Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
48
Kommenttia
3048
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pakkasin kissan ym autoon ja tilin välillä keskustaan ihmisten ilmoille.
Sade loppui tietysti kun sitä pakoon lähdettiin mökiltä.
Olen laatikon kerrallaan käynyt läpi, on löytynyt tavaroita joita en tiennyt edes olevan, olivat unohtuneet.
Vielä on paljon kaappeja ja laatikkoja.
Järjestin virkkaukseni yhteen kaappiin, niitä on kertynyt monta hyllyllistä.
Tuli mieleen että mitähän jälkikasvu tekee niiden kanssa kunhan minusta aika jättää.
Olen antanut paljon tuttaville ja sukulaisille. Poncoja ja myssyjä ym..
Voishan niitä yrittää kaupata vaikka kirppiksellä tai Tori. fi sivuilla.
Tänään olen ollut harvinaisen pirteä, eilen taas oli ihan kamala päivä, nukuin päivällä monta tuntia, väsytti ja kolotti.
On vähän liian iso asunto, vaihtaisin pienempään mutta täällä ei saa asuntoja myytyä.
Vastike nousi kun kaikki muukin kallistuu.
Voisin myydä asunnon ja lähes kaiken irtaimen antaisin kaupanpäälliseksi. Olisi kiva aloittaa vielä kerran alusta ja uusia asuntoaan.
Pitänee alkaa kauppaamaan taas.
Kissa tottui hyvin muuttoon, ollaan käyty lenkillä pari kertaa päivässä. Se ei totu valjaisiin, mutta kulkee mukana ei karkaa mihinkään. Sitä moni ihmettelee, olisi karannut jos haluaisin. ollaan lenkkeilty näin monta vuotta. Mökillä saa ulkoilla vapaasti, sielläkin pysyy pihapiirissä.
25.07.2023 23:13
Olet oikeassa.
Paljon riippuu millä tavalla kohtelee läheisiään ja kaikkia ihmisiä.
Kyllä sen palautteesta huomaa.
22.07.2023 11:07
Just noin se menee.
Olen ainakin viikom miettnyt että huomenna lähden joksikin aikaa keskustaan.
Nyt on kolea sateinen keli joten sinne meno olisi paikallaan.
Saa nähdä.....
22.07.2023 10:03
Kyllä minä olen käyttänyt sanontaa, ääni haudan takaa usein.
Kai sillä tarkoitan vain sitä että laulaja on edesmennyt mutta ääni on jäänyt.
Kun olen paljon yksin virkkauksineni ja kissoineni niin olen alkanut kelata elämääni ja sen hyviä ja huonoja asioita.
Paljon on ollut kaduttavaakin, täällä on ketju anteeksi pyynnöstä.
Jos olen loukannut jotain ihmistä niin vanhempana olen yrittänyt sovittaa kaikki, jopa pyytänyt anteeksi.
Anteeksi pyyntö onnistuu vasta sitten kun on päässyt itsensä kanssa sovintoon aiheesta.
En kuitenkaan alkaisi jokaista virhettä anteeksi pyytelemään jälkeen päin, isommista asioita on ollut kysymys.
Vaikka olisin ainakin osittain ollut oikeassakin niin vihaisena ei valitse sanojaan.
Nykyisin on hyvä olla kun olen sopinut pahimmat erimielisyydet.
Tuntuu hyvältä kun asiat on selvitetty ja näkee kuinka hienoa palutetta on saanut vastapuolelta.
Voin sanoa vilpittömästi että en ole katkera tai vihainen enää ollenkaan.
En silti ole mikään pyhimys, olen yhä aika äkkipikainen ja pidän sinnikkäästi puoliani jos asia on tärkeä.
Pikkuasioista ei kannata inttää.
22.07.2023 09:52
Voi kuinka tuttua tuo että suunnitelmat eivät toteudu.
Ennen oli piha toisenlainen, kukkia laitoin paljon enemmän, onneksi on paljon monivuotisia jotka kukkivat eri aikaan, joten on aina joku kukassa.
Salaattia ja muita rehuja kylvän maahan, niitä tulee haettua ruokapöytään.
Porkkanat ym.. juurekset ovat aika halpoja ja niitä menee vähän.
Kävisin kesälläkin pidempiä aikoja keskustassa kuten ennenkin, mutta en viitsi, on iso homma lastata ruuat ym.. autoon. Äkäisestä vastahakoisesta kissasta puhumattakaan.
Aitta ja vintti pitäisi siivota ja tyhjentää. Varmaan kerroin saman jo viime kesänä, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
21.07.2023 19:45
Aika tavallinen olo ja päivä on ollut.
Olen miettinyt sitäkin että voisin lähteä kylille vähäksi aikaa.
Siellä pitäisi pestä ikkunat ja parvekelasit. Yksi kerrallaan jos muuten en jaksa.
Olen ollut mökillä yhtä mittaa pääsiäisestä lähtien. Pyykillä olen käynyt keskustassa.
Kissa ei tykkää muutoksista. Täällä voi mennä aamulla ulos, pääsee sisään ja ulos kun jätän ovet raolleen.
Keskustassa en päästä kissaa yksin ulos.
Vettä sataa, ei ole pahitteeksi, aika kuivaa kukkapenkeissä on. Ei tarvitse käydä haudoillakaan kastelemassa.
Kaverikaan ei ole päässyt pariin viikkoon sairauden takia.
Tein itselleni lupauksen että vähennän minimiin sokerin syömisen.
Eilen tein mansikkakakun, on muuten hyvää.
Teen välillä näitä päätöksiä rikottavaksi. Aloin epäillä että oli kehkeytymässä jonkin asteinen sokeririippuvuus.
21.07.2023 17:48
Toivoisin että Skillan avaisi uudelleen nojatuolin.
Varmaan moni muukin sitä haluaisi.
21.07.2023 17:28
Oli mukava kuulla sinusta Skillan.
Vuoden kuluttua täytän 80v. Silti tunnen olevani "kypsä" palstalle.
Käyn palstalla mielialan mukaan.
Jos en viitsi avata tietokonetta niin jätän palstat väliin, en tykkää kirjoittaa puhelimella enkä edes tabletilla.
On ollut väsähtänyt olo jonkin aikaa, kaveri sanoi että etkö muista kuinka vanha olet.
Haluaisin unohtaa mutta kroppa muistuttaa, aika on armoton.
21.07.2023 17:23
Minulla on ollut vaikeuksia vaikka muille jakaa.
Lapsen kuolema oli pahin, silloin ajattelin, enää en pelkää mitään, pahin mahdollinen on tapahtunut.
Elämä oli taistelua puolison sairauden kanssa.
Mutta olen kiitollinen että saan elää, nähdä luonnon heräävän keväällä.
Kiireetön ilman huolia oleva arki on ylellisyyttä jota arvosta vaikeiden vuosieni jälkeen.
Tiedän, jos terveys pettää niin että joutuisin toisten armoille, haluaisin mieluummin kuolla.
Eutanasia saisi tulla lailliseksi jos mitään toivoa paremmasta ei enää ole.
21.07.2023 12:55
Lisään vielä, nyt on mekkobuumi.
Olen ostellut useita maximittaisia mkkoja ja vähän lyhyempiäkin.
Koskahan tulisi pidettyä kun en käy missään. Kotona pidän kaftaania, niitäkin on useita.
20.07.2023 19:14
Minä ilkeän tunnustaa
On reisitaskuhousuja ja polvisukkia.
Ei ole tullut mieleenkään että niissä olisi jotain vikaa.
Kirjoitin polvisukista ylempänä, mutta niitä on kaapissa vaikka kuinka monet.
Harvoin laitan jalkaan kun kiristävät ilkeästi.
Farkusta en oikein tykkää, housujen pitäisi olla joustavat niin ovat mukavammat jalassa.
Ei kukaan ole tullut sanomaan mitään negatiivista vaatteistani eikä alkanut nauramaan mahaansa pidellen.
20.07.2023 19:11
Reijo Mäen kirjoissa yksityisetsivä Vares inhoaa naisten polvisukkia.
Hän perui treffit kun näki naisella sellaiset :)
Kyllä ne pitkien housujen kanssa ovat ok.
Itse pidän pitkien housujen kanssa mieluummin nilkkasukkia.
En juuri reagoi muiden pukeutumiseen.
Kaupassa käydessäni kassatytöllä oli naama täynnä lävistyksiä ja silmäripset ylsivät poskille.
Mutta mitäpä tuostakaan, en ole ajan hermolla enää. Kunhan hoitaa työnsä.
20.07.2023 19:01
Sain Ison Hortensian äitienpäivänä toissa vuonna.
Yritin pitää hengissä mutta alkoi kuolla pois.
Huomasin ihan tyvessä pienen vihreän alun, oli tosi pieni.
Otin sen talteen ja juurta mukaan. Istutin ruukkuun, alkoi kasvaa hitaasti mutta varmasti.
Ei ole kovin iso vieläkään, mutta nätti kukka on latvassa.
Tykkään pelastaa kituvia kasveja, kun onnistun niin tulee hyvä olo.
16.07.2023 17:57
Päivä on kulunut enmmäkseen ulkona virkkaamassa ja äänkirjaa kuunnellessa. On liian kuuma rehkiä, laitoin mukavan tuolin varjoon ja toisen tuolin jalkoja varten, tyynyt vielä molempiin tuoleihin niin ei väsy jalat eikä selkä.
Löysin You Tubesta uuden kesäkurpitsareseptin. Viipaleiden annetaan hikoilla suolan avulla enin neste pois. Sitten kuivasin ja kastelin maustetussa kananmunassa ja kierittelin korppujauhoissa. Voita reilusti pannulle ja kauniin ruskeaksi. Oli yllättävän hyvää.
Välillä ei ruoka maistunut, nyt maistuu todella hyvin, sokeria yritän välttää.
16.07.2023 17:45
On totta että ikä on numeroita. Ja sen huomaa, mutta ei niin kuten moni sen tulkitsee. :)
Parikymmentä vuotta sitten kiinnosti eri asiat.
Minunlla on kaveri, hän on nuorempi, toivoisin että olisi vanhempi.
Kyllä näillä kymmenillä ratkaisee toisen kunnioitus ja ystävyys enemmän kuin mikään muu.
Me ollaan saavutettu kumppanuus, ilman vaatimuksia puolin ja toisin.
Minua huvittaa ajatus että joku ennen tuntematon mies tulisi kotiini ja alkaisi vaatia sänkyyn menoa. nauraisin ja osoittaisin ovea.
Kuten kirjoitit, etsit eroottista vipinää 80+ naisilta.
16.07.2023 14:13
Tuttua on minullekin.
Olen oppinut ottamaan rennosti.
Yritän jonkin verran kuntoilla että pystyisi liikkumaan sen aikaa minkä täällä vietän.
Mikä lie, miulta tahtoo aika loppua kesken. Johtuu varmaan siitä kun virkkaan kiivaasti kaiken aikaa ja kuuntelen äänikirjoja.
Huvittavaa, kaikki muu touhuaminen on turhaa, se aika on poissa virkkaamisesta. :)
Koronan alettua aloin virkkaaman ainakin 50-vuoden tauon jälkeen. Nyt en pysty vieroittamaan siitä itseäni millään.
14.07.2023 15:59
Vuohenputki on kuulemma syötävä kasvi, joku kehui hyvänmakuiseksi. Olen maistellut, vähän persiljaa muistuttaa mielestäni.
Mutta tämä kasvi jos saa vallan niin kohta on koko tontti täynnä, vuohenputkea olisi syötäväksi ja kuivattavaksi ym.....
Otin erään puretun talon tontilta hylätyn Pionin mökin kukkapenkkiin.
En olisi ottanut jos olisin tiennyt, olen siitä asti joutunut taistelemaan Vuohenputkien kanssa että edes vähän jäisi tilaa muillekin kasveille. Jos jää pienikin juuren palnen maahan niin kohta rönsyilee voitonremuisena.
13.07.2023 13:53
Oli mukava herätä uuteen päivään.
Eilen kävin terkkarilla ja tuli hyvää palutetta. Oireeni eivät olleet vaarallisia.
Täällä on viileää 13-astetta lämmintä. Onneksi ei pakkasta :)
Muualla suomessa on lämpimämpää.
Nautin kesästä mökilläni kelistä huolimatta.
Teen mitä milloinkin huvittaa. Olen sitä mieltä että näillä viimeisen neljänneksen loppupuolen kymmenillä pitää tehdä mieleisiään asioita eikä pakottaa itseään mihinkään.
13.07.2023 10:09
Minäkin tykkään nojata ostoskärryihin.
Kun jalat leikattiin niin jäi hermosärkyä, en oikein tykkää kävellä, sattuu ja väsyy.
Mieluummin ajelen pyörällä.
On totta, joskus tulee aika että on luovutettava.
Puolikuntoisena olokaan ei ole mukavaa.
Toivon että vielä olosi paranee ja elämän halua alkaa tulla.
Ihmeitäkin taphtuu.
12.07.2023 19:07
Olet niin oikeassa <3
08.07.2023 20:44
37 / 153