Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikeaa+tää+palstailu+tänään…+sivut+ei+päivity+ja+tulee+ei+lähtenyt+viestejä+(vaikka+lähti).+Eikä+saa+ilmoitusta+uudesta+viestistä+niin+kuin+tavallisesti+kirjaantuneena+saa.
23.01.2022 22:24
Olen+samaa+mieltä!+Jos+toinen+kolahtaa+(irl),+on+tilanteita+missä+asiat+sattaa+edetä+hurjaakin+vauhtia+(edellyttää+toki+luottamusta+ja+turvallista+oloa).+Silti+ainakin+itse+vaikka+kuinka+kiemurtelisin+halussani,+koitan+kuunnella+vastapuolta+ja+kunniottaa+tarvetta+hitaampaan+etenemiseen.+Mielummin+varovainen+kuin+päällekäyvä,+ja+yleensä+jätän+aloitteen+miehelle.+Yleensä+sen+kyllä+molemmin+puolin+vaistoaa,+kun+ei+tarvitse+jarrutella,+eikä+sellaisessa+tilanteessa+välttämättä+enää+ajattele+mikä+on+korrektia+tai+sovinnaista.+😂
En+ole+koskaan+ollut+itse+haluton,+jos+ei+lasketa+yhden+synnytyksen+jälkeisiä+muutamaa+kuukautta+(en+tiedä+miksi+vain+yksi,+oli+ainoa+alakautta+syntynyt+en+tiedä+onko+tuolla+merkitystä?).+Silti+haluton+ex+sai+kyllä+ennen+pitkään+haluni+häneen+häviämään+kokonaan,+mutta+vain+häneen.+Onneksi+on+vilkas+mielikuvistus,+😉+muuten+naiseuteni+olisi+kuihtunut+pois.+En+lähtenyt+pettämään.+Ymmärrän+kyllä+miksi+vastaavassa+tilanteessa,+kaikki+ei+toimi+samoin.+
Luottamus+ja+se,+ettei+tarvitse+pelätä+omaa+kelpaamattomuutta+on+isoja+tärkeitä+asioita.+Luottamus+syntyy+helpoiten+rauhallisella+alulla,+vaikka+toki+joidenkin+ihmisten+kanssa+toinen+tuntuu+tutulta+ja+omalta+alusta+asti.+Parisuhteessa+en+sitä+ole+kokenut,+mutta+työkaverien+ja+ystävien+kanssa+kyllä+(siis+en+puhu+s-suhteesta+vaan+yhteisestä+sävelestä).
23.01.2022 22:21
Kävin.+Eikä+ollut+ryysistä.
23.01.2022 21:46
Jos+korrelaatiota+on+0.381,+on+tuossa+aika+paljon+varaa+yksilöiden+väliselle+vaihtelulle.+😂+Ihan+1+to+1+vastaavuutta+ei+noilla+luvuilla+todeta!+Oliskohan+heikko+yhteys+lähempänä+totuutta?+
Ja+vaikken+ole+statistiikan+asiantuntija,+sen+verran+ymmärrän,+että+korrelaatio+on+aika+heikko+todiste+yksinään.+Muistan+joskus+nähneeni+jonkun+huumorilla+esittäneen+suklaan+syönnin+ja+älykkyysosamäärän+välisen+korrelaation+(oli+todellista+dataa,+mutta+poimittu+tarkoituksella+osoittamaan,+että+korrelaatiota+ei+voi+sokeasti+käyttää+ainoana+osoituksena.)+Oli+muuten+paljon+parempi+korrelaatio+kuin+0.4.+😂+Eiku+suklaata+syömään!+
Tuota+juttua+en+lukenut+kokonaan.+Julkaisussa+pistää+silmään,+että+viitteet+aikaisempaan+tutkimukseen+puuttuu+eikä+lehti+näytä+olevan+vertaisarvioitu.+Maalikkokielellä+artikkelia+ei+ole+tarkastettu+tieteen+periaatteiden+mukaan.+Sillon+kirjoittaja+voi+kirjoittaa+täyttää+asiaa+tai+yhtä+hyvin+kirjoittaa+omia+mielipiteitä.++En+tiedä+onko+lehti+enemmän+kuten+Suomen+Tiede-lehti+tyyppinen+vai+humanistiset+tieteet+yleensäkään+käytä+tieteen+yleisiä+periaatteita?+Kuulostaisi+kummalta?+Vertaisarvioinnin+ajatus+on+juuri+kritisoida+hypoteesejä+ja+tarkastaa,+että+tutkimus+on+tehty+yleiset+periaatteet+noudattaen+tutkimuksesta+johtopäätöksiin.
23.01.2022 21:08
Jos+korrelaatiota+on+0.381,+on+tuossa+aika+paljon+varaa+yksilöiden+väliselle+vaihtelulle.+😂+Ihan+1+to+1+vastaavuutta+ei+noilla+luvuilla+todeta!+Oliskohan+heikko+yhteys+lähempänä+totuutta?+
Ja+vaikken+ole+statistiikan+asiantuntija,+sen+verran+ymmärrän,+että+korrelaatio+on+aika+heikko+todiste+yksinään.+Muistan+joskus+nähneeni+jonkun+huumorilla+esittäneen+suklaan+syönnin+ja+älykkyysosamäärän+välisen+korrelaation+(oli+todellista+dataa,+mutta+poimittu+tarkoituksella+osoittamaan,+että+korrelaatiota+ei+voi+sokeasti+käyttää+ainoana+osoituksena.)+Oli+muuten+paljon+parempi+korrelaatio+kuin+0.4.+😂+Eiku+suklaata+syömään!+
Tuota+juttua+en+lukenut+kokonaan.+Julkaisussa+pistää+silmään,+että+viitteet+aikaisempaan+tutkimukseen+puuttuu+eikä+lehti+näytä+olevan+vertaisarvioitu.+Maalikkokielellä+artikkelia+ei+ole+tarkastettu+tieteen+periaatteiden+mukaan.+Sillon+kirjoittaja+voi+kirjoittaa+täyttää+asiaa+tai+yhtä+hyvin+kirjoittaa+omia+mielipiteitä.++En+tiedä+onko+lehti+enemmän+kuten+Suomen+Tiede-lehti+tyyppinen+vai+humanistiset+tieteet+yleensäkään+käytä+tieteen+yleisiä+periaatteita?+Kuulostaisi+kummalta?+Vertaisarvioinnin+ajatus+on+juuri+kritisoida+hypoteesejä+ja+tarkastaa,+että+tutkimus+on+tehty+yleiset+periaatteet+noudattaen+tutkimuksesta+johtopäätöksiin.
23.01.2022 21:05
Olipa+tunteisiin+käyvä+tulkinta+Samulilta.+Karu+ja+silti+jotenkin+aito.
23.01.2022 19:55
Ai+niin+joo,+vastasin+vaikken+ole+vielä+50v.+Tärkeä+aihe+kuitenkin+puhua,+jotta+poistaa+tabuja+asian+ympäriltä.
23.01.2022 19:09
Olipa+pitkä+keskustelu+yhdestä+miehestä.+😂+Komea,+liian+nuori+ja+seksikäs+ääni,+mutta+ei+aiheuta+minkäänlaisia+värinöitä+missään+ruumiin+osissa.
Itse+asiassa+nuorena+olen+uökoisesti+hyvinkin+saman+tyylisen+herran+kanssa+suhteillut,+tosin+suomalaisen.++Herra+teki+aloitteen,+kahdesti.+Hänen+ulkonäkönsä+ei+saanut+minua+syttymään+vatsalihaksista+huolimatta.++Minuun+hän+teki+vaikutuksen+hymyllä,+älyllä+ja+silmien+loisteella.+Mietin+jopa+onko+mies+pelimies+ulkonäön+takia,+mutta+ei+hän+ollut+vaan+ajatteleva+introvertti.+Ulkokuori+pettää.+Ensimmäinen+mies,+joka+itki+sylissäni+(aihetta+en+kerro).+Ja+vaikka+suhteesta+ei+tullut+vakavaa+eikä+puolta+vuotta+pidempi,+olin+ensimmäinen,+jolle+hän+itki.+Se+tunneyhteys…+
Hyvin+vaikea+kuvitella,+että+mikään+mies+saa+kuvalla+tai+videolla+kuumaksi.+Ei+se+vaan+niin+toimi!+Siihen+tarvitaan+oikea+ihminen,+keskustelut+ja+tunneyhteyden+löytyminen!+Geenien+yhteensopivuus+(=ihon+tuoksu?)+ei+tarkoita+ulkonäköä!+Älyn+kanssa+sen+olen+huomannut+korreloivan+ja+isoimmat+kiksit+ovat+aiheuttaneet+lyhyetköt+vaaleat+suomalaiset+miehet.+En+kyllä+usko,+että+värillä+on+kuitenkaan+väliä.
23.01.2022 18:48
Aktiivinen+keinojen+etsintä+usein+tarvitsee+aikaa...+Ja+keinoja+on+kivempi+etsiä+kun+ei+ole+paniikki,+että+se+toinen+häviää+siitä+vierestä+samantien.+
Jos+puheyhteys+on+hyvä+(edellytys!),+keinoja+etsitään+juuri+aktiivisesti,+seksiä+ei+pistetä+kokonaan+jäähylle+vaan+harrastetaan+sen+mukaan+mikä+on+mahdollista+sillä+hetkellä,+ei+aikakaan+ole+ongelma.
23.01.2022 18:19
En+olisi+niin+jyrkkä,+että+sanoisin+irtoseksin+harrastaminen+tekee+ketään+ei-fiksuksi+tai+fiksuksi,+mieheksi+tai+naiseksi.+En+usko,+että+sinäkään+niin+tarkoitit,+mutta+joka+tapauksessa+tarkennan.+Sen+haluaako+irtoseksiä+vai+ei+määrittelee+ihan+muut+asiat.+
Siitä+olen+varma,+ettei+ainakaan+kaikki+miehet+eivät+ole+valmiita+seksiin+kenen+tahansa+missä+tilanteessa+vaan.+Niin+kuin+naisetkaan.
23.01.2022 18:05
Laitatko+käyttäytymistieteilijä+kiitos+linkit,+vaikka+jonkin+merkittävään+suomalaisia+tai+pohjoismaalaisia+koskevaan+review-artikkeliin+arvostetussa+lehdessä+(ö-luokan+lehdessä+voi+julkaista+mitä+vaan).+Se+mitä+sanot+antaa+ymmärtää,+että+olet+tutustunut+aiheeseen(?)+ja+silloin+olettaisin+sinun+pystyvän+tuon+aika+vähällä+vaivalla+osoittamaan+myös+tieteen+kriteerein?+Jos+olet+maallikko,+toki+pyyntö+on+kohtuullisen+työläs.+Ymmärrän+senkin.+
Olisi+mielenkiintoista+nähdä+tieteen+konsensus+pelkän+Laasasen+teorioiden+rinnalla.+Jos+asiantuntioiden+konsensus+on+samaa+mieltä+kanssasi,+myönnän+olevani+väärässä.+Luotan+tiedeyhteisöön+itsensä+arvostamaan+tieteeseen+(vs+alan+yleinen+IF)+enemmän+kuin+omaan+subjektiiviseen+näkemykseen!+Sinulla+on+mahdollisuus+tarjota+minulle+parempi+ymmärrys…+odotan.+
En+ole+mediaanihenkilö+monellakaan+mittarilla.+Eikä+ystäväpiirini+sitä+ole.+En+ehkä+ymmärrä+mediaania+omasta+näkökulmastani,+se+on+täysin+mahdollista.+Itse+en+noihin+teorioihin+mahdu,+sorry+!
23.01.2022 17:10
Tiedän+monta+miestä,+jopa+haluttomia,+joiden+elämäntarkoitus+ole+paneminen.+En+tunne+juuri+tosin+kuin+fiksuja+miehiä,+
Osalla+ihmisistä+on+suurempi+lipido+kuin+toisella.+Toiselle+maistuisi+vaikka+joka+päivä+ja+toiselle+kerran+vuodessa.+Ei+lipido+ole+paha+asia,+eikä+seksissä+ole+mitään+pahaa+silloin+kuin+siihen+aletaan+yhteisymmärryksellä.
Kuitenkin+jos+nainen+luokittelee+miehen+hänen+oman+käytöksen+tai+puheiden+perusteella+häntäheikkiksi,+mies+joko+jää+ilman+tai+häneen+suhtautuu+nimenomaan+häntäheikkinä.+Miestä+on+vaikeampi+ottaa+tosissaan+eli+mahdollisena+tulevana+puolisona.+Jos+kemia+vie,+saattaa+nainenkin+haluta+seksiä+ihan+vapaa-ehtoisesti+(vaikka+se+tämän+palstan+naiskuvaan+EI+mahdu),+vaikka+tietää+ettei+mies+etsi+seksiä+enempää.+Jossain+tilanteissa+kummallakin+riittää+vähempi.+Eikä+ole+mitenkään+tavatonta,+että+nainen+hakee+vain+seksiä+tai+läheisyyttä,+ja+mies+jää+soittelemaan+perään+parisuhteen+toivossa.+Ei+oikeassa+elämässä+ole+valmiiksi+kirjotettuna+nais-mies-rooleja.+
Mies+ei+ole+keskimäärin+niin+tahdoton+ja+älytön+olio,+ettei+osaa+itse+päättää+mihin+sen+elimensä+uittaa.+Vaikka+tekisi+mieli,+mies+pystyy+sanomaan+ei+kiitos.+Samoin+nainen!+Valinta+on+tietoinen,+molemmilla.
Luulen,+että+monella+naisella+suurin+syy+siihen,+ettei+hae+yhdenillan+seuraa+on+kylmä+kömpelö+seksi.+Hyvä+seksi+vaatii+luottamusta,+läsnäoloa,+tutustumista+siihen+sisäiseen+ihmiseen+ja+tunneyhteyttä.+Useimmiten+ne+vaativat+hieman+aikaa+kehittyäkseen.+Stereotypian+mukaan+miehelle+riittää+vain+mikä+tahansa+rako.+En+tiedä+onko+se+oikeasti+noin?+Eikö+mies+etsi+myös+rakkautta+pohjimmiltaan,+vaikka+verhoaisi+asian+naisten+kaato-imagon+suojaan?+Suoja+voi+olla+myös+inhimillinen+kilpi,+jolla+suojellaan+itseä+pettymyksiltä.+On+naisillakin+kilpensä.+Hyvässä+suhteessa+niitä+ei+tarvita!+
Ohessa+ajattelemisen+aihetta+stereotypioiden+keskelle,+miehen+tulkitsemana:+
https://m.youtube.com/watch?v=0JfeC66K534
Miten+on+miehet?+Allekirjottaako+kaikki+teistä+miehet+panee+ihan+mitä+vaan-teorian?
23.01.2022 16:29
En+allekirjoita+tätä+ollenkaan.+
Tällä+palstalla+on+miehiä+(äänekäs+vähemmistö),+joka+uskoo+tasoteoriaan,+jännämiehiin+ja+sickpack-viehätysvoimaan.+Tähän+uskon+kuluu,+että+naista+viedään+seksillä+ja+hyvin+sovinistinen+näkökulma+kaikkeen+naiseudessa.+Lisäksi+nainen+on+joko+pelottava+lutka+tai+sitten+kieltäytyvä+neitsyt+Maria,+ja+kaikki+siltä+väliltä+puuttuu.+😆+En+ole+vihainen,+sanon+sen+varmuuden+vuoksi,+koska+tekstistä+puuttuu+eleet.+Olen+enemminkin+turhautunut+tai/ja+huvittunut.+Enkä+ole+feministi,+siinä+perinteisessä+mielessä,+vaan+tasa-arvon+puolustaja+mm.+isällä+pitää+olla+samat+oikeuden+ja+vastuut+osallistua+lastensa+elämään.+Kaikki+ei+sitä+halua+tai+pysty+kantamaan,+mutta+isä+on+lapselle+yhtä+tärkeä+kuin+äiti.+Tai+en+ymmärrä+miksi+naisministeriltä+vaaditaan+valintaa+perheen+ja+uran+välillä.+Jos+lapsella+on+hyvä+isä,+äidin+ura+mahtuu+siihen+ihan+samalla+lailla+kuin+ministeri-isän+ura.+Se+vaatii+puolisolta+(ja+tukiverkoilta)+paljon,+mutta+jos+asiaan+ryhdytty+yksimielisesti,+mitä+se+muiden+asia+on.+Isä+voi+olla+hyvin+lapselle+se+läheisempi+aikuinen,+joka+on+enemmän+arjessa.+Miksi+isä+olisi+sen+huonompi+vanhempi?+Nuorissa+miehissä+ihailen+sitä,+että+he+usein+haluavat+hoitaa+isyyden+hyvin+eikä+naiskuva+ole+keskiajalta.+
Voit+pitää+oma+naiskuvasi,+mutta+itse+en+palstan+maailmankuvaan+taivu.+Arvomaailman+samankaltaisuus+on+edellytys+kestävälle+suhteelle+ja+isot+ristiriidat+tekee+yhteiselämästä+haastavaa.+Et+voi+reilusti+sanoa,+että+naiset+ovat+sellaisia+tai+tälläisiä.+Naisissa+on+eroja+ja+oma+otantasi+hyvin+luultavasti+ei+ole+niin+suuri,+että+objektiivista+kuvaa+voisi+muodostaa+kaikista+naista+(?).+Jos+jotain+asiaa+”tutkii”+ja+tekee+johtopäätöksen+vaikka+jenkkihömppälehden+kyselyn+perusteella+(naisen+asema+on+kuin+yö+ja+päivä)+tai+yhden+lähiön+25-35v+tai+yhden+pubin+tai+yhden+sosiaaliluokan+tarjonnanperusteeella,+ei+”tulosta”+voi+yleistää+koskemaan+isompaa+joukkoa.+Myöskään+vaikka+10+henkilön+”tutkimuksen”+virhemarginaali+on+niin+iso,+etten+alkaisi+paukuttamaan+itse+henkseleitä+suurella+naistutkimuksella.+
Enkä+siis+edellenkään+ole+vihainen+feminismi.+😆
23.01.2022 15:44
Väitän,+että+jos+ääri-oikeisto+tai+ääri-vasemmisto+tai+konservatiivit+olisi+vallassa,+olisi+Suomi+aika+erilainen+kuin+nyt+on+(enkä+puhu+nyt+keski-aluetta+lähempänä+olevasta+oikeistosta/vasemmistosta+ns.+Niinistökin+siteraamaa+värit+näkevistä+tolkun+ihmisistä).
Sillä+kuka+päättää+on+väliä+ja+se+vaikuttaa+yhteiskuntaan.+Koronan+pitkittäminen+taitaa+tarkoittaa+välttämättä,+että+joko+otetaan+lainaa+tai+sitten+leikataan.+Kumpi+valitaan?+Keneltä+leikataan?+Mitä+säilytetään?+Sote-asiat+on+iso+osa+tuota+pakettia.+Voin+suoraan+sanoa,+etten+ole+perehtynyt+millään+lailla+sote-politiikkaan.+Olisi+varmaan+pitänyt,+mutta+ei+ole+aikaa+jäänyt.+Joudun+luottamaan+ihmiseen+ja+puolueeseen+ketä+äänestän.+Sen+toki+olen+tarkastanut,+että+ääni+menee+ihmiselle+ja+puolueelle+joka+tärkeissä+asioissa+ajattelee+samalla+lailla+kuin+itse.+Mielummin+annan+oman+ääneni+järkevälle+taholle+kuin+tuen+äänestämällä+jättämistä+ääri-aineksia.+
Politiikka+ei+ole+yhden+ihmisen+eikä+yhden+puolueen+päätöksiä.+Olisi+hölmöä+luulla,+että+voivat+luvata+jotain+asioita…+se+on+mahdollista+vain+Putinin+yhteiskunnassa,+jossa+on+aika+erilainen+päätöksenteko+kulttuuri.+Puolueet+korkeintaan+pystyvät+ajamaan+asioita+ja+herättämään+keskustelua.+Itse+päätöksen+teko+tapahtuu+usein+kompromissina.+
Kohta+pitäisi+lähteä+kävelylle+ja+äänestämään.
23.01.2022 14:27
Osaatko+perustella+vai+mutullako+mennään?
23.01.2022 13:23
Luulenpa,+että+naisen+onnellisuus+ei+nyt+ole+kikkelistä+kuitenkaan+kiinni….++Myös+se+mies,+joka+siinä+elimessä+on+kiinni+on+tärkeä.+Tai+voisi+sanoa+tärkein!+Nainen+on+itseasiassa+aika+kokonaisvaltainen+otus.+
Hellyys,+tunneyhteys,+kosketus,+keskusteluhetket,+yhdessä+liikkuminen+tai+puuhailu,+läheisyys,+avoimuus,+välittäminen,+kuuunteleminen,+nähdyksi+tuleminen,+hyväksyntä.+Sanoisin,+että+siinä+on+lista,+joka+tekee+onnelliseksi.+Nainen+voi+myös+olla+onnellinen+jo+ennen+miestä,+mies+antaa+hyvään+bonuksen+onnellisuuteen.+
Yleensä+pari+pystyy+keksimään+ihan+hyvin+toimiva+ratkaisuja,+kunhan+annetaan+asialle+aikaa+ja+otetaan+luovuus+mukaan.+Seksin+suhteen+tärkein+on+läsnäolo,+hellyys,+silmiin+katsominen+ja+se,+että
asia+kiinnostaa+molempia.
23.01.2022 01:40
Ymmärrän+huolen+kyllä.+Ihan+samalla+lailla+hyvin+pienillä+miehillä+tai+hyvin+valtavilla+naisilla+on+luultavasti+pelkoa.+Meillä+kaikilla+on+omat+pelkomme+ainakin+alussa+ettemme+kelpaa,+oli+se+sitten+kiinni+mistä+tahansa.+
Itse+näkisin+ongelmana,+jos+mies+on+kokonaan+haluton+(pitkäaikaisesti,+lyhyet+hetket+on+normaalia+elämää).+Mutta+se,+että+vanhenee+ja+tulee+haasteita,+on+osa+elämää.+Asiat+järjestyy+ajallaan,+jos+asiasta+pystytään+puhumaan+avoimesti.+Rakastella+voi+niin+monella+tavalla+ja+kokeilemalla+yleensä+löytyy+ne+tavat,+jotka+toimii+yhdessä.++Mieskin+saattaa+itse+tietää+kikat+mikä+häntä+parhaiten+auttaa.+
Jos+parisuhteessa+olisi+pehmeyshaastetta,+”pistäisin”+ukon+lääkäriin.+En+sen+takia,+että+pitäisi+hankkia+sinisiä+pillereitä+vaan+koska+verenkierron+heikentyminen+alapäässä+ennakoi+sydän-+ja+verisuonitauteja.+Jälkimmäisiin+auttaa+elintavat+merkittävästi+ja+joskus+lääkitys+on+tarpeellinen.
23.01.2022 01:05
Öitä
23.01.2022 00:40
Joo.+Just+tota+se+on+vaarallisimmillaan+ja+myös+ihanimmillaan.+😉+Parempi+vaan+pysyä+2m+turvavälin+etäisyydellä,+ennen+kuin+on+valmis+kohtaamaan+sen+puolen+itsestä+ja+siitä+toisesta.+😆+Niin+kauan+kun+pysyy+kaukana,+kaikki+pysyy+hyvin+ja+helposti+”kontrollissa”.
Sama+siis+vissiin+pätee+heteroiden+lisäksi+myös+homoilla.
23.01.2022 00:29
Turhaan+huolit.+Jos+parin+välillä+on+keskinäinen+rakkaus,+ei+se+rakkaus+ole+kiinni+kovuudesta+eikä+koosta.+Luovuus+ja+paineettomuus+auttaa,+ja+joskus+parempi+päivä.+Ja+jos+asia+rupeaa+enemmän+häiritsemään,+siihenkin+löytyy+kemiallisia+apuja.+Tärkeintä+on,+että+asiasta+osaa+puhua+ja+poistaa+turhaa+epävarmuutta+(siitä,+että+mies+tuntee+kelpaavansa+ja+nainen+ei+kuvittele+syyksi+ettei+viehätä).
BTW:+on+niitä+nuoremmillakin+joskus+haasteita.
23.01.2022 00:21
78 / 89