Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalaps

Anonyymi

KR 1933/-38, Ilm. 12:13
poikalapsen synnyttänyt.
Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika
ja kaksi aikaa
ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran,
saattaakseen hänet virran vietäväksi.
Mutta maa auttoi vaimoa:
maa avasi suunsa
ja nieli virran,
jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.

Ja lohikäärme vihastui vaimoon
ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan,
jotka pitävät Jumalan käskyt
ja joilla on Jeesuksen todistus.
Ja se asettui seisomaan meren hiekalle.

10

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KR 1933/-38,Ilm. 12:14-18
      Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä. >> Jakeen lisätiedot
      12:15 Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
      12:16 Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
      12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.
      12:18 Ja se asettui seisomaan meren hiekalle.

      • Anonyymi

        kaikki jotka sotivat Israelia vastaan, ovat niitä joiden uskonto on väärä ja nämä juuri jatkuvasti taistelevat Jumalan totuutta vastaan


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Ilm. 12:13
      ajoi hän takaa sitä vaimoa,
      joka oli poikalapsen synnyttänyt.
      Ja tämä Poikalapsihan on heti israelin valtion itsenäisyyden julistautumisen aikoihin messiaanisen seurakunnan esiinmarssi.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 2Moos. 1:19
      Kätilövaimot vastasivat faraolle: "Hebrealaiset vaimot eivät ole niinkuin egyptiläiset. He ovat voimakkaita; ennenkuin kätilövaimo tulee heidän luoksensa, ovat he jo synnyttäneet."
      Niin egyptiläiset pitivät israelilaisia orjantyössä väkivalloin [2 Mooses 1:13-22]
      ja katkeroittivat heidän elämänsä kovalla laasti- ja tiilityöllä ja kaikenlaisella työllä ulkona kedolla, kaikenlaisella työllä, jota he teettivät heillä väkivalloin.
      Ja Egyptin kuningas puhui hebrealaisille kätilövaimoille, joista toisen nimi oli Sifra ja toisen Puua; ja hän sanoi:
      "Kun te autatte hebrealaisia vaimoja heidän synnyttäessänsä,
      niin tarkastakaa lapsen sukupuoli:
      jos se on poika,
      surmatkaa se,
      mutta jos se on tyttö,
      jääköön eloon."
      Mutta kätilövaimot pelkäsivät Jumalaa eivätkä tehneet,
      niinkuin Egyptin kuningas oli heille sanonut,
      vaan antoivat poikalasten elää.
      Niin Egyptin kuningas kutsui kätilövaimot ja sanoi heille:
      "Miksi te näin teette ja annatte poikalasten elää?"
      Kätilövaimot vastasivat faraolle:
      "Hebrealaiset vaimot eivät ole niinkuin egyptiläiset.
      He ovat voimakkaita;
      ennenkuin kätilövaimo tulee heidän luoksensa,
      ovat he jo synnyttäneet."
      Mutta Jumala salli kätilövaimojen menestyä,
      ja kansa lisääntyi
      ja eneni suurilukuiseksi.
      Ja koska kätilövaimot pelkäsivät Jumalaa,
      niin hän antoi heille runsaasti perhettä.
      Niin farao antoi käskyn kaikelle kansallensa, sanoen:
      "Kaikki poikalapset,
      jotka syntyvät,
      heittäkää Niilivirtaan,
      mutta kaikkien tyttölasten antakaa elää."

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Matt. 2:7-23
        Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt. Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen: "Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta; ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan."
        Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.Nähdessään tähden he ihastuivat ylen suuresti. Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.
        Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta,
        ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
        Mutta kun he olivat menneet,
        niin katso,
        Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi:
        "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä
        ja pakene Egyptiin,
        ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon;
        sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet."
        Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin. Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani." Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut.
        Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo:
        "Ääni kuuluu Raamasta, itku ja iso parku; Raakel itkee lapsiansa eikä lohdutuksesta huoli, kun heitä ei enää ole."
        Mutta kun Herodes oli kuollut,
        niin katso, Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille Egyptissä ja sanoi:
        "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja mene Israelin maahan,
        sillä ne ovat kuolleet, jotka väijyivät lapsen henkeä."
        Niin hän nousi, otti lapsen
        ja hänen äitinsä
        ja meni Israelin maahan.
        Mutta kun hän kuuli, että Arkelaus hallitsi Juudeaa isänsä Herodeksen jälkeen,
        niin hän pelkäsi mennä sinne.
        Ja hän sai unessa Jumalalta käskyn ja lähti Galilean alueelle.
        Ja sinne tultuaan hän asettui asumaan kaupunkiin,
        jonka nimi on Nasaret; että kävisi toteen, mikä profeettain kautta on puhuttu:
        "Hän on kutsuttava Nasaretilaiseksi."


    • Anonyymi

      Jeesuksen on ennustettu palaavan maan päälle Kiovassa. Se olisi selvä viesti Putinille lopettaa sota.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Sak. 14:3-5
        Ja Herra on lähtevä liikkeelle
        ja sotiva näitä pakanoita vastaan,
        niinkuin sotimispäivänänsä,
        taistelun päivänä.
        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä,
        joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi:
        toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen
        ja toinen puoli etelään päin.
        Ja te [ Israelilaiset] pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon,
        sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti.
        Te pakenette,
        niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian,
        Juudan kuninkaan, päivinä.
        Ja Herra,
        minun Jumalani,
        tulee;
        kaikki pyhät sinun kanssasi.


      • Matteus 24:23 JEESUS KERTOO

        "Jos joku silloin sanoo teille: ’Täällä on Messias’, tai: ’Messias on tuolla’, älkää uskoko. Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. Tämän minä olen teille nyt ennalta ilmoittanut. Jos siis teille sanotaan: ’Hän on tuolla autiomaassa’, älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: ’Hän on sisällä talossa’, älkää uskoko sitä. Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo."

        Rakkaudella kaikille lukijoille! Jeesus saapuu ensin hakemaan omansa, jolloin kukaan ei vielä aavista, mihin he hävisivät. Kun Jeesus saapuu toisen kerran pilvissä, jokainen sen huomaa. Hän ei mene minnekään maalle, hän tulee ja kaikki saavat nähdä hänet.


    • Moikka! Jos olet kiinnostunut aiheesta, luin yhtä kirjaa, jossa aihetta selitetään. Selitys saattaa olla tulkinnanvaraista, sillä nimittäin ilmestyskirjassa on monia tulkinnanvaraisia tekstejä. Ne ovat kuitenkin viisaan selitettävissä, Jumala tietää. :)
      Huomaa suluissa olevat viittaukset Raamatun eri kohtiin!

      Kirjan on kirjoittanut Vilho Hartonen: "Mitä pian tapahtuu?"

      Kirjassa selitetään ilmestyskirjan luku 12 (Aurinkovaimo ja poikalapsi, juuri tätä tekstiä, mitä täällä keskustelussa lukee):

      Ilmeisesti poikalapsi temmataan ylös vaivan ajan puolivälissä, ja monet raamatunkohdat puhuvat selvästi, että morsiusseurakunta otettaisiin ylös jo ennen vihan ajan alkamista. Ilmestyskirjan luvusta 4 eteenpäin emme löydä seurakuntaa maan päällä olevana ennen kuin vasta luvussa 19, jolloin se [morsiusseurakunta] tulee Ylkänsä [Jeesuksen] kanssa Öljymäelle "häämatkalle".

      Keitä sitten ovat vaimo ja poikalapsi?
      Vaimo on Israel, mutta ei kaikkina aikoina olevana, vaan sellaisena kuin se on vaivan aikana, Jumalaansa uskovana.
      Se, että sitä [Israelia] kutsutaan vaimoksi, ei ole mikään uusi nimitys, sillä voimme löytää Raamatusta useita kohtia, joissa Jumala kutsuu Israelia vaimokseen ja kihlatukseen, esimerkiksi Hoosean kirja 2:19-20. Samoin asia löytyy Jesajan kirja 54:5-6.

      Israel on siis JUMALAN morsian, vaimo; seurakunta on POJAN [Jumalan pojan] morsian ja vaimo (Efesolaiskirje 5:23-32).

      Vaimo oli vaatetettu aurinkoon, kuu oli hänen jalkojensa alla ja hänen päässään oli kaksitoista tähteä. Aurinko kuvastaa Kristusta, kuu Vanhan testamentin lakitaloutta ja tähdet Israelin kahtatoista sukukuntaa (1 Mooseksen kirja 37:9)
      [Israel on siis vaatetettu Kristukseen, sen jalkojen alla on Vanhan testamentin lakitalous ja sillä on sen kaksitoista sukukuntaa]

      Edelleen kerrotaan, kuinka lohikäärme eli saatana, seisooi synnyttämäisillään olevan vaimon [Israelin] edessä nielläkseen hänen lapsensa, mutta poikalapsen synnyttyä se temmataankin Jumalan tykö.
      Vaimo [Israel] pakenee Jumalan hänelle valmistamaan paikkaan erämaahan [pakanakansojen sekaan] - Raamatussa pakanakansoja kutsutaan kuvaannollisesti erämaaksi - jossa häntä elätetään 1260 päivää eli 42 kuukautta tai, kuten toisessa paikassa sanotaan, "aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa" [Aika meinaa tässä yhteydessä vuotta] eli kolme ja puoli vuotta, siis vaivan ajan viikon loppupuoliskon [eli vaivan aikojen loppupuolessa].

      Mutta kuka tai mikä sitten on poikalapsi? [Kiteytettynä poika tarkoittaa sinetöityä 144 000, kaikista 12 Israelin sukukunnasta sinetöityjä on 12 000. Siinä on järkeä, sillä Israel synnyttää sen porukan ja puolivälissä vaivan aikaa ne temmataan pois.]
      Se ei voine olla mikään muu kuin osa vaivan ajan Israelia, ne 144 000, jotka merkittiin olemaan mukana vaivan ajan alkupuolella tapahtuvissa rangaistustuomioissa, kuitenkin koskemattomina ja varjeltuina Jumalan erityisinä todistajina ja palvelijoina maan päällä (Ilmestyskirja 7:3).
      Tämä on se valiojoukko Israelista, joka temmataan ylös ja joka luvussa 14 jo nähdään Karitsan kanssa Siionin vuorella ikään kuin uutta virttä veisaamassa: "Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen isänsä nimi."

      Jumala teitä kiinnostuneita kaikella hyvyydellä siunatkoon!Ja hei, jos haluatte kysyä jotain tai väittää vastaan, voitte tehdä niin. Tämä ei ollut minun alkuperäistä tulkintaa, enkä tietäisi mitään ilman Herraa. :)

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Luuk. 10:18 Silloin hän sanoi heille:
      "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
      KR 1933/38 Luk 10:8-22
      Ja mihin kaupunkiin te tulettekin,
      missä teidät otetaan vastaan,
      syökää, mitä eteenne pannaan,
      ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille:
      'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.'
      Mutta kun tulette kaupunkiin,
      jossa teitä ei oteta vastaan,
      niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
      'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut,
      me pudistamme teille takaisin;
      mutta se tietäkää,
      että Jumalan valtakunta on tullut lähelle.'
      Minä sanon teille:
      Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin.
      Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida!
      Sillä jos ne voimalliset teot, jotka teissä ovat tapahtuneet,
      olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä
      ja tuhassa istuen tehneet parannuksen.
      Mutta Tyyron ja Siidonin on oleva tuomiolla helpompi kuin teidän.
      Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen?
      Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas.
      Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut;
      mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
      Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat:
      "Herra,
      riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden."
      Silloin hän sanoi heille:
      "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
      Katso,
      minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä
      ja skorpioneja
      ja kaikkea vihollisen voimaa,
      eikä mikään ole teitä vahingoittava.
      Älkää kuitenkaan siitä iloitko,
      että henget ovat teille alamaiset,
      vaan iloitkaa siitä,
      että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi:
      "Minä ylistän sinua,
      Isä,
      taivaan
      ja maan Herra,
      että olet salannut nämä viisailta
      ja ymmärtäväisiltä
      ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
      Niin,
      Isä,
      sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
      Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
      eikä kukaan muu tunne,
      kuka Poika on,
      kuin Isä;
      eikä kukaan muu tunne,
      kuka Isä on,
      kuin Poika
      ja se,
      kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe