Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen hävinnyt taistelun vuohenputkea vastaan. Se on valloittanut mökin pihapiirin.
En enää yritäkään tehdä sille muuta kuin ajaa trimmerillä ja ruohonleikkurilla. Kukkaopenkeistä yritän kitkeä minkä ehdin.
22.05.2024 17:34
Minulla on mökillä sama homma, tintit törmäilevät ikkunaan.
Kiitos vihjeestä, laitankin samanlaisen siihen ikkunaan johon törmäilevät. Säälittää linnut, moni on pökertyneenä ikkunan alla.
22.05.2024 17:26
Monesti mietin, kuuluvatko kivut auttamattomasti vanhuuteen, onko niitä kaikilla iäkkäillä.
Minulla on kovia nivelkipuja lähes jatkuvasti.
Välillä tuntuu kuin joku olisi hakannut pesäpallomailallaluut tohjoksi.
Onneksi on välillä vähän helpompia päiviä.
22.05.2024 17:22
Tämä minun mökkini on vaatimaton mummon mökki, oli lähellä parempikin mutta se myytiin.
Tämä mökki on minulle rakas paikka, en kaipaa mitään hienoutta. Kylmä vesi tulee sisään kaivosta ja ulkosauna. Lämpiää pattereilla tai uunilla.
Ei tämä kiinnosta lapsia eikä lapsenlapsia. Käyn täällä niin kauan kun jaksan ja uusivat ajokortin.
Vielä olen ollut täällä lähes puolet vuodesta.
Olen täällä kuin linnunpesässä, mökki on lämmin talvellakin kun lämmittää. Nyt olin tavallista pidempään keskustassa, kun tulin niin aloin siivota komeroita ym..kovalla tohinalla. Kostautui ja paikat kipeytyi, hyvä että pääsin sängystä ylös. Nyt otan rauhallisesti, ei maailman työt tekemällä lopu.
16.05.2024 20:13
Taatusti meillä on ihmisarvo, ihan kuin muillakin kanssakulkijoilla.
Olen huomannut että 80v kipujani ja vaivojani pidetään itsestään selvyytenä lääkärien keskuudessa, kuten varmaan osittain ovatkin. Mutta silti sen ei pitäisi estää tarkempaa tutkimista.
Kuten jossain kirjoitinkin, mieli ja ajatus on kuten ennenkin, mutta tämä tomumaja tahtoo lahota. Aika voimakas ilmaisu, mutta näin käy jos ei kuole nuorempana.
On paljon mikä antaa aihetta nauttia elämästä, kissa ja mökki, hyvä kaveri joka käy. Hyvät suhteet jälkikasvuun.
Katson mökin ikkunasta, tuomi kukkii heti, parissa päivässä on saanut lehdet. Tämä kaunein kevät menee nopeasti ohi. Ihan kuin elämäkin, haravoidessani lehtiä mietin, nämä olivat viime kesänä uusia, nyt muuttuvat maaksi, kuten me ihmisetkin vaihdumme uusiin tulokkaisiin.
16.05.2024 18:59
Ei meitä kiinnosta vrbien paikat ym...
Kiinnostaa asia mistä kirjoitetaan, tärkeintä tulla ymmärretyksi.
Kun keskustelemme vaikka kauppareissulla niin eipä kielioppi tule mieleen ja mukavasti juttu luistaa.
On ollut aika hankalaa viime ajat. Nivelet ovat tosi kipeät, en ole mennyt lääkäriin kun olen pettynyt monesti vähättelevään kohteluun.
Nyt kaiken kurjuuden lisäksi sain punkin silmäluomeen.
On kyllä harvinainen paikka punkille.
Kissa kai sen kantoi sänkyynmi mökillä ja minun silmäluomeni tuli verenimijän kohteeksi päikkäreillä.
Huomasin nopeasti kun on niin näyvällä paikalla, punkkipihdeillä sain olion ihan kokonaan pois.
Mutta silmä ja poski turposivat, värinkin ihan violetti, ihan kuin olisin ollut tappelussa.
Kävin terkkarilla näyttämässä, sanoivat että pitää seurata tilannetta.
Nyt on turvotus laskenut mutta komean värinen on toinen puoli naamasta vieläkin.
Mutta ei tämä elämä pelkästään synkkää ole, ihana kaunis aamu kun menin pihalle, sanoin ääneen:"Kiitos että saan elää."
16.05.2024 18:22
En lähde minnekään, kyllä sen huomasi että ei nämä hyökkäykset olleet ylläpidon vika.
Nyt on tainnut rauhoittua.
Käyn palstoilla lähes tulkoon vain silloin kun avaan läppärin. Joten ei päivitttäin.
En tykkää kirjoittaa puhelimella. On tablettikin, mutta se on pöydällä sitä varten että voin lukea lehdet aamukahvia juodessani.
16.05.2024 14:43
Muunsukupuolinen alaston voittaa seuraavat kilpailut :)
13.05.2024 18:27
Lapsi ei ole syyllinen mihinkään.
Hänellä on oikeus tietää vanhemmistaan.
Kunnon ihminen haluaisi olla yhteydessä lapseensa tässäkin tilanteessa. Molemmille olisi hyväksi että isyys todistettaisiin dna kokeella.
Jos kohdalleni olisi sattunut tällainen tilanne olisin pitänyt lasta vieraana ja halunnut tutustua häneen.
13.05.2024 18:05
Ei ajattelutapani ole muuttunut vaikka täytän elokuussa 80v.
Mutta kroppa ei oikein pysy mielen kanssa samassa tahdissa.
Nytkin olen muutaman päivän ollut sellainen kun olisi hakattu pesäpallomailalla tohjoksi. Jokainen nivel on kipeä, liikahtaminenkin tekee kipeää.
Mutta silti istuttelin kukkia ja tein normaalit hommat. Sukkahousujen laittaminenkin oli vaikeaa kun käsien lihakset on niin kipeät. Siis tosi kipeät.
Kun tämän ikäinen menee valittamaan lääkärille saa parhaassa tapauksessa särkylääke reseptin.
Olen luovuttanut sen suhteen että saisin apua nykyisesestä terveydenhuollosta.
On minulla parempiakin päiviä, kuntoilen yleensä 45 minuuttia päivittäin, mutta nyt ei onnistu sekään, kivut on niin pahentuneet.
Olen aika sinnikäs, uskon että taas tulee parempi päivä, ei kivuton, mutta siedettävä.
13.05.2024 16:36
Ajattelin lähteä kauppaan pyörällä mutta meillä oli kylmä tuuli ja vain 10 astetta lämmintä.
Otin auton tallista vielä.
Huomiseksi lupasivat parempaa säätä meillekin.
Käyn mökillä ympäri vuoden, nyt olen ollut toista kuukautta kylillä, ikä taitaa painaa kun ei viitsi vaihtaa paikkaa.
Kyllä ikä akaa tuntumaan, ei noin vain lähde mökille tai tee mitään muutakaan vasta kun on pakko.
Onneksi pystyn tekemään, sen olen huomannut että liike on lääke, aloittaminen vain on tahmeaa.
30.04.2024 19:55
Ottavat kaiken irti leikkauksin kun nyt on kerrankin tilaisuus.
Kunhan vaalit tulee niin tämä ilo loppuu.
20.04.2024 13:01
Kyllä ulkonäkö on sivuseikka. Monella naama säilyy hyvänä mutta pää ei toimi tai muu kroppa.
Minunkin ihoani on moni kehunut, en tee juuri mitään muuta kuin käytän kosteusvoidetta ja pesen vedellä. Äidiltäni perin hyvän ihon ja selluliitin.
Kunhan jalkani kestäisi elinikäni ajan, ne ovat tosi kipeät välillä.
Vähäisenkin meikkaamisen lopetin kun koronan takia piti käyttää suojusta suun ja nenän edessä.
Nyt en käytä mutta en enää maskia mutta oikein osaa aloittaa uudelleen huulipunan käyttöä.
Tässä kysyttiin nättiä ikäihmistä, en osaa mainita ketään erikseen, kauneus on katsojan silmissäkin.
20.04.2024 12:14
https://anna.fi/ihmiset/annika-saarikko-on-raskaana-han-on-toivottu-pikkusisarus
Huomasin että taitaa olla raskaana. Katsoin netistä kyllä on.
18.04.2024 12:42
Yritin vain kertoa että elämä ei lopu 60+ ikään.
16.04.2024 17:57
Sehän on hienoa jos kaikki pitävät empaattisena ja ystävällisenä. Sinäkin olet ja minä sellaisia, uskoisin.
Meissä kaikissa saattaa piillä hankalia puolia.
Mutta voin sanoa käsi sydämellä että en ole enää kovinkaan kiukkuinen, ainakaan kuten nelikymppisenä kun kuvittelin että elämä on sitten tässä.
Nyt vasta huomaan että tämä elämähän on ihan kivaa.
16.04.2024 17:26
Olet hyvin valistunut ja kuluttajaystävällinen.
Kuolema on luonnollinen asia. Yhtä luonnollinen kuin syntymä, sitä kohti mennään jo ensimmäisestä henkäyksestä lähtien.
16.04.2024 17:11
Ensi elokuussa täytän 80v.
En välitä mistään ikäsyrjinnöistä.
Ajelen sähköpyörälläni kymmeniä km. Kuntoilen ainakin kolmesti viikossa 45 minuuttia.
En sksi että tykkäisin kuntoilusta, mutta olen huomannut että veri alkaa kiertämään kropassa ja päässä paremmin. Pyöräilystä olen aina tykännyt
Elän elämäni parasta aikaa. voi herätä aamulla sitten kun tuntuu siltä, ei kiirettä mihinkään. Muistan ruuhkavuodet, niitä en kaipaa.
Olen väärällä sivulla, teidän pitää elää vielä muutama vuosi, että saavutatte saman.
16.04.2024 16:36
Entä kun lihat tippuu luista. Onko omat hampaat?
16.04.2024 16:27
En vaivaa päätäni sillä mihin ruumiini joutuu kuolemani jälkeen.
Minulla on hautapaikka poikamme ja mieheni vierestä.
Kai ne jotenkin saavat kärrättyä ruumiini sinne.
16.04.2024 14:21
27 / 159