Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On+normaalia,+että+elämässä+on+hetkiä,+jolloin+el+ole+parhaimmillaan+ja+jolloin+joutuu+olemaan+saikulla.+Jos+palkka+ei+riitä+kohtuullisen+suht.+vaatimattomaan+elämiseen,+on+hyvä+että+yhteiskunta+tulee+esim.+asumislisällä.+En+itse+kannata+jenkkien+systeemiä,+missä+pienituloiset+joutuu+tekemään+2-3+työtä+ja+lapset+on+isovanhemmilla+tai+omillaan,+jotta+edes+peruselinkeino+saadaan+aikaan.+Meillä+on+myös+tuetut+äitiyslomat,+isyyslomat,+sairaslomat,+koulu,+lähes+ilmainen+2.aste+ja+korkeakoulut,+julkinen+terveydenhuolto+ja+kustannuksiin+verrattuna+lähes+ilmainen+erikoissairaanhoito.+Maksan+mielelläni+veroa,+jotta+tämä+kaikki+säilyy.+Ja+sitä+veroahan+tuleekin+sitten+maksettua+huolella.+😆+
Olemme+valittu+2.+krt+maailman+onnellisimmaksi+maaksi.+Pienituloinen,+ehkä+kouluttamaton+ja+ehkä+maailmaa+näkemätön+ihminen+ei+luultavasti+ymmärrä+miten+etuoikeutettu+hänkin+on+koko+maailman+mittakaavassa.+Vaikka+on+vaikeaa+ja+tiukkaa,+on+silti+loppujen+lopuksi+moni+asia+hyvin.+Toivottavasti+säilytämme+armollisen+yhteiskunnan+jatkossakin.+
Viha+palstalla+ja+muuallakin+somessa+lienee+peräisin+muutamista+yksittäistapauksista,+jotka+saavat+hyvätuloisen+palkkaa+ilman+veroja+(hyvin+harva+etuus+on+verottettavaa+tuloa).+Vaikka+kannatan+hyvinvointiyhteiskuntaa+(ja+yhteiskuntarauhaa),+silti+tuloloukut+ja+tähtitieteelliset+tuet+ei+ole+järkeviä.+Vika+ei+ole+yksilön+vaan+järjestelmän.+Tuissa+olisi+luultavasti+tilaa+systeemin+yksinkertaistamiseen+ja+sen+varmistamiseen+ettei+kymmenen+eri+tuen+summa+voi+kasvaa+järjettömän+isoksi.+Olisi+aika+yksinkertaista+luoda+tuli+katto+eli+mitä+minkäkin+kokoinen+perhe+voi+saada+maksimissaan+ja+minkä+yli+kumuloituvat+tuet+leikkaantuu+(lääke-+ja+vammaistukia+huolimatta).
11.01.2022 09:03
Näinhän+se+ehkä+on.
10.01.2022 22:02
Jäällä+on+vissiin+aika+upeaa+merellä+tuolla+suunnalla.+En+ole+koskaan+testannut+miten+Porkkalassa+pääsee+rantaan+enkä+tiedä+onko+jää+kantavaa+merellä.+
Paikkoja+löytyy+paljon+myös,+jossa+ei+tarvitse+ryysiä+eikä+ihmisiä+nähdä+”parkkialueella”,+kun+mitään+aluetta+ei+ole.+On+vain+jonkun+traktorilla+tekemä+levennys.+Tietysti+talvella+kaikkia+kevennyksiä+ei+aurata,+mutta+kesällä+vaihtoehtoja+on+enemmän.+Monena+vuonna+on+joku+tehnyt+kymmenien+kilsojen+ladut+tai+aurannut+järveen+luistinradan+monkkärillä,+vaikka+mitään+virallista+ulkoilualuetta++ei+ole.+Maaseutumeininkiä,+vaikka+ollaan+pks.+Yleensä+somessa+joku+tietää,+että+nyt+on+joku+sille+ja+sille+välille+käynyt+ajamassa+ladut.
10.01.2022 21:56
Heh!+En+ole+it-alalla,+enkä+viitsi+kauheasti+määritellä+alaa+tunnistettavuussyistä.+😉+Tulipalot+johtuu+siitä,+että+aikataulut+on+liian+tiukkoja+ja+kaikkea+ei+ehditä+testata+ihan+alussa,+vaikka+testataankin++ihan+järjettömästi+ja+se+mitä+tehdään+on+erittäin+haastavaa+ja+uutta.+Välillä+nähdään+yllätyksiä+ja+nurkat+roihuaa.+Niin+ja+tietenkin++’ei+mitään+ylimääräistä’+salliva+aikataulu+paukkuu+ja+venyy,+sitten+ratkaistaan,+korjataan,+parannetaan+ja+isot+johtajat+alkaa+pitää+”kivoja”+sulkeisia+jne.+😳+Ja+sitten+kun+ratkeaa,+alkaa+tosi+hienosti+hoidettu+-puheet.+😳+Onneksi+tässä+kohtaa+ei+vielä+olla+asiakasrajapinnassa,+eli+korjaukset+ja+parannukset+vain+parantaa+lopputulosta,+mutta+rahaa+ja+resursseja+kyllä+palaa+välillä+aika+huolella.+Jos+ei+olisi++jalat+maassa+ja+osaisi+sulkea+koko+härdelliä+ulos+ja+keksittyä+vain+oleelliseen+eli+asian+ratkaisuun+ja+muuhun+elämään,+olisi+äkkiä+loppuun+kulutettu.+
Veikkaan,+että+aika+”normimeininkiä”++myös+järjestelmänhallintapuolella.+😂+Vähän+ehkä+kärjistän,+mutta+totta+toinen+puoli.++Aina+on+palot+kuitenkin+sammuneet,+kun+on+saatu+aikaa+ratkoa.
10.01.2022 21:20
”Oikeita”+töitä+on+kyllä+ikävä…+Niitä+tekisin+melkein+ilman+palkkaakin,+kun+tekemiseen+on+intohimo+ja+siitä+nauttii.+Tämä+nykyinen+toimenkuva+on+opettamista+ja+ohjaamista,+teknisten+ongelmien+ratkomista,+tulipalojen+sammuttamista,+resursseista+vääntämistä+ja+taas+palaa+jossain.+Yksi+lapsista+kerran+seurattuaan+sairaana+ollessa+päivääni,+ilmoitti+että+saatko+sä+tosiaan+palkkaa+tosta+että+sä+vaan+puhut.+😂+Oli+pakko+sanoa,+että+näin+on+päässyt+käymään+ja+mielummin+kyllä+tekisin+oikeesti++töitä.+😆+No+onneksi,+ei+ihan+pelkkiä+palavereja+ole+ihan+kaikki+päivät.+Likaa+niitä+kuitenkin+on.+
No+ei+pidä+valittaa.+On+tässäkin+puolensa,+vaikka+en+itse+nyt+ole+nyt+tähän+toimenkuvaan+ole+varsinaisesti+ihan+vapaaehtoisesti+joutunut.
10.01.2022 19:57
Jos+on+kylmä,+on+ihan+sama+miltä+tukka+näyttää,+paitsi+jos+olen+johonkin+hienoihin+juhliin+just+menossa+(ei+tapahdu+niin+usein,+että+sillä+olisi+kokonaisuuteen+merkitystä).+
Ehdottomasti+siis+pipo+päässä.
10.01.2022 19:40
Miksi+menet+valmiille+pururadoille?++Ainakin+Lännestä+löytyy+helppokulkuista+metsää+poluilla+kilometri+tolkulla,+tosin+ilman+valoa,+ja+vaikka+kuinka+paljon.+Pisimmät+isot+leveät+polut+on+10km+pitkä+ja+sivuttaisuuntakin+ainakin+3-4km.+Useimmiten+talvella+on+ladutkin+vedetty+useampaan+paikkaan..Kovin+paljon+ei+tarvitse+mennä+kehä+3+ulos.+Etelä-Espoo+on+täynnä+puuratoja,+mutta+niissä+saat+kyllä+väistellä+muita+.menijöitä.+Vantaalla+on+Petikko,+jossa+on+polut,+mutta+tuskin+ruuhkaa(?j,+mutta+itse+metsä+on+aika+rämeikkö+kulkea+(joskus+kanttarellejä+olen+siellä+katsellut)..+Ja+itää+en+tunne,+mutta+peltoa+ja+metsää+sielläkin+puolella+taitaa+olla+kehä+3+ulkopuolella.
10.01.2022 19:35
Hah+hah!+Vaikea+kuvitella,+että+jos+on+juossut+baareissa+viimeiksi+n.25v:nä+miten+sitä+nyt+yht’äkkiä+alkaisi+siellä+ravata?+Tulee+se+50v+kaikelle+vastaan,+mutta+ainakin+stereotypia+on+että+ne+on+miehet+villityksessä+eikä+naiset.+Olen+saanut+nuorena+mennä+sen+verran+kuin+on+tarvetta+ollut+eli+olen+täysin+varma+etten+taannu+jälkiteiniksi+edes+biletyksen+osalta.+😂
Hyvällä+keikalla+voin+käydä+pari+kertaa+vuodessa+ja+kun+korona+loppuu+myös+firman+pikkujouluissa,+mutta+ei+minusta+baarikärpästä+tule+saamaan!+En+vaan+saa+sellaista+mitään.+
Pikemminkin+otan+sen+vähän+oman+ajan+mitä+on,+vaikka+liikuntaan+tai+ystävän+näkemiseen+(kävely,+kahvi+tai+syöminen)+tai+sitten+joskus+on+mahdollista+matkusteluun+ystävän+tai+isompien+lasten+kanssa.+Sitä+on+tässä+koronassa+ikävä,+Huoh.+Jo+Keski-Euroopan+halpislennoilla+ja+omatoimireissulla+saa+suhteeelliaen+pienellä+rahalla+kivoja+reissuja.+Muistan+miutamann+vuoden+takaisin+kapuamisen+lapsen+kanssa+1850m+korkeuteen,+siinä+silmä+ja+sielu+lepää.+😊
No,+meni+vähän+ohi+aiheen,+mutta+kun+tänään+istunut+7h+palavereissa,+alkaa+haaveilla+ihan+muusta+ja+ajatus+ei+pysy+koossa.
10.01.2022 19:24
En+ole+50+.+😂
Kyllä+vanhoja+äitejä+vaan+on,+vaikkei+mahdu+sinun+omaan+maailmankuvaasi.+Ei+yli+40v+äidit+ole+kaupungissa+mitään+harvinaisuuksia+ainakaan+koulutetuissa+naisissa.
10.01.2022 18:46
Tämän+tyyppiset+kommentit+on+juuri+niitä,+jotka+tekevät+naisen+nauttimisen+vaikeammaksi.+Ihan+samalla+lailla+sopii+herrankin+pitää+sepaluksensa+kiinni,+jos+tuolle+linjalle+mennään!+
Seksi+on+parasta,+kun+uskaltaa+olla+oma+itsensä+eikä+nauttimista+varjosta+huorittelu+ja+lutkittelu!+Kaikki+meistä+ei+ole+niin+vahvoja,+että+uskaltaisivat+olla+mitä+ovat+huorittelun+pelossa.+Miksi+naisen+mielihyvä+on+yhtään+sen+epätärkeämpi+kuin+miehen?+Muistelen+lukeneeni,+että+naisen+orgasmi+parantaa+hedelmöittymisen+mahdollisuutta+merkittävästi.+
Varmaan+moni+meistä+on+sitä+mieltä,+että+paras+seksi,+eli+rakkaudesta+rakastelu,+on+mahdollista+pitkässä+hyvässä+suhteessa+missä+saa+olla+oma+itsensä,+kumpikin+tulee+hyväksytyksi+omana+itsenään,+kumpikin+uskaltaa+tuoda+ilmi+mistä+itse+tykkää+ja+on+kiinnostunut+kumppanin+tarpeista+(win-win+😉),+parin+luottamus+riittää+uusienkin+asioiden+kokeiluun+ja+siihen+että+tarvittaessa+uusista+kokeilusta+voi+vetäytyä+ilman+syyllisyyttä,+jos+huomaa+ettei+tunnukaan+ok:lta.+
Silti+meidän+luterilainen+kasvatus+on+sukupolvien+ajan+painottanut+naisen+pidättäytymistä+ja+siitä+ettei+saisi+haluta+(isänmaan+puolesta+aviossa,+miehen+niin+tahtoessa).+Haluava+nainen+on+uhka,+koska+hän+voi+pettää+ja+lähteä+(vaikka+oikeasti+uskollisuus+on+halusta+riippumaton+valinta).+Jos+nainen+itse+tahtoo+tai+nauttii,+hän+on+vähintäänkin+huono+nainen.+En+ihmettele+yhtään+miksi+osalla+naisista+on+orgasmivaikeuksia.+Onneksi+tämä+ajattelu+ei+ole+enää+nykyaikaa,+vain+pelkästään+sovinistimiesten+mielessä+oleva+muinaisjäänne.
09.01.2022 22:49
Yhdestä+kerrasta+voi+tulla+raskaaksi.+Olen+itse+esimerkki+siitä+tuplasti,+vaikka+kumpikin+noista+kerroista+on+ollut+tietoinen+valinta+lisääntyä+eikä+vahinko.+
Silti+suurin+osa+pareista+yrittää+lasta+4-7+kk,+monet+vuoden+verran+ihan+”tosissaan”,+ei+ne+suurimmaksi+osaksi+yllätyksenä+tipahda+ellei+suojaamattomia+kertoja+ole+useita+lähellä+ovulaatiota.+Käytännössä+7pv+ennen+-+ovulaatiopäivän+ulkopuolella+mahdollisuus+raskauteen+on+puhdas+nolla.+Ja+käytännössä+yli+10%+mahdollisuus+on+vain+3pv/kk.
09.01.2022 22:23
Tänään+on+ollut+tehokas+päivä.+Palstakin+on+saanut+huomiota,+mutta+kun+on+ollut+tauko+kahvikupin+kanssa+muussa+puuhassa.+Palstalla+olen+sen+verran+kun+hyvältä+tuntuu,+eikä+se+ole+kenenkään+muun+hallittavissa.+
Ympärilläni+ei+ole+irl+ihmisiä,+jotka+yrittäisivät+hallita+minua+epäterveesti,++joten+tämä+kommentti+ei+nyt+ole+kovin+oleellinen+eikä+ole+kenellekään+suunnattua.+Siitä+huolimatta+ihmettelen,+miten+turhaa+ajankäyttöä+on+seurata+jotain+anonyymiä+palstalla+ja+laskea+hänen+kommenttejaan?+Palstalla+kirjoittelusta+saa+luultavasti+jotain,+mutta+mitä+toisen+stalkaamisesta+voi+saada?+Vai+onko+aloitus+taas+sitä+samaa+suurta+veetuilua+mitä+palsta+viime+päivinä+pursuaa?+Mitä+riitelystä+ja+veetuilusta+saa?+Luulisi,+että+se+on+vain+kuluttavaa+ja+laskee+omaa+fiilistä.+
https://youtu.be/2oDhygoiP_A
09.01.2022 22:07
Onko+vaihtoehto+joko+tai?+Etkö+voi+pistää+mökkiä+peruslämmöille+ja+jossain+kohtaa+ottaa+talvi-+tai+pääsiäislomaa+ja+lämmittää+mökin+vain+viikonloppua+pidempää+erikoiskertaa+varten?+Luonnonrauha+ja+hiljaisuus+voi+olla+sen+arvoista+kun+sopiva+hetki+tulee.
09.01.2022 21:50
Jos+olisi+pakko+lähteä,+lähtisin+Ruotsiin.+Englannilla+pärjää+hyvin+ja+kulttuuri+on+lähellä+täkäläistä,+ja+tiedän+että+saisin+työpaikan+heti+ja+tuttujakin+löytyy.+Pakko+ei+tosin+täältä+olisi+lähteä,+ellei+Venäjä+valtaisi+Suomea+(mitä+tuskin+tekee,+kun+olemme+EU:ssa+ja+valtaus+tarkoittaisi+luultavasti+maailman+sotaa?)+
Saksankin+voisi+olla+ajateltavissa,+jos+perhetilanne+ei+estäisi.+Tähän+mennessä+en+ole+halunnut+lähteä+ulkomaille,+vaikka+työtarjouksia/headhunttausta+on+ollut+useampia+kertoja+ollut.
09.01.2022 21:43
Ei+taida+ap+kohdeyleisö+olla+ihan+paikallaan+kun+kysyt+asiaa+Sinkku-palstalla.+Ei+tuohon+voi+vastata+kuin:+unelmissani.
09.01.2022 21:32
Miksi+pitäisi+toimia+jotenkin+ennakko-odotusten+mukaan?+Enkä+edes+allekirjoita+tuota+mitä+sanot.+
Jos+ja+kun+olen+saanut+kehuja+mieheltä+töissä,+harrastuksessa+tai+parisuhteessa,+ne+poikkeuksetta+koskee+älyä,+nokkeluutta,+samaa+aaltopituutta+tai+ammattitaitoa.+Jos+joku+kuka+ei+minua+tunne+yrittää+iskeä,+silloin+90%+”huomaa”+kauniit+silmät+tai+intensiivinen+katse.+Ehkä+tosin+tuohon+vaikuttaa+etten+ole+ammatiltani+missi+vaan+tieteilijä.+
Eikö+kehun+pitäisi+olla+aito+ja+vilpitön?+Luulenpa,+että+keskimääräinen+nainen+huomaa+jos+kehut+on+esitetty+vain+iskemiseksi.+Joskus+nuorena+olen+vastaavaan+epäaitoon+yritelmään+vastannut:+Nyt+on+ihan+höpö-höpö-osastoa+ja+menee+luritukset+hukkaan…+sillä+en+ole+mukaan+lähdössä.
09.01.2022 21:25
Tähän+voisin+heittää+filosofisen+kysymyksen:+mitä+uutta+ja+ihmeellistä+oletat+keskusteluissa+syntyvän?+Oletko+itse+valmis+ihminen?+Tiedätkö+vastauksen+inhimillisen+elämän+murroksiin+ja+miten+olla+onnellinen,+tyytyväinen+ja+tasapainoinen?+Tavallista+elämää,+parisuhteita,+toiveitahan+palsta+käsittelee.+Ydinfysiikka,+Nobel-palkinnot,+tieteelliset+läpimurrot+ja+niiden+hypoteesit+kuuluvat++ihan+eri+keskusteluun.+😂
Korkeakulttuurin+synnystä+on+noin+5500+vuotta.+Ihminen+taitaa+olla+perusteiltaan+aika+samanlainen+kuin+silloin,+vaikka+tosin+ehkä+esim.+moraalissa,+naisen+asemassa+ja+inhimillisyydessä+ollaan+ehkä+vähän+menty+eteenpäinkin+(jos+nyt+vaikka+vertaa+vanhan+testamentin+ajankuvaan+😂).+
Kummastuttaa+suuresti+mitä+ihmeellisyyksiä+sinä+keskustelusta+odotat+löytäväsi?+Ja+miksi+edes+luet+vapaaehtoisesti,+kun+on+niin+tylsää?
09.01.2022 21:05
Eipä+palsta+ole+mitään+suurta+varsinaisesti+opettanut.+Suurin+etu,+on+että+omat+ajatukset+kirkastuu+kun+ne+kirjoittaa+lauseina+ulos.+
Toinen+hyöty+on,+että+moneen+asiaan+on+saanut+ihan+erilaisen+näkökulman+tai+on+nähnyt+miten+erilailla+ajatteleva+on+asian+mieltänyt+ja+miksi.+Ymmärrys+tekee+empatian+helpommaksi.+Kolmas+etu+on,+että+havaitsee,+että+keski-ikäisiä+ihan+järkeviä+sinkkuja+on+olemassa.+Se+luo+toivoa,+kun+ja+jos+joskus+siirtyy+anonyymista+sinkusta+etsimään+oikeaa+parisuhdetta+irl.+Palsta+muistuttaa,+että+sinkuissa+löytyy+muitakin+kuin+vaikeasti+ongelmaisia+(päihde,+mt)+tai+sosiaalisesti+rajoittuneita.+Sinänsä+toivon+toki+myös+rajoituksiensa+kanssa+eläville+parisuhdeonnea,+ja+kaikille+sama+ei+ole+este.+mutta+lapsien+kanssa+elävän+on+oltava+inhorealistinen+haasteiden+suhteen.+Jos+joskus+alan+tapailla+uusia+ihmisiä,+luulen+että+tuo+kakkoskohdan+ymmärrys+on+siinä+kohtaa+hyödyllistä.+Kuivaharjoittelua.+😆
09.01.2022 18:34
Erittäin+hyvä+vastaus+AP:lle,+ja+ihan+vastaava+tilanne+kenelle+tahansa,+joka+vahingossa+rakastuu+arjessa+varattuna.
09.01.2022 18:14
Suosittelen+sinulle+hymiöiden+käyttöä,+jos+huumorisi+on+synkkää+ja+itseironista.+Ainakin+silloin+väärinymmärryksen+mahdollisuus+vähenee,+esim.+😂😁😔🥲.+
Olen+itse+sitä+mieltä,+että+vaikka+ihmisellä+olisi+kuinka+haastava+elämäntilanne+tahansa+ja+kuinka+vaikeaa+vaan,+silti+en+katso+että+huorittelu,+alapää+huumori,+pilkkaava,+sovinistinen,+tai+rasistinen+huumori+on+oikeutettua+tämän+kaltaisella+avoimella+palstalla.+En+tiedä+tietenkään+tiedä+juuri+sinun+kirjoittelusta,+mutta+tämä+ihan+yleinen+kannanotto.+Stemppiä+sinulle+elämääsi!
09.01.2022 18:00
86 / 89