Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Mulla+heräsi+uteliaisuus,+vielä.+Heh.+Asian+psykologinen+puoli+jäi+mietityttämään.+Miten+päädyt+naisen+kanssa+saunaan,+jos+ei+ole+kyseessä+FWB-tyyppinen+ihmissuhde+F+painostuksella+tai+aiemmin+intiimiin+kohtaamiseen+päätynyt+juttu?+Ymmärsin+sanoistasi+ettei+nuo+nyt+ihan+täysin+tuntemattomia+ollut.+Kutsutko+vaikka+naapurin+tai+työkaverin+tai+harrastuskaverin+saunaan+kahdestaan?++Vai+onko+vaikka+syöty+ja+sitten+extempore+alettu+lämmittämään+saunaa+kun+on+kivaa+(mikä+voi+hyvinkin+käydä)+tai+bileiden+jatkoilla+saatu+sama+idea.++Veikkaan,+että+nainen+ei+lähde+saunaan+toisen+kotiin+noin+vaan…+ellei+tunne+etukäteen+edes+vähän+(turvallisuus+asia)+++on+kiinnostunut+jollain+tasolla+(oli+se+sitten+seksi+tai+parisuhde).++Se+tietysti+missä+on+vaikka+riittävän+tuttuuden+raja+riippuu+kiinnostuksesta,+impulsiivisyydestä,+luonteesta+ja++mitä+etsii+jne.+😂+Joskus+turvallinen+olo+tulee+tunnissa,+joskus+vaatii+3kk.
  2. No+kiitos,+jos+se+oli+kohteliaisuus.+😊Seksuaalinen+elämä+on+aina+kahden+kauppa.+Jotkut+sopii+hyvin+yhteen+ja+toiset+ei+ihan+samalla+lailla.+Tunteet+ja+tunneyhteys+vaikuttaa+paljon.+Tottakai+asenne+vaikuttaa+eli+samanlaista+seksielämää+toivovien+on+mahdollisuus+onnistua+yhdessä+on+isompi+kuin+jos+toinen+toivoo+aivan+erilaista+meininkiä.+😉Saunaspykologi+😂+Naisen+ja+miehen+ystävyys+voi+olla+hyvin+antoisaa+(enkä+puhu+nyt+seksistä)+ja+silmiä+avaavaa.+Itselläni+ei+tällä+hetkellä+ole+miespuolisia+ystäviä+eikä+kavereita,+mutta+joskus+nuorempana+tein+tiiviisti+töitä+(ei+nykyinen+ammatti)+ja+reissasin+sen+takia+3+kundin+kanssa.+En+kyllä+kenenkään+noista+kanssa+päätynyt+mihinkään+intiimiin.+Aika+paljon+tuli+maailmaa+parannettua,+kuunneltua+”miesten”+juttuja+korvat+punaisena+ja+oltua+olkapäänä+kun+noista+läheisimmän+tyttöystävä+kriisiytti+suhteen+väliaikaisesti.+Vaikea+kuvitella+saunovansa+kovin+rennosti++ystävämiehen+kanssa,+jos+ei+ole+jonkin+sortin+suhteessa+tai+kovaa+vauhtia+siihen+suuntaan+menossa.+Niin+paitsi+mökillä,+siihen+suhtautuu+ihan+erilailla.+En+tiedä+miksi?+Jos+parin+välillä+on+yhtään+kemiaa,+niin+on+aika+selvää+mihin+suuntaan+se+saunominen+johtaa.+Ja+jos+ystävän+haluaa+pitää+puhtaasti+ystävänä…+en+välttämättä+saunoisi.+😁En+tiedä+onko+täällä+näin+avoimesti+puhuminen+järkevää?+Silti+oli+järkevää+tai+ei,+olen+ottanut+linjan+puhua+tasolla+jonka+läheisessä+ihmissuhteessa+puhuisi+sujuvasti+(jos+vastapuoli+pystyy+vastaanottamaan,+kaikki+ei+pysty).
  3. Minulla+on+muutama+ystävä,+jotka+kahden+kesken++kumpikin+kysyy+ihan+suoraan+erittäin+intiimejä+asioita.+Kumpikin+on+pysynyt+matkassa+pitkään+(20-35v).+Lähes+kaikesta+pystyn+keskustelemaan.+vaikka+isossa+porukassa+en+osallistuisi+samaan+keskusteluun+tai+väistäisin+keskustelun+vastaamalla+”avoimesti”+vastaamalla+kuitenkaan+yhtään+mitään+ja+viemällä+keskustelua+sitä+eri+suuntaan.+Nuo+avoimet+ystävät+kieltämättä+treenannut+kykyä+avautua+silloin+kun+itse+haluaa.+On+asioita,+josta+en+kuitenkaan+avaudu+irl+esim.+parisuhdeasiat+ilman+kumppanin+lupaa+(lojaalisuus!).+Lapsena+saamani+kasvatus+oli+perussovinnainen,+hyviä+käytöstapoja+arvostava+ja+luterilaisarvopohjainen,+mutta+silti+korostaen+ole+oma+itsesi,+kelpaat+sellaisenaan.+En+siis+vaikka+heitä+hurttia+huumoria,+ellen+tiedä+että+vastapuoli+on+siinä+mukana.+Kasvatus+näkyy+siinä,+että+pinta+voi+olla+tyyni,+vaikka+sisällä+tunteet+roihuaa.+Itsekin+haen+keskustelusta+oman+itsensä+ymmärrystä.+Viimeiset+reilu+10v+on+mennyt+aika+moisissa+ruuhkavuosissa.+En+ole+voinut/saanut+käydä+edes+liikkumassa+kerran+viikossa,+enkä+käynyt+ulkona+kuin+pikkujouluissa,+firman+kiitosjuhlissa+tai+muissa+virallisissa+juhlissa.+Ystäviä+näin+joskus+syömässä+tai+sitten+lasten+kanssa+esim.+hoplop+(suurimmalla+osalla+saman+ikäiset+isommat+lapset).+Vaikka+minulla+on+hyvät+turvaverkot,+itse+en+viitsi+perhettä+millään+bilettämisellä+älyttömästi+vaivata.+Työn+takia+apua+on+paljon+tarvinnut.+Nyt+kuitenkin+huomaan+tuon+pitkän+pätkän+jälkeen+tarvitsevani+keskusteluita+oman+itseni+löytämiseksi+uudestaan+ruuhkavuosien+ja+huonon+suhteen+alta.+Enkä+tämä+on+5-kympin+kriisi+ilman+kriisiä.+😂+Olen+jo+hyvin+pitkällä,+😊saa+nähdä+missä+kohtaa+tulee+olo,+että+nyt+saa+riittää+tätä+laatua.+Alan+jo+alitajunnassani.+miettimään+mitä+sitten+seuraavaksi.+No+pitää+palata+ruokatauolta+töihin.
  4. Komppaan
  5. Onnittelut+👍
  6. En+lähtisi+vieraille+ihmisille+irl+avaamaan+tämän+aihealueen+asioita+ihan+heti,+mutta…+täällä+sanoo+helpommin+totuuden.+Nuorena+oli+yksi+poikaystävä,+jolla+oli+sama+ongelma.+Jos+olisi+menty+itse+asiaan,+olisi+kesto+ollut+varmaan+sen+minuutin.+Ei+asiassa+ollut+sen+isompaa+ongelmaa.+Ensin+hoidon+hänen+herkkyytensä+pois+alta+muulla+kuin+yhdynnällä,+sitten+hän+keskittyi+minuun+kunnes+oli+taas+itse+valmis+ja+toinen+tai+joskus+kolmas+kierros+yleensä+jo+kesti.+En+tietysti+tiedä+pystyykö+kaikki+toiseen+kierrokseen,+enkä+tiedä+onko+tuo+tyypillistä+vain+nuorempana.+Itse+pidän+pitkästä+rakastelusta,+eikä+limakalvojen+kanssa+ole+vielä+ollut+koskaan+ongelmaa.+Silti,+rakastelu+ei+ole+vain+yhdyntä.+Kiireettömyys,+läheisyys,+hellyys,+silmiin+katsominen+luo+aistillisuutta.+Ja+molemmin+puolin+hyvään+kokemukseen+voi+päästä+hyvinkin+erilaisin+keinoin.+Jostain+syystä+palstakeskustelut+käy+läpi+miesten+tyypillisiä+epävarmuuksia.+Seuraava+kysymys+sarjassa+lienee,+mitä+jos+mies+ei+ole+suurikokoinen…+Ihan+sama+vastaus,+taas+siihenkin.++Mites+naisten+epävarmuudet?+Jenkkakahvat+yms.