennen.
Mutta mökkimatka on tuttu, sitä enimmäkseen ajelen.
Auto on turhan kallis pidettävä eläkeläiselle, vielä yritän pitää, mutta en vaihda Pösöäni enää uudempaan.
17.07.2024 19:00
Täytän ensi kuussa 80v.
Ei minulla vielä ole valittamista.
Ei edes rypyt ärsytä enää, niitä tulee kaikille jotka elävät pitkään.
17.07.2024 16:47
On mahdottomuus olla kaikkien kanssa samaa mieltä. En usko että palstalla sellaista kirjoittajilta odotetaankaan.
Kyllä mielipiteensä voi esittää loukkaamatta toisen käsitystä asiaan.
Isällä oli tapana puhua "entisestä flikasta", hän kasvoi aikuiseksi ja valittiin kunnanvaltuustoon.
Hänellä oli varma mielipide kaikesta, hän sanoi: "Asiasta en tierä, mutta hanttihin minä paan."
17.07.2024 16:33
Minullakin on virkkaus suorastaan riippuvuutena.
En kyllä jaksa niin työlästä hommaa kuin verhokappa ohuesta langasta. Virkkaan isoäidin neliöitä, teen niistä vaikka mitä. Mekkoja, takkeja, tyynyjä, päiväpeittoja ym......
09.07.2024 20:35
En minä muuten tunne surua jos ei joku läheinen tuttu kuole.
Olen joskus ajatellut lähes huvittuneena, kun näin nuorempana tuttuja niin puhuttiin kaikenlaista mitä kenellekin kuluu.
Kun nykyisin tulee puhe jostain yhtesestä tutusta niin ekana tulee kysyttyä, vielkö hän elää.
09.07.2024 19:24
Kyllä pelottaisi. Tuntemani Vilho on haudassa.
09.07.2024 16:51
Vilho on hyvä nimi.
Minua pelottaa ukkonen.
Äsken oli melkein päällä mutta meni vähän ohi.
Uskalsin laittaa töpselit seinään.
09.07.2024 16:24
Hyvä suomalaiset :D
09.07.2024 15:55
Ohjeiden mukaan pitää ottaa kokonaisena veden kanssa.
Mutta olen huomannut että pienempi määrä riittää kun panan kielen alle. Vai kuvittelenko vain.
Mustankohan oikein, eräs vanha läääkäri neuvoi näin tekemään...
08.07.2024 22:27
Luulisin että Stella on sama lääke kuin Zopinox, on vain eri nimellä. En ole koskaan ottanut kokonaista tablettia, joskun laitan tabletin kolmeenkin osaan. Minulle tehoaa pieni määrä.
Vai onkohan vaikutus psyykkistä, kun otan pienen murusen kielen alle, maku on niin kamala että varmaan tuntuu tehokkaalta.
Mutta aika aloitekyvytön olen nykyisin, viime yön nukuin tosi huonosti vaikka otinkin sen puolikkaan tabletin.
Johtui jaloista jotka alkoivat taas valvottamaan.
08.07.2024 10:50
Stella. Otin eilen illalla puolikkaan ja nukuin klo 23-aamuyhdeksään.
Ihana tunne kun saa nukuttua pitkät yöunet.
07.07.2024 15:45
Kävin keskustassa ihmisten ilmoilla.
Äkkiä alkoi sataa tosi rankasti kun ajelin mökille. Sade oli pienellä alalla, mökillä oli ihan kuivaa. Mutta äsken tuli vettä hetken aikaa paljon, nyt taas paistaa aurinko.
Kävin apteekissta unitabletteja, muutama yö on mennyt valvoesa ilman mitään kunnon syytä, edes jalat eivät ole syylliset valvomiseen kuten yleensä.
On ollut jokin aikaa resepti nukahtamislääkkeille, en ole hakenut mutta nyt tunsin tarvetta.
Aikaisemmin otin puolikkaan lähes joka ilta, mutta lääkäri alkoi marisemaan että pitää vähentää, joten lopetin silloin kokonan.
Kyllä niihin jää koukkuun jos ei pidä varaansa, mutta lieneekö näillä kymmenillä väliä enää.
Minun mielestäni puolikas unitablettia pitäisi suoda mummelille. Ei toleranssi noussut eikä ollut muita haittavaikutuksia silloinkaan kun käytin tabletteja melkein joka ilta.
Kun aloin valittaa vaivojani niin jatkan samalla aiheella.
Yleensä syytän ikääni jos jotain uutta ilmaantuu. Nyt on sellaista että hikoilen ihan tolkuttomasti kun teen jotain ruumiillista työtä. Hiuksetkin on kuin pesun jäljiltä.
Mutta hikoilukin on valikoivaa, on ollut tapana kuntoilla noin 45-minuuttia muutaman kerran viikossa. Enkä kuntoillessa hikoile yhtään.
Työnteko ei nähtävästi sovi minulle enää.
06.07.2024 17:24
Kiitos <3
04.07.2024 16:32
24 / 159