Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
48
Kommenttia
3050
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko täällä luotsi. Kuvittelin että sellaista ei enää ole.
04.06.2023 18:00
Olen ostanut Ruotsalaisia uusia perunoita, eivät ole oikein mieleisiä.
Ihan tavallien vointi tänään, hyvin nukuttikin.
Pestiin painepesurilla mattoja, ihan hyvät tuli.
Aika viileää on vieläkin, mutta ihan hyvin ulkona tarkenee kun on liikkeessä.
Ajattelin lähteä pyörälenkille, pitäisi laittaa paljon päälle, toissapäivänä ajelin, oli aika hyvin päällä, mutta silti tuntui viluiselta koko loppupäivän.
04.06.2023 17:40
Biojätteeseen ne laitoin, tulee vain sanottua roskiin.
Ei voinut syödä kun oli homeessa.
03.06.2023 17:14
Olen itse huomannut että sanat ovat hakusissa ja nimet. Siis enemmän kuin ennen.
Keksin kiertoitien jos en muista jotain sanaa tai nimeä.
02.06.2023 14:48
Huvittaa kun sana pakko toistui tekstissäni ainakin neljä kertaa.
Mieheni aikoinaan sanoi että "pakko ei ole kuin kuolemaan, ja siihenkin vain kerran."
02.06.2023 14:46
En pidä näistä kokouksista. Niin monta mieltä kuin on osallistujaa.
01.06.2023 22:49
Samoin olen ajatellut Palliatiivinen hoito tarkoittaa hoitoa joka lievittää oloa mutta sairauteen ei ole parannus keinoa.
01.06.2023 21:48
Olen aina tykännyt housupuvuista tai pitkistä hameista.
Nyt vanhemmiten olen ihmetellyt että miksi ihmeessä???
01.06.2023 21:28
Siivoan sen verran kun jaksan ja itse viihdyn asunnossani.
Kävi siivoojakin kerran, en tehnyt sopimusta vielä, ei heissä mitään vikaa ollut, kai luontainen nuukuuteni vaikutti.
En ole boheemi, mutta aika suurpiirteinen, vanhemmiten aina vain enemmän. On pakko, kun ei jaksa enää samaa kuin nuorempana.
Oli pakko panna tuli uuniin, vaikka tuhoaa ilmastoa. En raaski käyttää sähköäkään kun tein sopimuksen 12 senttiä kvh ja nyt on pörssisähkö paljon alempi.
En sen takia menetä yö uniani. Lämmitän sähkölläkin jos on pakko.
Minulla on aina ollut oma tärkeysjärjestykseni.
Siivoaminen on ollut pakkopullaa, mutta senkin olen suorittanut kohtalaisesti.
01.06.2023 21:06
Käytin autoa öljynvaihdossa.
Sitten kaupassa.
Piti ostaa rasvapalloja Tikoille ja muille linnuille, en kestänyt katsella kun pyörivät turhaan syöttöpaikalla ja katselivat ikkunaan sen näköisenä että jotain taisi mammalta unohtua.
Nyt siellä on vilske, tikkoja on useita ja muitakin lintuja.
Vähän väsyttää, muuten olo on ihan tavallinen.
01.06.2023 20:16
Olen myös pohjalainen.
Särmät ovat hioutuneet vuosien kuluessa.
Jos on kyse todella tärkeästä asiasta niin pidän kyllä puoleni.
Kaverin mukaan liiankin hyvin.
01.06.2023 19:49
Nykyisin en enää välitä, silloin aikoinaan olin herkkätunteisempi.
Palstat ovat siitäkin hyviä että kasvattavat sietokykyä.
Minä pidän kaikista täällä, olette hyvä henkireikä arkeeni lintujen ja kissan lisäksi.
Täällä 80+ ketjuissa en ole kokenut muuta kuin hyvää mieltä mukavien kirjoittajien parissa.
01.06.2023 19:46
Siksi vaihdoin nikkiä kun ikäni oli kauan arvuuttelun aihe.
Etkö muista.
Ei minua ajettu pois, mutta vinoiltiin.
Siksi vaihdoin nikkiäkin.
En voi mitään jos olet tuota mieltä. Me ajatellaan omalta kannaltamme.
Sitä paitsi, en tykännyt Mielikki mummo nikistä, miten lienen sellaisen ottanutkin, on ihan luvallista vaihtaa nikkiä.
Nyt olen kertonut ikäni ja olen niin vanhojen palstalla että ikä loppuu tähän.
Olin kirjoittanut että häädettiin, ei nyt sentään, sanavalinta on väärä.
01.06.2023 19:41
Jos on elänyt kunnoitettavaan 80-vuoden ikään niin ei ainakaan kuole nuorena.
Silti olen sitä mieltä että nyt, jos koskaan kannattaa huoehtia terveydestään.
Siten voi saavuttaa vielä monia vuosia elämänhaluisena.
Kyllä vanhuden vaivat saavat kaikki kiinni vaikka eläisi kuinka kurinalaisesti.
Kai geeneilläkin on osansa, äitini suku on hyvin tervettä ja pitkä ikäistä vaikka eivät koskaan kuntoilleet ja söivät mitä sattui olemaan ja mistä tykkäsivät.
Minä kuntoilen ainakin kolmesti viikossa, olen huomannut että siitä on hyötyä vaikka en juuri tykkää, siinä olen tullut äidin sukuun.
Vaikuttaakohan ikä, vai mikä lienee, olen tullut hyvin valikoivaksi ruuan suhteen. En siis valitse terveellistä, vaan sitä mistä satun tykkäämään. Nytkin laitoin salaatin loput roskiin kun ei millään menneet mahaan asti.
31.05.2023 13:53
Olen horoskoopiltani Leijona.
En usko että minussa on paljonkaan leijonaa, saman verran kuin suurimmassa osassa.
En lue horoskooppeja. Nuorena kun olin rakastunut niin piti lukea kaikki saatavilla olevat horoskoopit.
31.05.2023 13:23
Ei minulla ennen ole ollut hinkua edes jäätelöön, karkeista en juuri välitä. Nykysin ainoa mistä oikeasti pidän on jäätelö, varsinkin lakkahillolla, muukin hillo käy.
Suklaasta en välitä, voin syödä konvedin tai pari rasiasta, tai jätän kokonaan muille.
Yritän syödä aamuisin kaurapuuron siemenillä että olisi tarveellinen aamupala.
Nytkin on kello 11 enkä ole edes kahvia juonut.
Iltaa kohden alkaa olla vähän nälkä.
Veriarvot, kolestroli ja varenpaine ovat hyviä. Joten ei hätää. Lievää ylipainoa on, se on kuulemma hyväksi näillä kymmenillä.
31.05.2023 10:59
Kyllä kyllästyin muutenkin jatkuvaan politikointiin tällä 70 palstalla.
60+ palstalla loukkasin tahtomattani erästä vakituista kirjoittajaa.
Hän on hyvin herkkä ja pitkävihainen.
On minua haukuttu, en tunnista kun on anonyymina.
En yleensä kirjoita loukkaavasti, koska en itse halua kuulla ilkeilyä en myöskään kirjoittele niin muille.
On totta että ikäni oli jatkuva puheen aihe yhteen aikaan, en uhallanikaan kertonut :)
Vaikka en mitenkään häpeä ikääni.
31.05.2023 10:53
Muutin 80+ sivuille vaikka en ihan vielä täytä tasavuosiakaan.
Minua pidettiin liian vanhana näillä palstoilla. Joten siirryin 80.ppisiin joista ei voi häätää ainakaan iän takia, koska on korkein ikäryhmä.
Johtui varmaan siitä että en suostunut kertomaan ikääni ja olivat tehneet laskutoimituksia siitä kuinka kauan olen kirjoitellut ja tulos oli että olen yli-ikäinen :)
Taisin olla liian herkkähipiäinen, mutta viihdyn näiden vanhusten kanssa oikein hyvin, tunnen olevani kypsä sinne.
Käyn täällä 70+ palstallakin satunnaisesti. Yhteen aikaa oli liikaa politiikkaa makuuni.
30.05.2023 17:09
Eräs tunnettu henkilö teki niin ja kärähti. Eiköhän hävetä.
Minulta unohtui itsepalvelu kassalla tavara kun oli jäänyt kassien alle kärryssä., täytän kassin aina käytävän penkillä joten huomasin. Läksin takaisin ja näytin vielä myyjälle että ei ollut tarkoitus varastaa. Ei noin pieni varkaus tee kuin itselle pahan mielen, eikä isompikaan.
30.05.2023 16:54
Kyllä jäätelö lakkahillolla on tosi hyvää.
Ei nykyisin ole oikein lempiruokaa, ei maistu kuin jäätelö ja Ruisleipä kanttarelli sulatejuustolla.
Jotain keittoja teen leivän kanssa syötäväksi.
Pitääkin katsella netistä keittojen ohjeita että ei ala kyllästyttämään aina samat.
30.05.2023 16:44
41 / 153