Vapaa kuvaus

Puhdas sydän, onnellinen elämä

Me itse valitsemme ajatuksemme. Niiden kanssa elämme joka ikinen päivä. Rakkaudelliset ajatukset tuovat iloa ja mielenrauhaa. Puhdas rehellinen sydän on aina hyvä. Se aikaansaa yhteisöllisyyttä, rauhaa, tasa-arvoa ja muutakin hyvää. Olemme osa luontoa, siis vaalikaamme sitä. Hyvyyttä ei tarvitse opetella, se on meissä jokaisessa jo valmiina. Hyvä elämä on valinta, henkilökohtainen valinta.

Elämän tarkoitus on elämä itse.

John Lennon, Imagine:

https://www.youtube.com/watch?v=YkgkThdzX-8

Aloituksia

41

Kommenttia

1217

1. Hyvin sanottu siellä takarivissä, hyvin sanottu.
  2. Jaa niinkö se onkin... Mutta jospa allekirjoittanut on tehnyt paljonkin töitä ja hankkinut elantonsa ulkoparlamentaarisin keinoin jallittaen kapitalistia ja virkavaltaa, mistäpä sen voisit tietää ? Mutta onko asia näin ? Jos vaikka itse en muista ja tutut eivät uskalla laverrella ? Hullumartit voivat olla nääs nääs arvaamattomia, varsinkin seinähullut anarkistimarat.

Tai sitten voi olla niinkin, että tämä kyseinen Martti eli minä onkin aina ollut pyhimys suhteessa verottajaan, mutta tullut nakelluksi ulos jos vaikka mistä toimesta tahi virasta ihan vaan sisäsyntyisen työ(yök)allergiansa ja kyltymättömän herravihansa johdosta ?

Niin tai näin, allekirjoittanut tuntee sisäistä tyytyväisyyttä tehtyjen valintojensa pohjalta. Niin ja sitä työtä, sitä työtä, sitä on tullut tehdyksi paljonkin, varsinkin kolmannelle sektorille eli palkatonta sellaista, oma valinta sekin.

Rehellisyyden nimissä tunnustan, että mikäli lähipiiriäni on uskominen ja muistiani oikein pinnistän, niin aivan kaikki haalimani varat kultaharkkoihin -vanhuuden turvaan- , jos sellaisia raamitetun Sinisalon näköisvedoksen takaisessa kassakaapissani on, niin ehkäpä pientä vilppiäkin on tullut harrastettua. Tämä tapahtui -jos ylipäätään tapahtui- , ennen uskoontuloani. Nyt olen taasen vapauttanut itseni uskon kahleista, joten purista porvari rahapussiasi purista. Ei koskaan voi tietää, milloin varttimannea rupeaa taas Martittamaan, vaimitensemeni... Mutta MITÄÄN en tunnusta. En mitään. En.