Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3044
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä hän pärjää.
Edustavan näköinen pari.
Me suomalaiset valittiin hänet pressaksi, joten turha valittaa.
02.03.2024 20:00
En ajattele ikääni kun ostan vaatteita.
Eräät vaatteet voivat olla nuorekkaita, joskus taas "vanhanaikaisia".
Jos tykkään että vaate sopii mukavasti päälleni niin pidän sitä sen kummemmin miettimättä.
Nyt hiuksilleni pitäisi tehdä jotain, yltävät jo pitkälle selkään.
En saa aikaiseksi lähteä kampaajalle. Saa tukasta monenlaista kampausta kun hiukseni ovat säilyneet tuuheina.
Keli on lauhtunut, eilen ajelin mökkitietä keskustaan, oli kamala kolme km kunnes pääsin valtatielle.
Sohjoa oli kamalasti, lisäksi jyrkkä alamäki, tietysti takaisin tullessa ylämäki. Selvisin siitä kunnialla.
Myöhemmin illalla lanasivat tien, on nyt tasainen mutta peilikirkas jää pinnalla.
26.02.2024 12:29
Minulle on tärkeintä että ymmärrän mitä kirjoittaja haluaa sanoa.
24.02.2024 13:09
Olen useimmiten hyvällä tuulella.
Tämä talvi on tuntunut pidemmältä kuin yksikään aikaisempi.
Jo nyt harmittaa kuinka lyhyt kesämme on.
Mutta ei tee mieli lähteä minnekään aurinkorannalle talveksi.
Olen niillä reissunnut ihan tarpeeksi, viimeinen kolmen viikon reissu meni odotellessa kotiin pääsyä.
24.02.2024 13:04
Samasta syytä minäkin olen viihtynyt paremmin täällä.
En jaksa sitä persuttelua ja politiikkaa.
Täytän Elokuussa 80-vuotta joten silloin olen "kypsä" virallisestikin tänne.
On 80-vuotta melkoinen rajapyykki elämässä.
Välillä ihmetyttää että aika karkaa käsistä, ei pysy mukana.
24.02.2024 12:51
Olen kiitollinen kaverista. Hän on huolehtivainen, kysyy kun lähtee, missä on avaimet ja puhelin ym...
Hän on paras kaveri mitä voi olla.
Meillä on samanlainen huumorintaju, nauramme paljon.
Hänellä on kotona velvollisuuksia, huolehtii veljestään. Onneksi pääsee välillä minun ja kissan luo. Tykkää kovasti myös kissasta.
Asiat eivät aina ole miltä näyttävät. Suhteemme perustuu täydelliseen luottamukseen ja toisen arvostukseen.
Elämä on lyhyt, muutos voi tulla hetkessä.
Olen kiitollinen kaikesta kun saan elää huolettomia ikä-ihmisen päiviä.
21.02.2024 19:25
Ei näillä kymmenillä kannata laihduttaa.
On vähän ylipainoa, se on hyvä ryppyjen oikaisuun :)
Jostain luin että lievä ylipano on vanhana ihan hyvä asia.
En ulkoile kun autotallille talvella, inhoan lunta ja kylmää.
Kunhan aurinko paljastaa maata mökin nurkilta en ole sisällä kun nukkuessa.
Viime viikonloppuna oli vuosikymmenen tai pidemmänkin ajan pahin lumituisku.
Onneksi kaveri oli käymässä, teki lumityöt kun oltiin mökillä.
Sai vaihtaa paitaa välillä kun tuli hiki.
Tänään huomasin että väsymys ja kolotus on vähentyneet. Jokin kumma oli kun olisin nukkunut vaikka koko päivän.
Voi kun tulisin taas pirteämmäksi, nyt näyttää hyvältä.
Kissakin toipui, tuli kalliiksi, mutta on tärkeä perheenjäsen. On 12-vuotias, joten voi vaivoja tulla lisää.
Olen virkannut lähes koko päivän, pitäisi hillitä riippuvuuttaan ,mutta kun niin tykkään....
Kuuntelin youtubesta samalla kaikenlaista suomen historiasta. Tiitisen listat ovat kummastelun aihe myös monelle kun niitä ei avata.
21.02.2024 19:03
En mieti sijoittamista, vähän rahastoissa on.
Eläke riittää mutta ei aina. Onneksi tuli säästettyä aikoinaan.
Jälkikasvu pärjää, eivät tarvitse perintöä, siksi en pihtaile, mutta en tuhlailekaan.
Menot on selvästi kasvaneet enemmän kuin eläkkeet nousseet.
19.02.2024 18:26
Lämpimät onnitteluni.
Toivon että jatkat palstalla.
Kuka kumma on sellaista sanonut että 90v ei saisi käydä palstalla. Meille on kunnia että viihdyt täällä.
16.02.2024 19:54
https://fi.wikipedia.org/wiki/Liberalismi
En ole ajatellut millainen olen.
Heikompien puolella olen aina ollut.
Olen itsekin kokenut vaikeita aikoja joten ymmärrän ihmisiä joilla on vaikeaa.
Mutta en oikein päihteiden väärinkäyttäjiä, vaikka sekin on sairaus.
13.02.2024 21:20
Näin se menee.
Äitini eli paljon yli 90-vuotiaaksi.
Jos olisi ollut netti käytössä niin varmaan olisi käyttänyt loppuun asti. Kirjoitti päiväkirjaa paljon yli 90-vuotiaana. Muistikin oli parempi kuin minulla nyt.
13.02.2024 21:07
Aika nopeasti mökin saa lämpimäksi, on mökin kokoon suhteutettuna iso uuni jonka toinen puoli yltää kamariin.
Kun laittaa hellaan tulen ja lämpöpuhaltimen päälle niin aika nopeasti lämpiää.
Kissa meni puhaltimen lähelle lämmittelemään ja säikähti, päästi kovan parkaisun.
Nyt ei patteritkaan mene päälle vaikka ovat 20-asteella. Aika tasisnen lämpö on.
Nytkin atselen ikkunasta kuunsirppiä, muuten ulkona on säkkipimeää.
Päivällä näkee monenlaista lintua ja oravia. Niitä on mukava seurata.
Otan C-vitamiinia ja muitakin päivittäin, mutta ruokahalu on huonontunut. Ei tee mieli mitään, siksi syönkin aika yksipuolisesti sellaista mikä vielä maistuu. Pitänee käydä verikokeissa.
13.02.2024 20:50
Aika nopeasti mökin saa lämpimäksi, on mökin kokoon suhteutettuna iso uuni jonka toinen puoli yltää kamariin.
Kun laittaa hellaan tulen ja lämpöpuhaltimen päälle niin aika nopeasti lämpiää.
Kissa meni puhaltimen lähelle lämmittelemään ja säikähti, päästi kovan parkaisun.
Nyt ei patteritkaan mene päälle vaikka ovat 20-asteella. Aika tasisnen lämpö on.
Nytkin atselen ikkunasta kuunsirppiä, muuten ulkona on säkkipimeää.
Päivällä näkee monenlaista lintua ja oravia. Niitä on mukava seurata.
Otan C-vitamiinia ja muitakin päivittäin, mutta ruokahalu on huonontunut. Ei tee mieli mitään, siksi syönkin aika yksipuolisesti sellaista mikä vielä maistuu. Pitänee käydä verikokeissa.
13.02.2024 20:49
Joku höpisee omiaan että me kaikki 80-vuotiaat oltaisiin täysin seniilejä.
Täällä kirjoittelee kirkkaasti ajattelevia ihmisiä.
Täytän elokuussa 80v- elän elämääni ajattelematta ikääni kunnes kunto romahtaa, toivottavasti viikatemies armahtaa ennen sitä ja pääsen poistumaan rauhallisesti nukkuessani.
Jos ei kuole nuorena niin tulee vanhaksi, niin se vain on!
Alla oleva teksti on yleistystä, kuten tehdään monen muunkin asian kohdalla.
"yli kahdekasakymppinen on vanhus
usein jo dementikko, harhailee, höpisee omiaan, heikko, huonokuntonen,
tavallaan jo yhteiskunnan syrjäyttämä viettämään loppuelämäänsä joko laitoksessa tai kotihoidon piirissä
tavallaan vallvonnan alisena,"
13.02.2024 20:31
Viikonloppuna kävi ystävätär joka opiskelee innokkaasti milloin mitäkin, venäjän kielestä lähtien.
Pyyhin hikeä jo kuunnellessai kuinka energinen hän on, käy vaeltamassa kansallispuistoissa, opiskelee ja on tosi kova siivoamaan. Silti meillä käy huumorintajut yksiin, viihdymme yhdessä vaikka olen vastakohta.
13.02.2024 20:21
Tulin mökille toissapäivänä.
Oli peruslämpö päällä, kamarissa 4 astetta ja vesijohtojen lähellä 6 astetta lämmintä.
Kissa hyppäsi innoissaan autosta mutta järkyttyi 20 asteen pakkasta. Luuli että sisällä on lämmintä uunin päällä kuten ennen.
Uuni oli ääkylmä ja mökkikin kissan makuun liian kylmä.
Esitti kovaäänistä protestia kun toin sen lämpimästä keskustan asunnosta kärsimään kylmästä.
Nyt nukkuu tyytyväisenä uunin päällä. Tänään lämmitin joten katinkin makuun asiat ovat hyvällä tolalla.
Ollaan nyt täällä jonkin aikaa kun on saatu mökki lämpimäksi.
Mikähän se väsyttää, tänäänkin olen nukkunut monta tuntia, en ole koskaan nukkunut aikaisemmin edes päikkäreitä.
Kaveri sanoi että tekisikö ikä tuollaista, en ainakaan vielä oikein hyväksy että parissa viikossa olo muuttuisi näin kovasti. Tätä on jatkunut nyt pari viikkoa, on myös kamalia nivelkipuja. On niitä ollut ennekin, mutta nyt on enemmän.
13.02.2024 20:16
Kerran ostin Ruunebergin tortun, oli kuiva, jäi vastenmielisyys.
Laskiaispullista tykkään. Teen itse usein näin Helmikuussa. Laitan mansikkahilloa ja kermavaahtoa, saatan syödä monta päivässä. Rypyt oikeaa kun paino nousee.
07.02.2024 12:15
Ei yhdeksänkymppisille ole omaa palstaa?
Ei minua kiinnosta minkä ikäiset kirjoittelee, asia on tärkein.
Jos 90-v osaa käyttää nettiä niin sehän on hieno asia.
Täytän Elokuussa 80v, käyn 70+ palstalla myös, mutta tämä on parempi.
Nyt on ollut pitkään matalapainetta, väsyttää, mikään ei tahdo huvittaa.
Sanoin veljelle että mulla on varmaan kahdeksankympin kriisi.
On kaikenlaisia kriisejä, miks ei tämäkin. Ensin uhmaikä, murroikä, vaihdevuodet, kai siihen väliin sopii monenlaista kriisiä.
Kissa on parempi, löysin tahnaa jonka avulla saan nestemäisen antibiootin annettua, useimmiten...
Tabletit ei menneet millään, soitin eläinlääkärille ja määräsi nesteenä antibiootin. Kohta on kaikki otettu.
Viikonloppuna tulee vieraita, pitää siivota ym...
Jospa se piristäisi kun saa parantaa maailmaa ystävän kanssa jota ei ole aikoihin nähnyt.
06.02.2024 17:39
Minulla on ruiskuja, mutta aika huonosti onnistuu, eläinlääkärikin sanoi että on harvinaisen vaikea tapaus luonteeltaan.
03.02.2024 11:01
Kyllä suhtautuminen on muuttunut nopeasti kun ajatellaan että 70-luvulla homous oli vielä rikos.
On turha luulla että silloin jo aikuinen sukupolvi niin vain muuttaisi suhtautumistaan, väkisin se ei onnistu.
On heissäkin sellaisia jotka ymmärtävät asian oikein, pidän itseäni heihin kuuluvana.
Minullakin vei aikaa, mutta olen tutustunut homo ja lebo pareihin. Koskaan en edes ajattele heistä sen kummemmin kuin tutuista heteropareistakaan.
Nyt viimeksi oikein ihastuin meillä käyneen homoparin osapuoleen jonka näin ensimmäistä kertaa.
Hän on mahtava tyyppi, halattiin kahteen kertaan kun läksivät.
Kunhan sukupolvi vaihtuu niin asiat voivat olla toisin, toivottavasti.
03.02.2024 10:59
24 / 153