Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Tällä+hetkellä+asiat+on+hyvin,+pitää+olla+onnellinen.+Ei+se+ole+itsestäänselvyys.+Kuten+jossain+kohtaa+sanoin+joko+voi+käydä+tuuri+tai+sitten+pitää+tehdä+asian+eteen+töitä.+Olen+alussa+vasta+eilen+myönsin+itselleni,+että+olen+tarvitseva+ja+vajaa.+Se+on+alku+ja+lopun+näkee+elämällä.En+kiirehdi,+sillä+ei+saa+kuin+sutta+aikaan.+Kiinni+oleva+ovi+on+nyt+kuitenkin+raollaan.
  2. Hyvää+yötä!
  3. No+höpö+höpö!
  4. Hyvä+kirjoitus+Sheena,+aiheuttaa+ajatuksia.+Olen+samaa+mieltä+tuosta+läheisyys-erillisyysasiasta.+Se+on+haaste+varsinkin,+jos+kahdella+ihmisellä+on+erilaiset+tarpeet.+Tietysti+jos+kumppani+on+ihan+eri+äärilaidasta+ei+onnistumisen+ennuste+ole+kovin+korkea+pitkällä+jänteellä.+Lapsien+takia+on+hyvin+vaikea+kuvitella,+että+kukaan+haluaisi+ihan+heti+meille+muuttaa.+😂+Siis+erillisyyden+suhteen+ei+haastetta+tule+ennen+kuin+yhteisasuminen+on+ajankohtaista.+Läheisyyden+ylläpitäminen+taas+vaatii+kahta+joustavaa+aikuista,+jotka+haluaa+antaa+toisilleen+aikaa.+Jos+molemmat+ei+halua,+harvoin+päästään+alkua+pidemmälle.+Koska+lapsille+ei+voi+ihan+heti+lähteä+esittelemään+(molempien+pitää+tietää,+että+haluaa+olla+yhdessä+pitkälläkin+aikajänteellä),+suhteen+alussa+on+haasteensa,+joka+vaatii+joustavuutta+vaikka+lounastreffejä+(jos+etäisyys+sallii).+Lapsia+voi+laittaa+hyllylle+suhteen+takia,+mutta+esim.+yökyläily+mummilla+aina+joskus+on+lapsillekin+kivaa+(kun+omikron+hellittää)+ja+isommat+lapset+on+jo+niin+isoja+(täysi-ikäisiä+3.5-5v+päästä),+että+omaakin+aikaa+on+kun+pienin+on+isällään.+En+elä+piruja+seinälle+maalaten.+Olen+itsekin+miettinyt+tuota+samaa+haastetta,+mutta+alussa+on+kymmennen+muutakin+haastetta,+ettei+tuo+ole+kuin+yksi+muiden+joukossa.+Jos+ei+ole+valmis+tutustumisjakson+jälkeen+valmis+elämien+yhteensovittamiseen+ja+ei+kestä+epäonnistumisen+mahdollisuutta,+ei+kannata+suhteita+harkita+vaan+pitäytyä+kevyemmissä+suhteissa.+Niin+ja+elämät+voi+yhteensovittaa+myös+erillään+asuen,+jos+se+on+kummallekin+ok.+Kaipaan+rakastettua.+Olen+itse+ollut+itseni+este.+Olen+sanonut+itselleni,+etten+halua/jaksa+aloittaa+uutta.+Olen+mielummin+jättänyt+väliin+kuin+jaksanut+tarttua+turhauttavalta+tuntuvaan+hommaan.