Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3044
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aloituksessa on paljon perää.
Nykyisin mietin elettyä elämää, muistan asioita jotka ovat kiireen keskellä olleet unohduksissa.
Kaikki muistot eivät ole hyviä.
Talvi on erityisen pitkältä tuntuva, en tykkää lumesta enkä kylmästä.
Joskus synkistelen kun ajattelen elämän rajallisuutta, elokuussa tulee 80-vuotta täyteen. Missä välissä olen tullut näin vanhaksi???
Sain lapset nuorena, poikamme kuoli 45-vuotiaana syöpään, se on pahinta mitä voi äidin osalle tulla. Hän täyttäisi Joulukuussa 60-vuotta.
Tytär on vanhempi hänkin alkaa olla eläkeiässä, vasta äsken hän oli pikkuiseni.
Onneksi meillä on lämpimät välit vaikka asutaan eri puolilla suomea.
Yleensä olen tyytyväinen elämääni, arvostan eläkeläisen elämääni, saan tehdä mitä haluan, kiireettömät aamut ovat parasta. Joskus sanon ääneen että kiitos kun saan elää taas tämänkin päivän.
14.01.2024 20:25
Vaikuttaakohan ikä mieletilaan kun alkaa olla äreyttä minullakin.
En ymmärrä näitä kiukkuisia heittoja, miksi ei eriävää mielipidettään voi kertoa ihan normaalilla muita loukkaamattomalla tavalla.
Ei taatusti aina olla samaa mieltä, joskus kiukuttaa ja tekisi mieli sanoa painava sanansa, voi sanoakin ilman ilkeyttä laskettuaan ainakin viiteenkymmeneen. Viesti menee paremmin perille jos malttaa mielensä.
Kai on pidettävä taukoa kirjoittelussa. Kannattaa varoa että ei tule mielensäpahoittajaksi..................
14.01.2024 11:52
Anteeksi? Olen niin tyhmä että en ymmärrä mitä tarkoitat?
Ei muuten haittaa, mutta olisi kiva tietää selkokielellä yksinkertaisellekin lukijalle.
14.01.2024 11:21
Ikäluokkamme ihmisillä on ollut kova työmoraali, jopa terveyden kustannuksella.
Lantusta tykkäsin ennen, lanttukukkoa tein usein. Nykyisin ei maistu kaali eikä lanttu.
Sanovat että makuaisti muuttuu iän myötä, minulla ainakin pitää paikkansa.
Olen nirso, en syö mitään mistä en tykkää vaikka olisi kuinka terveellistä.
13.01.2024 11:05
Minä tykkään hyvästä ruuasta ja myös lapsenlapsestani ja hänen lapsistaan.
Ei se ihan sama ole mitä syö, jos tykkään vaikkapa karjalanpaistista mutta en makaroonivellistä :)
Eikä me olla vanhoja horiskoja, jos osaa käyttää nettiä ja kirjoitella tänne mitä ei kaikki ikäisemme osaa.
Jos en kuole niin horisko minustakin tulee, tai sitten ei....
12.01.2024 14:47
Kiitos Mira <3
11.01.2024 13:29
En oikein ymmärrä mihin pyrit viestilläsi.
Täällä on paljon sivuja eri aiheista, jopa 80+ sivulla on eri aiheita, ei ole pakko juuttua yhteen ketjuun jos tulee äreäksi..
Minä ainakin sivuutan aiheen jos ärsyttää, enkä ala kiukuttelemaan kirjoittajille. Aihe voi olla heille tärkeä vaikka itseäni ei kiinnosta.
Ei pahalla, nojatuoli on ainutlaatuinen alusta netissä meidän ikäisillemme.
Haluaisin että se säilyisi kauan samanlaisena.
11.01.2024 13:07
Yleensä jotain hyvää kahvileipää.
En juuri leivo nykyisin, ostan jonkun epäterveellisen ja lihottavan pullan.
Yhteen aikaan oli jäätelö mielitekona, onneksi olen kyllästynyt siihen.
10.01.2024 20:59
Mietin samaa, silloinkin ajattelin ottaa tintin mukaani mutta luonnonvaraiset linnut ei oikein sopeudu ihmisiin ja kissa katselisi vesi kielellä.
Pitää miettiä jonkinlaista suojapaikkaa, sähkölämmitys ei oikein tule kysymykseen kun maksan kahdesta paiksta sähkölaskun, se on jo muutenkin paljon.
10.01.2024 20:43
Olen niin kyllästynyt talveen että ei edes netti kiinnosta. Käyn sentään mökillä lisäämässä linnuille siemeniä Oravatkin käyvät mutta antaa käydä. Kallistuneet ovat siemenet, ostan kuorittun aauringonkukansiememet, ovat kuitenkin plajon näkyisämpiä kun ei puolet ole kuoria.
Itku tuli kun katsoin talitinttiä lintulaudalla, oli hyvin surkeassa kunnossa, yritti kuitenkin syödä siemeniä. Se osoitti kuinka huonossa kunnossa oli kun ei lähtenyt lentoon vaikka tulin lähelle.
Näitä pikkulintuja, isompiakin kuolee paukkupakkasissa paljon.
Nyt on ollut pari lämpöastetta, mutta taas kylmenee.
Mökillä oli välillä putket jäässä, sain sulamaan kun olin pidempään siellä, nyt eivät ole jäätyneet kun kävin.
Tämä talvi on ollut vaikea, en siedä edes lunta. Odottelen kevättä että pääsen ulos.
Jos ei olisi kissaa niin lähtisin lämpimämpään paikkaan. Kissa on sellainen persoona että ei tahdo sopeutua kun minun kanssani olemiseen. Puhumattakaan eläinhotoloista kun ei siedä muita eläimiä, menee sekaisin jo nähdessään.
Johtuu siitä miksi läksi aikoinaan vaeltamaan, heillä oli koiria ja kissoja jotka söivät tämän ruuat. Murisi meilläkin syödessään ainakin vuoden ajan kunnes tajusi että kukaan ei vie sen ruokia.
Ollaan parhaat kaverit, siitä on minulle paljon iloa ja joskus riesaakin kun on tullut nirsoksi ruuan suhteen. Oma vikani kun olen hemmotellut.
Hyvää alkanutt vuotta kaikille :)
10.01.2024 20:26
Joulupäivän olen virkannut ja kuunnellut yle areena proadcastin kautta L Onervaa.
Erikoinen nainen kun ottaa huomioon että oli syntynyt 1800 luvulla.
https://naytelmat.fi/writer/l-onerva
Kuuntelin hänen novellejaan nimeltä Mirdja.
Todella mielenkiintoista ja syvältä luotaavaa kerrontaa.
Aion kuunnella kaikki hänen teoksensa runoa myöten, vaikka en juuri runoista ole välittänyt.
25.12.2023 17:51
Minäkin muuttaisin vuokralle. Olisi huoletonta asua ja muuttaa jos asunto ei miellytä.
Mutta ei asunnot tee kauppaansa.
21.12.2023 23:29
Oli vuokralaisia , eivät maksaneet vuokriaan, jouduin maksamaan vastikkeenkin heidän puolestaan.
On 100% varmaa että en osta sijoitusasuntoa.
Kun karhusin saatavia niin tuntui että minä taidankin olla velkaa heille että suvaitsevat asua luukussani.-
Onneksi sain myytyä kämpät, en voitolla mutta en tappiollakaa.
21.12.2023 23:25
Aloittajalle vielä, Onneksi alkaa normaali arki, samaa mieltä.
En ole ostanut yhtään lahjaa, tiedän että nuoriso arvostaa rahaa, ostavat sitten mieleistään. Joten lapsenlapsenlapsille annan rahana.
Tytär ei tarvitse rahaa, eikä hänen lpsensa, Tilasin heille kotipuolen paikallislehden joululahjaksi kuten muinakin vuosina.
21.12.2023 22:01
Olen samaa mieltä kanssasi Tellukka.
Samat tuomoit ei koske kaikkia. Vaikka mitä sanottaisiin.
En ole edes poliittisesti valveutunut, mutta tämä on ollut pakko huomata.
21.12.2023 21:36
Minulla on lama, en jaksa mitään. Jokainen nivel on kipeä, yöllä jos nousen kävelemään niin jalatkin ovat tosi kipeät, hyvä että pystyn menemään jaloilleni.
Tätä on kestänyt pari päivää.
Ei kai korona ole tarttunut kaupunkireissulla.
Toissa iltana oli 37,8 kuumetta, nyt ei ole.
Mutta maata kaatava väsymys, en jaksa tehdä mitään.
Minut on rokotettu koronaa vastaan ja kerran sairastinkin, jospa olisi nyt helppompa jos on korona. En ole tehnyt testiä.
Flunssa ei ole, kurkku ei ole kipeä eikä muitakaan flunssan oireita.
21.12.2023 21:00
Miksi naisten pitää olla kauniita hamaan vanhuuteen. Oletko sitä meiltä että miehet eivät vanhene?
Olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni, kaikki tulevat vanhaksi, jopa miehet. Ja jättävät vielä meidät verevät naiset leskirouviksi kun heidän elinikänsä on paljon vähemmän kuin naisten.
Meidänkin kaupungissa on sata leskirouvaa yhtä samanikäistä ukkelia kohti.
21.12.2023 20:13
Kerran olen täyttänyt vaalikoneen. Silloin tuli Sari Essayah. Olen kuunnellut häntä ihan hyvä valinta olisi.
21.12.2023 18:26
Toivon että löydän hyvän siivoojan.
Ei kai sitä joulupukki tuo.
En oikeastaan kaipaa tai tarvitse mitään muutan.
20.12.2023 19:52
Täällä on myös erakko.
Mitä enemmän vuosia tulee, sen enemmän tykkään omasta seurastani.
Olen ollut vähän kipeä, lievää kuumetta ja kamala väsymys.
Pitäis ottaa coronatesti.
Puhuvat paljon vahusten yksinäisyydestä, en ole ainakaa vielä tuntenut itseäni yksinäiseksi.
Olen paljon yksin, se on minulle suorastaan ylellisyyttä.
Siinä se joulu menee kuin muutkin päivät.
20.12.2023 19:19
27 / 153