Vapaa kuvaus

Heippa! Toivottavasti sinulla on mukava päivä! :)

Jos et vielä huomannut, kirjoittelen täällä erilaisia viestejä raamatun teksteihin viitaten.
Pidän niitä todisteena puheilleni, mutta jos raamatun tekstit eivät ole mielestäsi riittävä todiste, ei kai kirjoituksiani ole pakko lukea. Toivotan sitten vain Jumalan siunausta ruudun toiselle puolelle!

Kannatan tietenkin väittelyä, jossa on järki mukana. Eli jos sinun tekee mieli kumota ajatusmaailmani, saat yrittää sitä ilomielin, kunhan et sorru perusteettomiin väitteisiin.

[ps. päätavoitteenani on lisätä tietoisuutta ja hyvää mieltä]

Aloituksia

0

Kommenttia

27

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kaikella+rakkaudella+korjaan+tuon+"1000+vuodeksi+taivaaseen".En+tiedä,+oletko+Jehovan+todistaja,+mutta+tämä+on+suoraa+Raamatun+tekstiä:Ilmestyskirja+20:1-3"Minä+näin,+kuinka+taivaasta+tuli+alas+enkeli,+jolla+oli+kädessään+syvyyden+avain+ja+isot+kahleet.+Hän+otti+kiinni+lohikäärmeen,+tuon+muinaisaikojen+käärmeen,+jonka+nimet+ovat+Paholainen+ja+Saatana,+ja+pani+sen+kahleisiin+tuhanneksi+vuodeksi,+syöksi+sen+syvyyteen+ja+lukitsi+ja+sinetöi+sen+jäljestä+syvyyden+oven.+Enää+ei+käärme+saa+johtaa+kansoja+harhaan,+ennen+kuin+tuhat+vuotta+on+tullut+täyteen.+Sitten+se+on+päästettävä+irti+vähäksi+aikaa."[Tästä+näemme,+että+paholainen+vangitaan+tuhanneksi+vuodeksi,+jossain+kohtaa.+Tämän+tuhannen+rauhan+ajan+jälkeen+paholainen+päästetääm+jälleen+irti+vähäksi+aikaa.+Mutta+tapahtuuko+valtakunta+maan+päällä+vai+taivaassa?]Profetia+aikojen+lopusta:Miika+4:1-4:"Aikojen+lopussa+on+Herran+temppelin+vuoriseisova+vahvana,+ylimmäisenä+vuorista,ja+se+on+oleva+korkein+kukkuloista,ja+sinne+virtaavat+kansat.Monet+pakanakansat+lähtevät+liikkeelle+sanoen:"Tulkaa,+nouskaamme+Herran+vuorelle,Jaakobin+Jumalan+temppeliin,että+hän+opettaisi+meille+teitänsäja+me+vaeltaisimme+hänen+polkujansa;sillä+Siionista+lähtee+laki,Jerusalemista+Herran+sana."Ja+hän+tuomitsee+monien+kansojen+kesken,säätää+oikeutta+väkeville+pakanakansoille,kaukaisiin+maihin+saakka.Niin+he+takovat+miekkansa+vantaiksija+keihäänsä+vesureiksi;kansa+ei+nosta+miekkaa+kansaa+vastaan,eivätkä+he+enää+opettele+sotimaan.He+istuvat+kukinoman+viinipuunsa+ja+viikunapuunsa+allakenenkään+peljättämättä.Sillä+Herran+Sebaotin+suu+on+puhunut."[Tämän+on+tapahduttava+maan+päällä.+Tässä+Miikan+tekstissä+selvästi+puhutaan+tuhatvuotisesta+valtakunnasta,+sillä+se+tapahtuu+hyvinkin+tämän+maapallon+aikojen+lopussa."Ja+hän+tuomitsee+monien+kansojen+kesken,+säätää+oikeutta+väkeville+pakanakansoille,+kaukaisiin+maihin+saakka.""Kansa+ei+nosta+miekkaansa+kansaa+vastaan,+eivätkä+he+enää+opettele+sotimaan.""He+istuvat+kukin+oman+viinipuunsa+ja+viikunapuunsa+alla+kenenkään+peljättämättä."Minusta+tämä+kielii+hyvin+sitä,+kuinka+se+valtakunta+tapahtuu+maan+päällä,+ja+Herra+on+sen+valtakunnan+hallitsija+1000+vuotta.+Raamattu+kertoo,+kuinka+tuhannen+vuoden+jälkeen+paholainen+jälleen+vapautetaan+ja+hän+alkaa+villitsemään+kansoja+sotaan.+Sitten+sille+laitetaan+peli+poikki,+ja+kaikki+tuomitaan+tekojensa+mukaan,+ellei+syntejä+ole+sovitettu.+Tämän+jälkeen+luodaan+uusi+maa+ja+uusi+taivas!]
  2. Rakkaudella+kirjoittaen!+:)Näitä+kysymyksiä+kannattaa+pohtia+(ne+ovat+ratkaisevia):Luotatko+sydämestäsi+siihen,+että+Jumala+tietää+kaiken?Mistä+synnistä+podet+syyllisyydentunteita?+Oletko+tehnyt+siitä+parannuksen+ja+lopettanut+tekemästä+sitä?Oletko+kertonut+Jumalalle+rehellisesti,+miltä+sinusta+tuntuu?Kun+minulla+tuli+syyllisyydentunteita,+ajattelin+kovin+samalla+tavalla.+Sitten+muistin+Jumalan+käskyn+ja+lupauksen:+Joosuan+kirja+1:9+"Olenhan+minä+sinua+käskenyt.+Ole+luja+ja+rohkea;+älä+säikähdy+äläkä+arkaile,+sillä+Herra,+sinun+Jumalasi,+on+sinun+kanssasi,+missä+ikinä+kuljetkin."Usko+ja+pelko+ovat+melkoisen+vastakkain.+Kun+luottaa,+että+Jumala+näkee+menneen+sekä+tulevan,+kaikki+tunteet+ja+ajatukset,+silloin+ja+nyt,+voi+olla+varma,+ettei+hän+tuomitse+väärin.+Siitä+olen+varma,+että+monien+uskoa+koetellaan.+Monesti+pahat+henget+haluavat+meidän+ajattelevan:+'Jumala+ei+anna+anteeksi+ja+olet+aivan+yksin'.+Se+ei+ole+totta.+Jumala+antaa+anteeksi+eikä+Jumala+hylkää+ihmistä,+joka+turvaa+häneen!Johanneksen+ilmestys+1:17-18"Ja+kun+minä+hänet+näin,+kaaduin+minä+kuin+kuolleena+hänen+jalkojensa+juureen.+Ja+hän+pani+oikean+kätensä+minun+päälleni+sanoen:+"Älä+pelkää!+Minä+olen+ensimmäinen+ja+viimeinen,+ja+minä+elän;+ja+minä+olin+kuollut,+ja+katso,+minä+elän+aina+ja+iankaikkisesti,+ja+minulla+on+kuoleman+ja+tuonelan+avaimet."+[Jeesus+sanoi+lohduttavasti]Voi+sen+tietää+varmuudella,+pääseekö+ylösottoon+mukaan.+Tiedät+sen,+jos/kun+selviät+koetuksesta.+Ja+kyllä+Jumala+tietää,+mitä+haluat.+Hän+tietää,+haluatko+muutosta+vanhasta+elämästäsi.+Hän+tietää,+koetko+syyllisyyttä+ja+uskotko+Jumalaan.+Hän+tietää,+haluatko+elää+hänelle+ja+tavata+taivaassa.+Hän+tietää.+Hän+loi+jokaisen+solusi.+Luotathan?Haluan+tavata+sinutkin+taivaan+kodissa+joku+päivä.+:)
  3. Moikka!+Jos+olet+kiinnostunut+aiheesta,+luin+yhtä+kirjaa,+jossa+aihetta+selitetään.+Selitys+saattaa+olla+tulkinnanvaraista,+sillä+nimittäin+ilmestyskirjassa+on+monia+tulkinnanvaraisia+tekstejä.+Ne+ovat+kuitenkin+viisaan+selitettävissä,+Jumala+tietää.+:)Huomaa+suluissa+olevat+viittaukset+Raamatun+eri+kohtiin!Kirjan+on+kirjoittanut+Vilho+Hartonen:+"Mitä+pian+tapahtuu?"Kirjassa+selitetään+ilmestyskirjan+luku+12+(Aurinkovaimo+ja+poikalapsi,+juuri+tätä+tekstiä,+mitä+täällä+keskustelussa+lukee):Ilmeisesti+poikalapsi+temmataan+ylös+vaivan+ajan+puolivälissä,+ja+monet+raamatunkohdat+puhuvat+selvästi,+että+morsiusseurakunta+otettaisiin+ylös+jo+ennen+vihan+ajan+alkamista.+Ilmestyskirjan+luvusta+4+eteenpäin+emme+löydä+seurakuntaa+maan+päällä+olevana+ennen+kuin+vasta+luvussa+19,+jolloin+se+[morsiusseurakunta]+tulee+Ylkänsä+[Jeesuksen]+kanssa+Öljymäelle+"häämatkalle".Keitä+sitten+ovat+vaimo+ja+poikalapsi?Vaimo+on+Israel,+mutta+ei+kaikkina+aikoina+olevana,+vaan+sellaisena+kuin+se+on+vaivan+aikana,+Jumalaansa+uskovana.Se,+että+sitä+[Israelia]+kutsutaan+vaimoksi,+ei+ole+mikään+uusi+nimitys,+sillä+voimme+löytää+Raamatusta+useita+kohtia,+joissa+Jumala+kutsuu+Israelia+vaimokseen+ja+kihlatukseen,+esimerkiksi+Hoosean+kirja+2:19-20.+Samoin+asia+löytyy+Jesajan+kirja+54:5-6.Israel+on+siis+JUMALAN+morsian,+vaimo;+seurakunta+on+POJAN+[Jumalan+pojan]+morsian+ja+vaimo+(Efesolaiskirje+5:23-32).Vaimo+oli+vaatetettu+aurinkoon,+kuu+oli+hänen+jalkojensa+alla+ja+hänen+päässään+oli+kaksitoista+tähteä.+Aurinko+kuvastaa+Kristusta,+kuu+Vanhan+testamentin+lakitaloutta+ja+tähdet+Israelin+kahtatoista+sukukuntaa+(1+Mooseksen++kirja+37:9)[Israel+on+siis+vaatetettu+Kristukseen,++sen+jalkojen+alla+on+Vanhan+testamentin+lakitalous+ja+sillä+on+sen+kaksitoista+sukukuntaa]Edelleen+kerrotaan,+kuinka+lohikäärme+eli+saatana,+seisooi+synnyttämäisillään+olevan+vaimon+[Israelin]+edessä+nielläkseen+hänen+lapsensa,+mutta+poikalapsen+synnyttyä+se+temmataankin+Jumalan+tykö.Vaimo+[Israel]+pakenee+Jumalan+hänelle+valmistamaan+paikkaan+erämaahan+[pakanakansojen+sekaan]+-+Raamatussa+pakanakansoja+kutsutaan+kuvaannollisesti+erämaaksi+-+jossa+häntä+elätetään+1260+päivää+eli+42+kuukautta+tai,+kuten+toisessa+paikassa+sanotaan,+"aika,+kaksi+aikaa+ja+puoli+aikaa"+[Aika+meinaa+tässä+yhteydessä+vuotta]+eli+kolme+ja+puoli+vuotta,+siis+vaivan+ajan+viikon+loppupuoliskon+[eli+vaivan+aikojen+loppupuolessa].Mutta+kuka+tai+mikä+sitten+on+poikalapsi?+[Kiteytettynä+poika+tarkoittaa+sinetöityä+144+000,+kaikista+12+Israelin+sukukunnasta+sinetöityjä+on+12+000.+Siinä+on+järkeä,+sillä+Israel+synnyttää+sen+porukan+ja+puolivälissä+vaivan+aikaa+ne+temmataan+pois.]Se+ei+voine+olla+mikään+muu+kuin+osa+vaivan+ajan+Israelia,+ne+144+000,+jotka+merkittiin+olemaan+mukana+vaivan+ajan+alkupuolella+tapahtuvissa+rangaistustuomioissa,+kuitenkin+koskemattomina+ja+varjeltuina+Jumalan+erityisinä+todistajina+ja+palvelijoina+maan+päällä+(Ilmestyskirja+7:3).Tämä+on+se+valiojoukko+Israelista,+joka+temmataan+ylös+ja+joka+luvussa+14+jo+nähdään+Karitsan+kanssa+Siionin+vuorella+ikään+kuin+uutta+virttä+veisaamassa:+"Ja+minä+näin,+ja+katso,+Karitsa+seisoi+Siionin+vuorella,+ja+hänen+kanssaan+sata+neljäkymmentä+neljä+tuhatta,+joiden+otsaan+oli+kirjoitettu+hänen+nimensä+ja+hänen+isänsä+nimi."Jumala+teitä+kiinnostuneita+kaikella+hyvyydellä+siunatkoon!Ja+hei,+jos+haluatte+kysyä+jotain+tai+väittää+vastaan,+voitte+tehdä+niin.+Tämä+ei+ollut+minun+alkuperäistä+tulkintaa,+enkä+tietäisi+mitään+ilman+Herraa.+:)