Millainen olisi ihana nainen ominaisuuksiltaan

Anonyymi

Kysyttiin miehistä samaa, tasa-arvon nimissä voisi kysyä samaa naisista.

Ihmisistä katoaa jotain vuosien myötä tai se peittyy vuosien tuottaman kuoren alle. Näin isänä kadehdin sitä iloista elämänkatsomusta joka tyttärestäni kumpuaa. Vaikka olisi pakkasta hän kaatuu lumihankeen selalleen nauraen. Kuinka moni nainen voisi tehdä saman, ei varmaan moni koska aikuiset eivät voi nauttia yhtä pienistä hulluista hetkistä.

Naisessa arvostan positiivista elämän katsomusta. Kykyä nauttia pienistä hetkistä. Itseriittoisuutta, ei saa roikkua lahkeessa kiinni, miehen on vaikea kävellä yli 60 kg paino jalassaan. Naisella tulisi olla vahvat omat jalat ja suunta mihin haluaisi kävellä. Oma elämä, ei liikaa kiinni miehen elämässä ja valinnoissa. Kummallakin tulisi säilyä päättämisvalta siihen mitä elämässään haluaisi tehdä tai mitä haluaisi toteuttaa.

AV

90

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaunis Nainen,

      3- vuotiaana: Katsoo itseään peilistä ja näkee prinsessan.
      8- vuotiaana: Katsoo itseään peilistä ja näkee Tuhkimon.
      15- vuotiaana: Katsoo itseään peilistä ja näkee ruman sisarpuolen
      "Äiti, en voi lähteä ulos tämän näköisenä!"

      20-vuotiaana: Katsoo itseään peilistä ja näkee liian lihavan tai liian laihan, liian lyhyen tai liian pitkän, liian rintavan tai liian laudan, mutta päättää siitä huolimatta lähteä ulos.

      30-vuotiaana: Katsoo itseään peilistä ja näkee liian lihavan tai liian laihan, liian lyhyen tai liian pitkän, liian rintavan tai liian laudan.. ja toteaa, ettei ole aikaa parannuksiin joten lähtee ulos joka tapauksessa.

      40-vuotiaana: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan tai liian laihan, liian lyhyen tai liian pitkän, liian rintavan tai liian laudan... mutta toteaa, että "No, ainakin olen puhdas!" ja lähtee ulos joka tapauksessa.

      50-vuotiaana: Katsoo itseään peilistä ja näkee että "on". Ja menee ihan minne itseä huvittaa.

      60-vuotiaana: Katsoo itseään peilistä ja palauttaa mieleensä kaikki ne ihmiset, jotka eivät enää edes voi katsoa itseään. Menee ulos, valloittaa koko maailman, löytää viisauden, ilon ja kaikki hurmaavat mahdollisuudet ja nauttii elämästään täysillä.

      80-vuotiaana: Ei vaivaudu enää katselemaan itseään peilistä. Pistää violetin hatun päähänsä ja menee ulos pitämään hauskaa koko maailman kanssa.

      • Anonyymi

        "Violetti hattu"


        (keskipäivän hihitystä)


      • Anonyymi

        Käyttäydyn kuin 60-vuotias. 🤔

        🦄


    • Anonyymi

      Naisten ominaisuuksien listaaminen on sovinismia.

      • Anonyymi

        Siellä taas koetetaan hyssytellä. Eivät naiset voi enää olla arvostelun ulkopuolella. Nyppiä joka asiassa vain rusinoita lahjapullasta ja kirsikoita saamistaan kermakakuista. Naiset ovat arvostelun yläpuolella vain tasan tarkkaan niin kauan, kuin ne kaikki naisten tahtoon taipuvat heikot miehet sen sallivat! Media, ja julkiset vaikuttajat pahimpia kiihoittajia. Julkisen sektorin ja siltä raha-apua saavan median pitäisi olla neutraali (puolueeton) tasa-arvossa, ainakaan ei feminismiä ajava, koska käytännössähän juuri miehet työpanoksellaan rahoittavat mammonaosan niidenkin ylläpidosta. Siispä, jos/kun kerran naiset kriteereitä miehille antavat, niin pitää miehien voida antaa naisilekkin yhtä lailla kriteerit. Vain sellainen voi olla osa todellista ja oikeasti tavoiteltavaa tasa-arvoa mistä niin paljon nykyisin kuohkataan, muutoin se on nurinkurista eikä missään nimessä tavoiteltavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä taas koetetaan hyssytellä. Eivät naiset voi enää olla arvostelun ulkopuolella. Nyppiä joka asiassa vain rusinoita lahjapullasta ja kirsikoita saamistaan kermakakuista. Naiset ovat arvostelun yläpuolella vain tasan tarkkaan niin kauan, kuin ne kaikki naisten tahtoon taipuvat heikot miehet sen sallivat! Media, ja julkiset vaikuttajat pahimpia kiihoittajia. Julkisen sektorin ja siltä raha-apua saavan median pitäisi olla neutraali (puolueeton) tasa-arvossa, ainakaan ei feminismiä ajava, koska käytännössähän juuri miehet työpanoksellaan rahoittavat mammonaosan niidenkin ylläpidosta. Siispä, jos/kun kerran naiset kriteereitä miehille antavat, niin pitää miehien voida antaa naisilekkin yhtä lailla kriteerit. Vain sellainen voi olla osa todellista ja oikeasti tavoiteltavaa tasa-arvoa mistä niin paljon nykyisin kuohkataan, muutoin se on nurinkurista eikä missään nimessä tavoiteltavaa.

        Jaa, no sehän sopii. Alennetaan miesten palkat naisten palkkojen tasolle, pakotetaan miehet huolto- ja hoivatyöhön, pakotetaan miehet hoitamaan lapsia kotona pari vuotta muutaman satasen kuukausituloilla ilman eläkekertymää. Ai, ei sovi? Miksi ei?

        Pariutumiskriteerit on taas kaikilla samat: ne voi valita jokainen yksilö itse. Turha nussuttaa.


    • Tykkään söpöistä naisista, joista kuitenkin löytyy pippuria. Sellainen olisi unelmieni nainen.

      • Anonyymi

        Nainen marinoituna makeassa chili- tomaattikastikkeessa ja siihen ripaus pippuria. Nam! 45min./kilo 120 asteisessa uunissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nainen marinoituna makeassa chili- tomaattikastikkeessa ja siihen ripaus pippuria. Nam! 45min./kilo 120 asteisessa uunissa.

        Sanovat että maistuu possulta.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Sanovat että maistuu possulta.

        Sekin riippuu niin paljon rasvaprosentista, että maistuuko emakolta vai lehmältä. Mutta hyvää on ja luut voi antaa koiralle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin riippuu niin paljon rasvaprosentista, että maistuuko emakolta vai lehmältä. Mutta hyvää on ja luut voi antaa koiralle.

        Taidat puhua kokemuksesta.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Taidat puhua kokemuksesta.

        En myönnä, mutten kiistäkkään.😁 Aikoinaan sekavassa nuoruudessani ajoin rattijuopumuksen ja kuulusteluissa rikoskonstaapeli kertoi, mistä minua epäillään. Toki sitten tuumasin, että pitäisiköhän kiistää kaikki, vaikka jäin kiinni ihan itse teossa.

        Rikoskonstaapeli vain tuumasi, että onhan sinulla siihen oikeus. En kuitenkaan kiistänyt. Ajokieltoa sain vuoden ja ehdonalaista 2kk 3:n vuoden koeajalla. Laissa maksimirangaistus koeajan osalta on 2 vuotta, mutta en valittanut päätöksestä, koska sakkoja oli vähemmän, kuin lain vaatima minimi 40 päiväsakkoa.

        Niin että sellainen rikollinen ja poliisien vanha tuttu tässä kirjoittelee. Yhden kerran taasen silloin sekavassa nuoruudessa heräsin putkasta, kovasti sitten kummastelin, että miksi olen putkassa? Päivystäjä vain tuumasi tavaroita antaessaan, että ei tässä ole mitään käynyt, sinä vain olit nukahtanut keskustan puistoon pusikon juureen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myönnä, mutten kiistäkkään.😁 Aikoinaan sekavassa nuoruudessani ajoin rattijuopumuksen ja kuulusteluissa rikoskonstaapeli kertoi, mistä minua epäillään. Toki sitten tuumasin, että pitäisiköhän kiistää kaikki, vaikka jäin kiinni ihan itse teossa.

        Rikoskonstaapeli vain tuumasi, että onhan sinulla siihen oikeus. En kuitenkaan kiistänyt. Ajokieltoa sain vuoden ja ehdonalaista 2kk 3:n vuoden koeajalla. Laissa maksimirangaistus koeajan osalta on 2 vuotta, mutta en valittanut päätöksestä, koska sakkoja oli vähemmän, kuin lain vaatima minimi 40 päiväsakkoa.

        Niin että sellainen rikollinen ja poliisien vanha tuttu tässä kirjoittelee. Yhden kerran taasen silloin sekavassa nuoruudessa heräsin putkasta, kovasti sitten kummastelin, että miksi olen putkassa? Päivystäjä vain tuumasi tavaroita antaessaan, että ei tässä ole mitään käynyt, sinä vain olit nukahtanut keskustan puistoon pusikon juureen.

        Täällä myös löytyy yksi nuorena (21-v) saatu rattijuopumustuomio. Kaverit ilmianto, ja onneksi tekivät sen, koska olin lähdössä ajamaan 300 kilsan päähän uudenvuoden aattoiltana kymmenen maissa. Yö putkassa, ja myönsin tekoni kun olivat saaneet mutkin itseteosta kiinni. Seurauksena noin puolen vuoden ajokielto (sitä ennen taskusta löyty vain kaksi parkkisakkoa), ja sakkoja noin yhden kuukauden opintotuen verran (tarkkaa määrää en enää muista, mutta pari tonnia se markka-aikana silloin oli).

        Otin opiksi virheistäni, ja sen tuomion jälkeen ei ole tullut enää edes parkkisakkoa ylinopeussakoista puhumattakaan. Muutenkin olen aina ottanut opikseni kerran tai kaksi tekemistäni toilailuista ja virheistä, enkä ole jatkanut samoja virheitä enää.

        Tosin ne pahimmat virheet ovat tapahtuneet silloin kun mulla oli masennus ja itsetuhoisuus hoitamattomana, ja nyt kun ne kummatkin ovat olleet hoidettuna jo parikymmentä vuotta, olen tehnyt kaikkeni etten palaa enää samaan jamaan mitä silloin olin. Vaikka ne tapahtui kun psyykeeni ei ollut kunnossa, otan siitä huolimatta vastuun omista teoistani. Se antaa ymmärryksen sille miksi toimin niin sekavasti silloin aikanaan, mutta ei poista vastuuta teoista ja päätöksistä.

        Toivon että muutkin ottavat virheistään opiksi, eivätkä hakkaisi päätään seinään yhä uudelleen ja uudelleen.

        Respectit sulle että kerroit tuosta nuoruuden tuomiosta.

        L.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös löytyy yksi nuorena (21-v) saatu rattijuopumustuomio. Kaverit ilmianto, ja onneksi tekivät sen, koska olin lähdössä ajamaan 300 kilsan päähän uudenvuoden aattoiltana kymmenen maissa. Yö putkassa, ja myönsin tekoni kun olivat saaneet mutkin itseteosta kiinni. Seurauksena noin puolen vuoden ajokielto (sitä ennen taskusta löyty vain kaksi parkkisakkoa), ja sakkoja noin yhden kuukauden opintotuen verran (tarkkaa määrää en enää muista, mutta pari tonnia se markka-aikana silloin oli).

        Otin opiksi virheistäni, ja sen tuomion jälkeen ei ole tullut enää edes parkkisakkoa ylinopeussakoista puhumattakaan. Muutenkin olen aina ottanut opikseni kerran tai kaksi tekemistäni toilailuista ja virheistä, enkä ole jatkanut samoja virheitä enää.

        Tosin ne pahimmat virheet ovat tapahtuneet silloin kun mulla oli masennus ja itsetuhoisuus hoitamattomana, ja nyt kun ne kummatkin ovat olleet hoidettuna jo parikymmentä vuotta, olen tehnyt kaikkeni etten palaa enää samaan jamaan mitä silloin olin. Vaikka ne tapahtui kun psyykeeni ei ollut kunnossa, otan siitä huolimatta vastuun omista teoistani. Se antaa ymmärryksen sille miksi toimin niin sekavasti silloin aikanaan, mutta ei poista vastuuta teoista ja päätöksistä.

        Toivon että muutkin ottavat virheistään opiksi, eivätkä hakkaisi päätään seinään yhä uudelleen ja uudelleen.

        Respectit sulle että kerroit tuosta nuoruuden tuomiosta.

        L.

        Kyllä on olkemassa ihmisiä, jotka eivät ole kaltaisiamme. He hakkaavat päätänsä mäntyyn yhä uudelleen ja uudelleen.

        Mielestäni rangaistukset ovat muistutus ja kehoitus normaaliin elämään. Itselläni ei sinänsä sekavan ajan rangaistukset (kaikkea en kerro) eivät sinänsä ohjanneet minusta kuuliaista, mutta laittoivat miettimään.

        Yhtään rikollista en tuomitse tekojensa perusteella. Sen sijaan autan ottamaan omasta elämästä kopin.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Sanovat että maistuu possulta.

        Niinhän nuo kannibaalit taisivat tutkijoille sanoa, että ihmisen liha maistuu samalta kuin sianliha. Siassa oli heidän mukaansa vain epämiellyttävä sivumaku.


    • Anonyymi

      Nooh, ihannenaisella on pimppi ja tissit. Muuten se ei ole niin tarkkaa.

      • Aika vähään tyydyt. Luultavasti se kääntyy itseäsi vastaan. Aika harva nainen haluaa miestä, jolle kelpaa kuka vaan. Syykin on selkeä, jos pari ei sovi toisilleen, ei suhde ole kuin väliaikainen.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Aika vähään tyydyt. Luultavasti se kääntyy itseäsi vastaan. Aika harva nainen haluaa miestä, jolle kelpaa kuka vaan. Syykin on selkeä, jos pari ei sovi toisilleen, ei suhde ole kuin väliaikainen.

        Jopas olet tosikkona liikkeellä. Ei kaikkea kannata uskoa, mitä ATK:ssa kirjoitellaan. Kaikki suhteet ovat väliaikaisia. Jos ei muuten, niin kuolemaan se päättyy. Siitäkin minulla on kokemusta. Valitettavasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jopas olet tosikkona liikkeellä. Ei kaikkea kannata uskoa, mitä ATK:ssa kirjoitellaan. Kaikki suhteet ovat väliaikaisia. Jos ei muuten, niin kuolemaan se päättyy. Siitäkin minulla on kokemusta. Valitettavasti.

        Jos laittaisin tänne tai seuranhakukanavaan ilmoituksen, että etsin liikkuvaa lantiota ja kovaa k******ä, mitä en tietenkään tee!!!, luulen että yhteydenottoja ei tulisi huumorimielellä. 😂

        En kannata enkä ymmärrä sovinistihuumoria. Yleensä huumori kertoo myös ihmisen arvomaailmasta. Samaan putkeen voin sanoa, etten ymmärrä miestä pilkkaava ääri-feministihuumoria, vammaisia, uskovaisia, tai muun värisiä pilkkaavaa huumoria myöskään.

        Oliko tuo huumori omasta näppäimistöstä peräisin?


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Jos laittaisin tänne tai seuranhakukanavaan ilmoituksen, että etsin liikkuvaa lantiota ja kovaa k******ä, mitä en tietenkään tee!!!, luulen että yhteydenottoja ei tulisi huumorimielellä. 😂

        En kannata enkä ymmärrä sovinistihuumoria. Yleensä huumori kertoo myös ihmisen arvomaailmasta. Samaan putkeen voin sanoa, etten ymmärrä miestä pilkkaava ääri-feministihuumoria, vammaisia, uskovaisia, tai muun värisiä pilkkaavaa huumoria myöskään.

        Oliko tuo huumori omasta näppäimistöstä peräisin?

        Juu. Omalla kohdallani olen onnettomuudessa saanut pahan aivovamman ja halvauksen. Lisäksi olen sen takia yksisilmäinen. Joten huumorini on aika synkkää ja itseiroinista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Omalla kohdallani olen onnettomuudessa saanut pahan aivovamman ja halvauksen. Lisäksi olen sen takia yksisilmäinen. Joten huumorini on aika synkkää ja itseiroinista.

        Suosittelen sinulle hymiöiden käyttöä, jos huumorisi on synkkää ja itseironista. Ainakin silloin väärinymmärryksen mahdollisuus vähenee, esim. 😂😁😔🥲.

        Olen itse sitä mieltä, että vaikka ihmisellä olisi kuinka haastava elämäntilanne tahansa ja kuinka vaikeaa vaan, silti en katso että huorittelu, alapää huumori, pilkkaava, sovinistinen, tai rasistinen huumori on oikeutettua tämän kaltaisella avoimella palstalla. En tiedä tietenkään tiedä juuri sinun kirjoittelusta, mutta tämä ihan yleinen kannanotto. Stemppiä sinulle elämääsi!


    • Anonyymi

      Kyllä näihin näkemyksiin voi yhtyä.
      Mutta jos leikkimielisyys ja positiivisuus iän myötä vähän tasoittuukin, niin toivottavasti kiima ei tasoitu. Sen lisäisin listaan.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Voin kertoa, että wanhalla isällänikään ei vielä yli 70 vuotiaana ole puheet ja kiima juurikaan muuttuneet nuoruuden ajoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa, että wanhalla isällänikään ei vielä yli 70 vuotiaana ole puheet ja kiima juurikaan muuttuneet nuoruuden ajoista.

        Entäs wanha äitisi?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs wanha äitisi?

        -keinovaginamies-

        😂😂😂👍

        Kohta jo alat kylän mummoihin...

        Onko sun kumipimppi jo löystynyt? Pitäisikö tilata uus, vaikka se suihinottomalli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂👍

        Kohta jo alat kylän mummoihin...

        Onko sun kumipimppi jo löystynyt? Pitäisikö tilata uus, vaikka se suihinottomalli?

        Mistä sinä tiedät minkälaisia mummoja ja keinopimppejä täältä kotoani jo löytyy?
        Voin sanoa, että ehkä yllättyisit.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät minkälaisia mummoja ja keinopimppejä täältä kotoani jo löytyy?
        Voin sanoa, että ehkä yllättyisit.

        -keinovaginamies-

        tihihi...


    • Palaan tähän parin tunnin päästä.

      • Palasin, mutta jostain syystä en saa aikaan listaa. Päässä pyörii vain sanat empatia ja inhimillinen kohtelu.

        Ehkäpä mä jätän listauksen sitten näihin pariin sanaan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Palasin, mutta jostain syystä en saa aikaan listaa. Päässä pyörii vain sanat empatia ja inhimillinen kohtelu.

        Ehkäpä mä jätän listauksen sitten näihin pariin sanaan.

        Toisen siis pitäisi korvata sun omia puutteitasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen siis pitäisi korvata sun omia puutteitasi?

        Ei vaan täydentää. ☺️


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei vaan täydentää. ☺️

        Voihan sen noinkin muotoilla.Hänellä pitäisi olla mitäsinulla ei ole. Mielenkiintoista. Miten luulet, että se voisi ikinä toimia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen noinkin muotoilla.Hänellä pitäisi olla mitäsinulla ei ole. Mielenkiintoista. Miten luulet, että se voisi ikinä toimia?

        On minulla, en vain anna sinulle. Sorppa.
        ☝️😊


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        On minulla, en vain anna sinulle. Sorppa.
        ☝️😊

        Siis heille, jotka tarvitsisivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis heille, jotka tarvitsisivat.

        Et sinä mua tartte mihkään, muuta kun puruleluksi. Ja minä en siihen suostu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Palasin, mutta jostain syystä en saa aikaan listaa. Päässä pyörii vain sanat empatia ja inhimillinen kohtelu.

        Ehkäpä mä jätän listauksen sitten näihin pariin sanaan.

        Tertetuleka takaisin. Sinä ikuinen Latviatyttö olla kiva tyttö. Kaikki ihaan sua natofania!


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Et sinä mua tartte mihkään, muuta kun puruleluksi. Ja minä en siihen suostu.

        Ei ole hyvä vaatia toiselta jotain mitä itsellä ei ole. Empaattinen ja inhimillinen palaisi sun kanssasi hetkessä loppuun.

        Kaikkien hyvinvoinnin kannalta sun on parempi ihan oikeasti pitäytyä siinä nykyisessäsi, vaikka häntä niin kovin olet moittinut. Vakka on hyvän kannen itselleen valinnut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä vaatia toiselta jotain mitä itsellä ei ole. Empaattinen ja inhimillinen palaisi sun kanssasi hetkessä loppuun.

        Kaikkien hyvinvoinnin kannalta sun on parempi ihan oikeasti pitäytyä siinä nykyisessäsi, vaikka häntä niin kovin olet moittinut. Vakka on hyvän kannen itselleen valinnut.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä vaatia toiselta jotain mitä itsellä ei ole. Empaattinen ja inhimillinen palaisi sun kanssasi hetkessä loppuun.

        Kaikkien hyvinvoinnin kannalta sun on parempi ihan oikeasti pitäytyä siinä nykyisessäsi, vaikka häntä niin kovin olet moittinut. Vakka on hyvän kannen itselleen valinnut.

        Asian Vierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asian Vierestä

        Luultavasti, jätti vain allekirjoituksen pois. En kauheesti ota hänen juttuihin kantaa. Mutta hän mitä todennäköisemmin potee huonoa omaatuntoa vuosista joina ei ollut läsnä perheilleen ja yrittää hyvittää ja saada kehuja nykyistä suorituksistaan isänä.

        Siksi samaistuu miehiinkin, joiden kokee jääneen jotain vaille kuten hänkin yrityksistään tai yrittämättä jättämisistään huolimatta.

        Jakelee tuomioita heppoisin perustein, mutta toisinaan osaa olla ihan ok.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Luultavasti, jätti vain allekirjoituksen pois. En kauheesti ota hänen juttuihin kantaa. Mutta hän mitä todennäköisemmin potee huonoa omaatuntoa vuosista joina ei ollut läsnä perheilleen ja yrittää hyvittää ja saada kehuja nykyistä suorituksistaan isänä.

        Siksi samaistuu miehiinkin, joiden kokee jääneen jotain vaille kuten hänkin yrityksistään tai yrittämättä jättämisistään huolimatta.

        Jakelee tuomioita heppoisin perustein, mutta toisinaan osaa olla ihan ok.

        Voisitko lopettaa tuon skitsofrenian minua kohtaan? Mikä ihme pistää syyttämään ihmistä sellaisesta mitä henkilö ei ole tehnyt? Tuo on todella rumaa käyttäytymistä, mieti vähän itsekin mihin syyllistyt. Ole varma asiastasi jos syytät jotain teoista mitä henkiklö ei ole tehnyt, parisuhteessa tuollainen syyttely johtaisi ennen pitkää eroon.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko lopettaa tuon skitsofrenian minua kohtaan? Mikä ihme pistää syyttämään ihmistä sellaisesta mitä henkilö ei ole tehnyt? Tuo on todella rumaa käyttäytymistä, mieti vähän itsekin mihin syyllistyt. Ole varma asiastasi jos syytät jotain teoista mitä henkiklö ei ole tehnyt, parisuhteessa tuollainen syyttely johtaisi ennen pitkää eroon.

        AV

        Ei ollut mukava lukea syyttelyä teoista mitä ei ole tehnyt. Mutta hyvä huomautus siitä mikä voi olla yksi syy parisuhteenkin epäonnistumiseen ja se on luottamuspula.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko lopettaa tuon skitsofrenian minua kohtaan? Mikä ihme pistää syyttämään ihmistä sellaisesta mitä henkilö ei ole tehnyt? Tuo on todella rumaa käyttäytymistä, mieti vähän itsekin mihin syyllistyt. Ole varma asiastasi jos syytät jotain teoista mitä henkiklö ei ole tehnyt, parisuhteessa tuollainen syyttely johtaisi ennen pitkää eroon.

        AV

        No aiempien viesties perusteella ja niihin verraten tuo olis voinut olla hyvin sun käsialaa. Sä tykkäät aina ojentaa mua ja etsiä vikoja musta.

        Joten aika samaa kuviota noudatti tuokin anomuumio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut mukava lukea syyttelyä teoista mitä ei ole tehnyt. Mutta hyvä huomautus siitä mikä voi olla yksi syy parisuhteenkin epäonnistumiseen ja se on luottamuspula.

        AV

        Syyttely, muahan siinä syyteltiin eikä sua. 😆


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Syyttely, muahan siinä syyteltiin eikä sua. 😆

        Sä olet todella sokea omille sanomisillesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet todella sokea omille sanomisillesi.

        Kuten muutkin täällä. Otan muista mallia. Niinhän tää vittuilu täällä näkyy toimivan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kuten muutkin täällä. Otan muista mallia. Niinhän tää vittuilu täällä näkyy toimivan.

        Lapsellinenkin vielä?


      • JasuM kirjoitti:

        Kuten muutkin täällä. Otan muista mallia. Niinhän tää vittuilu täällä näkyy toimivan.

        Enkä mä ole sokea, en vaan enää välitä mitä sanon kellekin, jos hekään ei mieti sanomisiaan mulle päin.

        Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Olkoon niin. Näkyy olevan talon tapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellinenkin vielä?

        En yhtään enempää kun muutkaan päänaukojat.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En yhtään enempää kun muutkaan päänaukojat.

        Vastaan vain omista kirjoituksistani, sinun on turha kaikkien kirjoituksia minun piikkiini laittaa. Nyt kerrot kaikille kuka olisi jonkun kirjoittanut ja analysoit kirjoittajan toisille epäilystesi perusteella ihan turhaan. Toivottavasti tuo ei ole yleinen tapasi myös arkielämässä, vedät miestä turpaan ihan varmuuden vuoksi vaikkei mitään olisi tehnytkään.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan vain omista kirjoituksistani, sinun on turha kaikkien kirjoituksia minun piikkiini laittaa. Nyt kerrot kaikille kuka olisi jonkun kirjoittanut ja analysoit kirjoittajan toisille epäilystesi perusteella ihan turhaan. Toivottavasti tuo ei ole yleinen tapasi myös arkielämässä, vedät miestä turpaan ihan varmuuden vuoksi vaikkei mitään olisi tehnytkään.

        AV

        Ei se ole yleinen tapa, olet vaan viime aikoina ollut mua kohtaan tympeän näsäviisas. Joten olet saanut mut vähän ottamaan uutta asennetta itseesi kohtaan.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei se ole yleinen tapa, olet vaan viime aikoina ollut mua kohtaan tympeän näsäviisas. Joten olet saanut mut vähän ottamaan uutta asennetta itseesi kohtaan.

        Jos noin on haluaisin tietää missä asiayhteydessä. Ainut mitä tarkoituksella olen laittanut sinulle kohdistetusti on tuo arvomaailma yksilön halu/yhteiskunta ja lapset/yhteiskunta yhtälö. Pidän lasten etua noin 1000 kertaa tärkeämpänä mitä yksittäisen ihmisen etua. Aivan sama olkoon lapsen vanhemmat millaisia tahansa, se kun ei ole lasten vikaa eikä lapset vanhempiaan voi valita. En nostaisi varakkuutta ja lasten hyvinvointia keskustelun aiheeksi koska tutkimusten mukaan köyhimpien viidakkokansojen lapset ovat kaikkein onnellisimpia ja Suomen lain mukaan ei ketään voi estää lisääntymästä.

        Tuotakin on yritetty, esimerkiksi saamelaisia pakkosteriloitiin vain koska he olivat "erilaisia".

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin on haluaisin tietää missä asiayhteydessä. Ainut mitä tarkoituksella olen laittanut sinulle kohdistetusti on tuo arvomaailma yksilön halu/yhteiskunta ja lapset/yhteiskunta yhtälö. Pidän lasten etua noin 1000 kertaa tärkeämpänä mitä yksittäisen ihmisen etua. Aivan sama olkoon lapsen vanhemmat millaisia tahansa, se kun ei ole lasten vikaa eikä lapset vanhempiaan voi valita. En nostaisi varakkuutta ja lasten hyvinvointia keskustelun aiheeksi koska tutkimusten mukaan köyhimpien viidakkokansojen lapset ovat kaikkein onnellisimpia ja Suomen lain mukaan ei ketään voi estää lisääntymästä.

        Tuotakin on yritetty, esimerkiksi saamelaisia pakkosteriloitiin vain koska he olivat "erilaisia".

        AV

        Jaa, tarkoitin kyllä miten suhtaudut muhun kun puhun parisuhteestani. Vähättelet ilmeisesti luullen etten itse tee mitään minkään eteen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Jaa, tarkoitin kyllä miten suhtaudut muhun kun puhun parisuhteestani. Vähättelet ilmeisesti luullen etten itse tee mitään minkään eteen.

        No yleisesti en tykkää naisten tyylistä jotka julkisesti arvostelevat miestään.
        Tuosta se voi juontua jos siltä tuntuu. Itse pidän tärkeänä etten kerro mitään pahaa muille omasta naisestani, en suhteen aikana enkä sen jälkeen. Hyvää voi kertoa, se ei pahenna.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No yleisesti en tykkää naisten tyylistä jotka julkisesti arvostelevat miestään.
        Tuosta se voi juontua jos siltä tuntuu. Itse pidän tärkeänä etten kerro mitään pahaa muille omasta naisestani, en suhteen aikana enkä sen jälkeen. Hyvää voi kertoa, se ei pahenna.

        AV

        Olen kehunutkin, mutta iän myötä oppinut että asioista saa myös sanoa ääneen. Eikä se ole haukkumista kun niistä puhuu ääneen, se on tervettä että kohtaa epäkohdat.

        Minä en esitä ikinä mitään ja se varmasti monia ärsyttää minussa. Saa ärtymään.


      • JasuM kirjoitti:

        Olen kehunutkin, mutta iän myötä oppinut että asioista saa myös sanoa ääneen. Eikä se ole haukkumista kun niistä puhuu ääneen, se on tervettä että kohtaa epäkohdat.

        Minä en esitä ikinä mitään ja se varmasti monia ärsyttää minussa. Saa ärtymään.

        Olen koruton. Pahoittelen jos se tuntuu jotenkin haukkumiselta. Se ei kuiteskaan ole tarkoitus.


    • Eikös tuo edellinen keskustelu ollut vastustamaton mies? Kuitenkin vastustamattomuus ei riitä parisuhteen pohjaksi, se on enemmän ensivaikutelman WAU-ilmiö. Jotkut ihmiset ”aukeaa” paremmin vasta pidemmän tutustumisen jälkeen, vaikka alku ei olisikaan wau-efektien ilotulitusta. Ihan eri asia siis!

      Itse näkisin nämä keskustelut mielummin ilman nais/mies jakoa. Vastaan siis röyhkeästi, vaikka aloitus koski naisen ominaisuuksia ja itse olen kiinnostunut miehestä.

      Allekirjoitan täysin saman kuin AW. Paras puoliso seisoo omilla jaloillaan, mutta osaa myös turvata toiseen. Elämän asenne on tärkeä asia myös. Esimerkiksi kyyninen, katkeroituva, provosoiva ja passiivisagressiivinen henkilö voi olla aika rasittava puoliso. Nuo kaikki asiat kiteytyy hyvään mielenterveyteen, tasapainoisuuteen ja persoonallisuuteen, vaikka et sitä niin sanokaan. Sillä millainen minä olen ja millainen puoliso on luonteeltaan, on iso merkitys miten arki sujuu pitkällä tähtäimellä. Joustava ihminen tulee toimeen alussa kenen kanssa vaan, mutta toisilleen sopivat ruokkii paremmin toistensa perustarpeita.

      Silti, valitettavasti, pelkkä tuo ei riitä kestävään parisuhteeseen. Tarvitaan molemmin puoliset romanttiset tunteet. Ilman niitä parista tulee ennen pitkää vain samassa asunnossa asuvat ystävät tai vielä pahempi eli läsnäolematon kylmä kulissipari. Itsellä se syntyykö ja syventyykö tunne vai ei, on paljon kiinni ihon tuoksusta. Ja yllättävää kyllä se oikea tuoksu korreloi yllättävän hyvin älykkyyden kanssa. 😂 Mensan jäsen ei silti tarvitse olla. 😆

      Jotta parisuhde voi onnistua pitkän päälle, pitää arvojen osua. Jos toinen on jyrkkä persu ja toinen jyrkkä viher-vasemmistolainen, sotahan siitä tulee kuherruskuukauden jälkeen. Meille enemmän keskitietä kulkevien tolkun ihmisten kanssa arvot osuu useimpien kanssa yhteen, mutta itsestään selvää se ei ole. Vaikka olen lähinnä tapa-uskovainen, silti kannatan monia luterilaisia arvoja: ahkeruus, rehellisyys, armollisuus, huonossa asemassa olevan auttaminen, uskollisuus, tee toiselle niin kuin itsellesi haluat tehtävän tms. Näissä arvoissa voi jo osan kanssa tulla liian isoja linjaerimielisyyksiä.

      Jotta puolisoon voisi syntyä tunneyhteys, täytyy aaltopituuden osua. Osa ihmisistä tuntuu tutulta ja omalta melkein ensimmäiseltä tapaamisesta. Parin läsnäolon ja läheisyyden pitää onnistua ja olla molemmille mieluista. Tunneyhteys on parisuhteen sydän ja se vaikuttaa moneen hyvin tärkeään asiaan kuten läheisyys ja rakastelu.

      Jos tärkeimmät asiat kolahtaa, ei pikkuasioilla ole enää mitään arvoa.

      • Anonyymi

        Niin, näin vanhempana joskus miettii voiko tulla samassa muodossa enää sitä ihanaa tunnetetta energian siirtoineen mitä nuorempana. Olisi mielenkiintoista olla taas se puhelin joka saa virtansa langattomasta latausalustasta, Yön jälkeen täynnä virtaa, riittäisi kun olisi lähellä lämmintä ja miellyttävää ihoa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, näin vanhempana joskus miettii voiko tulla samassa muodossa enää sitä ihanaa tunnetetta energian siirtoineen mitä nuorempana. Olisi mielenkiintoista olla taas se puhelin joka saa virtansa langattomasta latausalustasta, Yön jälkeen täynnä virtaa, riittäisi kun olisi lähellä lämmintä ja miellyttävää ihoa.

        AV

        Voi olla, kun oikea osuu kohdalle! Todellakin voi!

        Vanhemmalla iällä on haaste voi olla, että tyytyy riittävään. Kun suhtautuu parisuhteeseen maanläheisemmin ja ymmärtää miten vaikea oikea on kohtaa, on helpompi ajautua ihan ok suhteeseen. Ison osan ihmisistä kanssa tulee toimeen. Ison osan kanssa arki on ihan hyvää. Silti kun on ihan ok suhteessa, ei ole vapaana kohtaamassa sitä oikeaa.

        Se miten toinen kolahtaa tietää vasta kun ollaan kasvokkain ja kun ollaan oltu lähekkäin (esim. halattu, suudeltu ja katsottu silmiin). Oikea ihminen usein sähköistää ilman kontaktiakin ja eleet muuttuu ajattelematta viattoman flirttailevaksi. Esimerkiksi juttelemalla tai kirjoittamalla, niin kuin täällä, käy ilmi miten hyvin ajatusmaailma osuu yhteen (jos ihminen kirjoittaa itsenään). Vaikeus on, että molempien puolten pitäisi osua, jotta olisi pitkäaikaisia aineksia.


    • Anonyymi

      Maanläheinen, sinut itsensä ja ympäröivän maailman kanssa. Parasta seuraa.

      -Palstahessu

    • Anonyymi

      Oon nainen, enkä naisista kiinnostunut. Siksi en vastaa varsinaiseen kysymyksees.

      Toiset aikuistuu liikaa ja toiset säilyttä sopivan lapsenmielisyyden, olematta silti lapsellisia. Mustakin se on ihana piirre ihmisessä, myös ystävässä. En oikein viihdy liian aikuisessa seurassa vapaa-ajalla. Sitä tyyliä saa töissä ihan tarpeeksi.

      Ite en hirveesti kylmästä tykkää, eikä nämä etelän likaset kinokset kauheesti houkuta itteensä kaatumaan. Vaan Lapissa ollessani voin tuota tehäkin. Myös syvään lumihankeen hyppääminen on kivaa ja sieltä ylöspääseminen käy kuntoilusta.

    • Anonyymi

      Miksi aina pitää pyöriä lumihangessa ja nauraa maailmanpyörässä ollakseen sinut sisäisen lapsensa kanssa?

      Miksi miehet aina idealisoivat naisessa naiiviutta ja yhdistävät sen puhtauteen ja viattomuuteen sekä elämäniloon?

      Aikuinen ihminen voi kyllä olla kaikkia noita ilmankin niitä punaisia kumisaappaita ja toljottavia ymmyrkäisiä sinisilmiä..yök

      Pliis...olen aikuinen nainen, hiekkalaatikkoikä meni jo.

      • Anonyymi

        Minun mielestäni hauskinta naisen sisäisessä lapsessa on se että tämä ilmestyy aina paikalle silloin kun nainen huomaa olevansa alun vakuuttelunsa jälkeen katastrofaalisen väärässä.

        Sitten hihitellään ja lasketaan leikkiä.

        (hihitystä)


      • Anonyymi

        Se näkyy ulospäin siten. Oletko kateellinen siitä kyvystä. Maailmassa on ihan liian vähän iloa.

        Miksi sitä kieltämään jos se kuplii, niin että näkyy vaikka punaisina kumppareina puolukkametsässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni hauskinta naisen sisäisessä lapsessa on se että tämä ilmestyy aina paikalle silloin kun nainen huomaa olevansa alun vakuuttelunsa jälkeen katastrofaalisen väärässä.

        Sitten hihitellään ja lasketaan leikkiä.

        (hihitystä)

        Katastrofaalinen? No tuo on kyllä liioittelua! 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni hauskinta naisen sisäisessä lapsessa on se että tämä ilmestyy aina paikalle silloin kun nainen huomaa olevansa alun vakuuttelunsa jälkeen katastrofaalisen väärässä.

        Sitten hihitellään ja lasketaan leikkiä.

        (hihitystä)

        Ei tämä nainen.

        Myönnän kyllä auliisti olleeni väärässä ja annan tunnustuksen toiselle oikeassa olemisesta ja hyvistä päätöksistä.

        Tämä kannustaa toista ihmistä yritteliäisyyteen ja oma-aloitteellisuuteen. Toki haluan viettää aikaani seurassa jossa muutkin tekevät ja ajattelevat kun minä itse.

        Minusta on vain vapauttavaa, ettei tarvitse tietää ja päättää kaikesta ja joku muu saa olla asiantuntija.

        Kun on minun vuoroni päteä, niin teen hommani ja nautin osaamisestani.

        Oikeassa olo on yliarvostettu tunne. Mielestäni ei kovinkaan kaunistava sellainen. Silloin kun olen ollut oikeassa, saatan huomauttaa asiasta, mutta katkaisen tunteen sitten siihen, ettei toinen tunne itseään nöyryytetyksi vain koska on ollut väärässä.

        Lapsi ei koskaan oysty tälläiseen henkiseen harkinnallisuuteen, vaan tulee helposti lapiosta jos viereinen hiekkalinna on paremmin rakennettu.

        Myös lasten viattomuus on yliarvostettua. Lapset ovat hyvin oetomaisia olentoja toisiaan kohtaan nuoreen aikuisuuteen saakka. Monet jäävätkin tälle tielle koko elämäkseen.

        Tietämättömyys ei ole viattomuutta. Todellista viattomuutta on tietoinen valinta, eli vastuullisen aikuisen valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se näkyy ulospäin siten. Oletko kateellinen siitä kyvystä. Maailmassa on ihan liian vähän iloa.

        Miksi sitä kieltämään jos se kuplii, niin että näkyy vaikka punaisina kumppareina puolukkametsässä.

        Tottakai se kuplii nimenomaan.

        Miehillä tuntuu usein vaan olevan jostain kumman syystä se käsitys, että juuri punaiset kumpparit ne viattomuuden tekevät.

        Olen eri mieltä tästä. Viattomuus ei ole pinnallista.

        Mitään vastaan punaisia kumppareita sinänsä ei ole, itsellänikin kerran oli. En tykännyt väristä ja myin pois.

        Nainen voi olla vilpitön ja avoin kaikissa väreissä tai sitten ei. Ei se kumppareista ole kiinni eikä kuplinnastakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä nainen.

        Myönnän kyllä auliisti olleeni väärässä ja annan tunnustuksen toiselle oikeassa olemisesta ja hyvistä päätöksistä.

        Tämä kannustaa toista ihmistä yritteliäisyyteen ja oma-aloitteellisuuteen. Toki haluan viettää aikaani seurassa jossa muutkin tekevät ja ajattelevat kun minä itse.

        Minusta on vain vapauttavaa, ettei tarvitse tietää ja päättää kaikesta ja joku muu saa olla asiantuntija.

        Kun on minun vuoroni päteä, niin teen hommani ja nautin osaamisestani.

        Oikeassa olo on yliarvostettu tunne. Mielestäni ei kovinkaan kaunistava sellainen. Silloin kun olen ollut oikeassa, saatan huomauttaa asiasta, mutta katkaisen tunteen sitten siihen, ettei toinen tunne itseään nöyryytetyksi vain koska on ollut väärässä.

        Lapsi ei koskaan oysty tälläiseen henkiseen harkinnallisuuteen, vaan tulee helposti lapiosta jos viereinen hiekkalinna on paremmin rakennettu.

        Myös lasten viattomuus on yliarvostettua. Lapset ovat hyvin oetomaisia olentoja toisiaan kohtaan nuoreen aikuisuuteen saakka. Monet jäävätkin tälle tielle koko elämäkseen.

        Tietämättömyys ei ole viattomuutta. Todellista viattomuutta on tietoinen valinta, eli vastuullisen aikuisen valinta.

        Lapset ovat viattomia, aikuiset ihmiset voivat pilata ja liata puhtaan alustan omalla käyttäytymisellään. Moni vanhempi moittii lasta vaikka mistä asiasta ja unohtaa kuka on lapsen kasvattanut.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ovat viattomia, aikuiset ihmiset voivat pilata ja liata puhtaan alustan omalla käyttäytymisellään. Moni vanhempi moittii lasta vaikka mistä asiasta ja unohtaa kuka on lapsen kasvattanut.

        AV

        Lapsi ei ole mikään tabula rasa, vaan omien geeniensä ilmentymä alkiosta lähtien.

        Jotkut ovat kiltimpiä kuin toiset luonteeltaan ja kyllä ne kiltitkin koittaa sitä omaa pedon luonnettaan aina välillä.

        Toki myös kasvatuksella on väliä mutta aina paraskaan kasvatus ei tee hyvää ihmistä eikä riittämätön kasvatus huonoa.

        Jos lapsella on geeneissään esim hyvin hedonistinen piirre, niin voi alkaa ihan hyvin varkaaksi ja huumeidenkäyttäjäksi vaikka vanhemmat ovat olleet esimerkillisiä ihmisiä.

        Tai jos lapsella on sisukas tai äkkipikainen luonne, tai sadistisia piirteitä, niin siitä sitten vaan koittamaan saada häntä käyttäytymään hyvin kun lapsi itsenäistyessään ohjautuu omien geneettisten luonteenpiirteidensä suuntaan ja alkaa vihaamaan vanhempiaan koska nämä eivät luota tai hyväksy hänen persoonaansa ja jopa demonisoivat sen.

        Lapsen näkeminen viattomana ja puhtaana on luonnon keino saada hänen vanhempansa rakastamaan lasta ehdoitta ja yrittämään kasvatuksessa parhaintaan.

        Vanhempi näkee lapsen lähinnä toivona tukevaisuudesta, enemmän kun varsinaisena persoonana ja jaksaa uskoa lapsenaa mahdollisuuksiin. Tämä vanhankantaisissa asenteissa.

        1970-luvulla alkoi muuten tulla runsaasti kauhuelokuvia jotka heijastivat vertauskuvallisesti lapsien pimeää puolta, kun psykologia kehittyi ja lapsen viattomuutta alettiin kyseenalaistamaan alitajuntaisesti.

        Itselläni on esim yksi lapsipsykologian kirja 1900-luvun alkupuoliskolta ja siinä lapsella ei ole kastematoa kummempaa persoonallisuutta. Kirja on aika hurjaa luettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi ei ole mikään tabula rasa, vaan omien geeniensä ilmentymä alkiosta lähtien.

        Jotkut ovat kiltimpiä kuin toiset luonteeltaan ja kyllä ne kiltitkin koittaa sitä omaa pedon luonnettaan aina välillä.

        Toki myös kasvatuksella on väliä mutta aina paraskaan kasvatus ei tee hyvää ihmistä eikä riittämätön kasvatus huonoa.

        Jos lapsella on geeneissään esim hyvin hedonistinen piirre, niin voi alkaa ihan hyvin varkaaksi ja huumeidenkäyttäjäksi vaikka vanhemmat ovat olleet esimerkillisiä ihmisiä.

        Tai jos lapsella on sisukas tai äkkipikainen luonne, tai sadistisia piirteitä, niin siitä sitten vaan koittamaan saada häntä käyttäytymään hyvin kun lapsi itsenäistyessään ohjautuu omien geneettisten luonteenpiirteidensä suuntaan ja alkaa vihaamaan vanhempiaan koska nämä eivät luota tai hyväksy hänen persoonaansa ja jopa demonisoivat sen.

        Lapsen näkeminen viattomana ja puhtaana on luonnon keino saada hänen vanhempansa rakastamaan lasta ehdoitta ja yrittämään kasvatuksessa parhaintaan.

        Vanhempi näkee lapsen lähinnä toivona tukevaisuudesta, enemmän kun varsinaisena persoonana ja jaksaa uskoa lapsenaa mahdollisuuksiin. Tämä vanhankantaisissa asenteissa.

        1970-luvulla alkoi muuten tulla runsaasti kauhuelokuvia jotka heijastivat vertauskuvallisesti lapsien pimeää puolta, kun psykologia kehittyi ja lapsen viattomuutta alettiin kyseenalaistamaan alitajuntaisesti.

        Itselläni on esim yksi lapsipsykologian kirja 1900-luvun alkupuoliskolta ja siinä lapsella ei ole kastematoa kummempaa persoonallisuutta. Kirja on aika hurjaa luettavaa.

        Itse näin asian siten että käsiini on annettu kasa kallista kultaa josta tulee loihtia paras koru ikinä tuhlaamatta itse kullan määrää. Ensimmäinen tavoite on kasvatuksellisesti jo voitettu. Ei tarumoja aiheuttavia kokemuksia ennen 5 ikävuotta. Toinen on omantunnon arvon määrä, olen hyvä, kykenevä ja rakastettu. Ns. terve omatunto.
        Lapset kyllä pärjäävät jos saavat elämäänsä pohjan jossa ei ole ollut kriisejä ja välinpitämättömyyttä.

        Kauhukuvissa olevien lapsien menneisyydessä lienee niitä traumoja joista saa ammennettua jos jonkinlaista kauhutragediaa?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse näin asian siten että käsiini on annettu kasa kallista kultaa josta tulee loihtia paras koru ikinä tuhlaamatta itse kullan määrää. Ensimmäinen tavoite on kasvatuksellisesti jo voitettu. Ei tarumoja aiheuttavia kokemuksia ennen 5 ikävuotta. Toinen on omantunnon arvon määrä, olen hyvä, kykenevä ja rakastettu. Ns. terve omatunto.
        Lapset kyllä pärjäävät jos saavat elämäänsä pohjan jossa ei ole ollut kriisejä ja välinpitämättömyyttä.

        Kauhukuvissa olevien lapsien menneisyydessä lienee niitä traumoja joista saa ammennettua jos jonkinlaista kauhutragediaa?

        AV

        No sepä hauska kuulla, että suhtaudut antaumuksellisesti lapsesi kasvatukseen.

        Monet lapset kuitenkin kasvavat pärjääviksi aikuisiksi ilman ylisuojelemista ja traumoista huolimatta. Elämässä tulee eteen kriisejä jossain vaiheessa, väistämättä ja psyyken selviytymiskeinot ovat vahvat jo ihan pienestä lapsesta lähtien. Onhan se toki raskauttavaa elää onnettomassa perheessä, tiedän kyllä, muttei se mikään este menestymiselle ole.

        Tästä nyt voisi jauhaa loputtomasti, mutta pedagogia ei varsinaisesti ole minun heiniäni, en ole koskaan itse halunnut lapsia ja luettuani lapsipsykologiaa, niin vielä vähemmän😂🙋

        Kauhuelokuvien lapsihirviöiden psykologia perustuu yleensä eri ikäkausien vaikeuksiin, kuten esim nuoren esiteini-ikäisen tytön repeytyminen irti lapsuuden turvallisuudesta Manaaja-elokuvassa.

        Tarvitaan jo pappi uhraamaan henkensä, jotta teini-ikäisen tytön hirveät saatanalliset hormoniyllykkeet saadaan kuriin ja elämä äidin kullanmuruna jatkuu entisellään..


    • Anonyymi

      Robotti jossa on off nappula eli aina kun ei tarvi niin off nappulaa painaa ja kun taas tarvii niin on nappulaa painaa ja kun ei tarvi niin latautuu että jaksaa taas tehdä kun tarvitaan ja on iloinen ja mukava ja tekee työtä muita mukisematta ja jos liian suulaaksi käy niin voi sammuttaa eli robotti olis paras

      • Anonyymi

        Nyt tarvis sitä off-nappulaa.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Totta kai möyrytään lumessa ja lasketaan pulkalla tuhatta ja sataa ja syön luntakin vaikka mies kieltäisi!! 😂😂

      Kukkulaa valloitan niin pedissä kuin lumipuistossakin hah hah

      Ilo pintaan vaikka syvän märkänis! 😄😁😄😁

      • Anonyymi

        Älä kuitenkaan syö sitä keltaista lunta.


    • Hyvin kirjoitettu ja oivallettu.

    • Anonyymi

      Samat ihanat ominaisuudet listasit naisille kuin oli ihanien miesten ketjussa. Tasa-arvon nimissä kannattaisi listata vain kivoja ominaisuuksia ihmisillä.

      Toki samalla keskustella siitä mitä pitäisi tehdä ja miten suhtautua silloin, kun lapsi kaatuu lumihankeen itkien. Miksi hän ei halua tervehtiä muita ihmisiä, onko huono lapsi? Miten helposti lapsi leimataan "hankalaksi" ellei hän olekaan iloinen? Voiko lasta käskeä olemaan iloinen silloin kun hän ei sitä ole? Että vanhemmilla olisi ihanampaa?

    • Anonyymi

      Sensuelli Femme Fatale, vaikka tiedänkin ett turpaan tulisi.

    • Anonyymi

      Mietin, että mistähän se kertoo, kun kukaan ei ole esittänyt näitä perinteisiä asioita.

      Uskollinen, lämmin, kaunis, äidillinen, syvällinen, huolta pitävä, puhdas ja miellyttävän tuoksuinen, sopusuhtainen, omaan kehoonsa rakastavasti suhtautuva, viisas, huomioiva, onnellinen, arvostava, elämänrento...

      • Anonyymi

        Moni luettelemistasi kohdista tulee parisuhteen toimivuudesta, ei vain ihmisten ominaisuuksista. Uskollisuus, lämpöisyys, elämän rentoisuus kumpuaa myös parisuhteesta, molemista ihmisistä toisilleen. Toki on ihmisiä jotka kestävät rinnalla vaikka tapahtuisi mitä tai ei tapahtuisi mitään mutta se voi nakertaa murtumia suhteen lasipintaan ja vahigoittaa henkisesti sitä lojaalimpaa osapuolta.

        Henkinen tasapaino voisi kuulua melko kärkeen toivomuslistalla. Tuli mieleen kun luki eilisiä kommentteja.

        AV


      • Anonyymi

        Tuossa on piiloviestejä:

        1. Älä ota tilaa.
        2. Älä sano mitä ajattelet varsinkaan jos ympäristö on eri mieltä.
        3. Naisen uskollisuus on tärkeää, miehen ei.
        4. Listatut ominaisuudet nähdään naisellisina ja sen vuoksi miehissä ei-toivottuina.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on piiloviestejä:

        1. Älä ota tilaa.
        2. Älä sano mitä ajattelet varsinkaan jos ympäristö on eri mieltä.
        3. Naisen uskollisuus on tärkeää, miehen ei.
        4. Listatut ominaisuudet nähdään naisellisina ja sen vuoksi miehissä ei-toivottuina.

        🦄

        Pehmeän naisellinen..lol

        Muodoton ja haamumainen möykky joka toteuttaa jokaisen mieslapsen toiveen ilman yhtäkään omaa periaatetta ja mielipidettä.

        No vitsi vitsinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on piiloviestejä:

        1. Älä ota tilaa.
        2. Älä sano mitä ajattelet varsinkaan jos ympäristö on eri mieltä.
        3. Naisen uskollisuus on tärkeää, miehen ei.
        4. Listatut ominaisuudet nähdään naisellisina ja sen vuoksi miehissä ei-toivottuina.

        🦄

        Mitä? Kerropa, luetko kaiken aina täynnä piiloviestejä tai -merkityksiä? Ei ihme, että maailma on hörhöjä täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni luettelemistasi kohdista tulee parisuhteen toimivuudesta, ei vain ihmisten ominaisuuksista. Uskollisuus, lämpöisyys, elämän rentoisuus kumpuaa myös parisuhteesta, molemista ihmisistä toisilleen. Toki on ihmisiä jotka kestävät rinnalla vaikka tapahtuisi mitä tai ei tapahtuisi mitään mutta se voi nakertaa murtumia suhteen lasipintaan ja vahigoittaa henkisesti sitä lojaalimpaa osapuolta.

        Henkinen tasapaino voisi kuulua melko kärkeen toivomuslistalla. Tuli mieleen kun luki eilisiä kommentteja.

        AV

        Aivan noin.

        Parisuhteessa molemminpuolinen kumppanin arvostus on tärkeintä - se menee rakkaudenkin edelle ja auttaa myös erotilanteessa.

        Arvostus on myös molemminpuolin ansaittava. Aikamoisen tärkeää olisikin oivaltaa, ettei aikojen kuluessa ansaittu arvostus kestä automaattisesti lopun elämää. Ja kumppanin arvostuksen voi menettää kertaheitolla, jos tekee tai sanoo jotain aivan pöljää.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Kerropa, luetko kaiken aina täynnä piiloviestejä tai -merkityksiä? Ei ihme, että maailma on hörhöjä täynnä.

        Hyvä kysymys.

        Piiloviesteissä on usein enemmän informaatiota kuin itse viestissä.

        Myönnän vain, etten kovin paljon kunnioita perinteisiä sukupuolirooleja, joten tuollaiset yllä olevan kaltaiset viestit suorastaan kutsuvat pieneen provokaatioon. Siinä oli jopa sana "perinteinen" mainittu! 😁 Mitä siinä nyt voi kunnon feministi muuta tehdä kuin lyödä vastalausetta pöytään?

        Enkä ollut ainoa. Pehmeän naisellisesta naisesta ivaileva kirjoittaja irvaili käsittääkseni samalle asialle kuin minä. Sille, että naisen elämä on perinteisesti perustunut muiden miellyttämiseen.

        🦄


    • Anonyymi

      No ensinnäkin minulle pitää olla sellainen "hipistelijä". Se kyöhnää mielellään vieressä ja kädet hipistelee pitkin kroppaa. Niin teen itsekin.

      Ulkonäöltään sellainen persoonallisen kaunis ja ennenkaikkea itse hyvin tyytyväinen itsensä ulkoiseen habitukseen.

      Arvot pitäis olla liki omiani, mutta kuitenkin reippaasti ihan sitä mieltä asioista kun on. Ei kaiken tarvitse synkata yhteen, kunhan sen kanssa voi elää. Kunhan ei myötäile missään minua ja nosta jalustalle. Katsoo minua samalta tasolta henkisesti.

      Iloinen, elämänmyönteinen ja tunteikas, intohimoinen, mutta selkeän suoraryhtinen ja mukavasti jämäkkä räpsyripsi.

      (Sellainen kyllä on jo)

    • Anonyymi

      "Kummallakin tulisi säilyä päättämisvalta siihen mitä elämässään haluaisi tehdä tai mitä haluaisi toteuttaa."

      Tuo on tärkeä nosto, ehdottomasti.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Sain parasta mitä voi saada smile tyttöä...

    • Anonyymi

      Mahdoton veijari.

      • Anonyymi

        Hyvä ettet ehdottanut tahdoton pleijeri! :) Hyvää yötä, nyt voin mennä nukkumaan.

        Öitä :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe